Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener prisesetting på HD 4850, 5850 og 6950 var idiotisk lavt priset?

Eller GTX 560 Ti mot GTX 570?

 

Man har alltid betalt en del ekstra for å få toppytelse, å ha lineær pris/ytelse gir ingen mening siden ytelse/watt og ytelse/transistor stiger definitivt ikke lineært.

 

 

Nei, jeg snakker selvfølgelig om splitter nye produkter på markedet. Hvis AMD hadde sluppet en pris på 7950 som gjør det usaklig å kjøpe 7970 hadde det vært et utrolig dårlig salgtriks. Det kalles priskrig mot seg selv. De to nye kortene har på sine måter ikke konkurranse enda, som betyr at AMD har satt en høyere pris en de egentlig behøver, særlig på 7970. De gjør det nå slik at begge kortene er svært like gode kjøp, men straks det kommer konkurranse utenfra vil det endre seg. F.eks. hvis Nvidia komme med et kort i samme klasse som 7950 vil prisen på 7950 synke, ikke nødvendigvis 7970, da har du ikke lenger et lineært prissystem på to kort som ble sluppet likt. Da kan man snakke om at det kanskje ville være dumt å kjøpe en 7970, sånn som 6870 er mye bedre value/money enn 6970, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Nei, jeg snakker selvfølgelig om splitter nye produkter på markedet. Hvis AMD hadde sluppet en pris på 7950 som gjør det usaklig å kjøpe 7970 hadde det vært et utrolig dårlig salgtriks. Det kalles priskrig mot seg selv. De to nye kortene har på sine måter ikke konkurranse enda, som betyr at AMD har satt en høyere pris en de egentlig behøver, særlig på 7970. De gjør det nå slik at begge kortene er svært like gode kjøp, men straks det kommer konkurranse utenfra vil det endre seg. F.eks. hvis Nvidia komme med et kort i samme klasse som 7950 vil prisen på 7950 synke, ikke nødvendigvis 7970, da har du ikke lenger et lineært prissystem på to kort som ble sluppet likt. Da kan man snakke om at det kanskje ville være dumt å kjøpe en 7970, sånn som 6870 er mye bedre value/money enn 6970, vil jeg si.

Jeg nekter ikke for at du betaler en del ekstra for å være blant de første med 28nm-kort, men de tidligere **50-kortene har vært priset betydelig lavere prosentmessig mot **70-motstykket enn 7950 er nå. Da 5850 lanserte kostet det under 67% av det 5870 gjorde og ga ca 80% av ytelsen.

 

Hadde vi fått et 7950 til 3000+ kr på 725-750MHz og 1.5GB VRAM hadde det mest sannsynlig solgt så det suste, men med prisen så høy som den er nå er det nesten ingen som vil kjøpe det.

 

Pris/ytelse har aldri vært lineært i PC-markedet, vanligvis er det slik det ser ut:

 

Lenke til kommentar

I strid med tidligere uttalelser har jeg nå bestemt meg for å bestille 7950. Jeg prøvde å spille Witcher 2 igjen. 30 FPS ved svært ugunstig oppløsning og alt på minimum er bummer, dette er ett spill som fortjener mer. Jeg har ventet på dette kortet i 3 mnd nå, så må bare svi av pengene.

 

Jeg har lest litt tester, og ser at PowerColor PCS+ kommer svært godt ut både på strømforbruk, temperatur og overklokking. Er det noen andre kort som kan matche dette? Muligens ASUS sin custom?

Lenke til kommentar

Hardware har nå lagt ut sin test av 7950 og har testet 7970 på nytt med nye drivere.

Med catalyst_12.2_preview så har BF3 fått eit ytelsehopp for min del. :cool:

Fps i caspian border har økt og det virker veldig stabilt.

AMD Radeon HD 7970 users - still with the 8.921.2 RC11 driver; the 7970 is not supported in 12.1 or 12.2 Preview

 

https://twitter.com/#!/@catalystcreator

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hardware har nå lagt ut sin test av 7950 og har testet 7970 på nytt med nye drivere.

Med catalyst_12.2_preview så har BF3 fått eit ytelsehopp for min del. :cool:

Fps i caspian border har økt og det virker veldig stabilt.

AMD Radeon HD 7970 users - still with the 8.921.2 RC11 driver; the 7970 is not supported in 12.1 or 12.2 Preview

 

https://twitter.com/#!/@catalystcreator

Mhm det var rart :hmm:

Jaja var nå spilbart vertfall.Min 55 avr 65 max90 fps

23.bmp

22.bmp

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar

Nei, jeg snakker selvfølgelig om splitter nye produkter på markedet. Hvis AMD hadde sluppet en pris på 7950 som gjør det usaklig å kjøpe 7970 hadde det vært et utrolig dårlig salgtriks. Det kalles priskrig mot seg selv. De to nye kortene har på sine måter ikke konkurranse enda, som betyr at AMD har satt en høyere pris en de egentlig behøver, særlig på 7970. De gjør det nå slik at begge kortene er svært like gode kjøp, men straks det kommer konkurranse utenfra vil det endre seg. F.eks. hvis Nvidia komme med et kort i samme klasse som 7950 vil prisen på 7950 synke, ikke nødvendigvis 7970, da har du ikke lenger et lineært prissystem på to kort som ble sluppet likt. Da kan man snakke om at det kanskje ville være dumt å kjøpe en 7970, sånn som 6870 er mye bedre value/money enn 6970, vil jeg si.

Jeg nekter ikke for at du betaler en del ekstra for å være blant de første med 28nm-kort, men de tidligere **50-kortene har vært priset betydelig lavere prosentmessig mot **70-motstykket enn 7950 er nå. Da 5850 lanserte kostet det under 67% av det 5870 gjorde og ga ca 80% av ytelsen.

 

Hadde vi fått et 7950 til 3000+ kr på 725-750MHz og 1.5GB VRAM hadde det mest sannsynlig solgt så det suste, men med prisen så høy som den er nå er det nesten ingen som vil kjøpe det.

 

Pris/ytelse har aldri vært lineært i PC-markedet, vanligvis er det slik det ser ut:

 

 

Neida, ikke nødvendigvis lineær (pris/ytelse) fordi man er villig til å gi mer for å ha det best, men det prises slik at viljen til hva folk ønsker å gi er lineær, hvis du skjønner hva jeg mener. For da å kunne selge noe som er nest best må man kanskje gå litt under prislinja fordi folk er villige til å gi mer for det beste enn det er verdt.

Lenke til kommentar

Enten så er jeg idiot, eller så er det ingen som forhandler dette kortet. Tell me which one!

 

 

MSI kortet er ikke ute enda. Asus sitt DirectU er knall :thumbup:

På komplett.no er det eit MSI Radeon kort, men det later til å være noe anna igjen...

 

 

Det komemr til å ligne på Asus sitt directu kort. Får bare vente nærmere 8feb og se om det er frozen som kommer. Tror ikke det er store forskjeller på de to kortene da.

 

Evt det at ASUS sitt tar opp 3 slots og MSI 2. Tror jeg ihvertfall. Så kan du ha 6 skjermer på asus sitt. Det kan du nok ikke på MSI sitt hvis det er 2slots.

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Joda, Twin Frozr er på veil samme nivå som DCUII, men eg liker ikkje at sistnevnte tar tre slots mens Twin Frozr tar to.

 

Men det er ikkje Twin Frozr som er på komplett.no, ikkje endå. Forsåvidt forsvant alle AMD Twin Frozr kortene fra sidå også, som var rart...

 

Støtte for seks skjermer er på kortet uansett hvilken produsent du velger, men DCUII støtter det rett ut dørene. Med andre kortene vil det være nødvendig med eit stykke tilleggsutstyr som eg fremdeles ikkje har sett på markedet.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...