Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er uansett mye medieoppstyr over dette. Mange av feilene er typisk feil som logges flere ganger fordi du bryter flere regler samtidig, turnus ordninger som er lov men som ikke er lagt inn/støttes, minuttoverskridelser som blir veldig synlige med et IT-system som ikke skjønner at du egentlig var ferdig for et kvarter siden men sto i dusjen før du dro hjem men ikke stemplet deg ut før du dro hjem osv.

 

Så kan man jo dele antall brudd på antall ansatte og kommer til at det er to per ansatt i snitt per år... Dvs at du kanskje en gang per år jobber mer enn 5 timer overtid en dag og kommer på jobb igjen før det er gått 11 timer (2 lovbrudd bare der!), eller kanskje det ei uke er influensakrise og du står på for å dekke for kollegaer og ender opp med mer enn 10t overtid på ei uke osv.

 

Jeg jobber jo i kommunebedrift selv, og ja det er for mye brudd, men de tallene man ser nå i Oslo er noe media slår opp fordi det er mange nuller bak og det selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"På en måte". - Det er "på en måte"..blablabla "på en måte"..blablabla "på en måte"..blablabla "på en måte" ..

 

-----------------

 

Jeg vet ikke, det er akkurat det jeg lurer på. Og når folk vil være så hemmelige rundt fetisjer, selv som anonyme, så bare får det meg til å lure enda mer.

 

Fordi det har med sterke pesonlige følelser å gjøre.

Lenke til kommentar

"På en måte". - Det er "på en måte"..blablabla "på en måte"..blablabla "på en måte"..blablabla "på en måte" ..

 

-----------------

 

 

Fordi det har med sterke pesonlige følelser å gjøre.

Makes me just wonder even more!

 

 

Haha, sjæl. "På en måte" er irriterende. Er som ordene "egentlig", "liksom" og lignende fyllord. Ellers som de polske sykepleierne jeg jobbet med: Ja nei kanskje eg vet ikkje". Haha

Lenke til kommentar

For dere som er interessert i ulike fetsjer o.l. Skift fra diskusjon.no til fetlife.no. Takk meg senere. :p 

 

OT

 

Jeg har gått med betennelse i tykktarmen i et helt år snart, har forsøkt all verdens medisin. I januar skal jeg ta koloskopi for femte gang på et år. Jeg føler jeg sitter i et fengsel. DET irriterer meg grenseløst. En tålmodighetsprøve uten like. Men i januar får jeg svar på om jeg må opereres eller ikke. 

 

Ikke at noen bryr seg om det.  :closedeyes: Men ikke ta for gitt at magen fungerer som den skal folkens. Er et HELVETE med ulcerøs kolitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Makes me just wonder even more!

 

Ja i forlengelsen av det, blir det en kalkulering av hva man regner med å ha igjen for det eller ikke.

 Om man regner med at sjansen er stor for, at å være åpen om noe får en til å sitte igjen med opplevelsen av å ha kastet sine perler for svin, så fortrekker man heller å ikke ta den sjansen. That simple ( egentlig)

Og slikt er jo alltid basert på en viss realitetserfaring.

Lenke til kommentar

Ja i forlengelsen av det, blir det en kalkulering av hva man regner med å ha igjen for det eller ikke.

Om man regner med at sjansen er stor for, at å være åpen om noe får en til å sitte igjen med opplevelsen av å ha kastet sine perler for svin, så fortrekker man heller å ikke ta den sjansen. That simple ( egentlig)

Og slikt er jo alltid basert på en viss realitetserfaring.

Hæ? Hva har du røyka?

 

Sikter uansett til at anonyme ikke vil dele. Hva kan være så skamfullt at man blir så paranoid at man ikke en gang kan skrive om det anonymt. Og det er ikke bare irriterende, men det er også veldig synd og trist at man skammer seg.

Lenke til kommentar

For dere som er interessert i ulike fetsjer o.l. Skift fra diskusjon.no til fetlife.no. Takk meg senere. :p

 

OT

 

Jeg har gått med betennelse i tykktarmen i et helt år snart, har forsøkt all verdens medisin. I januar skal jeg ta koloskopi for femte gang på et år. Jeg føler jeg sitter i et fengsel. DET irriterer meg grenseløst. En tålmodighetsprøve uten like. Men i januar får jeg svar på om jeg må opereres eller ikke.

 

Ikke at noen bryr seg om det. :closedeyes: Men ikke ta for gitt at magen fungerer som den skal folkens. Er et HELVETE med ulcerøs kolitt.

God bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke dialoger du sikter til her, hvor og med hvilket spesifikt innhold. Så det er litt vanskelig å si.

 

Men mye kan nok oppleves sensitivt for det om man framstår anonym.

Nei, det kan ikke være sensitivt. Man kan bare si hva selve fetisjen dreier seg om, uten å oppgi sensitive ting? Skjønner virkelig ikke problemet. Vet ikke om jeg prinsipielt blir sur fordi folk tilbakeholder potensiell spennende informasjon eller fordi samfunnet vårt gjør fetisjer til noe skambelagt.

 

Mest sannsynlig er det ikke så ille, og kanskje ville noen mennesker der ute føle lettelse over at noen andre deler samme fetisj.

Lenke til kommentar

For dere som er interessert i ulike fetsjer o.l. Skift fra diskusjon.no til fetlife.no. Takk meg senere. :p

 

OT

 

Jeg har gått med betennelse i tykktarmen i et helt år snart, har forsøkt all verdens medisin. I januar skal jeg ta koloskopi for femte gang på et år. Jeg føler jeg sitter i et fengsel. DET irriterer meg grenseløst. En tålmodighetsprøve uten like. Men i januar får jeg svar på om jeg må opereres eller ikke.

 

Ikke at noen bryr seg om det. :closedeyes: Men ikke ta for gitt at magen fungerer som den skal folkens. Er et HELVETE med ulcerøs kolitt.

Kjenner noen som har blitt tilnærmet frisk av dette ved hjelp av en streng diett. Var egentlig ekstremt skeptisk til om dette ville hjelpe selv, men etter å ha sett en som står meg nær fått livet snudd på hodet (til det bedre) ved hjelp av diett så tror jeg det kan ha mye å si ved denne sykdommen. Har du undersøkt muligheter for å endre kosthold?

 

Tenkte jeg bare skulle nevne det.

Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/trondelag/2019/11/10/Mann-i-f%C3%B8rti%C3%A5rene-tatt-for-ruskj%C3%B8ring-for-fjerde-gang-20358518.ece

 

Tatt for ruskjøring 4 ganger, hvor mange ganger er han ikke blitt tatt, og hvorfor har han fortsatt førerkort?

Etter 1. gang så burde de ha innstallert ruskontroll i bilen og etter 2. gang ha tatt førerkortet på livstid

Burde ikke være noen 3. eller 4, gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/trondelag/2019/11/10/Mann-i-f%C3%B8rti%C3%A5rene-tatt-for-ruskj%C3%B8ring-for-fjerde-gang-20358518.ece

 

Tatt for ruskjøring 4 ganger, hvor mange ganger er han ikke blitt tatt, og hvorfor har han fortsatt førerkort?

Etter 1. gang så burde de ha innstallert ruskontroll i bilen og etter 2. gang ha tatt førerkortet på livstid

Burde ikke være noen 3. eller 4, gang

Kan hende han kjørte uten førerkort. Står ingenting om at de fratok ham førerkortet.

Lenke til kommentar

Nei, det kan ikke være sensitivt. Man kan bare si hva selve fetisjen dreier seg om, uten å oppgi sensitive ting? Skjønner virkelig ikke problemet. Vet ikke om jeg prinsipielt blir sur fordi folk tilbakeholder potensiell spennende informasjon eller fordi samfunnet vårt gjør fetisjer til noe skambelagt.

 

Mest sannsynlig er det ikke så ille, og kanskje ville noen mennesker der ute føle lettelse over at noen andre deler samme fetisj.

 

Man bør kunne akseptere mangfoldet på den måten også, at alle er ikke like. Noen har lett for å være såkalt åpne og dele alt mulig, mens for andre ligger det mer naturlig for å være tilbakeholdne med personlige preferanser, uansett om man er anonym. Det er ikke en menneskerett å forvente at man skal skjønne alle heller, og dermed legge et større press på/ se mer negativt på noen enn andre av den grunn.    

Lenke til kommentar

At 9 av 10 annonser på Finn.no inneholder skrivefeil. Spesielt ord delings feil.

 

Flytte esker, dusj hjørne, natt bord.... Steke panne. Jammen saaaaaaaaaaaatan da.

Stolt over at mine annonser tilhører 1 av 10 annonse uten skrivefeil, utfyllende informasjon, og med rask og hyggelig respons :D Bare å kjøpe av meg! (Selger ikke noe akkurat nå, da)

Lenke til kommentar

Man bør kunne akseptere mangfoldet på den måten også, at alle er ikke like. Noen har lett for å være såkalt åpne og dele alt mulig, mens for andre ligger det mer naturlig for å være tilbakeholdne med personlige preferanser, uansett om man er anonym. Det er ikke en menneskerett å forvente at man skal skjønne alle heller, og dermed legge et større press på/ se mer negativt på noen enn andre av den grunn.

Nå ilegger du meg meninger jeg ikke har. At jeg ikke skjønner hvorfor noen så hemmelighetsfulle, det er korrekt, men jeg legger aldri noe press på noen. Dette er ting jeg kun tenker i mitt hode, og ikke pleier å si direkte til den det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...