Atib Azzad Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1 minute ago, Vokteren said: Å krenke noe hellig og provosere frem en reaksjon på dette kan neppe sammenlignes med Pride i barneskolen. Hvordan ville du likt at noen pisset på eller spyttet på gravsteinen til ditt barn ? Pisse på gravsteinen til barnet mitt?! Nøyaktig hva med pride i barneskolen er det du har problemer med, hvilke punkt i læreplanen er det du protesterer mot? 3
fredrik2 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) 11 minutes ago, Red Frostraven said: Hva menes med 'kjønnsideologi' som stadig brukes i diskusjonene? Det er en importert forestilling. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/1MlgpW/trump-retorikken-mot-lhbtqi-vokser-raskt-i-norge Hvilke kilder, konkret, bruker begrepet, på norsk -- og på engelsk, hvor begrepet og forestillingen om 'gender ideology' stammer fra? Så nu kommer Trump in i bilden nok en gang ... Er så trötsamt at det aldrig går at diskutera sak med dig. Vet ikke helt vad jag ska svara dig. Tror alla som vill vet vad som menas med kjönnsideolog och att den också er eldre än Trump, maga och kulturkrigen. I kort är det en postmoderniskt förståelse av kön där man försöker ta bort biologiskt kön fra språket. Lätt at se att det er det det handlar om både om man läser kilder fra USA eller Norge. Behandlar av barn med hormoner og kirurgi begynte i Nederland på 90:talet. edit: kunde ikke lese artikeln. Gidder ikke svara ja på den cookie blaffan om det ikke till och med var en plus artikel. Endret 18 timer siden av fredrik2 3
fredrik2 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Hvorfor går det så gott som aldrig at diskutera sak med de som man kan bruke et förbjudet begrepp på? Finns en hel ting angående pride bevegelsen i vidare betydning som definitiv kan diskuteras och som man kan vara oenig om men ena siden vägrar för det mesta at ens lyssna än mindre diskutera. Istället kallar de folk homofob eller tror att allt handlar om Trump och kulturkrigen i USA. 2
Username6877 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Casey skrev (1 time siden): Har du problemer med pride, kan du jo flytte hjem til stanet ditt. Trenger ikke flytte noe sted, jeg er født og oppvokst i Norge av etnisk norske foreldre og har min fulle rett til å bruke ytringsfriheten og demokratiet til å ytre og argumentere for min mening. Selvmotsigelsen i at dere som er for pride snakker om toleranse og respekt samtidig som dere mener alle som er uenige med dere skal nektes ytringsfrihet og flytte er ganske åpenbar. 2
DukeNukem3d Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) fredrik2 skrev (4 timer siden): Det der med att det bara finns två køn som man hør om hela tiden er rätt speciellt. Biologer sier att det bara finns två kön. Sen kommer noen och sier att kön (gender, könsroller eller vad de nu menar) er på ett spektrum. Vilket ju stämmer på en måte. Folk er forskjelliga. Sen tar noen upp dsd:er som biologiskt är två kön de också men de ser ibland forskjellig ut. Er mest en stråman i denna debatten då de med dsd:er er väldigt få och vad jag vet så finns det inget samband mellan trans och dsd:er. Sen kan man se hur det blir i praktiken. Då handlar saken om at transkvinner anser sig vara kvinner, transmän anser sig var män och några sier at de ikke er noe alls. Sen ska också språket göras om så att en man kan födda barn och en kvinna kan ha en penis och man ska ha ett språk der ikke biologien kommer i vägen. Så detta med bara två kön handlar i 99.9% av tillfällena om vilka som ska inkluderas i de två könen som vi har och några få som ikke vill vara noe av dem. Det handlar nestan aldrig om att det faktiskt skulle finnas flera kön, ingen påstår at de er 70% kvinne og 30% man. Transkvinner sier ikke at de er ett nytt kön utan at de er kvinner etc. Nästan ingen som bruker noe annan kön än man och kvinne (vet at en norsk person har skrivet om 7-8 kön men vad jag vet er det så gått som ingen som bruker de). Så som det är nu er frågan om det bara finns två kön eller inte helt meningslös och det har vel blivit en måte at dåligt beskriva den postmoderniska dekunstruerade teorien om at kön ikke har noe med biologi at göra. Korrekt. Vi har 2 biologiske kjønn. Det andre er fantasi, men jeg kommer ikke personlig til å nekte noen å kalle seg "Zen". Jeg bare forholder meg ikke til den type begreper i det hele tatt. Dem får heller mure meg inne Endret 18 timer siden av DukeNukem3d 4
ZiggyStar Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 22 minutes ago, Username6877 said: Trenger ikke flytte noe sted, jeg er født og oppvokst i Norge av etnisk norske foreldre og har min fulle rett til å bruke ytringsfriheten og demokratiet til å ytre og argumentere for min mening. Og om du skulle være noe annet skal du fortsatt ha ytringsfrihet mot Pride. Lurer på om Casey kan være en av de første på Ytre venstre som åpent uttrykker frustrasjon mot folk fra andre kulturer pga deres holdninger mot regnbueflagg. 3
Red Frostraven Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) fredrik2 skrev (2 timer siden): Sen som jag påpekte er målet at alla er kvinna, man eller inget alls med den forskjellen at allt handlar om identitet Folk kan altså identifisere som mer enn to kjønn? "Kjønnsidentitet er en persons subjektive opplevelse av å tilhøre et bestemt kjønn" https://sml.snl.no/kjønnsidentitet Hvilke bestemte kjønn kan de identifisere som? Det er som gender vs gender identity: Det må finnes mer enn to gender for at det skal være mulig å ha mer en to gender identities -- mer enn to kjønn for at det skal være mulig å identifisere som mer enn to kjønn. fredrik2 skrev (1 time siden): Hvorfor går det så gott som aldrig at diskutera sak med de som man kan bruke et förbjudet begrepp på? Finns en hel ting angående pride bevegelsen i vidare betydning som definitiv kan diskuteras och som man kan vara oenig om men ena siden vägrar för det mesta at ens lyssna än mindre diskutera. Istället kallar de folk homofob eller tror att allt handlar om Trump och kulturkrigen i USA. ...hva mener de i denne tråden som snakker om 'kjønnsideologi' og hvor kommer forestillingen deres fra..? Poppet den opp av et hull i bakken her i Norge, helt til tilfeldig, samtidig med at høyrepopulister massivt økte pengemengden i å spre sine forestillinger om 'gender ideology' i USA og Europa..? Du er ikke påvirket denne gangen, så du har en unik sjanse til å se hva andre har blitt utsatt for. Se DukeNukem3d sparke opp den åpne døra rett over, for eksempel, uten å se ut å ha forstått 'kjønn' på norsk språk. Se Hertzeleid og andre klage på radikal kjønnsideologi, helt i starten av tråden. Endret 17 timer siden av Red Frostraven 3
DukeNukem3d Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Red Frostraven skrev (16 minutter siden): Det må finnes mer enn to gender for at det skal være mulig å ha mer en to gender identities -- mer enn to kjønn for at det skal være mulig å identifisere som mer enn to kjønn. Ingen kan nekte deg å kalle metallet i kjøkkenkniven din for Mithril hvis du vil det. Men det er altså ikke noe metall i den virkelige verden som kalles Mithril og som har samme egenskaper som i J.R.R Tolkiens verden. På samme måte har vi 2 kjønn, men ingen kan nekte folk å fantasere om flere. Endret 17 timer siden av DukeNukem3d 4
fredrik2 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 21 minutes ago, Red Frostraven said: Folk kan altså identifisere som mer enn to kjønn? "Kjønnsidentitet er en persons subjektive opplevelse av å tilhøre et bestemt kjønn" https://sml.snl.no/kjønnsidentitet Hvilke bestemte kjønn kan de identifisere som? Det er som gender vs gender identity: Det må finnes mer enn to gender for at det skal være mulig å ha mer en to gender identities -- mer enn to kjønn for at det skal være mulig å identifisere som mer enn to kjønn. Det skulle vara så mye enklare hvis du svarade på det folk skriver istället för att i bästa fall gå runt allt i en ring. I mitt första inlägg förklade jag vad jag menande och hur jag ser på saken. Jag ser veldig lite som tyder på at folk faktiskt identifiserar med en massa forskjelliga kön. Vad jag ser så handlar det om folk som identifiseras som man, kvinne eller inget alls. 21 minutes ago, Red Frostraven said: ...hva mener de i denne tråden som snakker om 'kjønnsideologi' og hvor kommer forestillingen deres fra..? Poppet den opp av et hull i bakken her i Norge, helt til tilfeldig, samtidig med at høyrepopulister massivt økte pengemengden i å spre sine forestillinger om 'gender ideology' i USA og Europa..? Du er ikke påvirket denne gangen, så du har en unik sjanse til å se hva andre har blitt utsatt for. Nu baserar jag min åsikter på vad bufdir sier, vad FRI sier, omskrivning av Norska lover och norska lover, norsk läreplan och annat fra Norge. Er det tillräckligt norskt? En annan viktig del av mina åsikter kommer fra det att tillåta transkvinnor i kvinneidretten och debatten om dem och dsd personer. Det er också noe jag har trott på under lång tid och jag lyssnar for eksempel mye på en sør afrikansk forsker som heter Ross Tucker och folk runt han och andra forskare som har førsøkt at få till en endring av reglerna och de har kommit ganska långt nu. Ikke mye Trump eller kulturkrig der heller. Tror det var ca 2009 jag upptäckte hans dåvarande blogg. Sen er jag ikke heller så veldig glad i andra områden der transidiologien, som har fått førvånansvärt mye igenom, låter "transrättigheter" gå före kvinnerättigheter. För eksempel manliga dömda sekualbrottslingar som bytter kön och sonar i kvinnefengsel. Förstår ikke hvorfor du och andra tror att allt kommer fra USA. 21 minutes ago, Red Frostraven said: Se Hertzeleid og andre klage på radikal kjønnsideologi, helt i starten av tråden. Ja, vad är det med det? Alla borde förstå at det finns en radikal kjönnsideologi som rätt få faktiskt skulle vara eniga i hvis de faktiskt förstår vad den handlar om och om de hade förstått forskningen och fakta. 1
Ytringer Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Er pridebølgen på retur nå? I USA har det vært medieoppslag om at store sponsorer har trukket seg i 2025 og 2026. https://www.wsj.com/cmo-today/pride-groups-plan-for-a-future-without-some-of-their-biggest-corporate-sponsors-b2589003 1
leticia Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Filmvenn skrev (På 4.6.2026 den 12.23): Du trenger ikke å være enig med meg. Det er fakta at fotball er politisk, og ingenting har gjort mer fotball mer politisk det siste året enn å gi en fotball-fredspris til en krigspresident. Det er også fakta at motparten til FRI her er politisk. Her skal jeg gjøre det ganske tydelig for deg. Opplysende 3 1
Duncan Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Det er så inn I helvete sjukt at folk tror det finnes et tredje kjønn. Det gjør ikke det 4
Red Frostraven Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) fredrik2 skrev (1 time siden): Jag ser veldig lite som tyder på at folk faktiskt identifiserar med en massa forskjelliga kön. Vad jag ser så handlar det om folk som identifiseras som man, kvinne eller inget alls. Man har også bigender, altså, begge kjønn, og tredje kjønn -- som begge er annerledes enn ett kjønn eller ingen av kjønnene. Det er som legning -- det finnes mer enn to, fordi tiltrekning er forskjellige modus, akkurat som kjønn (gender). fredrik2 skrev (1 time siden): Ja, vad är det med det? Alla borde förstå at det finns en radikal kjönnsideologi som rätt få faktiskt skulle vara eniga i hvis de faktiskt förstår vad den handlar om och om de hade förstått forskningen och fakta. ...definisjonen på "radical gender ideology" er bokstavelig talt å forstå forskjellen på sex og gender og erkjenne at det er to forskjellige ting. https://phys.org/news/2025-04-radical-unscientific-theory-sex-gender.html https://glaad.org/gender-ideology-definition-meaning-anti-lgbt-online-hate/ DU promoterer 'radikal kjønnsforståelse', gjennom å erkjenne at kjønn er to forskjellige ting. Du snakker om at jeg ikke svarer på hva folk skriver, men problemet ligger i forståelsen din av hva jeg skriver -- spesifikt, hvorfor hva jeg skriver er høyst relevant for hva du sier. Som du demonstrerer akkurat nå. Hvis du faktisk forstod hva jeg skrev på forrige side, forstod hva kilden jeg lenket til beskriver, så ville du forstått relevansen av hva jeg skrev. Du virker å innbille deg at det MÅ være en rasjonell side av en politisk bevegelse uten rasjonellt grunnlag -- som inkluderer både anti-woke og anti-gender, som begge er del av høyrepopulismen som springer ut av MAGA og Putin, samt kristenkonservative kretser. Endret 15 timer siden av Red Frostraven 2 2
AtterEnBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Baranladion skrev (På 5.6.2026 den 18.42): Jeg skjønner ikke hvor man får inntrykket av at dette er et så himla påtrengende opplegg? Det er jo ikke det? Nei, det er det ikke. Men en liten gruppe mennesker jobber iherdig, trutt og jevnlig for at flest mulig skal få et falskt inntrykk av at det er påtrengende. Det kalles en psy-op. https://folkogforsvar.no/leksikon/psyops/ "PSYOPS (psykologiske operasjoner) er planlagte operasjoner for å overbringe utvalgt informasjon til et publikum for å påvirke deres følelser, motiver, objektive tankeevne. Formålet er tilslutt å påvirke avgjørelsene til myndighetspersoner, organisasjoner, grupper og individer. Kan brukes på strategisk, operasjonelt eller taktisk nivå. USA er særlig kjent for begrepet og har egne militære psykologiske operasjoner." Den samme taktikken ser man i den målrettede propagandaen, i høyreekstrem media, og tråder her inne, om å fremstille såkalte "MENA"-mennesker som livsfarlige barbarer. Man så den samme taktikken under Gamergate, som senere morfet til den tverrpolitiske antiwoke-bevegelsen. Man kan nå lese om den samme taktikken da barneknuller-klassen klarte å hjernevaske et betydelig antall unge menn og gutter til å tro at #MeToo var en forfølgelseskampanje mot alle menn (noe det ikke var). Hele denne tråden er i bunn og grunn en psyop. Samme med trådene om Hamse Ali og drapet på Henry Nowak. Og man ser de samme brukerne her inne som i de to andre nevnte trådene, og andre tråder som konstant sprer hvit, heterofil forfølgelseskompleks. Samt gode doser antifeminisme. "Det morsomme er at de største vokterene for pride også er de som er mest for innvandring fra MENA land." og " For eksempel de som er opptatt av å fordømme rassister og høyreekstremister såg ikke ut til å bry seg om fordømme terroren på London pub" Get it? Fordi drapsmannen er innvandrer. Venndiagrammet i full aksjon. Og forøvrig er ikke det sant, drapet på London Pub blei fordømt av motstandere av både rasister og høyreekstremister både da, og enda den dag i dag. Og så har vi den kommentaren om at brenning av prideflagg er en motreaksjon "interessekonflikt med to parter"... JEEEEZUS F---ING Chist! Og stadig vekk dette opphenget i om det finnes kun to kjønn eller flere... "Det er helt sykt at noen tror at det finnes mer enn to kjønn", skrives det. Vet dere hva som er virkelig sykt? At et fåtall tosifret antall milliardærer har klart å sette hele verden i brann, både billedlig og bokstavelig talt. Og at vi bare lar dem. Det er helt sykt at vi fremdeles lever i en verden der tilgang til basale behov som forhindrer at kroppene våre dør, er låst bak en betalingsmur. Det er helt sykt at våre rettigheter til privatliv blir hivd rett ned i dass, bare for å blidgjøre tech-aksjonærer. Pokker heller, det er helt sykt å tenke på hvor mye av vår eksistens som hviler og faller på aksjonærers interesser. Og det er mange andre ting jeg kommer på som er mer sykt enn tanken om at det kanskje finnes mer enn to kjønn. Og som nevnt før, folk som gnåler i det uendelige om at det kun finnes to kjønn, gjør det aller mest fordi de mener at våre medfødte kjønnsorganer er en uformell kontrakt med samfunnet (deres ideelle samfunn vel og merke), der vi er pålagt å utøve våre forutbestemte kjønnsroller. Der mannen i huset ruler over kvinnen, og kvinnen føder barn, steller hjemme og kjenner sin plass. Du vet, sånn som i Vladimir Putin-land. Patriarki kalles det. Ideen om flere enn to kjønn, vil da bety at patriarkiet bare var pølsevev og oppspinn hele tiden. Noe det faktisk er, fordi sosiale hierarkier er faktisk pølsevev og oppspinn. Men det er også et verktøy for å opprettholde makt. Og derfor er det mange som ikke liker ideen om "flere enn to kjønn". Fordi det truer deres makt. Og ja, jeg er klar over at det finnes andre som gnåler over at det finnes kun to kjønn, som ikke nødvendigvis er tilhengere av VladimirPutinsk makthierarki. De er, som andre har nevnt, sekundære ofre for misinformasjon, og har da blitt nyttige brikker for disse patriarki-krigerne. Endret 15 timer siden av AtterEnBruker 1 2
fredrik2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 4 minutes ago, Red Frostraven said: Man har også bigender, altså, begge kjønn, og tredje kjønn -- som begge er annerledes enn ett kjønn eller ingen av kjønnene. Det er som legning -- det finnes mer enn to, fordi tiltrekning er forskjellige modus, akkurat som kjønn (gender). Som vanligt så svarar du inte på vad andra skriver. Man kan säkert hitta på 50 forskjelliga genders men saken handlar faktiskt ikke om at folk som identifeserar sig som for eksempel pangender vil vara i garderoben som tidligare var för egogenders eller spela fotball med det lokala leogender laget. Saken handlar till 99.9% om transpersoner som vill ha samma pronom som det könet de identifiserar sig som och som vill ha alla deras rättigheter. Så tillslut handlar det bara om två kön för det allra mesta. 4 minutes ago, Red Frostraven said: ...du kaller nå bokstavelig talt forståelsen av at det er en forskjell mellom kjønn (gender) og kjønn (biologi) for radikal -- da det jo er definisjonen på "radical gender ideology"... å forstå forskjellen. DU promoterer radikal kjønnsforståelse, gjennom å erkjenne at kjønn er to forskjellige ting. Ok ... som vanligt så ignorerar du helt vad folk skriver och vad som er saken. 4 minutes ago, Red Frostraven said: Du snakker om at jeg ikke svarer på hva folk skriver, men problemet ligger i forståelsen din av hva jeg skriver -- spesifikt, hvorfor hva jeg skriver er høyst relevant for hva du sier. Som vanligt alltså. Du sitter på en gigantiskt häst och tror du vet och kan allt. Samtidigt som alla förstår vad du håller på med, hur du alltid ignorerar allt vansklig och aldrig svarar på noe. 4 minutes ago, Red Frostraven said: Som du demonstrerer akkurat nå. Hvis du faktisk forstod hva jeg skrev på forrige side, forstod hva kilden jeg lenket til beskriver, så ville du forstått relevansen av hva jeg skrev. Ok, som vanligt. Du tror du er tydlig och deltar i en diskussion. Alla andra ser at du ikke er det. 4 minutes ago, Red Frostraven said: Du virker å innbille deg at det MÅ være en rasjonell f Vet ikke vad du vill fram till här men antar at jag inbillar mig att det må en rasjonel grund för en ideologi och mitt misstag är att jag tror det också gäller den radikala könsideologien. 1
fredrik2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 16 minutes ago, AtterEnBruker said: Nei, det er det ikke. Men en liten gruppe mennesker jobber iherdig, trutt og jevnlig for at flest mulig skal få et falskt inntrykk av at det er påtrengende. Det kalles en psy-op. https://folkogforsvar.no/leksikon/psyops/ "PSYOPS (psykologiske operasjoner) er planlagte operasjoner for å overbringe utvalgt informasjon til et publikum for å påvirke deres følelser, motiver, objektive tankeevne. Formålet er tilslutt å påvirke avgjørelsene til myndighetspersoner, organisasjoner, grupper og individer. Kan brukes på strategisk, operasjonelt eller taktisk nivå. USA er særlig kjent for begrepet og har egne militære psykologiske operasjoner." Den samme taktikken ser man i den målrettede propagandaen, i høyreekstrem media, og tråder her inne, om å fremstille såkalte "MENA"-mennesker som livsfarlige barbarer. Man så den samme taktikken under Gamergate, som senere morfet til den tverrpolitiske antiwoke-bevegelsen. Man kan nå lese om den samme taktikken da barneknuller-klassen klarte å hjernevaske et betydelig antall unge menn og gutter til å tro at #MeToo var en forfølgelseskampanje mot alle menn (noe det ikke var). Hele denne tråden er i bunn og grunn eb psyop. Samme med trådene om Hamse Ali og drapet på Henry Nowak. Og man ser de samme brukerne her inne som i de to andre nevnte trådene, og andre tråder som konstant sprer hvit, heterofil forfølgelseskompleks. Samt gode doser antifeminisme. "Det morsomme er at de største vokterene for pride også er de som er mest for innvandring fra MENA land." og " For eksempel de som er opptatt av å fordømme rassister og høyreekstremister såg ikke ut til å bry seg om fordømme terroren på London pub" Get it? Fordi drapsmannen er innvandrer. Venndiagrammet i full aksjon. Og forøvrig er ikke det sant, drapet på London Pub blei fordømt av motstandere av både rasister og høyreekstremister både da, og enda den dag i dag. Og så har vi den kommentaren om at brenning av prideflagg er en motreaksjon "interessekonflikt med to parter"... JEEEEZUS F---ING Chist! Og stadig vekk dette opphenget i om det finnes kun to kjønn eller flere... "Det er helt sykt at noen tror at det finnes mer enn to kjønn", skrives det. Vet dere hva som er virkelig sykt? At et fåtall tosifret antall milliardærer har klart å sette hele verden i brann, både billedlig og bokstavelig talt. Og at vi bare lar dem. Det er helt sykt at vi fremdeles lever i en verden der tilgang til basale behov som forhindrer at kroppene våre dør, er låst bak en betalingsmur. Det er helt sykt at våre rettigheter til privatliv blir hivd rett ned i dass, bare for å blidgjøre tech-aksjonærer. Pokker heller, det er helt sykt å tenke på hvor mye av vår eksistens som hviler og faller på aksjonærers interesser. Og det er mange andre ting jeg kommer på som er mer sykt enn tanken om at det kanskje finnes mer enn to kjønn. Og som nevnt før, folk som gnåler i det uendelige om at det kun finnes to kjønn, gjør det aller mest fordi de mener at våre medfødte kjønnsorganer er en uformell kontrakt med samfunnet (deres ideelle samfunn vel og merke), der vi er pålagt å utøve våre forutbestemte kjønnsroller. Der mannen i huset ruler over kvinnen, og kvinnen føder barn, steller hjemme og kjenner sin plass. Du vet, sånn som i Vladimir Putin-land. Patriarki kalles det. Ideen om flere enn to kjønn, vil da bety at patriarkiet bare var pølsevev og oppspinn hele tiden. Noe det faktisk er, fordi sosiale hierarkier er faktisk pølsevev og oppspinn. Men det er også et verktøy for å opprettholde makt. Og derfor er det mange som ikke liker ideen om "flere enn to kjønn". Fordi det truer deres makt. Og ja, jeg er klar over at det finnes andre som gnåler over at det finnes kun to kjønn, som ikke nødvendigvis er tilhengere av VladimirPutinsk makthierarki. De er, som andre har nevnt, sekundære ofre for misinformasjon, og har da blitt nyttige brikker for disse patriarki-krigerne. Red Frostraven har i alla fall en bit igen till den nivån. 2
Vokteren Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AtterEnBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det er det ikke. Men en liten gruppe mennesker jobber iherdig, trutt og jevnlig for at flest mulig skal få et falskt inntrykk av at det er påtrengende. Det kalles en psy-op. https://folkogforsvar.no/leksikon/psyops/ "PSYOPS (psykologiske operasjoner) er planlagte operasjoner for å overbringe utvalgt informasjon til et publikum for å påvirke deres følelser, motiver, objektive tankeevne. Formålet er tilslutt å påvirke avgjørelsene til myndighetspersoner, organisasjoner, grupper og individer. Kan brukes på strategisk, operasjonelt eller taktisk nivå. USA er særlig kjent for begrepet og har egne militære psykologiske operasjoner." Den samme taktikken ser man i den målrettede propagandaen, i høyreekstrem media, og tråder her inne, om å fremstille såkalte "MENA"-mennesker som livsfarlige barbarer. Man så den samme taktikken under Gamergate, som senere morfet til den tverrpolitiske antiwoke-bevegelsen. Man kan nå lese om den samme taktikken da barneknuller-klassen klarte å hjernevaske et betydelig antall unge menn og gutter til å tro at #MeToo var en forfølgelseskampanje mot alle menn (noe det ikke var). Hele denne tråden er i bunn og grunn en psyop. Samme med trådene om Hamse Ali og drapet på Henry Nowak. Og man ser de samme brukerne her inne som i de to andre nevnte trådene, og andre tråder som konstant sprer hvit, heterofil forfølgelseskompleks. Samt gode doser antifeminisme. "Det morsomme er at de største vokterene for pride også er de som er mest for innvandring fra MENA land." og " For eksempel de som er opptatt av å fordømme rassister og høyreekstremister såg ikke ut til å bry seg om fordømme terroren på London pub" Get it? Fordi drapsmannen er innvandrer. Venndiagrammet i full aksjon. Og forøvrig er ikke det sant, drapet på London Pub blei fordømt av motstandere av både rasister og høyreekstremister både da, og enda den dag i dag. Og så har vi den kommentaren om at brenning av prideflagg er en motreaksjon "interessekonflikt med to parter"... JEEEEZUS F---ING Chist! Og stadig vekk dette opphenget i om det finnes kun to kjønn eller flere... "Det er helt sykt at noen tror at det finnes mer enn to kjønn", skrives det. Vet dere hva som er virkelig sykt? At et fåtall tosifret antall milliardærer har klart å sette hele verden i brann, både billedlig og bokstavelig talt. Og at vi bare lar dem. Det er helt sykt at vi fremdeles lever i en verden der tilgang til basale behov som forhindrer at kroppene våre dør, er låst bak en betalingsmur. Det er helt sykt at våre rettigheter til privatliv blir hivd rett ned i dass, bare for å blidgjøre tech-aksjonærer. Pokker heller, det er helt sykt å tenke på hvor mye av vår eksistens som hviler og faller på aksjonærers interesser. Og det er mange andre ting jeg kommer på som er mer sykt enn tanken om at det kanskje finnes mer enn to kjønn. Og som nevnt før, folk som gnåler i det uendelige om at det kun finnes to kjønn, gjør det aller mest fordi de mener at våre medfødte kjønnsorganer er en uformell kontrakt med samfunnet (deres ideelle samfunn vel og merke), der vi er pålagt å utøve våre forutbestemte kjønnsroller. Der mannen i huset ruler over kvinnen, og kvinnen føder barn, steller hjemme og kjenner sin plass. Du vet, sånn som i Vladimir Putin-land. Patriarki kalles det. Ideen om flere enn to kjønn, vil da bety at patriarkiet bare var pølsevev og oppspinn hele tiden. Noe det faktisk er, fordi sosiale hierarkier er faktisk pølsevev og oppspinn. Men det er også et verktøy for å opprettholde makt. Og derfor er det mange som ikke liker ideen om "flere enn to kjønn". Fordi det truer deres makt. Og ja, jeg er klar over at det finnes andre som gnåler over at det finnes kun to kjønn, som ikke nødvendigvis er tilhengere av VladimirPutinsk makthierarki. De er, som andre har nevnt, sekundære ofre for misinformasjon, og har da blitt nyttige brikker for disse patriarki-krigerne. Denne psy-opsen er minst like utbredt hos Pride/FRI-forkjemperne. https://www.nrk.no/norge/visste-du-at-det-finnes-sju-kjonn_-1.13057760 Ideen om mange forskjellige kjønn ble født av disse forkjemperne som med skjulte drivkrefter ønsker å skape seksuell forvirring og ekstrem egoisme i den vestlige verden. Verdier som bryter ned bærekraftige samfunn fra innsiden. Verdier som spiller på valgfrihet og frigjøring, men som egentlig er et resultat av en langvarig påvirkningskampanje. 3
DukeNukem3d Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden "(psykologiske operasjoner) er planlagte operasjoner for å overbringe utvalgt informasjon til et publikum for å påvirke deres følelser, motiver, objektive tankeevne. Formålet er tilslutt å påvirke avgjørelsene til myndighetspersoner, organisasjoner, grupper og individer. Kan brukes på strategisk, operasjonelt eller taktisk nivå. USA er særlig kjent for begrepet og har egne militære psykologiske operasjoner." Den samme taktikken ser man i den målrettede propagandaen, i høyreekstrem media, og tråder her inne, om å fremstille såkalte "MENA"-mennesker som livsfarlige barbarer." Du verden så effektive disse "psyopene" til USA er. Får meg til å reagere på islamistisk terror, ydmykelsesran, gjengkriminalitet og æreskultur. Slikt trengs mye propaganda. Ja psyopene til USA har jaggu klart å narre 72% av den norske befolkningen 🙄 Innvandring, Integrering | Integreringsbarometeret: Nordmenn er blitt mer kritiske til innvandring 2
fredrik2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 26 minutes ago, Red Frostraven said: https://glaad.org/gender-ideology-definition-meaning-anti-lgbt-online-hate/ Hur kan noen få för sig at skrive noe så dåligt och ointressant? Som jag skrev tidigare bufdirs direktiv, FRIs sina åsikter, ändring av lover etc er uppenbart resultatet av en ideologi. De har egentligen väldigt lite at göra med transpersonerna själva utan mer om hur själva samfunnet ska ändras för att uppfylla den ideologien. Man kunde ha förklarad och behandlat transpersoner bra inom en helt annat rammeverk der man har kvar biologiska kön etc. Nu er transkvinner snart historia i idretten (transmen har aldrig varit et problem eftersom de ända väljer at konkurrera med kvinnene), trans behandling med hormoner och operationer av barn tror jag också har nått sin peak og fler och fler länder förstår at det ikke er noen bra ide och att forskningen har varit dålig. På andra områden går det fremdeles bra för ideologien som at man ska få bestämma kön i register selv. 4
Vokteren Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Vokteren skrev (11 minutter siden): Denne psy-opsen er minst like utbredt hos Pride/FRI-forkjemperne. https://www.nrk.no/norge/visste-du-at-det-finnes-sju-kjonn_-1.13057760 Ideen om mange forskjellige kjønn ble født av disse forkjemperne som med skjulte drivkrefter ønsker å skape seksuell forvirring og ekstrem egoisme i den vestlige verden. Verdier som bryter ned bærekraftige samfunn fra innsiden. Verdier som spiller på valgfrihet og frigjøring, men som egentlig er et resultat av en langvarig påvirkningskampanje. Forstemmende å se hvordan helseinstitusjoner oppfordrer særlig unge og søkende til destruktive grublerier som kun er egnet for å skape utrygghet og usikkerhet: https://www.hksoslo.no/utforske-identitet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå