Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

McDonalds lager 2.3 milliarder burgere pr år. Det koster ca 4 kroner pr skive cheddarost for oss dødelige. Jeg regner med de klarer å presse denne prisen ned til i underkant av 2 kr. La oss 1 krone. Hvis alle bare plutselig ikke liker cheddarost så sparer McDonalds 1kr per burger - 2.3 millarder på et år. Dette blir da 1.17% av den årlige omsetningen på 196 milliarder.

 

Basert på empiriske data så gjør McDonalds feil 5% av gangene. Årlig må 115 millioner burgere må lages på nytt.

En cheeseburger i USA koster en dollar. Vi sier at det koster 10 kroner i gjennomsnitt. Den koster kanskje 5 kroner å lage med arbeidskraft og kjøtt/ost/brød/løk/dressing/ketchupDa må de spise en kostnad på ca en halv milliard årlig.

 

De er fortsatt 1.8 milliarder i pluss på å ikke ha med osteskiver.

 

En som jobber i McDonalds skal ha 0.0416 kroner pr sekund.

Hvis det tar så mye som 1 sekund å ikke på en skive ost, pga at man må tenke en ekstra gang, så blir det 95 millioner kroner i kostnad.

 

De tjener fortsatt 1.7 milliarder globalt sett ved å spare inn osten hvis det gjaldt alle tilfellene. Basert på empiriske data så liker alle ost så det er ingenting å snakke om.

Endret av djgudleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De taper store summer hver dag på at de ikke greier å ta unna køen av folk. Ekte fast food i 2019 er en som tar imot betaling og en annen som rekker deg maten før du får lagt lommeboka i lomma.

Det får man vel i drive thru? 

 

Både McDonalds og Burger King har ferdige burgere som det tar sekunder å få, ogd erfor bestiller jeg alltid noe som ikke er på menyen, så jeg får de rykende varm og fersk

Noen år siden jeg kjøpte burger på Burger king og noen tiår siden jeg har kjøpt på McDonalds

Lenke til kommentar

McDonalds lager 2.3 milliarder burgere pr år. Det koster ca 4 kroner pr skive cheddarost for oss dødelige. Jeg regner med de klarer å presse denne prisen ned til i underkant av 2 kr. La oss 1 krone. Hvis alle bare plutselig ikke liker cheddarost så sparer McDonalds 1kr per burger - 2.3 millarder på et år. Dette blir da 1.17% av den årlige omsetningen på 196 milliarder.

 

Basert på empiriske data så gjør McDonalds feil 5% av gangene. Årlig må 115 millioner burgere må lages på nytt.

En cheeseburger i USA koster en dollar. Vi sier at det koster 10 kroner i gjennomsnitt. Den koster kanskje 5 kroner å lage med arbeidskraft og kjøtt/ost/brød/løk/dressing/ketchupDa må de spise en kostnad på ca en halv milliard årlig.

 

De er fortsatt 1.8 milliarder i pluss på å ikke ha med osteskiver.

 

En som jobber i McDonalds skal ha 0.0416 kroner pr sekund.

Hvis det tar så mye som 1 sekund å ikke på en skive ost, pga at man må tenke en ekstra gang, så blir det 95 millioner kroner i kostnad.

 

De tjener fortsatt 1.7 milliarder globalt sett ved å spare inn osten hvis det gjaldt alle tilfellene. Basert på empiriske data så liker alle ost så det er ingenting å snakke om.

Du tror McD betaler 1 kr pr skive ost? Prøv heller 0,5 øre.

En liter cola på McD koster 10 øre i innkjøp. De selger den for 64,- til kunde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterer meg også over skambud på Finn.no. La ut en Xiami Mi box til 300 kr (ny pris 800 kr). Men folk ville gi maks 100 kr på tross av at jeg skrev ingen pruting i annonsen.

 

Hvor er det den koster 800 spenn fortsatt?

 

Irriterer meg grønn over folk som ikke forstår at ting faller i verdi. 

 

edit: på ebay får du Mi Box S for 180 kroner.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Hvor er det den koster 800 spenn fortsatt?

 

 

edit: på ebay får du Mi Box S for 180 kroner.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4995189

Billigste pris i Norge, 748 inkl frakt. 

På Xiami sin offisielle nettbutikk 799,- https://mi-home.no/produkt/mi-hjem/mi-box-s/

 

Jøss.... Visste ikke at man fikk den til under 200 på eBay.  :huh:

Selv betalte jeg 80 euro for den på Fnac i Portugal når jeg bodde der.  :hrm:

 

Piss! 

 

Edit: Siden jeg allerede er på rett tråd.

 

Irriterer meg over at noe jeg betalte 800 kr for koster 200 kr på eBay. -_- 

Endret av Kris85
Lenke til kommentar

Du tror McD betaler 1 kr pr skive ost? Prøv heller 0,5 øre.

 

 

En skive cheddarost veier ca. 28g. Dermed er det ca. 36 skiver per kilo.

En skivepris på 0.5 øre gir 18 øre per kilo ost. Ganske urealistisk med mindre McDonalds får osten donert gratis.

 

En mer realistisk pris er vel 50 øre som gir en kilopris på 18 kroner, som kanskje er oppnåelig hvis man bestiller hundrevis av tonn om gangen som McDonalds gjør. 

 

 

 

En liter cola på McD koster 10 øre i innkjøp. De selger den for 64,- til kunde.

Mener du at McD kjøper colaen sin for 10 øre literen? Høres urealistisk lavt ut. Hvor har du det fra? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...