Gå til innhold

Har FrP-Velle (23) «levd et liv» ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OJ Doe skrev (20 timer siden):

Jeg tar heller en sånn som Velle, enn enda en 60-åring som aldri har hatt motgang i livet. Jeg vil heller ha noen som har blitt tatt for å bruke hasj enn noen som har tusket til seg samfunnets penger ved å bo gratis. Det er enkelt å sitte på utsiden å si at alt er så lett, helt til man står i det selv. 

Gi meg en politiker som faktisk har opplevd noe. At du tilfeldigvis har overlevd en haug av dager, og vært på jobb i flere år er nesten uten betydning for meg. Jeg tar eller to års erfaring enn ett års erfaring 20 ganger. 

Hvor finner jeg 60-åringer som aldri har hatt motgang, opp/nedturer, gode/dårlige erfaringer, oppfostret barn, samlivsbrudd, konflikter, økonomiske bekymringer osv osv.?

Det finnes derimot mange som Velle som skryter på seg livsvisdom og erfaring som en 80-åring, som tilsynelatende har selvtillit som en verdensmester, som bor hjemme hos foreldrene og kan game til langt på natt, som liker å etterligne fiffen osv.

Stortinget skal gjenspeile befolkningen, både aldersmessig og erfaringsmessig.
I dag er det for mange broilere med velsmurt snakketøy.

https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gi mannen en sjanse Han er vel(le) ikke dårligere enn andre politikere.

Kaski gav seg mens leken var god. Hun innså at det ikke gikk i lengden å komme rett fra skolebenken.

image.png.34856f6c43c24ac48d934b15dbd5bf8f.png
"Aldri før har så mye dumt kommet ut fra en liten munn i løpet av så kort tid."


SV har dog mange gode kandidater til å rykke opp i teten for å si mest mulig dumme fraser. Kanskje til og med materiale til å ta pallplassen.

image.png.5e3624f90daf06647f6a80c684a6d3e7.png

Quote

– Røkke rana kysten og stakk av til Sveits.

Problemet mener SV-politikere, er altså de som drar til Sveits og ikke den mangeårige feilslåtte politikken som gjør at folk drar. Da kan de bare fange alle som vil dra i ei stor not og fortsette med politikken som før. "Business as usual." De norske rikinger har først og fremst ønsket seg to endringer. Mindre skattetrykk på arbeidende kapital og likt skattetrykk som utenlandske bedrifter eller eiere. Så er Røkke kanskje ikke det beste eksempelet siden han er typen til å kjøpe yacht eller fly i klassen en halv milliard i den tids penger, men det er ikke representativt for rikinger flest som har tilsynelatende god bakkekontakt og bruker sine midler til å videreutvikle bedrifter og lokalsamfunn fremfor overdådig sus og dus.

Vanligvis skal man ta ballen og ikke mennesket, men i politikken er det så mye rart som hindrer budskapet i å bli hørt. Hvor mange ministere har måtte gå nå i det siste? Det er sikkert noen som fremdeles holder tellinga, men den har jeg mistet.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Velle virker særdeles veltalende og reflektert for alderen. Han ser heller ikke ut til å bli nevneverdig stresset eller oppfarende når han stilles vanskelige spørsmål.

Hvis man kunne satse penger hadde jeg satt min ene dollar på at han kommer vi til å se mye til i løpet av de kommende ti årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Inspector skrev (31 minutter siden):

Hvor finner jeg 60-åringer som aldri har hatt motgang, opp/nedturer, gode/dårlige erfaringer, oppfostret barn, samlivsbrudd, konflikter, økonomiske bekymringer osv osv.?

Du finner dem nok, sikkert i politikken også, men de har nok hatt det lettere enn mange andre generasjoner, ikke deres skyld selvfølgelig, men de er kanskje skyld i at generasjonene som kom etter har hatt det vanskeligere, boomerne har hatt det lettere i forhold til mange andre.

Inspector skrev (37 minutter siden):

Det finnes derimot mange som Velle som skryter på seg livsvisdom og erfaring som en 80-åring, som tilsynelatende har selvtillit som en verdensmester, som bor hjemme hos foreldrene og kan game til langt på natt, som liker å etterligne fiffen osv.

Hvorfor tror du unge bor hos foreldrene, tror du det egentlig er ønskelig eller er det fordi de ikke har råd ?

Dine fordommer mot det nye underholdningsmediet er jeg kjent med, det er rart at du ikke forstår at disse fordommene mot det nye har eksistert veldig lenge, selv bøker var ansett som latskap i sin tid, uansett er det nok bedre å spille til langt på natt enn å drikke til langt på natt, gamerne skader ingen det er en langt sunnere hobby en det du har innbilt deg.

Etterligne kjendiser/idoler/helter er ikke noe nytt det heller, din generasjon gjorde det, min generasjon gjorde det og den nye generasjonen gjør det, det viser bare at de er unge mennesker, hjernen er ikke fullt modnet før i 25 års alderen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Du finner dem nok, sikkert i politikken også, men de har nok hatt det lettere enn mange andre generasjoner, ikke deres skyld selvfølgelig, men de er kanskje skyld i at generasjonene som kom etter har hatt det vanskeligere, boomerne har hatt det lettere i forhold til mange andre.

Festlig å se at det samme argumentet har blitt benyttet av hver eneste generasjon de siste hundre årene….

Lenke til kommentar
Inspector skrev (19 minutter siden):

Festlig å se at det samme argumentet har blitt benyttet av hver eneste generasjon de siste hundre årene….

Egentlig ikke jeg snakker om boomerne, de har hatt det lett komparativt sett, gen x hadde det litt vanskeligere, men generasjonene etter, millenials og gen z har hatt det mye vanskeligere enn dem igjen, så nei det er ikke hva jeg sier i det hele tatt. Hadde jeg brukt det argumentet som antyder så hadde jeg vel snakket om hvor lett gen z har det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, BadCat said:

Velle virker særdeles veltalende og reflektert for alderen. Han ser heller ikke ut til å bli nevneverdig stresset eller oppfarende når han stilles vanskelige spørsmål.

Artig, fordi for meg så framstår han som en alminnelig ungdomspolitiker. Veslevoksen og full av floskler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke noe alminnelig med ungdomspolitikere. De er sære og skiller seg ut.

Quote

Dordi Lerums (21) nyttårsforsett er ikke som alle andres. I år skal hun styre unna importert mat og kun kjøpe mat som er produsert i Norge.

Hvis de var alminnelige hadde de ikke kommet noe sted. Skriv noe som gir mening, så skal jeg forholde meg til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (18 timer siden):

Er du mottakelig, da?

Jeg tror poenget er at til forskjell fra de aller fleste er ungdomspolitikere så engasjert og interessert i samfunnet at de faktisk bruker omtrent all tiden sin på det, på konstruktivt vis, i stedet for å krangle på internett, sånn som vi gjør. Det gjør at selve begrepet "alminnelig ungdomspolitiker" blir litt selvmotsigende. Litt som "helt vanlig OL-gullmedaljevinner". 

Jeg forstår hva du mener - mange av dem har mange fellestrekk, men de er alle ganske uvanlige. 

I forhold til hvilke generasjoner som har hatt det lettest - det er liten tvil om at det er de som nå er, eller nærmer seg pensjonistalder har opplevd en økonomisk gullalder. Jeg opplever at mange av den generasjonen ikke tar inn over seg hvor store endringer det har vært i samfunnet, og at det nok er en kime til konflikt. Luksusvarer har blitt kjempebillige, og det som trengs for å leve "vanlig" har blitt dyrt, trekker frem mat, bolig og "vanlige ferier i Norge". 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Man må heller aldri glemme lønnsøkningene som kommer av lønnstrinn:
Jeg tror mange mangler forståelse for hvordan det er for folk som tjener 2/3 av lønnen til folk med ansiennitet klarer seg, med høyere utgifter -- da vi allerede har betalt ned på lån og for oss som har hatt lån i 20 år, fått en enda større del av lån spist opp av inflasjon.

3.5 millioner kroner lånt i år 2000 tilsvarer et lån på 6 millioner kroner i dag, økonomisk. Det er lett å glemme at de 1 million kronene vi har igjen i lån gir 40 000 i renter, mens de med lavere ansiennitet med 4.5 millioner i lån betaler minst 180 000 i renter, med betydelig lavere inntekt, og gjerne studielån på toppen.

Og det er dem som skal få barn.
 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så at en annen Simen, også han med litt særegen toppolitiker-frisyre, Art Garfunkel-aktig nærmest, for veteraner som kanskje husker han..) var ute med lovprising av sin navnebror, men bare når det gjaldt sistnevntes åpenhet, ellers var visst i følge førstnevnte det aller meste galt med denne navnebroren, altså han med kind of hipsterfrisyre..  så da blir det vel ikke til at de slår sine pjalter sammen til simen-isme sikkert...  Men hvem vet :) 

Lenke til kommentar

Nå er historien rettet til at han var 18 år da han ble tatt og ikke 17, altså i 2019 og ikke 2018 (samme året som pandemien begynte i Kina). 

Samme året som pandemien brøt ut, så ble han tatt med 100g hasj. Det er for nylig for min del når det kommer til et såpass alvorlig tilfelle.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, ser ut som han kanskje løy først dessverre.

Tidligere denne uken fortalte Velle til VG om et forelegg og en dom for narkotikabruk i tenårene. I saken gjenga VG fra dommen at Velle ble tatt 19. februar i 2018, da han var 17 år. Velle minte i intervjuet at han var under 18 år.

Nå snur han.

https://www.vg.no/nyheter/i/KMv9yy/simen-velle-mener-politiet-kan-ha-gjort-feil-i-etterforskningen

Politiet gjorde også feil tydeligvis. Hadde politiet visst at han var 18 år, altså voksen og myndig, ville han garantert måttet sitte inne.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Litt festlig å snakke om å ha levd et liv i den alderen ja. Når det er sagt så er det IMHO latterlig å mene at å ha hatt befatning med hasj tvert skal være diskvalifiserende fra noe som helst. Man må være hinsides naiv og uinformert for å kunne ha en sånn holdning.

Endret av bo1e
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (31 minutter siden):

Nå er historien rettet til at han var 18 år da han ble tatt og ikke 17, altså i 2019 og ikke 2018 (samme året som pandemien begynte i Kina). 

Samme året som pandemien brøt ut, så ble han tatt med 100g hasj. Det er for nylig for min del når det kommer til et såpass alvorlig tilfelle.. 

Synes han virker reflektert og god, spesielt fra det partiet. 

Men

100 gram er litt i grenseland til å bli ansett som eget bruk er det ikke? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...