Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

For første gang vurderer jeg å ikke stemme.

 

Kan bare stemme i en kommune jeg ikke bor i, og som jeg ikke kan se for meg å flytte tilbake til. Eneste grunnen jeg kan se for meg er å være en motvekt til mine foreldre, som stemmer det motsatte av meg. :p

Jeg skjønner deg (bor ikke du i utlandet i tillegg også?) men samtidig er det synd.  Du fremstår som en oppgående, reflektert mann og som dermed ville stemt klokt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner deg (bor ikke du i utlandet i tillegg også?) men samtidig er det synd.  Du fremstår som en oppgående, reflektert mann og som dermed ville stemt klokt.

Bor i utlandet, ja. Man kan bare stemme i kommunen man sist var registrert i. Selv om jeg egentlig bodde i Oslo, så registrerte jeg meg på foreldrenes mine sin addresse når jeg flyttet ut av landet, slik at offisielle ting ble sendt til dem.

 

(Man skal egentlig melde flytting til sin addresse i utlandet, men jeg synes ikke den norske stat har noe med hva jeg driver på med utenfor deres territorium.)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg (bor ikke du i utlandet i tillegg også?) men samtidig er det synd.  Du fremstår som en oppgående, reflektert mann og som dermed ville stemt klokt. 

 

Hva er klokt? Å stemme AP eller noe annet på V siden, da er det klokt? Og hvis man stemmer feks Frp, så er man mindre reflektert og mindre klok? Vet ikke om det er det du mener, men formoder nesten at det er omtrent sånn.

 

Syns det der blir litt sånn.. ja. vet ikke hva jeg skal si. "stemme klokt" :hmm:

Endret av Delvis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er klokt? Å stemme AP eller noe annet på V siden, da er det klokt? Og hvis man stemmer feks Frp, så er man mindre reflektert og mindre klok? Vet ikke om det er det du mener, men formoder nesten at det er omtrent sånn.

 

Syns det der blir litt sånn.. ja. vet ikke hva jeg skal si. "stemme klokt" :hmm:

Her kommer du med antakelser. Jeg vet ikke hvor Skurupu står politisk. Bare fordi jeg er venstrevridd og planlegger å stemme Rødt i år, betyr det ikke at jeg synes andre som stemmer det samme eller på den samme siden er smarte. Derimot, folk som fremstår som reflekterte uavhengig av politisk farge, og som muligens vil legge noe mer bak sin stemme, de synes jeg det er positivt om de stemmer. Én ting er at høyere politisk deltakelse er positivt for demokratiet, men en likeså viktig ting er å være reflektert rundt sitt politisk syn og forsvare sitt syn bra

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg må møte opp et sted for å avgi min stemme. Det lar seg ikke kombinere med jobb og familie om begge deler krever oppmerksomhet og tilstedeværelse.

 

Har forhåndstemt i årevis. Bare til å stikke innom rådhuset når man vil, ingen kø. Men tror jeg har lest at stemming på internett snart blir mulig også. 

Lenke til kommentar

Dere leier, og har SJU katter, hvor den ene pisser rundt på vegger, gulv og inventar?

 

Vi hadde syv katter en kort periode, til kattungene ble store nok for veterinærsjekk og nye eiere. Vi hadde i utgangspunktet aldri forventet at en eller begge av de første pusene skulle få kull, og vi hadde mer enn nok med to katter. Lekse lært.

 

Huset blir rengjort regelmessig, selvfølgelig. Huseieren kan sende noen for å sjekke tilstanden innvendig når som helst; vi har ingenting å skjule. Vi er mer bekymret for sprekker i grunnmuren og tettingen i taket, men det er ikke på noen måte vår skyld. Det som skjedde ved klesskapet var et uhell, og uhell kan gjøres noe med. Dessuten står det på plastføtter, så treverket var heldigvis ikke i direkte kontakt med katteurinen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres irriterende ut.

 

Løsningen på dette er å ha én katt. Det holder i massevis.

 

Jeg er helt enig i dette. Én katt er nok. Det var også hva vi startet med. Hun var i perfekt harmoni med tilgang til hele huset som sin egen tumleplass, kunne sove hvor hun ville uten å bli forstyrret av andre katter. Jeg har mange ganger ønsket at vi kunne spolt tilbake i tid og begynt på nytt i så måte, men c'est la vie + hindsight. Angrer ikke på det generelt.

Lenke til kommentar

Å stemme. Hver eneste gang noen prøver å tvinge meg til det eller overbevise meg om hvorfor jeg MÅ og hvorfor det er min PLIKT å gjøre det så blir sjansene mindre og mindre og mindre... 

For ikke å nevne at man egentlig ikke har noe til valg. Det er en illusjon av valg så befolkningen tror de har noe med resultatet å gjøre, så hvis ting går til helvete kan folket skylde på seg selv og hverandre istedenfor å rette sinnet dit det burde rettes - mot staten som bare holder på med dette ''spillet''. 

De bare resirkulerer sine tomme løfter og løgner og håper at folk har glemt at de har hørt samme dritten gjentatte ganger. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

why? Du ber meg kaste bort tiden min på å fortelle om min misnøye om ett system ingen av dem virker særlig interessert i å ødelegge siden de faktisk deltar i det. Spiller ingen rolle om man fikk hypotetisk sett stemt inn ''riktig parti'' anyways, makt korrumperer og mye vil ha mer, og psykopatene finner veien til makta uansett hvilken ''front'' vi velger mellom. Er nok mer konstruktivt å se på at gress gror. 

Lenke til kommentar

Slik jeg tenker, grovt sett, så har man tre alternativter.

 

1: Se på gresset gro

2: Stemme, enten på partiet som er deg nærmest, minst fjernt, eller blankt

3: Gå inn i politikken.

 

Ved forrige stortingsvalg var deltagelsen på 78,2% (https://www.ssb.no/valg/statistikker/valgdeltakelse), om de 21,8% som ikke stemte, hadde stemt blankt i stedet for, og dermed uttrykt en misnøye, hadde det hatt en effekt tror jeg. I det minste en større effekt enn å se på gresset gror.

 

For en del mennesker så er heller ikke det å avgi stemme et stort prosjekt som krever mye tid og energi. Det kan gjerne være mulig å ta på vei til/fra jobb/skole/barnehage/trening/café/butikk en eller annen dag i måneden før valget.

For en del er det nok ikke så enkelt heller, men har ikke sett noe på hvordan valgdeltakelsen er for tettbebygd strøk vs landet, og på uføre og bevegelseshemmede personer som har det vanskeligere for å komme seg rundt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en del mennesker så er heller ikke det å avgi stemme et stort prosjekt som krever mye tid og energi. Det kan gjerne være mulig å ta på vei til/fra jobb/skole/barnehage/trening/café/butikk en eller annen dag i måneden før valget.

For en del er det nok ikke så enkelt heller, men har ikke sett noe på hvordan valgdeltakelsen er for tettbebygd strøk vs landet, og på uføre og bevegelseshemmede personer som har det vanskeligere for å komme seg rundt

 

Å "dra innom" et annet sted før eller etter jobb er totalt uaktuelt.

Det kompliserer min hverdag betraktelig. Skulle stemt om det var en link på sms med minid/bankid. Å være et sted fysisk er for tungvindt til å være noe som ikke er spesielt viktig.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Å "dra innom" et annet sted før eller etter jobb er totalt uaktuelt.

Det kompliserer min hverdag betraktelig. Skulle stemt om det var en link på sms med minid/bankid. Å være et sted fysisk er for tungvindt til å være noe som ikke er spesielt viktig.

 

Det var da voldig. Syns du gjør deg i overkant krevende der. Litt må vi da kunne lee på oss og ta oss litt tid til for å bidra. Du virker som en som venter at andre skal legge alle ting til rette for deg på et sølvfat.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...