Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Just now, PgUp said:

Gi eksempler da på at hele innholdet ble endret.

Har ikke tilgang på backenden til diskusjon.no, så det blir vrient. Men endringshistorikken der vil vise at jeg har rett. F.eks. innlegget ditt kl 22:19 over her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (Akkurat nå):

Har ikke tilgang på backenden til diskusjon.no, så det blir vrient. Men endringshistorikken der vil vise at jeg har rett. F.eks. innlegget ditt kl 22:19 over her.

Så du har ingen eksempler på at hele innholdet ble endret. Det var jug altså.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Du siterte jo deler av innlegget mitt. Så hele var ikke endret. Ikke jug.

Samtlige ord var ikke endret, det har jeg aldri hevdet. Jeg siterte det opprinnlige innlegget ditt i sin helhet. Men du klatter på og redigerer gjentatte ganger, slik at meningsinnholdet endres.

Lenke til kommentar

Det skal forresten sies at nei, vi som ikke liker dydsposerende woke Box-tikking alltid reagerer på la oss si mørkhudede karakterer i hvite roller.

Ingen, meg bekjent, reagerte negativt på Jason Momoa som Conan barbaren.

Conan barbaren er kanskje den beste og største av alle gamle pulp helter, like ikonisk som Batman og mye bedre skrevet, og alle vet at Conan er høy og blåøyd og så videre. Mange vil vel også si at han er en klassisk uovervinnelig hvit mann. Momoa er, som navnet også kanskje tilsier, ikke hvit som sådan. Vel 50% hvit, 50% hawaiiansk. Strengt tatt noe sånn som 30-40% hvit siden den hvite halvdelen er irsk/tysk/first Nations. Det sprø er at dette er langt mer passende for Conan enn østerrikske Arnold, siden Conan er ment å være en urtidsversjon av en ire - en mørk sådan, «Black Irish» - og irene i mellomkrigstiden fortsatt var utsatt for rasisme, både i USA og særlig fra engelskmenn, som mente de nærmest var en slags svarte med hvit hud (ja, det er bisarrt; ja, dette gjør det til et eksempel på hvor latterlig rasisme er jeg ofte bruker). Ergo passer det ganske greit med en farget Conan. Jeg ville ikke reagert negativt på The Rock som Conan heller. Eller en kul pakistaner. 
 

Tror jeg har brukt dette eksemplet før i andre lignende diskusjoner, men, håper de som evt. husker dette tilgir meg :cry:

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (19 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du synes, men jeg setter ikke pris på at multinasjonale selskaper forsøker å endre på menneskehetens felles historie 

At Ubisoft har gått vekk fra målet om å tjene penger til å ha fullt fokus på å skrive om verdenshistorien er alvorlige greier. Du bør ta det opp på generalforsamlingen.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (15 minutter siden):

Jo, kl 22:19.

Gargantua skrev (8 minutter siden):

Samtlige ord var ikke endret, det har jeg aldri hevdet. Jeg siterte det opprinnlige innlegget ditt i sin helhet. Men du klatter på og redigerer gjentatte ganger, slik at meningsinnholdet endres.

Du påstod jo det to innlegg over dette haha :p vær ærlig nå.

Endret av PgUp
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ang. påstanden om at "positiv diskriminering fremdeles er diskriminering".

Hvis man kun fokuserer mesteparten av energien på å arge seg over den "positive diksrimineringen", istedenfor det vi da må referere til den negative diskrimineringen, Så tar man på en måte parti med den negative diskrimineringen, eller gir dem mer fri slack. Blir litt for beleilig plausibel benektelse.

Blir det samme som å klage over antif.ascistiske bevegelser mer enn, eller i mange tilfeller komplett istedenfor pro-fascistiske bevegelser. Da gir man de pro-fascistiske bevegelsene mer fri slack.

Hvis jeg var i en pro-fascistisk bevegelse, så ville jeg hatt stor nytte av de som sitter dag og natt og skriver ting som "disse aktivistene tror de kjemper de godes kamp for toleranse, men de viser seg ofte å være de mest intolerante" og liknende setninger. Fordi de hadde avledet oppmerksomheten bort fra meg og min bevegelse, og de hadde bidratt til å tåkelegge og fordumme den politiske diskursjen nok til at jeg kan varme opp sentrumspolitiske mennesker mer og mer for min ideologi.

Og ja, jeg dro denne sammenlikningen fordi antiwoke og faktisk fascisme er to ideologier som overlapper hverandre mer og mer enten man liker det eller ikke, uansett om man personlig identifiserer seg som en moderat, apolitisk antiwoker...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (8 minutter siden):

Ang. påstanden om at "positiv diskriminering fremdeles er diskriminering".

Hvis man kun fokuserer mesteparten av energien på å arge seg over den "positive diksrimineringen", istedenfor det vi da må referere til den negative diskrimineringen, Så tar man på en måte parti med den negative diskrimineringen, eller gir dem mer fri slack. Blir litt for beleilig plausibel benektelse.

Blir det samme som å klage over antif.ascistiske bevegelser mer enn, eller i mange tilfeller komplett istedenfor pro-fascistiske bevegelser. Da gir man de pro-fascistiske bevegelsene mer fri slack.

Hvis jeg var i en pro-fascistisk bevegelse, så ville jeg hatt stor nytte av de som sitter dag og natt og skriver ting som "disse aktivistene tror de kjemper de godes kamp for toleranse, men de viser seg ofte å være de mest intolerante" og liknende setninger. Fordi de hadde avledet oppmerksomheten bort fra meg og min bevegelse, og de hadde bidratt til å tåkelegge og fordumme den politiske diskursjen nok til at jeg kan varme opp sentrumspolitiske mennesker mer og mer for min ideologi.

Og ja, jeg dro denne sammenlikningen fordi antiwoke og faktisk fascisme er to ideologier som overlapper hverandre mer og mer enten man liker det eller ikke, uansett om man personlig identifiserer seg som en moderat, apolitisk antiwoker...

Ja, du ser det på kanalen som ble postet her av Gargantua. Kanalen med Glenn Beck mener Obama styrer USA fremdeles. Det er ganske ekstreme konspiratorisk syn. Hele kanalen har masse videoer om hvordan hvite menn blir diskriminert.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, PgUp said:

Ja, du ser det på kanalen som ble postet her av Gargantua. Kanalen med Glenn Beck mener Obama styrer USA fremdeles. Det er ganske ekstreme konspiratorisk syn. Hele kanalen har masse videoer om hvordan hvite menn blir diskriminert.

Jeg kan ikke gå god for resten av YouTube-kanalen. Jeg har ikke for vane å finkjemme resten av videoene på en kanal jeg deler video fra. Det er videoen som sådan jeg kan stå inne for. Det var den første som kom opp da jeg søkte etter Richard Dreyfuss sin "tale". Hvis resten av kanalen er konspi-vås, beklager jeg det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke gå god for resten av YouTube-kanalen. Jeg har ikke for vane å finkjemme resten av videoene på en kanal jeg deler video fra. Det er videoen som sådan jeg kan stå inne for. Det var den første som kom opp da jeg søkte etter Richard Dreyfuss sin "tale". Hvis resten av kanalen er konspi-vås, beklager jeg det.

Bra det :) var redd du støttet alt.

Endret av PgUp
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (30 minutter siden):

Hele kanalen har masse videoer om hvordan hvite menn blir diskriminert.

Antiwoke-bølgen, spesielt den delen på youtube og hvit forfølgelseskompleks er veldig overlappende. Jeg pleide å gasse meg med sånne kanaler for noen år siden da jeg var i en mer høyrelent fase. Jeg var mest opptatt av popkultur enn politikk, så omtrent det eneste jeg fikk med meg av politikk var av algoritmen som matet meg mer og mer av disse videoene. Det gjennomgående temaet i disse videoene som gav gjengklang i hodet var "nå kommer livet til å bli kjipere for meg fordi jeg er hvit". Men det festet seg heldigvis ikke for hardt.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 timer siden):

Her er vi inne på noe. For å dra en analogi:

Hvis noen er anti-hvit bekjemper du ikke det med å bli anti-svart. 

Du bekjemper ikke rasisme med rasisme. Du bekjemper rasisme med å gå imot rasismen, og si at hudfarge har lite å si, og vi ønsker å behandle alle mest mulig likt uavhengig av abstrakte egenskaper som hudfarge.

Gir det mening? 

Det gir 0% mening.

Å være imot woke har ingenting med å være imot ikke-hvite ikke-menn ikke streite, osv. Det er flust med poster her som går innpå hva en finner problematisk med woke. Du beviste jo akkurat den tverre eksempeldialogen jeg postet for kun noen få innlegg tilbake.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke gå god for resten av YouTube-kanalen. Jeg har ikke for vane å finkjemme resten av videoene på en kanal jeg deler video fra. Det er videoen som sådan jeg kan stå inne for. Det var den første som kom opp da jeg søkte etter Richard Dreyfuss sin "tale". Hvis resten av kanalen er konspi-vås, beklager jeg det.

Kjente du ikke til Glenn Beck fra før?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (5 timer siden):

Det gir 0% mening.

Å være imot woke har ingenting med å være imot ikke-hvite ikke-menn ikke streite, osv. Det er flust med poster her som går innpå hva en finner problematisk med woke. Du beviste jo akkurat den tverre eksempeldialogen jeg postet for kun noen få innlegg tilbake.

Hvis det er så, hvorfor så mye forakt når hvite erstattes med minoriteter men lite eller ingen forakt når minoriteter erstattes med hvite?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Hvis det er så, hvorfor så mye forakt når hvite erstattes med minoriteter men lite eller ingen forakt når minoriteter erstattes med hvite?  

Dette stemmer aldeles ikke. Gods of Egypt i 2016 fikk kraftig kritikk pga etnisk valg av cast. https://en.wikipedia.org/wiki/Gods_of_Egypt_(film)

Samme gjelder Avatar:The Last Airbender (2010), Prince of Persia (2010), Curse of La Llorona (2019), Ghost in the Shell (2017) og Super Mario Bros (2023) bare for å nevne noen

Endret av sofiemyr
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, Gargantua said:

Det kommer en ny Romeo & Julie-film snart. Her er Julie. Hva er tanken bak en slik casting?

aW3doEdG_700w_0.jpg


Det er ikke en film, men et stykke på West End i London. Please informer deg selv litt før du poster memes.

Den Romeo & Juliet-filmen til Hailee Steinfeld er nærmest robba for all dialogen fra Shakespeare, og burde nesten hete noe annet enn Romeo & Juliet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...