Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
35 minutes ago, Red Frostraven said:

ICD-11 has redefined gender identity-related health, replacing outdated diagnostic categories like ICD-10’s “transsexualism” and “gender identity disorder of children” with “gender incongruence of adolescence and adulthood” and “gender incongruence of childhood” respectively. Gender incongruence has been moved out of the “Mental and behavioural disorders” chapter and into the new “Conditions related to sexual health” chapter. This reflects current knowledge that trans-related and gender diverse identities are not conditions of mental ill-health, and that classifying them as such can cause enormous stigma.'

Tror du WHO ikke vet hva de driver med?

Du forklarer jo her at de anså kjønnsinkongruens som en mental disorder helt frem til 2019.

Og så insinuerer du at de ikke kan ta feil?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ole-Br skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at du oppfatter det sånn. Det er greit det.

Jeg forstår at du ikke er vant til at folk er uenig med deg og du ikke helt takler å måtte argumentere og diskutere. Det er greit det.

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (18 minutter siden):

Du får bare være glad for at høyrefolk ikke sutrer like mye til admins som dere på venstresiden

Administratorer? Hva er det? x)

• Liker 1
Skrevet
Ballalaika skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår at du ikke er vant til at folk er uenig med deg og du ikke helt takler å måtte argumentere og diskutere. Det er greit det.

Jeg kommer ikke til å svare mer på dine påstander videre.

• Liker 3
Skrevet
Espressivo skrev (1 minutt siden):

Administratorer? Hva er det? x)

De som styrer her inne... de som ber oss om å unngå båssetting blant annet :) Kan gi advarsler og til og med utestenge folk.

• Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

De som styrer her inne... de som ber oss om å unngå båssetting blant annet :) Kan gi advarsler og til og med utestenge folk.

Åååh dem ja x) er de skumle? Er det trygt å miste noe på bakken foran dem?

• Liker 1
Skrevet
Ole-Br skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å svare mer på dine påstander videre.

"Påstander". Du siterte meg for å stille spørsmål. Jeg svarte.

• Liker 5
Skrevet
mronym skrev (9 timer siden):

Dette til tross for at det meste er reversibelt (man mister som regel noen centimeter i slutthøyde, en liten pris å betale, spør du meg), og at de endelige, tøffe avgjørelsene tas etter at man har fylt 18 år, etter en grundig og lang utredning.

For ikke å snakke om alle mytene om de som de-transisjonerer.

Årsakene betyr ikke nødvendigvis at man genuint angrer på å bli trans. Det kan være andre omstendighetsbaserte årsaker, som økonomisk ustabilitet, mangel på støtte fra omgangskrets, osv...

https://www.gendergp.com/blog/detransition-facts/

Ole-Br skrev (10 timer siden):

Det er mye man kan gjøre og ikke gjøre. Man trenger ikke å legge seg så mye opp i hva andre identifiserer eller ikke identifiserer seg som for eksempel. Hvis det overordnet er identifikasjon man har sterke negative meninger om, så bør dommen strengt tatt ramme alle, også den som speiler seg i pikken.

Mye av drivkraften bak denne "debatten", er noe som kalles bio-essensialisme.

"the belief that people's most important characteristics are controlled by biology and cannot change, particularly the belief that some groups of people are naturally less good than others because of this"

https://en.wiktionary.org/wiki/bioessentialism

Anyways, en 19 år homofil mann ble slått ihjel i Frankrike.

https://www.lgbtqnation.com/2026/06/french-national-assembly-observes-minute-of-silence-for-gay-19-year-old-in-alleged-hate/

Denne saken har ikke fått noe særlig omtale i media, noe den garantert ville fått herfra til månen om han var en høyreekstremist i slåsskamp mot en antifa-gruppe.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
43 minutes ago, AtterEnBruker said:

Anyways, en 19 år homofil mann ble slått ihjel i Frankrike.

https://www.lgbtqnation.com/2026/06/french-national-assembly-observes-minute-of-silence-for-gay-19-year-old-in-alleged-hate/

Denne saken har ikke fått noe særlig omtale i media, noe den garantert ville fått herfra til månen om han var en høyreekstremist i slåsskamp mot en antifa-gruppe.

Forferdelig sak. Hva kan være årsaken til at media er så stille? Vanligvis pleier sånt å få rimelig solid dekning.

Artiklene inkluderer:
- bilde og mye detaljer om offeret
- vitneutsagn med detaljer om selve handlingen

utelater:
- all info om gjerningsmennene utover at det var unge menn. Her ligger nok nøkkelen

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, ZiggyStar said:

Forferdelig sak. Hva kan være årsaken til at media er så stille? Vanligvis pleier sånt å få rimelig solid dekning.

Nei si det du.  Kan det være at noen deler av saken ikke passer narrativet da?

• Liker 3
Skrevet (endret)
ZiggyStar skrev (9 timer siden):

Du forklarer jo her at de anså kjønnsinkongruens som en mental disorder helt frem til 2019.

Og så insinuerer du at de ikke kan ta feil?

Det har egentlig vært klart siden homofili ble fjernet fra de samme diagnosemanualene, som også skjedde  lenge etter fakta var klare, men nettopp på grunn av konservative politikere og folk sin manglende evne til å tilpasse seg fakta som ikke passer overens med et religiøst verdensbilde hvor en Gud har skapt mann og kvinne (...) ment å elske motsatt kjønn (...) har det tatt tid å dokumentere og argumentere for endring på en måte som lar ideologisk konservative akseptere endringene.

Vi må ikke bare forholde oss til virkeligheten, men også hvorvidt det er mulig å få religiøse med makt til å akseptere den uten å skape et helvete.

---

Den katolske kirken forstod hvor det gikk, tidlig, og har motarbeidet forskning på kjønn siden 80-tallet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gender_movement

Det som er nytt på denne siden av ny diagnosemanual, altså ikke da homofili ble fjernet -- men det å være trans -- er mengden misinformasjon rettet mot folk.
Det var misinformasjon fra samme hold da homofili ble fjernet, vitterlig, men nå er det ekstremt mye.

Som folk har falt for.

"A new report reveals how groups critical of so-called gender ideology across Europe raised $1.18 billion to target abortion, sex education and LGBTQ+ rights."

https://www.theparliamentmagazine.eu/news/article/inside-europes-billioneuro-antigender-movement

Reklame, og misinformasjon, virker.

"A 2021 report commissioned by the European Parliament identified a connection between the rise of the anti-gender movement in Europe and funding from disinformation campaigns. These campaigns were supported in large part by Russia,[42] as well as far-right and Christian right groups.[43] The report highlighted that the Russian government's geopolitical strategy includes fostering alliances with like-minded groups and deliberately destabilizing the European Union (EU). This strategy involves backing right-wing factions within the EU to amplify dissent and undermine cohesion.[42]"

Og ofrene er like uvitende om at de er påvirket, og benekter hvem de er påvirket av og den videre agendaen til disse aktørene -- selv når denne virkeligheten bokstavelig utfolder seg både i Russland og i USA.

Litmustesten er hvorvidt folk er klar over kilden deres til forståelsen av begrepet de har tatt i bruk de siste par år.

DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Er det noen som har sett noen snakke om "bio-essensialisme"? 

Espressivo skrev (7 timer siden):

@AtterEnBruker tror du virkelig at majoriteten av folk styres av det der bio-whatever greiene?

Forestillingene om at Kjønnsideologi er en faktisk greie ikke mye bedre, og fra mye de samme kildene.

Ingen har som bruker begrepet har klart å vise til at de ikke er påvirket av disse kildene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Skrevet
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Er det noen som har sett noen snakke om "bio-essensialisme"? 

Ikke før jeg tittet innom her på morgenkvisten ihvertfall:)

Espressivo skrev (7 timer siden):

@AtterEnBruker tror du virkelig at majoriteten av folk styres av det der bio-whatever greiene?

Mange rare terminologier man kan lære seg(og glemme like fort igjen)når man klikker seg inn her ihvertfall. Har aldri hørt den termen før og aner ikke om det er noe som brukes primært i psykologi eller i aktivistsirkler. Min gjetning er at det er helst sistnevnte.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 hours ago, Morromann said:

Mange rare terminologier man kan lære seg(og glemme like fort igjen)når man klikker seg inn her ihvertfall. Har aldri hørt den termen før og aner ikke om det er noe som brukes primært i psykologi eller i aktivistsirkler. Min gjetning er at det er helst sistnevnte.

Det er nyttig med begreper som beskriver konkrete fenomener. Bio-essensialime er et ord som er nyttig i diskusjon om kjønn. Alternativet er en lang formulering som "tanken om at kjønn er en naturgitt og medfødt egenskap som ikke påvirkes av miljø og kultur". Det er også et nøytralt begrep, til forskjell fra f.eks. "radikal kjønnsteori"

Aktivistvarianten kunne vært noe slikt som "reaksjonær kjønnsfundamentalisme".  

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Espressivo skrev (12 timer siden):

Spørsmål til transer: er det ålreit at jeg identifiserer meg som 5 år?

Retorisk spørsmål egentlig. Jeg vet at svaret blir dustete

Jeg foreslår at du stiller det spørsmålet til læreren din eller foreldrene dine. Ikke til tilfeldige anonyme fremmede på et forum.

• Liker 5
Skrevet
ZiggyStar skrev (10 timer siden):

Hele tråden er da gjennomsyret av kritikk mot indoktrinering i barneskolen også.

Ikke helt våken, eller mener du indoktrinering på barneskole er helt greit? 

Nei, jeg mener at det undervisningsopplegget som praktiseres ikke kalles indoktrinering.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
PÃ¥inter skrev (18 timer siden):

Hvordan myndige personer velger å leve livene sine er deres fulle rett, men barn bør få bli voksne før de gjør noe de kan angre på.

Det merkelige er at de samme som har et stort problem med barn som vil transformere seg gjerne forsvarer religiøs kjønnslemlesting med nebb og klør, si hva en vil om barn i ungdomsalderen, de er ikke smarte, men de kan uttrykke en vilje, det kan ikke spebarn, deres underliv blir gjerne skamfert uansett, og det med loven i hånd. 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Red Frostraven said:

A 2021 report commissioned by the European Parliament identified a connection between the rise of the anti-gender movement in Europe and funding from disinformation campaigns. These campaigns were supported in large part by Russia,[42] as well as far-right and Christian right groups.[43] The report highlighted that the Russian government's geopolitical strategy includes fostering alliances with like-minded groups and deliberately destabilizing the European Union (EU). This strategy involves backing right-wing factions within the EU to amplify dissent and undermine cohesion.[42]"

Tror vi kan være skjønt enige i at de mest ekstreme religiøse er stort sett de som er ekte homofobe. 

Men hvorfor er det alltid kun de kristne du skal ta? Hvorfor utelater du muslimene i kritikkene, selv når det var en muslim som stod bak terror-angrepet i Oslo?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...