Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

4 hours ago, Syar-2003 said:

Det er dine valg det og legger meg ikke opp i det. 

Blir endel mindre med kortholder enn et pass i lomma jo. Min rfid safe kortholder rommer 7 kort. Her ligger førerkortet , Nasjonale ID kortet , debet kort og et par kredittkort. Kan sikkert få mindre (tynnere som rommer færre).
 

Og det finns løsninger for mobil også inkl iPhone mini

IMG_8535.jpeg

IMG_8537.jpeg

Slutt og tull da! Pass er myyyye mer praktisk enn nasjonalt ID kort🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at den samtalen blir lagt død....

 

https://www.motor.no/bil/her-er-kias-nye-familie-suv/254535

De nevner ikke noe om at KIA har sagt at mer informasjon kommer på KIA EV Day i oktober, men hvilken dato spesifikt vet man ikke. Opprinnelig skulle det være nok en Kina-only modell, men i ettertid sagt at den skal lanseres i kjernemarkedet (deriblant Norge).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnversjonen har bakhjulsdrift - en elmotor på 214 hk og 310 Newtonmeter. Den kommer til å koste fra 240 000 kr i Kina. Det kan sammenliknes med prisen på VW ID.4 som i Kina er 262 000 kroner. Tesla Model Y ligger på 395 000 kroner.

(sammenlikningen med kroner er svenske)

Kilde:
https://carup.se/kia-ev5-far-chocklagt-pris-i-kina/

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Klar for en elektrisk Alfa, da? Svar: selvfølgelig er du det, men denne er allerede ut av reach for de fleste både pga pris og tilgjengelighet. Fås også i fossil for de som er nysgjerrige.

Men det viktige her er det Imparato sier: This is the brand's first custom-built car since 1969, and I promise it won't be the last.”

Den elektriske Alfa Romeo B-SUV'en som kommer til neste år blir nok ikke særlig annet enn en sportslig satt opp Jeep Avenger med Alfa-preg, men i 2025 og 2026 kommer det mer unike greier fra Alfa, og som gammel "Alfist" gleder jeg meg til hva de neste årene bringer.

spacer.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Retroman skrev (2 minutter siden):

Klar for en elektrisk Alfa, da? Svar: selvfølgelig er du det, men denne er allerede ut av reach for de fleste både pga pris og tilgjengelighet. Fås også i fossil for de som er nysgjerrige.

Men det viktige her er det Imparato sier: This is the brand's first custom-built car since 1969, and I promise it won't be the last.”

Den elektriske Alfa Romeo B-SUV'en som kommer til neste år blir nok ikke særlig annet enn en sportslig satt opp Jeep Avenger med Alfa-preg, men i 2025 og 2026 kommer det mer unike greier fra Alfa, og som gammel "Alfist" gleder jeg meg til hva de neste årene bringer.

Nydelig bil. Liker AR svært godt selv. Og skulle ønske de laget en elektrisk retro basert på gamle Alfetta, og da spesielt i denne tidsriktige karosseriversjonen:

maxresdefault.jpg

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dei skulle hatt betre seter i utgangspunktet. Med perforert materiale ville dei fleste klart seg fint utan ventilasjon.

Ellers var det ikkje all verden av endringar. Lurer på korleis det oppleves utan spakar på rattet. Støyreduksjon er veldig positivt, så vil det vise seg kor mykje det er snakk om i praksis.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Recurrent har studert resultatene fra hurtiglading av 12.500 Tesla-biler, fordelt i to grupper – en som hurtigladet minst 90 prosent av ladetiden, og en som hurtigladet maksimalt 10 prosent.

Men de fant ingen signifikant forskjell i tap av rekkevidde ut fra hva slags lading bilene hadde vært gjenstand for.

https://www.motor.no/aktuelt/ny-undersokelse-hurtiglading-sliter-ikke-pa-batteriet/254610

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...