Jump to content

trikola

Medlemmer
  • Content Count

    1076
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

780 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Du er klar over at det ikke er de norske tallene som Tesla publiserte i natt?
  2. Dette løses jo isteden med talestyring som har gjort bra fremskritt den siste tiden. "Open glovebox" (*) har fungert knirkefritt i mange uker allerede, musikkavspilling er for mitt behov bra nok i 80% av tilfeller. (*) jeg bruker engelsk; vet ikke hvordan det går på norsk
  3. Og dette når hans yndlingsregjering ligger til venstre mens hans hatobjekt - Høyre - er typisk de som vil redusere skattene. 🤣
  4. Det er ikke engang et bevis for at oppfinnelsen fungerer. Det er bare et bevis (etter granskernes beste evne) at oppfinnelsen som beskrevet i krav 1 ikke kunne dokumenteres med ett dokument (nyhet) og heller ikke ved å kombinere 2 dokumenter (oppfinnelseshøyde) hvor begge dokumentene beviselig er publisert før patentsøknaden ble innlevert første gang et eller annet sted i verden. (Jeg ser bort fra ørten særtilfeller.)
  5. Men så var det jo ingen som forutså at verden var stengt ned i den måneden hvor Tesla pleier å kjøre ut flest biler. Synes det burde egentlig hete "Fasit ble 1216 registrerte Model 3, en nedgang på bare ca 30% siden forrige kvartal, korona-krisen tatt i betraktning". Har Audi også denne type kvartalstopper? Eller selger de jevnt?
  6. Nå har jeg kommet meg opp på stolen igjen etter å ha ligget på gulvet med latterbrøl. Jeg har påpekt dette en gang før: Du klandrer altså ikke din yndlingsregjering for det de har gjort men heller ditt hatobjekt - dagens regjering - fordi de ikke har gjort noe med det din yndlingsregjering er ansvarlig for. Mer flatpannet idiotisk blir det ikke.
  7. Er det staten som CE-godkjenner? Er vel ingen godkjenning uansett, men heller en garanti (i dette tilfelle kalt samsvarserklæring - se nedenfor.)
  8. Kommer jo litt an hvordan du har lagt det opp. Hos meg er det et ensifret antall sekunder for hver operasjon: ladekabelen henger ned fra garasjetaket med pluggen ca 50 cm fra ladeporten når bilen er parkert
  9. Om jeg husker electrek-artikkelen rett gjelder dette for Taycan også: den lader riktignok noe raskere men må også tidligere tilbake til laderen
  10. SVJV er en ladesyklus fra helt utladet til helt full. Om du lader f. eks. fra 70% til 90% så er det bare 20% av en ladesyklus.
  11. Ganske likt, ja når man ikke ser på detaljene; båten frakter mindre enn halvparten av energien dvs må seile over 2 ganger for samme energimengde - https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density :
  12. Ikke på dette nivå her - kanskje på støvsugereffekten og strømregningen, ja; men for bare litt til så må du stort sett til teknisk kunnskap.
×
×
  • Create New...