Populært innlegg Ogywara Skrevet 21. mai Populært innlegg Skrevet 21. mai Tussi skrev (1 time siden): Ja, partiet som var for fred og rettferdighet var også for russisk seier. Og støttespillerne deres åpenbart for krig, selv om han sier han er for fred Send det bildet til VG Da lå bildet på VG gitt. 7 3
torbjornen Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Sitat 21. mai 2025 kl. 07:38 Partiet Fred og rettferdighet (FOR) Nyhetssenter Troms og Finnmark Ølen Betong tar avstand frå Atle Berge – Ølen Betong AS har ingen tilknyting til Atle Berge, som i går blei namngive i NRK Debatten som finansiør av partiet Fred og rettferd (FOR) sin reklamekampanje på T-banen i Oslo og på Oslo S. – Ølen Betong AS har heller ikkje noko aktivitet i Russland. Det skriv selskapet i ei pressemelding i dag. – Sidan mars 2023 har Atle Berge ikkje hatt noko forbindelse med Ølen Betong. Han har heller ingen eigarpostar i selskapet i dag, seier Bjørn Richard Johansen i Geelmuyden Kiese, som er talsmann for selskapet. I gårsdagens debatten-sending, blei det klart at det var den norske betong-milliardæren Atle Berge som betalte for plakatane som partiet FOR hengde opp i Oslo. Reklamekampanjen mot norsk bidrag til Ukraina-krigen har vekt merksemd, fordi partiet lenge nekta å oppgje kven som hadde betalt for storkampanjen. – Eg har gitt og skal gi ytterlegare beløp til partiet FOR. Det er totalt snakk om millionbeløp, og det kan bli meir, sa Berge til NRK i går. Berge har lenge vore kritisk til norsk utanrikspolitikk, og har blant anna markert synet sitt mot Nato-basar på norsk jord. Han har sterke næringsinteresser i Russland, og sa til NRK tysdag at han framleis driv stort med verksemd i landet. Atle Berge slo seg opp gjennom selskapet Ølen Betong, men er altså ikkje lengre tilknytt selskapet. Foto: Annika Byrde / NTB 2
Kahuna Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai torbjornen skrev (3 minutter siden): For ei tid sidan var ein uroa over at Russland kunne finne på å plassere våpen i verdsrommet. Slik eg forstår artikkelen nedanfor vil Trump no gjere nettopp dette. https://www.nrk.no/urix/trump-lanserer-rakettskjoldet-golden-dome-for-usa-1.17425728 Skal tru kva dette kan føre med seg. Kan eit evt. nytt våpenkappløp mellom Russland og USA kombinert med sanksjonar og krig i Ukraina vere det som skal til for at Russland skal gå konkurs? Rommet er jo allerede til en viss grad militarisert men det er jo snakk om kommunikasjon, overvåkning og etterretning. Frem til russland skøyt opp 'Cosmos 2576'. Visstnok en slags anti-satelitt-satelitt som kan bevege seg svært nær andre satelitter. https://www.npr.org/2024/05/30/nx-s1-4975741/what-to-know-russia-satellite-space-weapon-cosmos-2576 3
sedsberg Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Hvis Atle Berg har store økonomiske interesser (bedrifter) i russland så er det jo ikke rart han er på putins side? Alternativet vil jo være å ramle ut av et vindu. 3 3
Enceladus Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Jeg liker presisjonen og kraften i disse franske hammer bombene sett i flere nylige videoer. Er stort sett bare et krater igjen av bygningen når røyken har lagt seg. Burde sette skrekken i russiske krigsforbrytere, særlig når gps jamming ikke biter på våpnet og ikke er avhengig av vinglete amerikansk støtte. Etter rapportene jeg har sett så har Frankrike kraftig økt produksjonen av disse og leveranser til Ukraina i år: https://euromaidanpress.com/2025/05/05/france-boosts-hammer-bomb-output-for-ukraine-by-nearly-40/ 5 1 2
sussebass Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) 1 hour ago, Espen Hugaas Andersen said: Ukraina kan ikke akseptere demilitarisering. Om Ukraina demilitariserer vil de bli invadert av Russland og opphøre........... 2 hours ago, RookieNO said: Det er ingen andre enn Ukraina som skal komme med eventuelle innrømmelser......... 2 hours ago, sjamanen said: Det beste hadde vært om vesten gikk inn med en slik tyngde som sendte russerne på retrett...... 3 hours ago, <generisk_navn> said: Hvorfor skal Ukraina som en selvstendig nasjon akseptere demilitarisering bare fordi Russland forlanger det?...... Ingen Vestlige innrømmelser altså. Kun økt våpenstøtte. Vi skal bruke vestlig diplomatis minkende prestisje, og haltende vestlige økonomier som brekkstang. Skjønner. Dette blir sikkert bra.. Kan vi om 1 år ta opp igjen dette, sammenligne stillingen med dagens, skulle det fortsatt være lovlig å ha alternative syn på saken? Det er blitt moralsk imperativt å støtte militarisme. Enten støtter du våpenlinjen eller så er du overløper, nyttig idiot, en sikkerhetsrisiko osv. For min del har jeg ikke betalt noen pris men jeg ser kostnaden er blitt for stor for å holde alternative nokså moderate meninger om dette at jeg tenker det er på tide å melde seg ut av debatten, for min egen del. Etter "plakat-gate" er det synligere enn noen gang at noe er svært galt her i landet. FREDRIK SOLVANGS oppvisining i lydig maktservil propganda er det mest PATETSIKE jeg noengang har sett av en "journalist". Når også rikspolitikere står i kø for å insinuere og komme med grove anklager om folk som praktiserer grunnleggende ytringsfrihet får jeg frysninger. Takk for meg. Endret 21. mai av sussebass
sedsberg Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai https://sol.no/nyheter/for-giver-usa-startet-denne-krigen/83118224 Det var Biden som starta denne krigen. Er det noe den mannen ikke har fått skylda for? 2
Populært innlegg Kahuna Skrevet 21. mai Populært innlegg Skrevet 21. mai sussebass skrev (17 minutter siden): Det er blitt moralsk imperativt å støtte militarisme. Enten støtter du våpenlinjen eller så er du overløper, nyttig idiot, en sikkerhetsrisiko osv. Det er ikke militarisme, det er selvforsvar. Om du ikke er i stand til å se det er du nettopp en idiot. 10 4
sussebass Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai 2 minutes ago, Kahuna said: Det er ikke militarisme, det er selvforsvar. Om du ikke er i stand til å se det er du nettopp en idiot. En nyttig idiot?
Populært innlegg RookieNO Skrevet 21. mai Populært innlegg Skrevet 21. mai sussebass skrev (16 minutter siden): Ingen Vestlige innrømmelser altså. Kun økt våpenstøtte. Vi skal bruke vestlig diplomatis minkende prestisje, og haltende vestlige økonomier som brekkstang. Skjønner. Dette blir sikkert bra.. Kan vi om 1 år ta opp igjen dette, sammenligne stillingen med dagens, skulle det fortsatt være lovlig å ha alternative syn på saken? Det er blitt moralsk imperativt å støtte militarisme. Enten støtter du våpenlinjen eller så er du overløper, nyttig idiot, en sikkerhetsrisiko osv. For min del har jeg ikke betalt noen pris men jeg ser kostnaden er blitt for stor for å holde alternative nokså moderate meninger om dette at jeg tenker det er på tide å melde seg ut av debatten, for min egen del. Etter "plakat-gate" er det synligere enn noen gang at noe er svært galt her i landet. FREDRIK SOLVANGS oppvisining i lydig maktservil propganda er det mest PATETSIKE jeg noengang har sett av en "journalist". Når også rikspolitikere står i kø for å insinuere og komme med grove anklager om folk som praktiserer grunnleggende ytringsfrihet får jeg frysninger. Takk for meg. Du står selvfølgelig helt fritt til å mene det du mener, men du bør være klar over at du er relativt alene om å ha disse meningene. At det blir et problem for deg, er ikke mitt problem. Jeg hilser alternative synspunkter velkommen, men ikke tro at de ikke blir utfordret! At du mener at Fredrik Solvang viste maktsivil propaganda i går viser bare hvor disassosiert du er fra nesten alle andre sin oppfatning av debatten... 12 1
Duriello Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Bare ett spørsmål, fint om noen kan avklare det. Er det greit å navngi norske pro-russo propandagister her? 🙂 Da tenker jeg ikke på snakk om Atle Berg, Diesen og bitchen som leder FOR.. Keep it up!👍
argh Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai At dette meget suspekte ensakspartiet i det hele tatt fikk tale fritt på NRK i beste sendetid er et godt eksempel på at vi fortsatt har god ytringsfrihet i dette landet. Det er også et sunnhetstegn at politiske partier ikke kan få anonyme donasjoner. 5
Mr.M Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Duriello skrev (1 minutt siden): Er det greit å navngi norske pro-russo propandagister her? 🙂 nei det er usselt og forkastelig. 2
<generisk_navn> Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai sussebass skrev (40 minutter siden): Ingen Vestlige innrømmelser altså. Kun økt våpenstøtte. Vi skal bruke vestlig diplomatis minkende prestisje, og haltende vestlige økonomier som brekkstang. Skjønner. Dette blir sikkert bra.. Kan vi om 1 år ta opp igjen dette, sammenligne stillingen med dagens, skulle det fortsatt være lovlig å ha alternative syn på saken? Det er blitt moralsk imperativt å støtte militarisme. Enten støtter du våpenlinjen eller så er du overløper, nyttig idiot, en sikkerhetsrisiko osv. For min del har jeg ikke betalt noen pris men jeg ser kostnaden er blitt for stor for å holde alternative nokså moderate meninger om dette at jeg tenker det er på tide å melde seg ut av debatten, for min egen del. Etter "plakat-gate" er det synligere enn noen gang at noe er svært galt her i landet. FREDRIK SOLVANGS oppvisining i lydig maktservil propganda er det mest PATETSIKE jeg noengang har sett av en "journalist". Når også rikspolitikere står i kø for å insinuere og komme med grove anklager om folk som praktiserer grunnleggende ytringsfrihet får jeg frysninger. Takk for meg. ja...ok, det er jo din mening, men jeg gjentar spørsmålet mitt; hvorfor skal Ukraina la seg demilitarisere bare fordi Russland forlanger det? 5 2
agvg Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai sussebass skrev (4 timer siden): Territoriene Ukraina må forhandle om vokser for hver dag krigen fortsetter, det er ingen grunn til å tro dette vil snu. Tross for at mange mener det, representerer ikke jeg Russland og jeg vet ikke hvilke grenser og krav de setter. Men jeg tror nevnte inrømmelser vill lokket Russland til bordet med noe godvilje. Ja, for vi er så ufattelig feige, vi lar pakket vinne, den eneste gode russer i Ukraine er en død russer. Vi bør sørge for og la russerne oppleve at de er gode.... 4
skaftetryne32 Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Mr.M skrev (28 minutter siden): nei det er usselt og forkastelig. Så lenge de er åpne om det selv så ser jeg ikke et problem. 3
agvg Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai torbjornen skrev (2 timer siden): For ei tid sidan var ein uroa over at Russland kunne finne på å plassere våpen i verdsrommet. Slik eg forstår artikkelen nedanfor vil Trump no gjere nettopp dette. https://www.nrk.no/urix/trump-lanserer-rakettskjoldet-golden-dome-for-usa-1.17425728 Skal tru kva dette kan føre med seg. Kan eit evt. nytt våpenkappløp mellom Russland og USA kombinert med sanksjonar og krig i Ukraina vere det som skal til for at Russland skal gå konkurs? Tja, det fungerte for Reagen men Russland er antagelig ikke opptatt av og konkurrerer utover snakket, de har ikke teknologien, pengene eller folkene til og få til noe som helst, det er derfor vi burde rykket inn i Ukraina og avslørt bløffen til Putin-regimet. 4
Tussi Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) @sussebass, du har vært klar på hvilke vestlige innrømmelser som du mener må til. Hvilke russiske inrømmelser du for deg? Reelle innrømmelser som gir Ukraina trygghet hvis de som du mener skal være demilitarisert? Endret 21. mai av Tussi 1
Mr.M Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Så lenge de er åpne om det selv så ser jeg ikke et problem. selvsagt ikke, men når han skrev "er det greit å navngi" fikk i alle fall jeg inntrykk av at han vil navngi personer som skriver bak et nickname, altså anonymt. Og det er vel i så fall ikke greit? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå