Espressivo Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Duriello skrev (Akkurat nå): Haha! Tror ikke mod er så interessert i at vi gjør det, men enig. 👍😄 Jeg må nokk bare tilvenne meg at AIer vet hvem jeg er når man er en mediaskaper. Men jeg følte at jeg trengte litt mer tid på meg. Baby steps. Så med denne profilen kommer jeg ikke til å dele arbeidet mitt. Føles godt å bare kunne delta på forumet som en "vanlig" person 2 1
Duriello Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Jeg kan avsløre såpass mye at % andelen som stemmer Sylvi Listhaug her er godt over snittet høy. Men jeg skal ta meg en grundigere kjøretur for å sjekke opp saken. Er ikke så viktig egentlig, jeg gidder ikke saumfare statistikken for å finne ut av det liksom. 🤪 God tur. 👍 1
Duriello Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Espressivo skrev (1 minutt siden): Føles godt å bare kunne delta på forumet som en "vanlig" person You be /you do - you. Det er vel poenget bak pride. 👍😄 3
Stoddart Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 4 hours ago, Bjerknez said: Jeg forsto deg slik at du selv fikk en god følelse når du så kontrastene mellom det som skjedde i Pride toget og din hetero og jordnære tilstand når du gikk hånd i hånd med din kjæreste? Ved å se på Pride toget og det som skjer der får du dermed en bekreftelse på hvor bra du nettopp har det. Det er mange som trenger eller kanskje har godt av slike bekreftelser fra tid til annen. Den samme bekreftelsen får vertfall jeg når jeg leser førstesidestoff i Dagbladet for tiden. Det går liksom opp for en hvor bra vi faktisk har det, til tross for renteoppgang, drivstoffpriser og anet som skjer i lille Norge. Nope. Jeg får følelsen av å være "normalen" i noen få timer når jeg går rundt Pride Park, og ser at det er likekjønnede par som holder hender og holder rundt hverandre. Jeg er selv homo, men er visstnok "ikke en typisk homo" ettersom jeg lever og ånder for biler, racing og er fra bygda. Uansett, de få timene i året rundt Pride Park på ettermiddagen etter paraden, er de timene i året jeg føler meg som "alle andre". Forsåvidt føler jeg meg som "alle andre" til vanlig også. Det er bare han jeg var sammen med i 16 år, vi holdt aldri hender ute sånn, og i hvertfall ikke rundt racingen jeg holdt på med. Det å kunne være den jeg er, uten å tenke over andres blikk eller at andre stirrer er noen fine timer i året. Det gjør at jeg skjønner litt mer hvorfor det er så enorm feiring. Selv om jeg har null interesse for 99% av det som skjer under Pride. Det er liksom ingen bilsport-stands der hvor jeg kan snakke Formel 1, WRC, Rally, norsk racing eller bable i veg om annet som har 4 hjul og motor som lager lyd! Så føler jeg en innvendig ro jeg egentlig ikke kjenner ellers. Det er litt merkelig all den tid jeg ikke føler meg urolig til vanlig. 3
Populært innlegg DukeRichelieu Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni (endret) De fleste bedrifter og lignende som støtter Pride gjør det nok utelukkende fordi det er politisk korrekt og 'riktig'. Jeg sier ja til skeiv kjærlighet og mangfold, men nei til Pride. Min tese er at Pride ikke gjør noe som helst for å endre holdningene til fåtallet (håper jeg) som er negative til skeive. I tillegg frykter jeg at Pride i det verste fall slår ut negativt. 99 % av heterofile anser seksualitet som en privatsak innenfor husets fire vegger, mens Pride skal ha det på utstilling og jo mer perverst, jo bedre, kan det virke som. Er dette med på å normalisere skeivhet eller tegner det heller et bilde av noe som er litt unormalt og avvikende? Ok. Du liker samme kjønn. Hvorfor gjøre en stor greie ut av det? Jeg synes ikke det er en stor greie hvem du vil ligge med. Oppfør deg normalt og ikke rop så høyt eller vis frem alle sexleketøyene dine i et offentlig tog, så tror jeg sjansene er større for at folk flest oppfatter deg som nettopp det - normal. Men det er mulig jeg tar feil... Endret 5. juni av DukeRichelieu 6 3 1
DukeRichelieu Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Kan kanskje presisere at jeg ikke sier nei til Pride i den forstand. Jeg ønsker at vi skal ha et fritt samfunn for alle, så la de som vil feire Pride gjøre det. Det plager ikke meg nevneverdig, men jeg tror jeg hadde noen poeng i innlegget over. 4
Red Frostraven Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Espressivo skrev (3 timer siden): Du snakker til feil fyr. Jeg har vært her bare et par måneder, og det er ikke ofte jeg deltar i politiske tråder. Og jeg og du, har så godt som aldri utvekslet dialog. Det er også helt feil at jeg sprer politiske budskap. Jeg kan dele mine tanker, men that's it. ...vil du at jeg skal sitere hva jeg mener fra den gamle brukeren din, eller vil du det ikke..? 3
King Tony Craig Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) DukeRichelieu skrev (33 minutter siden): De fleste bedrifter og lignende som støtter Pride gjør det nok utelukkende fordi det er politisk korrekt og 'riktig'. Jeg sier ja til skeiv kjærlighet og mangfold, men nei til Pride. Min tese er at Pride ikke gjør noe som helst for å endre holdningene til fåtallet (håper jeg) som er negative til skeive. I tillegg frykter jeg at Pride i det verste fall slår ut negativt. 99 % av heterofile anser seksualitet som en privatsak innenfor husets fire vegger, mens Pride skal ha det på utstilling og jo mer perverst, jo bedre, kan det virke som. Er dette med på å normalisere skeivhet eller tegner det heller et bilde av noe som er litt unormalt. Ok. Du liker samme kjønn. Hvorfor gjøre en stor greie ut av det? Jeg synes ikke det er en stor greie hvem du vil ligge med. Oppfør deg normalt og ikke rop så høyt eller vis frem alle sexleketøyene dine i et offentlig tog, så tror jeg sjansene er større for at folk flest oppfatter deg som nettopp det - normal. Men det er mulig jeg tar feil... Veldig bra skrevet! Jeg vil legge til en ting. Har sett gater og fotgjengerfelt blir tagget ned i regnbuefarger. Det er irriterende. Og slike ting bidrar til flere homofobe. Tror jeg. Endret 5. juni av King Tony Craig 2 1
Espressivo Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Red Frostraven skrev (10 minutter siden): ...vil du at jeg skal sitere hva jeg mener fra den gamle brukeren din, eller vil du det ikke..? Jeg synes det er ekstraordinært at du graver opp ting 4 1 1
Tussi Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Espressivo skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er ekstraordinært at du graver opp ting Enkelte viser ingen nåde hvis man våger å være uenig med dem. Det er den største synd man kan begå. Det er ikke uenighet, det er ondskap som må bekjempes med alle midler tilgjengelig ser det jo som Endret 5. juni av Tussi 6 1
PosteMonopolet Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Hugo_Hardnuts skrev (På 4.6.2026 den 19.36): Nei, og man bør sterkt revurdere hvor man henter informasjonen sin fra hvis man sitter med det inntrykket (ev. prøve å styre sine impulser til å bedrive rage-baiting). Ok. Jeg trodde Pride handlet om kjærlighet for alle, men da tok jeg feil. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Vokteren skrev (16 timer siden): Jeg hører svært lite om protester rundt misbruk av det norske flagget. Omfanget må derfor være mikroskopisk. Pride engasjerer og polariserer vesentlig mer. Jeg hører ikke stort om pride, utenom her på forumet da, det er et knøttlite forum, så "problemet pride" er nok like mikroskopisk, og det norske flagget kan godt "flagges" som problematisk om man leter godt nok etter ett problem og samtidig finner på noe negative greier, majoriteten av den norske befolkning er ikke lenger kristne eller tvunget inn i kristendom, i din gruppe hører du kanskje ikke mye om det problematiske med at det flagget med dette korset som representerer folkemord henger i skoler å barnehager, men kanskje andre lignende mikro grupper gjør det? 4 1
Neptun1 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Vokteren skrev (På 3.6.2026 den 21.42): Alle, uavhengig av preferanser har krav på normal respekt, men det kraftige fokuset på Pride skaper nå uforsonlig polarisering og økende konflikter: https://www.nrk.no/rogaland/full-pride-strid-pa-skolene_-foreldre-engasjerer-advokat-med-hjelp-fra-kristent-ressurssenter-1.17904234 Pride har etterhvert fått en politisk og seksualisert vinkling som ikke hører hjemme i grunnskolen. Har denne marginale gruppen fått for mye innflytelse når dette er konsekvensen ? Snart på tide å senke skuldrene ? Ja eller nei til pride? Norge er et fritt land - i motsetning til land med kulturer der homofili er forbudt , der de forfølges og t.o.m. risikerer dødsstraff. Land som homofile aldri tar et oppgjør med - ei heller innvandrere derfra som har begått drap og mye vold mot homofile i Norge. Noe som er veldig skuffende, men uansett så er svaret selvsagt ja til pride. Dog, ikke uten innvendinger. Norge er et av verdens friste og mest tolerante land. Homofiles kamp er vunnet for lenge siden, heldigvis. Det finnes omtrent ikke noen som er i mot homofiles rettigheter i Norge, allikevel er ikke dette nok - det sparkes inn åpne dører og det virker nesten som man ønsker reaksjoner for å rettferdiggjøre opptogene og involveringen av samfunnet. Det er liksom ikke måte hvor det skal feires sin egen legning og festes til forskjellige tidspunkt i store byer, så man kan holde det gående med med opptog og markeringer. Selv veldig tolerante begynner å bli veldig lei av "gnålet". 4 1 1
skaftetryne32 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Neptun1 skrev (48 minutter siden): Det er liksom ikke måte hvor det skal feires sin egen legning og festes til forskjellige tidspunkt i store byer, så man kan holde det gående med med opptog og markeringer. Selv veldig tolerante begynner å bli veldig lei av "gnålet". Det er veldig mange tolerante og intolerante som er lei av mye slags "gnål", det betyr ikke at de tolerante eller de intolerante kan diktere hvor mye gnål som skal tillates, om det var sånn måtte vi alle holdt kjeften og holdt oss langt unna dette forumet, fordi til og med de tolerante er allerede lei av de allerede åpne dørene og det medfølgende gnålet, personlig håper jeg gnålet aldri stopper, for det trengs, dører blåser igjen hele jævla tiden. 3 1
Vokteren Skrevet 6. juni Forfatter Skrevet 6. juni skaftetryne32 skrev (35 minutter siden): Det er veldig mange tolerante og intolerante som er lei av mye slags "gnål", det betyr ikke at de tolerante eller de intolerante kan diktere hvor mye gnål som skal tillates, om det var sånn måtte vi alle holdt kjeften og holdt oss langt unna dette forumet, fordi til og med de tolerante er allerede lei av de allerede åpne dørene og det medfølgende gnålet, personlig håper jeg gnålet aldri stopper, for det trengs, dører blåser igjen hele jævla tiden. Det finnes grenser for gnåling også. Enhver minoritetsgruppe kan helt lovlig få sin tilmålte og prosentvise del av oppmerksomheten. Noen ganger ser det ut til at de ekstreme er i flertall…. 2
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni PosteMonopolet skrev (17 timer siden): Ok. Jeg trodde Pride handlet om kjærlighet for alle, men da tok jeg feil. Blir omtrent like treffende som å si at man må verdsette heksebrenning hvis man feirer jul. 2 1
kremt Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 20 hours ago, DukeRichelieu said: Oppfør deg normalt og ikke rop så høyt eller vis frem alle sexleketøyene dine i et offentlig tog, så tror jeg sjansene er større for at folk flest oppfatter deg som nettopp det - normal. Det er vel nettopp dette de IKKE vil. De ønsker å fremstå spesielle, unike, bedre enn andre, mer verdt. SE PÅ OSS VI ER SPESIELLE OG UNIKE! 3 3
DukeNukem3d Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Ja til kjærlighet for alle, nei til venstreradikal ideologi og spesielt at det skal påtvinges folk uvitenskapelige greier. 3
Ytringer Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Jeg tror også at mange har blitt lei av Pride nå. Størrelsen på dette står ikke i forhold til størrelsen på gruppen det gjelder. 2
Neptun1 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Ytringer skrev (2 timer siden): Jeg tror også at mange har blitt lei av Pride nå. Størrelsen på dette står ikke i forhold til størrelsen på gruppen det gjelder. Det er mitt klare inntrykk også når det snakkes om blant kolleger eller venner. Og man kan spekulere i hensikten med dette i et land som Norge. Virker som om det mest dreier seg om feiring av legningen sin og festing. Om det hadde dreid seg om land og miljøer der homofili er forbudt så hadde jeg hatt forståelse for markeringene, men det skjer jo aldri. Så hva er hensikten med dette i Norge - annet enn det nevnte? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå