Jump to content

trikola

Medlemmer
  • Content Count

    1173
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

898 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sorry, jeg tror du/dere misforstår - ikke noe konspirasjon i det: Tesla har for mange år siden åpent sagt/skrevet at andre gjerne kan være med på ladenettverket under visse betingelser. Det kalte jeg 'planlegging', en helt åpen planlegging. (Men kanskje 'planlegging' er litt feil uttrykk her.) Mer skulle jeg ikke ha sagt. Ser ikke noe konspirasjonsteori der.
  2. I såfall har Tesla planlagt dette i mange år allerede.
  3. Jeg legger legger merke til en del sammentreff: Tesla har alltid vært åpen for å slippe inn andre på ladenettverket Volkswagen - den av de gamle produsenter som bekjenner seg mest til e-mobilitet - begynner nå å utlevere ID.x i store kvanta Tesla og VAG har en ganske god relasjon på toppnivå Elon Musk er i Tyskland og møter VAGs toppsjef - har bare testkjørt ID 🤣🙄 Ladenettverket - i alle fall den fremtidsrettede delen av det - kan ved en feil i en kort periode brukes av ikke-tesla-biler Generalforsamling og batteryday er nært forstående og skal komme med 'exciting news' Jeg synes det lukter liksom at SuC-nettverket åpnes for VAG-produkter (hvor Tesla-biler beholder en prioritet)
  4. Metanol også - https://en.wikipedia.org/wiki/Methanol#Toxicity
  5. Jeg er særlig tilhenger av import av elektrisitet via utenlandskabler siden denne er typisk særdeles billig - det skulle være bra for industrien også.
  6. Fordi vi kan grave opp raffinert olje/gass? Synes nedenfor stående sier det mest korrekt:
  7. https://www.daf.com/en/news-and-media/news-articles/global/2020/q3/daf-introduces-cf-electric-with-extended-range
  8. Og det om og om igjen i hele bilens levetid. I tillegg kan avgassene resirkuleres til ny bensin også uten store utfordringer. Batteriene derimot, når de er utslitte så er alle materialene borte når man åpner cellene 🙄
  9. Og når vi er inne på de 'skikkelige bilprodusenter' : https://motor.no/co2-utslipp-diesel-elbil/knuser-elbil-myte-i-ny-forskningsrapport/178720
  10. Søkeren får 3 år utsettelse av årsavgiften fordi vedkommende skal kunne bruke tiden til å bli mer klar over markedssjansene til oppfinnelsen. Virker de dårlige, så er det bare å ikke betale - penger spart og verdiløs patentvern borte. Hvis ideene støver ned i en skuff så er de enten ikke gode eller patentsøkeren/-haveren har ikke gjort jobben sin ila de nevnte første 3 år, nemlig å lete etter kapital for virkeliggjøring av oppfinnelsen. Det er kun patenttroll som skummer patentdatabasene for fortjenestemuligheter, det sitter ingen i næringsdepartementet, Innovasjon Norge, eller industrien på TUs kommentarfelt eller patentdatabasene for å lete etter patenter man kan bygge industri med. Dette må patenthaveren ordne fra sin side.
  11. Bekreftes her: https://www.whatcar.com/news/2020-what-car-reliability-survey-executive-cars/n20054 Plass 19 av 19 i 'executive class', plass 1 i samme klasse? 😁
  12. Først og fremst er det clickbait - ellers hadde tittelen vært noe som "Tesla erstatter/oppgraderer Superchargerstasjon"
  13. Det ville da også være nokså spesielt om det ikke var det ettersom statsjonene kun eksisterer pga kabelen. At en kabelprodusent kanskje er interessert i tapet kun i selve kabelen, men ellers ...?
×
×
  • Create New...