Gå til innhold

Man må jo ikke støtte pride.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AtterEnBruker skrev (3 timer siden):

Men den læreren er altså ansatt for å videreformidle informasjon, kunnskap og fakta i et undervisningsorgan, og da er det jo ganske scary at han blir offer for den propagandaen som han bestemmer seg for å bære videre.

En lærer er ikke satt til å "videreformidle informasjon", men til å undervise. Innholdet av skolen styres av læreplaner, og elevene skal bygge kompetanse på skolen, ikke lære å trygge drøv. Lærere har ganske vide rammer for hvordan undervisningen skal foregå, men kan ikke drive med forkynnelse i klasserommet, heller ikke av det ufeilbarlige Pride-budskapet.

Hvor er vitenskapen når man skal lære barna om "flytende kjønn", at man ikke er gutt eller jente, men at det bare er en følelse? (https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/skal-ideen-om-et-flytende-kjonn-bli-den-eneste-lovlige-sannheten/o/5-95-314734) Biologer er ikke i tvil i spørsmål om kjønnsspekter, flytende kjønn og antall kjønn. At kjønnsforskere ikke er så opptatt av vitenskap, er ikke noe nytt. (https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-kronikk-om-forskning/kronikk-lyssky-kjonnsforskning/1186042

Anders Nordeng er akkurat den type lærer skolen trenger flere av: Taler Rom midt i mot, tenker kritisk selv og nekter å servere uvitenskapelig pjatt som Pride-ideologi innpakket i regnbuefarger for elevene sine. En enorm kontrast til byråkratene i Utdanningsetaten i Oslo, som fremstår som nyttige idioter. Gerhardsen i undervisningsetaten sier: "Vi bruker Pride som en del av undervisningen". (https://www.nrk.no/norge/osloskolen-med-i-pride-paraden.-_-for-seksualisert-for-barn_-mener-laerer.-1.15987353) Nordeng er ikke blendet av propaganda, men setter vitenskapelig metode og pedagogisk profesjonalitet i høysete når han ikke ukritisk ønsker servere skeiv propaganda for elevene sine.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Nichemann skrev (23 timer siden):

Sex er vanlig tema i en alder av ca 10 år? Er du seriøs? I min tid, jeg er altså født på 90-tallet, så var kyssing et sensitivt tema i 5 klasse. Sier litt om hva seksualundervisningen egentlig gjør med folk spør du meg.

Kommer det ann på hvor man er fra kanskje? Jeg er født på midten av 80 tallet og vokst opp i en større by på Østlandet. Tidligste i klassen hadde sex når hun var 12, jeg var sent ute og en av de siste i klassen som hadde sex når jeg var 15... 

 

Vært assistent for ei fra barneskolen til ut ungdomsskolen, altså var jeg mye i bakgrunnen til samtaler, og der var det snakk om sex allerede på slutten av barneskolen, typ hva de hadde gjort o.l. samt ei som var borte pga abort siste året på barneskolen, det ble ett tema da halve skolen var meget kristne og foreldrene som tilhørte kirken syntes det var uhørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (På 26.6.2023 den 17.38):

Når det gjelder kjønn og seksualitet, er vel fagfolk, vitenskapsmenn og forskere mer kvalifisert enn Herr Kommentarfeltkriger.

disse du nevner har tatt grusomt feil opp gjennom både når det gjelder kropp og sjel og andre sider ved livet.

akkurat nå skriver jo avisene om ulykkelige ungdommer som fikk "ekspert-hjelp" til både kirurgi og hormonbehandling, og media-fokuset virker å ha fått helsetoppene på bedre tanker, for nå skal det visst strammes inn.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l3X7O3/helsedirektoratet-hormonbehandling-av-barn-kan-bli-strammet-inn

bare trist det ikke hjelper de som allerede har vært gjennom kverna.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (11 minutter siden):

Enig i at denne endringen høres ut som en god idé, men hvor stor andel av pasientene er feilbehandlet, mener du?

Jeg tror det finnes en del mørketall når det kommer til det. Tror det kan være rimelig skamfullt å stå fram hvis man angrer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
frohmage skrev (10 minutter siden):

Enig i at denne endringen høres ut som en god idé, men hvor stor andel av pasientene er feilbehandlet, mener du?

det vet de ikke selv en gang, siden det sjokkerende nok ikke eksisterer register over hvilke eller hvor mange som har fått slik behandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
21 hours ago, Nichemann said:

Ok. Vet du/noen om hva slike program er foreslått å inneholde for barnehagen og evt. hva spesifikt som blir forbedret over å introdusere dette i K-12 i motsetning til «early adolescence» som også ble beskrevet som noe som har fungert bra?

Man kan lese litt om de ulike rammeplanene for ulike trinn på utdanningsdirektoratets hjemmesider.

Rammeplanen sier at barnehagen skal fremme likeverd og likestilling uavhengig av kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, etnisitet, kultur, sosial status, språk, religion og livssyn.
Barnehagen skal motvirke alle former for diskriminering og fremme nestekjærlighet.

Barnehagen skal bygge sin virksomhet på prinsippet om likestilling og ikke-diskriminering og bidra til at barna møter og skaper et likestilt samfunn.
Alle skal ha like muligheter til å bli sett, hørt og oppmuntret til å delta i fellesskap i alle aktiviteter i barnehagen.
Personalet må reflektere over sine egne holdninger for best mulig å kunne formidle og fremme likeverd og likestilling.

Detaljkunnskap om hvordan kunnskapen og læringsprosessen ville forandret seg dersom den var introdusert da, eller da, er ikke noe jeg har satt meg inn í, utover at jeg fant en studie da jeg lette frem studiene du etterlyste, som fant at det hadde effekt å introdusere seksualundervisning før såkalt høyere utdannelse for å redusere overgrep, samtidig som studien mente det ville hatt ytterligere dersom undervisningen ble introdusert tidligere.

Du sa du ville re-vurdere ditt ståsted dersom det ble vist til at seksualundervisning reduserte overgrep, har du re-vurdert, eller vil du heller legge til nye premisser så du slipper forholde deg til informasjonen?

Quote

Et problem jeg vil tro oppstår, ut i fra mitt eget standpunkt selvsagt, er at vi kan ikke bare opplyse om at forskjellige orienteringer eksisterer, noe jeg kanskje kan være ombord på, men som denne videoen viser at hele "heteronormiteten" skal stilles spørsmål til. Dette synes jeg fortsatt er å dra det for langt. Gutter skal liksom ikke få lov å være gutter lengre, det er "bare teit og gammeldags", nå er det inn å være skjeiv, så du må være litt sånn du også, hvis ikke er du ut!

Hele opplegget minner meg om Orwell's 1984. Hva kan vi gjøre for å bli kvitt all vold? Jo, vi bare doper ned hele verdensbefolkningen om de vil det eller ikke, dop som gjør at de ikke klarer å bli sinte, så lett er det med den saken!

Fint at det reduserer vold altså, det er noe å sige etter, men the ends doesn't always justify the means.

Jeg ser ikke noe problem med videoen, den lærer ikke bort at gutter ikke får være gutter, men at det ikke er greit å mobbe eller erte dem som ikke passer til de gammeldagse stereotypiene for sitt kjønn, illustrert ved at jenta vil leke med brannbil, og gutten vil ha rosa jakke.
Man skal være ganske langt nedi pride-hat-gryta for å se denne videoen som problematisk.

Svarer du ærlig hvis jeg spør hvor du henter kildematerialet ditt fra, jeg antar du ikke leter gjennom lærematriell for barn på youtube helt på egen hånd?

Forøvrig tror jeg du beskriver innholdet i Brave New World der du snakker om å dope befolkningen til apati, uten at det ville vært noe mer overbevisende om du gjenga innholdet fra boken mer korrekt, det er inflasjon av folk som drar dårlige ligninger mellom 1984 og samtiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

siden det sjokkerende nok ikke eksisterer register over hvilke eller hvor mange som har fått slik behandling

Det visste jeg ikke. For meg høres det umiddelbart nyttig ut med et slikt register.

Mr.M skrev (1 time siden):

det hadde du neppe skrevet hvis det var en "Kommentarfeltkriger" som mente det? :whistle:

Nei vel.. Nå skal de altså ikke slutte med å tilby behandling, men endre kriteriene for å få behandlingen innvilget.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 timer siden):

Rammeplanen sier at barnehagen skal fremme likeverd og likestilling uavhengig av kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, etnisitet, kultur, sosial status, språk, religion og livssyn.
Barnehagen skal motvirke alle former for diskriminering og fremme nestekjærlighet.

Barnehagen skal bygge sin virksomhet på prinsippet om likestilling og ikke-diskriminering og bidra til at barna møter og skaper et likestilt samfunn.
Alle skal ha like muligheter til å bli sett, hørt og oppmuntret til å delta i fellesskap i alle aktiviteter i barnehagen.
Personalet må reflektere over sine egne holdninger for best mulig å kunne formidle og fremme likeverd og likestilling.

For noe vås, vi vet nøyaktig hvordan likestilling er definert av feminister, fordi dette er feminster som dikterer dette. Det er også feminister som står bak pride, nærmere sagt intersekt feminister, og de HATER MENN. Barn skal formes til deres sinnsyke verdensbilde hvor kjønn er en sosial konstruksjon. Barn må møte motstand når de vokser opp.

Igjen bare fjas og fine ord, når i praksis betyr dette svake menn som gir staten mer makt.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 6/28/2023 at 1:00 PM, Varis said:

Kommer det ann på hvor man er fra kanskje? Jeg er født på midten av 80 tallet og vokst opp i en større by på Østlandet. Tidligste i klassen hadde sex når hun var 12, jeg var sent ute og en av de siste i klassen som hadde sex når jeg var 15... 

 

Vært assistent for ei fra barneskolen til ut ungdomsskolen, altså var jeg mye i bakgrunnen til samtaler, og der var det snakk om sex allerede på slutten av barneskolen, typ hva de hadde gjort o.l. samt ei som var borte pga abort siste året på barneskolen, det ble ett tema da halve skolen var meget kristne og foreldrene som tilhørte kirken syntes det var uhørt. 

Fult mulig. Virker logisk for meg at det er større press på å gjøre alt "voksent" tidligst mulig i storbyene.

On 6/28/2023 at 2:20 PM, Atib Azzad said:

Man kan lese litt om de ulike rammeplanene for ulike trinn på utdanningsdirektoratets hjemmesider.

Rammeplanen sier at barnehagen skal fremme likeverd og likestilling uavhengig av kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, etnisitet, kultur, sosial status, språk, religion og livssyn.
Barnehagen skal motvirke alle former for diskriminering og fremme nestekjærlighet.

Barnehagen skal bygge sin virksomhet på prinsippet om likestilling og ikke-diskriminering og bidra til at barna møter og skaper et likestilt samfunn.
Alle skal ha like muligheter til å bli sett, hørt og oppmuntret til å delta i fellesskap i alle aktiviteter i barnehagen.
Personalet må reflektere over sine egne holdninger for best mulig å kunne formidle og fremme likeverd og likestilling.

Detaljkunnskap om hvordan kunnskapen og læringsprosessen ville forandret seg dersom den var introdusert da, eller da, er ikke noe jeg har satt meg inn í, utover at jeg fant en studie da jeg lette frem studiene du etterlyste, som fant at det hadde effekt å introdusere seksualundervisning før såkalt høyere utdannelse for å redusere overgrep, samtidig som studien mente det ville hatt ytterligere dersom undervisningen ble introdusert tidligere.

Du sa du ville re-vurdere ditt ståsted dersom det ble vist til at seksualundervisning reduserte overgrep, har du re-vurdert, eller vil du heller legge til nye premisser så du slipper forholde deg til informasjonen?

Jeg ser ikke noe problem med videoen, den lærer ikke bort at gutter ikke får være gutter, men at det ikke er greit å mobbe eller erte dem som ikke passer til de gammeldagse stereotypiene for sitt kjønn, illustrert ved at jenta vil leke med brannbil, og gutten vil ha rosa jakke.
Man skal være ganske langt nedi pride-hat-gryta for å se denne videoen som problematisk.

Svarer du ærlig hvis jeg spør hvor du henter kildematerialet ditt fra, jeg antar du ikke leter gjennom lærematriell for barn på youtube helt på egen hånd?

Forøvrig tror jeg du beskriver innholdet i Brave New World der du snakker om å dope befolkningen til apati, uten at det ville vært noe mer overbevisende om du gjenga innholdet fra boken mer korrekt, det er inflasjon av folk som drar dårlige ligninger mellom 1984 og samtiden.

Ok. Takk for at du deler det du har av informasjon.

Jeg revurderer, samtidig som jeg nevnte diverse grunner til skepsis til konseptet, om du forsto argumentene, f.eks at jeg vil fortsatt være imot Orwellisk dop som alle må ta for at alle menneskene på kloden ikke skal bli sinte og kunne utgjøre en trussel for noen andre. For meg er dette tilsvarende å lobotomere verdensbefolkning i et budskap om fred. "Vi må gjøre det for deres eget beste".

Husk at å revurdere ikke betyr å bytte standpunkt tvers om. Revurdere betyr ikke annet enn å vurdere på nytt. Det har jeg gjort.

Men med andre ord spørs det helt på hva studiene legger i at det er bedre å gjøre det tidlig osv. Jeg er ikke imot eksperimentering så lenge det går ann å trekke det tilbake hvis det viser seg å ikke fungere eller ha effekter som f.eks foreldre er imot.

Hvis dette ikke gir mening: jeg sammenligner studiene som sier "vi må gjøre dette for å stoppe vold" med Orwelliske idéer om å måtte gi alle dop eller en lobotomering for å stoppe vold.
I begge tilfeller kan eller vil det sannsynligvis være både positive og negative sider ved saken og begge må vurderes opp imot hverandre.

Jeg er fortsatt imot effekten åpenhet (ikke bare akseptanse for de som allerede er, men akseptanse for at andre også kan velge å bli hva de vil når de er 5 år) for homofili har på samfunnet. Ala effekten som blir beskrevet her:

Men jeg er åpen for motargumenter og prøver så godt jeg kan å revurdere standpunktet samtidig som jeg må være ærlig ovenfor meg selv og mine verdier. Påminnelse helt til slutt at som sagt å revurdere ikke betyr å bytte standpunkt tvers om. Takk.

Edit:

Ang. videoen du ikke finner problematisk og bare handler om mobbing, vel, nei, gutten sier om en idé at "gutter skal gjøre visse ting, og jenter skal gjøre visse ting, er vondt og teit".
Det er anti-heteronormitet. Ellers er jeg enig i budskapet. Jeg går forsåvidt med rosa pannebånn når jeg føler for det, ser ikke problemet med å gjøre som man vil sånt sett, men mobbing og erting vil det alltids være, så man må også lære seg til å enten tilpasse seg litt eller bli tøffere og ikke bry seg i stedet for å bli en liten sutrekopp som klager hver gang det er den minste lille ting.

Ja, jeg får ikke kildemateriale mitt fra noe spesifikt sted, jeg fant videoen på egen hånd.
Her er søkeresultatet mitt: https://www.youtube.com/results?search_query=sexual+education+for+kindergarten
image.thumb.png.6265f2643c1db5394aa9b3b5fa2e72fd.png
Video om David Wood har jeg fra Modern Day Debate som jeg følger med på.

Korrekt, Brave New World er det fra. Jeg så BBC's versjon av den for nærmere 10 år siden, glemte helt bort navnet og mikset inn det at alle snakker om 1984 som du sier, som jeg ikke kan noe om selv.

Hva finner du lite overbevisende med argumentet? Altså drit i sammenligningen med nåtiden, det var ikke poenget, bare still deg selv spørsmålet om du er for eller imot mandatory neddoping av verdensbefolkningen for verdens-fred.
Så videre, om vi ikke er der enda, ser du ikke at dette kan være et steg i denne retninga? Med andre ord prøver jeg å si at jeg er mer tilbøyelig til idéen om gender studies tidligere enn college nå, men jeg er fortsatt skeptisk til og lurer på akkurat hva som menes med SV (i studiet sto det at dette inkluderte verbal harassment, altså erting eller mobbing) og om det er nødvendig å dra det helt ned i barnehagen for å stoppe dette; hvor de får dette fra.

On 6/27/2023 at 10:05 PM, RRhoads said:

Alle vet at det amerikanske fengselssystemet overflommer av nykristne som tror de blir sett på som bedre mennesker fordi de er kristne. 

David Wood er fortsatt en svindler, han har bare skiftet beite til mer godtroende folk. 

Godt at du er positiv til menneskeheten. Ingen «change of hearts» tillat?

Endret av Nichemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

JkfeP4o.png

det er med andre ord er farsott som har eksplodert i omfang på kort tid, og "ekspertene" skjønner visst ikke hvorfor.

Er ikke årsaken opplagt da? I takt med at lgbtqia+ og folk treffer hverandre på nett + helsevesen som ukritisk bistår for å fremstå politisk korrekte, så har dette utviklet seg.

Denne artikkelen er meget opplysende om dynamikken som fører til "behandling"

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077

(og det er visst ikke særlig populært i miljøet å fremstå som en som angrer)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

Er ikke årsaken opplagt da? I takt med at lgbtqia+ og folk treffer hverandre på nett + helsevesen som ukritisk bistår for å fremstå politisk korrekte, så har dette utviklet seg.

Det er også mulig å argumentere motsatt, at økt kunnskap og fokus avdekker tilfeller som i 2012 vart ignorert. 

Grafen over ADHD behandling er også ganske lik:

image.thumb.png.1635356c501f21a394bd94b1e20e0087.png

 

Sjølv om eg er einig i at det er sannsynleg at behovet for kjønnsbekreftande behandling har auka også på bakgrunn av sosialt press, så er ikkje statistikken eit godt bevis på behov verken eine eller andre vegen. Statestikken viser berre korleis vi i dag handterer slike saker, den seier ingenting om den behandlinga som blir gitt er korrekt behandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nedtelling til Oslo Pride Parade

https://www.dnb.no/okonomisk-radgiver/kom-som-du-er#oslo-pride

Sitat

 

Vi feirer kjærlighet fra A til Å

Vi i DNB feirer mangfold og kjærlighet, og er stolt hovedpartner av Oslo Pride.

Vi mener alle har et ansvar for å skape et inkluderende samfunn, der man kan elske den man vil. Hver eneste dag jobber vi for likestilling, inkludering og mangfold – både blant ansatte og kunder.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):

Ladyboys ... ladyboys overalt

det er Thailand det.

Hijra er i Pakistan, India, og Bangladesh.

Men de har til felles at de har fått sin plass i samfunnet takket være gammel religion, som på de kanter av verden gjerne var tolerant og "natur-lov".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...