Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville jo egentlig ikke ha ATI.. og kan ikke si de leverer så mye som jeg hadde håpet på. uansett bedre enn GTX590 kortet jeg hadde, men små bugs med flimring osv ved klokking irriterer meg. støyen er også helt vanvittig under load i forhold til det jeg er vant med. (Direct CUII blir helt sikkert mye bedre).

 

ASIC på mine er 87.5% og 75.7%.

 

87.5% kortet klokker litt bedre, men ikke nevneverdig.

Enig i at Nvidia har bedre støysignatur på referansekortene sine.

Lenke til kommentar

10-15% lavere pris for nesten 20% mindre ytelse?

Attraktivt kort?

 

wat

Ren prispolitikk. Jeg ville ikke vurdert å kjøpe HD7950 før det havnet under/rundt 3000,-. De fleste bør ha is i magen om de ikke trenger nytt skjermkort akkurat nå og se hva som skjer med AMD prisene når nvidias konkurerende generasjon Kepler kommer i butikkene. (selv om det ikke er store lovord rundt de første produktene ennå).

 

Tipper vi ser noen 2995,- tilbud mot sommerferien. Evt. noen tilbud i leiet 20-25%.

 

Sitter man med kort som HD6950 som kostet 2195,- på lanseringsdagen er det ingen som helst grunn til å rikke seg før de gode tilbudene kommer.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

10-15% lavere pris for nesten 20% mindre ytelse?

Attraktivt kort?

 

wat

Ren prispolitikk. Jeg ville ikke vurdert å kjøpe HD7950 før det havnet under/rundt 3000,-. De fleste bør ha is i magen om de ikke trenger nytt skjermkort akkurat nå og se hva som skjer med AMD prisene når nvidias konkurerende generasjon Kepler kommer i butikkene. (selv om det ikke er store lovord de første produktene ennå).

 

Tipper vi ser noen 2995,- tilbud mot sommerferien. Evt. noen tilbud i leiet 20-25%.

 

Sitter man med kort som HD6950 som kostet 2195,- på lanseringsdagen er det ingen som helst grunn til å rikke seg før de gode tilbudene kommer.

 

 

Nettop :yes:

Lenke til kommentar

For noe tull, nå har jeg brukt 9800GTX i evigheter og vil oppgradere. Ventet først på 7970, for dyrt. Så ventet jeg på 7950, hvor prisen var mer i mitt område, men for svak ytelse i forhold til denne prisen. Jeg må si at jeg er AMD fanboy, pga lavere TDP og temperaturer. Men denne gangen ser det ut som jeg må vente på Kepler.

 

Kjedelig.

Lenke til kommentar

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Enig! Nvidias 580 1.5gb kan fint koste 3700, null problem. Men AMD's 7950 3GB, samme ytelse eller bedre, mye lavere strømforbruk osv osv, nei det blir altfor dyrt, skam dere AMD. Burde vært 500kr!(overdrivelse)

Lenke til kommentar

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Jeg tror vel heller at han mener at han vil vente til prisene faller, noe de antageligvis ikke vil gjøre før det kommer konkuranse på markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Enig! Nvidias 580 1.5gb kan fint koste 3700, null problem. Men AMD's 7950 3GB, samme ytelse eller bedre, mye lavere strømforbruk osv osv, nei det blir altfor dyrt, skam dere AMD. Burde vært 500kr!(overdrivelse)

Nå er det slik at *950-kortene har typisk levert mer pris/ytelse enn *970-kortene, det er ikke tilfellet her. Å da selge et så dyrt kort på kun ytelse/watt og ytelse som ligger jevnt over likt med 580 blir derfor rimelig svakt.

Lenke til kommentar

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Tror nok ikke det blir svinbillig i det hele. Men det kan hende mellomkortet deres har bedre ytelse/pris i 2500-3000 kr klassen. Dessuten vil nok prisene falle litt på AMD kortene fram mot den tiden.

 

Jeg har ingen preferanser i merker. Det er fire faktorer som driver meg; Ytelse, pris, TDP og støy. Om det er nVidia klistremerke på kortet eller AMD er for meg fullstendig likegyldig. Begge merkene gjør den jobben jeg krever av dem.

Lenke til kommentar

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Enig! Nvidias 580 1.5gb kan fint koste 3700, null problem. Men AMD's 7950 3GB, samme ytelse eller bedre, mye lavere strømforbruk osv osv, nei det blir altfor dyrt, skam dere AMD. Burde vært 500kr!(overdrivelse)

Nå er det slik at *950-kortene har typisk levert mer pris/ytelse enn *970-kortene, det er ikke tilfellet her. Å da selge et så dyrt kort på kun ytelse/watt og ytelse som ligger jevnt over likt med 580 blir derfor rimelig svakt.

 

Jeg siktet til den evindelige klagingen på 7970 prisen. Et 7970 ved lansering er grisebillig i forhold til den gangen jeg kjøpte ATI xt850pe. Hva kostet forresten et gtx 8800 ved lansering?

Lenke til kommentar

7970 skal såvidt jeg har skjønt ha mulighet for å kjøre opptil 6 skjermer. Men med bare 4 tilkoblinger må man da ha en MST Hub, som ikke er mulig å kjøpe enda.

 

Bruker i dag DVI, HDMI og mini-dp til dvi adapteren som fulgte med, men skulle gjerne hatt en til.

Sikker? På komplett står det iallefall: Antall skjermer støttet: 3, men de kan jo selvsagt ta feil.

 

Har ikke 4 skjermer, så får ikke testa :tease:

 

Edit: Ser ut som det er 6 på de fleste, men på Sapphire er det kunn 3..hva er det for noe tull da? :!:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Syns ikke prisene er så ille totalt sett. Enkelte 7950 kort er litt dyrere enn 7970 med tanke på pris ytelse. Men er det ikke fine priser egentlig da? Kanskje økt prisen på 7970 litt, slik at 7950 stod i litt bedre lys.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...