Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Å "dra innom" et annet sted før eller etter jobb er totalt uaktuelt.

Det kompliserer min hverdag betraktelig. Skulle stemt om det var en link på sms med minid/bankid. Å være et sted fysisk er for tungvindt til å være noe som ikke er spesielt viktig.

Det er 1 gang annenhvert år. Hvordan er det hverdag?

 

Men ja, man burde kunne stemt via Altinn eller lignende tjeneste. Dette kommer til å komme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da voldig. Syns du gjør deg i overkant krevende der. Litt må vi da kunne lee på oss og ta oss litt tid til for å bidra. Du virker som en som venter at andre skal legge alle ting til rette for deg på et sølvfat.

 

Det er litt som at noen skal låne noe eller få noe gratis på finn, så må man levere det i tillegg.

Det mases kraftig om valgdeltakelse men det legges ikke til rette.

 

Ved forrige valg prøvde jeg å selge stemmeretten min på finn.no, men annonsen kom ikke gjennom.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Det er 1 gang annenhvert år. Hvordan er det hverdag?

 

Men ja, man burde kunne stemt via Altinn eller lignende tjeneste. Dette kommer til å komme

 

Ved digital stemming er det mye vanskeligere å sikre at det er anonymt og fritt.

 

Er ikke akkurat stor ulempe for min del å forhåndstemme. Tilgjengelig alle ukedager 10-18 (disse kunne godt vært litt lenger da) i fire uker før valget. Et av lokalene kan jeg ta på veien hjem, to av de ligger på senter med matbutikker med maks fem min kjøring hjemmefra, så jeg kan handle mat samtidig. Selvfølgelig ikke alle som har samme tilgjengelighet rundt om i landet, av forskjellige grunner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I mange land er det bare én dag man kan stemme på, og man må bruke en feriedag eller en fridag uten lønn for å komme seg til stemmelokalene, om man i det hele tatt får lov av sjefen. Så jeg synes Norge tilrettelegger særdeles godt. Det ser vi også på statistikken. Norge er stadig inne på topp 10 over land med høyest valgdeltagelse (#6 i verden for øyeblikket).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg for min del føler det ikke gir mening i å stemme på partiene i dag. De er delt opp i to blokker, de bortforklarer hver gang etter valgene at det de lovte ikke lar seg gjennomføre, de evner ikke å svare ja/nei på spørsmål, de resirkulerer det samme viset hele tiden, og de siste årene føler jeg at politikerne ikke har standpunkt i saker og står i stormen selv om verden rundt dem brått skifter vind i seilene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke da bedre å stemme blankt for å uttrykke at man ikke er tilfreds med noen av alternativene?

Og hvem bryr seg egentlig om det? Jeg har stemt blankt de siste årene, men kan ikke huske at noen har brydd seg om det. Politikerne bare fortsetter med sitt. Spiller ingen rolle om man stemmet blankt vs. om man ikke stemmer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Produkter som går ut på dato.. (Siste forbruksdag)

Kjøper varer med lang holdbarhet og glemmer/gjemmer de og så når jeg skal bruke de, er de gått ut på dato

Irriterer meg også. Men av og til er det ikke min feil fordi jeg glemmer.

 

Jeg kjøpte en pakke med pitabrød her om dagen. Den lå i skapet i bare to dager før det var mugg på alle brødene i pakken, selv om forseglingen aldri ble brutt! Det er bare for dårlig! Irriterte meg noe vanvittig, når jeg gledet meg til å spise dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polarbrød har jeg i fryseren. Tar seriøst et par minutter å tine de i stekeovnen. Har man de der litt lenger får de også en liten skorpe som gjør de ekstra gode. Har aldri problemet med mugg!

 

Leste polarbrød, ser det står pitabrød. Samme prinsipp gjelder forsåvidt alle typer brød. Om man ikke Må ha det ferskt da såklart.. Brødvarer er ikke akkurat luksusvarer, så det kan fryses spør du meg.

Endret av Skosåle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polarbrød har jeg i fryseren. Tar seriøst et par minutter å tine de i stekeovnen. Har man de der litt lenger får de også en liten skorpe som gjør de ekstra gode. Har aldri problemet med mugg!

 

Leste polarbrød, ser det står pitabrød. Samme prinsipp gjelder forsåvidt alle typer brød. Om man ikke Må ha det ferskt da såklart.. Brødvarer er ikke akkurat luksusvarer, så det kan fryses spør du meg.

Samme her. Har sluttet helt å kaste brød etter at jeg fryste dem ned og aldri mugg. Skjærer brødet opp før jeg fryser, og så tar skivene opp etter hvert som jeg trenger dem. Jeg bruker mikro og setter på høyest varme, så tar det vel 20 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY

Ting med ustandard skruer.
Ikke flatskrutrekkerspor
Ikke Philips-spor
Ikke Torx-spor
Men "TRE"-spor. Som på Obh Nordicas vannkokere. Så det er umulig å få rengjort dritten


EDIT: For å fjerne kalkbelegget fra bunnen, funker det med stålull og en trepinne. Ingen grunn til å kjøpe avkalkingsmiddel, ihvertfall ikke til dette formål

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/kultur/xl/lise-_32_-har-kun-33-plagg-i-garderoben-1.14651804

 

Trur ikke jeg har noe mer enn dette selv, uten å engang prøve. Trudde ikke jeg var så unormal.

 

 

Ifølge en studie fra Forbruksforskningsinstituttet SIFO har vi i gjennomsnitt 359 plagg hver i skapet, basert på importstatistikk for klær.

Det er jo bare helt sykt. Ikke rart klesindustrien forurenser mer enn fly- og shippingindustrien til sammen. Hva i helvete skal folk med så mye klær?! Kan da umulig bli brukt? De samler på klær som hobby, eller hva?

 

For min del kanskje den mest sjokkerende statistikken hittil i år. Hadde aldri i livet gjettet at tallet var så høyt. Jeg skjønner ingenting her, nå. Kanskje NRK glemte et komma?

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om klær i det hele tatt sånn sett, og ville helst sett at alle gikk i like kjeledresser eller noe. Da hadde det vært enkelt og greit.

Problemet mitt, er at det er så vanskelig å komme over normale, nøytrale vanlige klær i dag. Spesielt jakker, der er det håpløst å finne en grei vanlig jakke. Det var lett før, nå er det nesten bare en masse løgnaskap de selger som jeg helst ikke vil ha.
Og er det noe ok, blir min størrelse som regel utsolgt på notime.
Derfor blir det blitt litt sånn, at jeg hamstrer det jeg kommer over av normale brukbare klær, sånn at jeg sitter med en buffer på det.
Hvis  det ikke var for det, ville jeg også bare hatt enn liten håndfull klær til enhver tid.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/kultur/xl/lise-_32_-har-kun-33-plagg-i-garderoben-1.14651804

 

Trur ikke jeg har noe mer enn dette selv, uten å engang prøve. Trudde ikke jeg var så unormal.

 

 

 

Det er jo bare helt sykt. Ikke rart klesindustrien forurenser mer enn fly- og shippingindustrien til sammen. Hva i helvete skal folk med så mye klær?! Kan da umulig bli brukt? De samler på klær som hobby, eller hva?

 

For min del kanskje den mest sjokkerende statistikken hittil i år. Hadde aldri i livet gjettet at tallet var så høyt. Jeg skjønner ingenting her, nå. Kanskje NRK glemte et komma?

Hehe, "de samler på klær som hobby", likte den. Irriterer meg grenseløst over "fast fashion". Det er veldig miljøfiendtlig, og har ført til store ødeleggelser allerede, f.eks i Indonesia og i Russland. Vi snakker om miljøkatastrofer som gir folk sykdom, urent drikkevann, ødelegger levebrød og livskvalitet fordi hav tørker ut. Dårlige arbeidsvilkår på fabrikkene er jo heller ikke å rope hurra for.

 

Jeg har også ca samme mengde klær som deg. Jeg er jo aktiv minimalist, og. Den livsstilen jeg følger som minimalist gjør at jeg prøver og kun ha det jeg faktisk bruker. Kan ikke fordra kjøp og kast-kulturen. Og blir irritert over diverse artikler om "trendy klær". De klærne er jo ofte stygge, og så går de fort ut av motebildet uansett.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/kultur/xl/lise-_32_-har-kun-33-plagg-i-garderoben-1.14651804

 

Trur ikke jeg har noe mer enn dette selv, uten å engang prøve. Trudde ikke jeg var så unormal.

 

 

 

Det er jo bare helt sykt. Ikke rart klesindustrien forurenser mer enn fly- og shippingindustrien til sammen. Hva i helvete skal folk med så mye klær?! Kan da umulig bli brukt? De samler på klær som hobby, eller hva?

 

For min del kanskje den mest sjokkerende statistikken hittil i år. Hadde aldri i livet gjettet at tallet var så høyt. Jeg skjønner ingenting her, nå. Kanskje NRK glemte et komma?

De regner nok med sokker og truser. Nå vet ikke jeg om du bodde sammen med dame før du dro utenlands, men norske jenter virker å ha ca 300 truser og sokkepar hver så det drar nok opp statistikken.

 

Når det gjelder NRK-artikkelen: "Ca. hver tredje måned, når en ny årstid er på hell, bytter hun ut deler av garderoben sin ut med andre klær hun har ryddet bort. Undertøy, treningstøy, nattøy og bunad teller hun ikke med."

 

Sensasjonsjournalistikk much? Klart hun får et lavt tall når hun bare lar være å telle med flesteparten av klærna sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...