Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Ja det hadde vært gull! Så hadde jeg sluppet å bruke mitt ventilerte seteinnlegg på langtur. Jeg blir så svett på ryggen i skinnseter.

Det hadde vært mye bedre om de lanserte stoffseter. Helst uten skaien på sidevangene slik det er i min Model X. Selve stoffet er fantastisk bra, burde vært mulig å få på alle modeller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (23 minutter siden):
Hanhijnn skrev (4 timer siden):

Ja det hadde vært gull! Så hadde jeg sluppet å bruke mitt ventilerte seteinnlegg på langtur. Jeg blir så svett på ryggen i skinnseter.

Det hadde vært mye bedre om de lanserte stoffseter. Helst uten skaien på sidevangene slik det er i min Model X. Selve stoffet er fantastisk bra, burde vært mulig å få på alle modeller. 

Ville vel helst hatt ekte skinn fremfor "skai", da man lettere svetter av de plastmaterialene. Alcantara og slikt er vel unntaket. Skinnseter med ventilering er i mine øyne best, og penest. Semsket skinn, alcantara og tilsvarende stoffer kan dog være svært behagelig å sitte på og ta på.

Stoffseter er det langt lettere at blir synlig skittent, og det trekker til seg endel skitt som vanligvis bare størkner og kan plukkes bort i ettertid på skinnseter, selv om det selvsagt er fare for at væsker siger inn gjennom perforeringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snowleopard said:

Ville vel helst hatt ekte skinn fremfor "skai", da man lettere svetter av de plastmaterialene. Alcantara og slikt er vel unntaket. Skinnseter med ventilering er i mine øyne best, og penest. Semsket skinn, alcantara og tilsvarende stoffer kan dog være svært behagelig å sitte på og ta på.

Stoffseter er det langt lettere at blir synlig skittent, og det trekker til seg endel skitt som vanligvis bare størkner og kan plukkes bort i ettertid på skinnseter, selv om det selvsagt er fare for at væsker siger inn gjennom perforeringene.

Alcantara er vel kjent for å være enkelt å vaske. Har vasket både spy og colasøl i baksetet mitt og ser ingen flekker nå.

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Det hadde vært mye bedre om de lanserte stoffseter. Helst uten skaien på sidevangene slik det er i min Model X. Selve stoffet er fantastisk bra, burde vært mulig å få på alle modeller. 

Ja jeg skal ikke krangle med deg på det. Stoffseter er stort sett bedre på alt annet enn med grisete unger. Da er skinn/vegan lettere å tørke av.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

I min barndom la mine foreldre bare et gammelt pledd i baksetet der vi ungene satt. Om det ble søl var det bare å ta ut pleddet og vaske det / legge inn et annet. 

I "gamle dager" fantes det vel også slike beskyttelsestrekk som man trakk rundt hele setet også. Mener å huske at foreldrene mine hadde det på en bil da den var helt ny. Kunne sikkert fås i diverse spreke varianter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (1 minutt siden):

I "gamle dager" fantes det vel også slike beskyttelsestrekk som man trakk rundt hele setet også. Mener å huske at foreldrene mine hadde det på en bil da den var helt ny. Kunne sikkert fås i diverse spreke varianter.

Fås kjøpt på biltema. Og også Tesla selger "hundetrekk" som beskytter hele bakseteplassen inkludert gulvene og baksetene. Man må riktignok ikke felle det så totalt ut, om det bare er unger i våte og skitne kjeledresser.

https://shop.tesla.com/no_no/product/kj_ledyrtrekk-for-model-s_3_y

1562262-00-A_2_2000.jpg

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Fås kjøpt på biltema. Og også Tesla selger "hundetrekk" som beskytter hele bakseteplassen inkludert gulvene og baksetene. Man må riktignok ikke felle det så totalt ut, om det bare er unger i våte og skitne kjeledresser.

https://shop.tesla.com/no_no/product/kj_ledyrtrekk-for-model-s_3_y

 

Kan ligne litt, men de jeg husker, trakk man rundt hele setet, slik at også sidene og baksiden var beskyttet. Sikkert fint når man skal selge bilen, at setene ser ubrukte ut, men det så litt... jalla ut med de trekkene om de ikke passet passformen til setet perfekt... noe de sjelden gjorde.

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (3 minutter siden):

Kan ligne litt, men de jeg husker, trakk man rundt hele setet, slik at også sidene og baksiden var beskyttet. Sikkert fint når man skal selge bilen, at setene ser ubrukte ut, men det så litt... jalla ut med de trekkene om de ikke passet passformen til setet perfekt... noe de sjelden gjorde.

Dette var Tesla sitt hundetrekk. Biltema sitt er vel mer plastikk, og skal beskytte mer mot vann og denslags griseri, mens dette er først og fremst for å beskytte mot hundehår og riper fra klør og tenner. Så egentlig to ganske forskjellige problemer de er laget for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...