Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri ment at nordmenn er rasister. Ja, noen få har meninger som ikke sammenfaller med mine, men majoriteten er greie folk. 

Men, og i fare for å erte på meg folk så er det visse nasjonaliteter som skriker ut om rasisme mer enn noen andre. Jeg liker ikke å skrive det, men inntrykket mitt er at afrikanere fra Vest-Afrika og Øst-Afrika har gedigne problemer med å integrere seg i Norge. 

Nei jeg tror ikke Afrikanere har det problem, det er mer kultur forskjellene som er problem for disse.

Vest afrikanere er ofte mer smilende og sosiale enn Thailendere, og de er ofte i jobb..

Derimot muslimer med stammekultur sliter med dette. Typ Pakistan, Irak etc

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (32 minutter siden):

Høyre har alltid vært markeds liberale, men før var de også verdi konservative, dette har nå SP og KrF som feks begge er mot søndags åpne butikker, og dette er bla årsak til at Norge for det meste er stengt Søndag, fordi disse er opptatt av Søndags fri, og Ap er for helligdag kun fordi dette er i favør LO og arbeiderne, hint betalt fridag.

Sitat

 

Definer 'konservativ'.

De er Norges konservative parti, fremdeles, og garantister for klasseskiller for overklassen og middelklassen.

Formål og ideologi

Høyre skal ifølge partiets formålsparagraf fra 1971 «føre en konservativ fremskrittspolitikk, bygget på det kristne kulturgrunnlag, rettsstaten og folkestyret, for å fremme personlig frihet og sosialt ansvar, medbestemmelse og eiendomsrett, og et forpliktende nasjonalt og internasjonalt samarbeid».

 

Høyres politikk bygger på tankegods fra konservatismen og liberalismen, og kaller seg et «borgerlig parti». Det innebærer at partiet vektlegger den enkeltes ansvar og frihet. Kombinasjonen av de to ideologiene skaper også indre spenninger der konservatismens hensyn til tradisjonen kommer i konflikt med liberalismens hensyn til enkeltmennesket.

 

https://snl.no/Høyre

Men ja, de har kommet langt rent toleransemessig relativt til konservative i Europa og utenfor.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Toleranse er å godkjenne, tillate eller akseptere en handling, idé, objekt eller person som man misliker eller er uenig med."
 

  • Å sette likhetstegn mellom venstresiden og toleranse, og/eller høyresiden og intoleranse, blir feil.
  • Det er mange konservative som er langt mer tolerante enn mange radikale.
  • Man trenger ikke å være enig med en person for å tolerere dem. Det er snarere motsatt.
  • Det var nettopp dette opplysningstiden og klassisk universitetskultur handlet om i hundrevis om ikke tusenvis av år.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Nei jeg tror ikke Afrikanere har det problem, det er mer kultur forskjellene som er problem for disse.

Vest afrikanere er ofte mer smilende og sosiale enn Thailendere, og de er ofte i jobb..

Derimot muslimer med stammekultur sliter med dette. Typ Pakistan, Irak etc

 

Pakistanere jobber.

Det er vel mer folk fra Syria f.eks., og Somalia som ikke jobber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
anomys skrev (1 time siden):

Demokrati vil de ha, men de skal ikke være med å yte noe for å holde demokratiet i gang

Dvs i et demokrati har man plikter og ansvar.

I et demokrati skal ikke td en kvinne leve i tvang som td dette

Flykter fra hijab-tvang – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Muslimer flykter til vesten fra tvang, men krever fullstendig band på kvinnene. Hva er det for noe?

Muslimene skal ha det gode fra alt de :D

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (20 minutter siden):

Pakistanere jobber.

Det er vel mer folk fra Syria f.eks., og Somalia som ikke jobber.

Ikke bare jobber de, men klankulturen gjør at de samarbeider innad i familie/slekt på en helt annen måte enn oss vestlige. Så de "eier jo halve London". 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri ment at nordmenn er rasister. Ja, noen få har meninger som ikke sammenfaller med mine, men majoriteten er greie folk. 

Men, og i fare for å erte på meg folk så er det visse nasjonaliteter som skriker ut om rasisme mer enn noen andre. Jeg liker ikke å skrive det, men inntrykket mitt er at afrikanere fra Vest-Afrika og Øst-Afrika har gedigne problemer med å integrere seg i Norge. 

Jeg har jobbet med afrikanere, arabere/muslimer. arabiske muslimer er mye mindre tollerante enn andre arabere, østeuropeere, thaier, russere, amerikanere etc. 

Av alle desse så muslimer minst tollerante, da de fleste av de ikke liker ditt og datt. Homser bla er dødsens. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (16 minutter siden):

Ikke bare jobber de, men klankulturen gjør at de samarbeider innad i familie/slekt på en helt annen måte enn oss vestlige. Så de "eier jo halve London". 

Det er derfor de har råd til dyre biler og store hus fordi holder sammen og deler på utgiftene. Familiestrukturen er annerledes og kollektivistisk. Hvorfor er det feil? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Pakistanere jobber.

Det er vel mer folk fra Syria f.eks., og Somalia som ikke jobber.

Greia med muslimske akkurat som konservative kristne er at kona er hjemme og ikke jobber, og mennene hos de med utenlandsk muslimsk bakgrunn,havner også ofte på evig sosial trygd eller ufør.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...