Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Du tror kepler blir svinbillig?

 

GTX 580 koster da voldsomt i forhold til 7970 fortsatt. Tror ikke Kepler blir noen prisrevulosjon. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor nVidias toppkort er akseptert svindyre, mens AMDs toppkort skal gis bort. Hvor er logikken?

 

Enig! Nvidias 580 1.5gb kan fint koste 3700, null problem. Men AMD's 7950 3GB, samme ytelse eller bedre, mye lavere strømforbruk osv osv, nei det blir altfor dyrt, skam dere AMD. Burde vært 500kr!(overdrivelse)

Nå er det slik at *950-kortene har typisk levert mer pris/ytelse enn *970-kortene, det er ikke tilfellet her. Å da selge et så dyrt kort på kun ytelse/watt og ytelse som ligger jevnt over likt med 580 blir derfor rimelig svakt.

 

:tease:

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk vi faktisk bekreftet det motsatte av hva vi har påstått, 7950 gir mer ytelse for pengene enn 7970 :tease:

Tatt fra anmeldelsen:

 

7950:

3700 kr

94% ytelse

100% pris/ytelse

 

7970:

4500 kr

107% ytelse

93,5% pris/ytelse

 

Jeg syns fortsatt at 7970 framstår som et bedre kjøp med tanke på høyere kvalitet og overklokking, men matematikken lyver jo ikke :whistle:

 

Hele problemet ligger jo i at de som er interessert i GTX 580-ytelse allerede har kjøpt dette kortet og kun Nvidia-hatere vil kjøpe det.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår litt otl. Det ligger en viss forventning til nye generasjoner om at pris per fps skal økes. HD7970 gjorde dette til en viss grad kontra GTX580, men historisk sett har det "nest beste" kortet til AMD fra ATI hatt veldig god ytelse/krone. Denne gangen skjedde ikke dette. Vi håpet på en gjentagelse av HD6950.

 

Jeg mener klart at 7950 må prises mer agressivt for å konkurrere direkte med 7970. I dag er prisene slik at det ikke reelt sett ikke er noen grunn til å velge 7950 kontra 7970 hvis man kun ser på ytelse. I dette segmentet er det mange som gjør dette.

 

Jeg har bare sagt at jeg synes prisen på 7950 er ok med tanke på konkurenten, og at prisen på 7970 heller skulle vært høyere. Aldri dratt inn noen forventninger her i det hele tatt. Ytelse/pris i forhold til Nvidia har jeg prøvd å tatt opp her :)

 

Hadde t.o.m økt prisen på eksisterende 7970 fremfor og satt prisen ned på 7950. Jeg vet at jeg hadde betalt litt mer for det enn jeg gjorde i stedet for å velge 580.

 

Synes du missfortår hovedpoengene fortsatt, vi snakker om forige genrasjon nVidia her. nVidia har ikke kommet seg på banen denne ganger. Derfor herjer AMD som de ønsker for øyebliiket, ser du den?....

 

skjønner det, men forklarer det den lave prisen på 7970 forhold til både 7950 og 580?

Ser du den? Kan ikke prise med tanke på generasjoner heller? Hvertfall ikke ennå. Når Nvidia kommer ut med 6 serien, kommer det til å endre seg, men hvorfor skal det gjøre det før 6 serien kommer?

Amd sitter på toppkortet fortiden, men prismessig ser det ikke slik ut.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Hva er det du skal frem til? 7970 er ikke på noen måte et billig kort.

Som allerede sagt er det få som ville kjøpt kortet om det hadde vært noe serlig dyrere. Det ville også gjordt at 580 var et reelt alternativ.. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

 

Lurer bare på hva ytelses forskjellen er på 7970 og 580?

Er vel mennesker som har kjøpt 580 også regner jeg med, selv om 580 heller ikke er billig kort.

Også de som har solgt sine 580'er for å kjøpe 7970..

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

Og at 580 blir reelt et alternativ skjønner jeg ikke, når 7950 ligger ytelses messig likt og er 500 kr billigere?????

Hele 7 serien er vel ikke kommet ut ennå?

Endret av otl
Lenke til kommentar

 

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

 

 

Alt er relativt. Det som virker dyrt for noen er langt i fra dyrt for alle. Ikke alle de som bruker penger på hardware er tenåringer med begrenset budjsett thumbup.gif

Dessuten, har man først en hobby og trives med den, betyr noen tusenlapper fra eller til ikke så altfor mye i det lange løp.

Lenke til kommentar

Hva er det du skal frem til? 7970 er ikke på noen måte et billig kort.

Som allerede sagt er det få som ville kjøpt kortet om det hadde vært noe serlig dyrere. Det ville også gjordt at 580 var et reelt alternativ.. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

 

Lurer bare på hva ytelses forskjellen er på 7970 og 580?

Er vel mennesker som har kjøpt 580 også regner jeg med, selv om 580 heller ikke er billig kort.

Også de som har solgt sine 580'er for å kjøpe 7970..

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

Ok prørver på nytt... 580 gtx er forige genrasjon (hater å bruke det utrykket men nå må jeg) som innebærer forige genrasjons priser samt ytelse som henger igjen. AMD\ATI bruker å krige på pris, men dennne gangen legger de seg like høyt i pris om nVidia, litt pluss til og med.

 

Fortår du nå?, ja prisene på 580 Gtx justesres sikkert litt etterhvert (som jeg tror du henger deg opp i, også i forhold til ytesle, men denne serien burdet egentlig vært faset ut uansett, haddet nVidia vært på banen som de pleier). MEN det store spørsmålet er jo nå om nVidia med sin NYE serie kriger på pris eller om de kan svare på ytelse...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hva er det du skal frem til? 7970 er ikke på noen måte et billig kort.

Som allerede sagt er det få som ville kjøpt kortet om det hadde vært noe serlig dyrere. Det ville også gjordt at 580 var et reelt alternativ.. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

 

Lurer bare på hva ytelses forskjellen er på 7970 og 580?

Er vel mennesker som har kjøpt 580 også regner jeg med, selv om 580 heller ikke er billig kort.

Også de som har solgt sine 580'er for å kjøpe 7970..

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

Ok prørver på nytt... 580 gtx er forige genrasjon (hater å bruke det utrykket men nå må jeg) som innebærer forige genrasjons priser samt ytelse som henger igjen. AMD\ATI bruker å krige på pris, men dennne gangen legger de seg like høyt i pris om nVidia, litt pluss til og med.

 

Fortår du nå?, ja prisene på 580 Gtx justesres sikkert litt etterhvert (som jeg tror du henger deg opp i, også i forhold til ytesle, men denne serien burdet egentlig vært faset ut uansett, haddet nVidia vært på banen som de pleier). MEN det store spørsmålet er jo nå om nVidia med sin NYE serie kriger på pris eller om de kan svare på ytelse...

 

Må se hva en får for pengene pr. dags dato. Prisene justeres etterhvert.

Og?

Lenke til kommentar

en ting er sikkert: det er TRØKK i disse 7970 kortene ved litt klokking...

 

1250/1500 tar livet av det ene kortet mitt på 1.25v.. usikkert hvilket.

 

uansett har jeg lagt merke til noe litt merkelig med "stock" volt på disse kortene, og flere av dere burde sjekke nettopp "stock volt" under load.

 

ene kortet mitt har 1.049v stock, andre 1.17v. dette gjør at ved justering til 1.2v i TRIXX eller AB gis det siste kortet 0.06-0.1v mer litt avhengig av hvor høyt spenningen stilles.

post-88790-0-91073200-1328101510_thumb.png

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Hva er det du skal frem til? 7970 er ikke på noen måte et billig kort.

Som allerede sagt er det få som ville kjøpt kortet om det hadde vært noe serlig dyrere. Det ville også gjordt at 580 var et reelt alternativ.. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

 

Lurer bare på hva ytelses forskjellen er på 7970 og 580?

Er vel mennesker som har kjøpt 580 også regner jeg med, selv om 580 heller ikke er billig kort.

Også de som har solgt sine 580'er for å kjøpe 7970..

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

Ok prørver på nytt... 580 gtx er forige genrasjon (hater å bruke det utrykket men nå må jeg) som innebærer forige genrasjons priser samt ytelse som henger igjen. AMD\ATI bruker å krige på pris, men dennne gangen legger de seg like høyt i pris om nVidia, litt pluss til og med.

 

Fortår du nå?, ja prisene på 580 Gtx justesres sikkert litt etterhvert (som jeg tror du henger deg opp i, også i forhold til ytesle, men denne serien burdet egentlig vært faset ut uansett, haddet nVidia vært på banen som de pleier). MEN det store spørsmålet er jo nå om nVidia med sin NYE serie kriger på pris eller om de kan svare på ytelse...

 

Må se hva en får for pengene pr. dags dato. Prisene justeres etterhvert.

Og?

Gir opp og prøve å forstå deg, du få her forklaringer på det du lurer på samt et svar på hvorfor prisene på AMD\ATI kort ligger høyere en vanlig (som du gjentatte ganger her later til å være veldig u-enig i).

 

Svaret ditt her ser jeg bare på som ren provosering, så jeg velger å finne på noe annet en å la meg provosere.

Lenke til kommentar

Amd sitter på toppkortet fortiden, men prismessig ser det ikke slik ut.

 

 

Jeg spør: de som var interessert i den ytelsen og prisen 580 har gitt i et år har mest sannsynlig kjøpt det allerede, hvorfor skal man da kjøpe et 7950 til samme/høyere pris når ytelsen er helt lik?

 

Hvis en ikke hadde 580 da? Samme pris? Og husk at jeg skal spille med 3 skjermer

Lenke til kommentar

Hva er det du skal frem til? 7970 er ikke på noen måte et billig kort.

Som allerede sagt er det få som ville kjøpt kortet om det hadde vært noe serlig dyrere. Det ville også gjordt at 580 var et reelt alternativ.. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

 

Lurer bare på hva ytelses forskjellen er på 7970 og 580?

Er vel mennesker som har kjøpt 580 også regner jeg med, selv om 580 heller ikke er billig kort.

Også de som har solgt sine 580'er for å kjøpe 7970..

quad-fire 7970, er ikke billig, men utrolig nok så er det noen som har kjøpt det også.

 

Ok prørver på nytt... 580 gtx er forige genrasjon (hater å bruke det utrykket men nå må jeg) som innebærer forige genrasjons priser samt ytelse som henger igjen. AMD\ATI bruker å krige på pris, men dennne gangen legger de seg like høyt i pris om nVidia, litt pluss til og med.

 

Fortår du nå?, ja prisene på 580 Gtx justesres sikkert litt etterhvert (som jeg tror du henger deg opp i, også i forhold til ytesle, men denne serien burdet egentlig vært faset ut uansett, haddet nVidia vært på banen som de pleier). MEN det store spørsmålet er jo nå om nVidia med sin NYE serie kriger på pris eller om de kan svare på ytelse...

 

Må se hva en får for pengene pr. dags dato. Prisene justeres etterhvert.

Og?

Gir opp og prøve å forstå deg, du få her forklaringer på det du lurer på samt et svar på hvorfor prisene på AMD\ATI kort ligger høyere en vanlig (som du gjentatte ganger her later til å være veldig u-enig i).

 

Svaret ditt her ser jeg bare på som ren provosering, så jeg velger å finne på noe annet en å la meg provosere.

 

Jeg så for mye usikkerhet i innlegget ditt ovenfor som sikkert,burde,hadde og pleier.

Det en skal prise etter? Nvidia må komme med kortene først syns jeg.

 

Det som var poenget her var pris forskjellen mellom 7970 og 7950 var for liten for enkelte. Sånn det ligger an i dag, burde egentlig 7970 kortet vært en smule høyere, fremfor lavere 7950 pris.

Endret av otl
Lenke til kommentar

ohmy... nei, normalt sett i AMD\ATI sin krigs pris ånd buret begge kortene vært priset lavere (alternativer rundt dette er allerede diskutert, men holder meg til kjernen nå for å prøve å bli ferdig*)... men nå har de ingen å krige med... derav !!

 

Merry Goes around....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

på'n igjen?

Med hva, det lille poenget du nå tilsynelatende svarte at du forstod er i hovedsak det samtlige har pøvd å svare deg her...(altså kjernen av poenget)

 

Om du har lyst til å starte en diskusjon på noe annet blir opp til deg, men for min del er jeg lite intressert samt drar fra jobb til trening straks så du får evnt fortsette diskusjonen din med noen andre.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...