Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!


Anbefalte innlegg

Snøen som garantert ville lave ned i går ble det ikke så mye av. Den kom som regn. Jeg trodde faktisk at meterologene hadde lært at nedbør i + 5 grader som oftest ikke kommer som snø. Så veiene ble fort tørket opp igjen og i dag ble det Rocket'en som tok meg til jobb igjen :)

Man kjenner man lever når man kjører på jobb i minus 6 grader!

En kjapp tur innom den lokale Circle K sjappa for å fylle opp tanken.
 

IMG_0933.thumb.JPG.076aa5a00eb7ee370d4f93fcaa4087ed.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tok en ringerunde til forskjellige forsikringsselskaper i dag. Det viste seg at det var verdt de 30 minuttene jeg brukte, for jeg sparte hele 6.000 kroner i året på MC forsikringen ved å flytte den over fra IF til Storebrand. Nå betaler jeg latterlige 3.996 kroner (+ trafikkforsikringsavgift) for fullkasko forsikring på Triumph Rocket III GT 2022 modell. 

Litt "artig" at madammen må betale 5.700 kroner i året for sin VW e-UP! 😅

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 23.3.2022 den 5.58):

Den hadde egentlig alt som jeg ønsket meg. Sittestillingen er som på en cruiser (mer eller mindre) og motoren er het hysterisk. Faktisk verdens største motor som er levert i en serieprodusert motorsykkel. 

Leste vel en test av den i Bike en gang for lenge siden, hodt på å gå skikkelig galt da testpiloten skulle prøve seg på en forbikjøring, det dro på så voldtsomt at han bare såvidt rakk å svinge unna bilen han skulle forbi :wow:

Lenke til kommentar

Ja, jeg pleier å gjøre det, men denne gangen så jeg for meg at prisen jeg først fikk var grei, med tanke på hvilken sykkel jeg har. Å betale 3.996 kroner i året for å forsikre en 2.500 kubikk med 165HK'er er ganske utrolig. Spesielt med tanke på at en e-UP! koster 5.700 i året... 

Lenke til kommentar
quantum skrev (1 minutt siden):

Leste vel en test av den i Bike en gang for lenge siden, hodt på å gå skikkelig galt da testpiloten skulle prøve seg på en forbikjøring, det dro på så voldtsomt at han bare såvidt rakk å svinge unna bilen han skulle forbi :wow:

Ja det er enorme krefter i denne. 2.5 liter med 165HK'er og 220NM fordelt på 300kg. er ganske heftig. 

Lenke til kommentar
quantum skrev (22 timer siden):

Busaen min har vel såvidt over halve sylindervolumet :lol: 

Ja, den busaen blir nok litt "moped" i forhold 🤣

Neida, Busaen veier nok mindre og har trolig mer hester pr. Kg. Og med riktig turtall tar du meg nok på rettstrekket, men du får trolig ikke gleden av å oppleve hjulspinn på tørr asfalt, haha. 

To helt forskjellige motorsykler som uansett ikke kan sammenlignes overhodet. :)

Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (På 23.4.2022 den 23.16):

Tok lappen i 2006, har eid hornet, 530exc, splitter ny 500exc, cbr600rr,vfr800. 

Har lyst på en nyere r1 eller cbr1000 men prisene har gått igjennom taket og vel så det.

RR sykkel er ikke helt min gate av flere grunner og de jeg kjenner som har kjøpt seg en RR sykkel har gjerne byttet den ut etter kort tid med andre typer sykler. RR sykler fungerer best på bane og er ikek spesielt egnet til landeveien. 

Jeg har også kjørt en RR sykkel og det ga vertfall ikke MEG noe mersmak. For meg passer det dårlig at man må bryte fartsgrensene for å kunne ha det gøy, siden momentet befinner seg laaangt opp på turtallsskalaen. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...