Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

7950 er vel ikke lansert enda? Jeg har iallefall ikke sett verken tester eller sett dem i noen butikker. Jeg vil tippe en måned eller 2 til iallefall.

Haha...du tenker vell på 7990 du eller?

/950 har det kome mange testar av, og trur den har release i morgo. Men når kan ein vente å sjå den i norske butikkar?

Link?

Så vidt jeg har sett har det ikke kommet noe annet enn to forumtester av folk som har fått kortet tidlig uten skikkelige drivere. Ytelsen disse har hintet om er rett under GTX 580, PCB-designet virker å være fullstendig opp til Sapphire, MSI, GB, ASUS og lignende med lav kvalitet jevnt over hittil.

 

Ærlig talt virker ikke 7950 som et godt kjøp:

7970 har en PCB som takler overklokking, kommer med betydelig høyere ytelse stock er betydelig bedre enn sine likt prisede kort. At det ikke finnes referansedesign for PCBen betyr at vannblokker blir sjelden vare og det er også betydelig lavere kvalitetskrav til komponentene.

 

Med mindre vi får en prislapp på rundt 3000 kr for 7950 hadde jeg like greit gått for 7970 eller lavere prisede kort.

Var ein eller anna link i denna tråden. Gidd ikkje å leite.

Er det slik at det ikkje er vits å vente på HD7950, at ein like godt kan gå for HD6970 mtp på pris og ytelse? Vil 6970 yte mykje dårligare enn eit 7950?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du lurer på hvem jeg svarer/sikter til, bør ett hint være å kikke på posten før min... Prøv også å lese posten min skikkelig, jeg sier at dersom man har alvorlige problemer på en friskmeldt PC som ingen andre har, mao ingen drivekrøll, så bør man ta en RMA, ikke forbanne et produkt/drivere for å være dårlig...

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det med 7950 PCB som ikke takler overklokking?

Har ikke sett noen bilder av VRAM-brikkene, men når det er mindre MOSFETs og færre VRMs totalt på de kortene som har blitt lekket er det vanskelig å være entusiastisk om du har planer om å overklokke disse til de ryker og samtidig håpe de holder lengre enn noen måneder uten vannkjøling.

 

bringer på ingen måte noe banebrytende teknologi med seg

Ikke for gamere, men på Compute-siden er dette en enorm forbedring. Det hjelper også noe at de fleste klarer nesten 20% overklokk på luftkjøling og 40% er mulig på vannkjøling.

 

EDIT:

Om du lurer på hvem jeg svarer/sikter til, bør ett hint være å kikke på posten før min... Prøv også å lese posten min skikkelig, jeg sier at dersom man har alvorlige problemer på en friskmeldt PC som ingen andre har, mao ingen drivekrøll, så bør man ta en RMA, ikke forbanne et produkt/drivere for å være dårlig...

Helt enig!

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Om du lurer på hvem jeg svarer/sikter til, bør ett hint være å kikke på posten før min... Prøv også å lese posten min skikkelig, jeg sier at dersom man har alvorlige problemer på en friskmeldt PC som ingen andre har, mao ingen drivekrøll, så bør man ta en RMA, ikke forbanne et produkt/drivere for å være dårlig...

 

Eg har lest posten din. Det hadde eg allerede gjort. Om du innbiller deg anna så er det ditt problem.

 

Skjønt er eg absolutt enig med sjølve ideen for all del, men syns bare det er urelevant erklæring uten å egentlig dra inn relevante eksempler. Men nå når eg tar meg mer tid til å lese mer nøye på den posten du i ettertid drar frem kan eg nå forstå konklusjonen. :hmm:

Lenke til kommentar

Har man ustabiliteter som krasj o.l., i en friskmeldt PC som ingen andre har, mao. ikke driverfeil, så er kortet defekt, merkelig hvor mange som skal forbanne et produkt fordi de ikke returnerer det når det er defekt...

 

Før jeg satte inn 7970: Stabil pc, nesten aldri CTD i spill, stabil i desktop (reinstallert helt ny HW, byttet alt ca 3 mnd, bortsett fra ssd)

 

Etter jeg satte inn 7970: Voldsomt med CTD i spill, ustabilt i desktop, application heng, "driver crash" osv.

 

Har ikke noe vitenskap bak mine opplevelser, bare følelsen av at ting var bedre og mer stabilt med 6970.

 

Skal foreta en clean install av w7 og sette inn en samsung 830, håper ting bedrer seg, hvis ikke antar jeg at det blir reklamasjon hos komplett, som mest sannsynlig ender i ingenting.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen bilder av VRAM-brikkene, men når det er mindre MOSFETs og færre VRMs totalt på de kortene som har blitt lekket er det vanskelig å være entusiastisk om du har planer om å overklokke disse til de ryker og samtidig håpe de holder lengre enn noen måneder uten vannkjøling.

Komponentene på kortet, ah jeg trodde du siktet til selve PCB. Helt enig, skuffende.
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er litt tidlig og snakke om defekte kort med mindre det er en veldig åpenbaring feil med kortet. Vis dem ikke blir bedre med neste driver så setter jeg mine tvil til AMD hvertfalt. Heldigvis har jeg alltids et par GTX580 kort og falle tilbake til.

At kort har defekter fra første dag skjer så absolutt og da må man bare raskt kjøre RMA eller angrefrist (sistnevnte om man er redd for en langvarig påstand mot påstand prosess). Selv hadde jeg 2stk 580 kort som hadde en elendig kjøledesign med mye støy, gikk rett i retur.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er litt tidlig og snakke om defekte kort med mindre det er en veldig åpenbaring feil med kortet. Vis dem ikke blir bedre med neste driver så setter jeg mine tvil til AMD hvertfalt. Heldigvis har jeg alltids et par GTX580 kort og falle tilbake til.

At kort har defekter fra første dag skjer så absolutt og da må man bare raskt kjøre RMA eller angrefrist (sistnevnte om man er redd for en langvarig påstand mot påstand prosess). Selv hadde jeg 2stk 580 kort som hadde en elendig kjøledesign med mye støy, gikk rett i retur.

 

 

Aner jo ikke om det er feio på kortet jeg.

Meldingen jeg får er:

 

"Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered"

 

Kan vel virke som om det er SW og ikke HW. Men man vet jo aldri

Lenke til kommentar

Ok så vi kan oppsummere

Etter jeg satte inn 7970: Voldsomt med CTD i spill, ustabilt i desktop, application heng, "driver crash" osv.

med

"Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered"

 

eh, ja?

Formatert, eller i det minste gjort en skikkelig driver cleanup, siden kortskiftet ?

Lenke til kommentar

Ok så vi kan oppsummere

Etter jeg satte inn 7970: Voldsomt med CTD i spill, ustabilt i desktop, application heng, "driver crash" osv.

med

"Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered"

 

eh, ja?

Formatert, eller i det minste gjort en skikkelig driver cleanup, siden kortskiftet ?

 

Formatert er det eneste som står igjen. Håper virkelig det løser seg da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...