Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Tåler ikke som i allergisk? Tåler hverken asparta, stevia eller sukrin? Eller er det enn sånn barnslig "alt som ikke er sukker smaker falskt" greie?

 

Irriterer meg forøvrig om folk som misliker søtstoff kun fordi det er kult eller noe. Det er jo helt fantastisk! Man kan drikke så mye man bare vil utenom å tenke på de tomme kaloriene man ellers ville fått i seg

Irriterer meg over det samme. De som misjonerer rundt om at søtningsstoffer er farlig og selverklærte allergikere. Men mindre noen faktisk har legeerklært matallergi, selvfølgelig, slike tar jeg seriøst fordi noen har et reelt allergiproblem, men synes det er unødvendig hysteri knyttet til sukkerfritt, gluten og laktose. 

 

Men irriterer meg også de som har overdrevet frykt for sukker, i den grad de ikke inntar frukt for eksempel. De som misjonerer og sprer sukkerangst over normale matvarer som bør inngå et variert kosthold, som f.eks. frukt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tåler ikke som i allergisk? Tåler hverken asparta, stevia eller sukrin? Eller er det enn sånn barnslig "alt som ikke er sukker smaker falskt" greie?

 

Irriterer meg forøvrig om folk som misliker søtstoff kun fordi det er kult eller noe. Det er jo helt fantastisk! Man kan drikke så mye man bare vil utenom å tenke på de tomme kaloriene man ellers ville fått i seg

Cola uten sukker tok nesten knekken på meg, heldigvis hadde jeg vann til å skylle halsen, ble tørr som en ørken

Saft uten sukker er ikke like ille, men de gjør også at halsen blir tørr og hele vitsen med å drikke blir borte

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erytritol (Sukrin) er et naturlig søtstoff på linje med sukrose (sukker), men i motsetning til sukrose så etser det ikke bort tannemalje, det omdannes ikke til glukose, det lagres ikke i fettlagrene. Og i motsetning til syntetiske søtstoffer så binder det seg ikke til væske (du blir ikke dehydrert av det).

 

Og grunnen til at det ikke blir brukt i større grad er at EU har klassifisert det som alkohol, fordi det teknisk sett er et sukkeralkohol.

Endret av Dragen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tåler ikke som i allergisk? Tåler hverken asparta, stevia eller sukrin? Eller er det enn sånn barnslig "alt som ikke er sukker smaker falskt" greie?

 

Irriterer meg forøvrig om folk som misliker søtstoff kun fordi det er kult eller noe. Det er jo helt fantastisk! Man kan drikke så mye man bare vil utenom å tenke på de tomme kaloriene man ellers ville fått i seg

Det smaker dritt.. Man kan venne seg til mye, har prøvd i snart 15 år. Har nå gitt opp. Den forferdelige ettersmaken og den tørst "følsen" du får i munn etterpå er noe høgg. Drikker med sukker jeg, passer eller på mengdene jeg drikker.

 

Men nå er jeg en person som ikke liker øl eller, siden det smaker høgg og jeg har ingen planer om og tvangsfore meg selv med det til jeg liker det.

 

Om det er barnslig.. Hmm, da har vi to vidt forskjellige definisjoner for barnslig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det er gøy jeg å opparbeide meg datakunnskaper, som for meg handler å utfordre meg selv. For jeg er ikke naturlig god, men så gøy når man mestrer noe og jeg liker veldig å lære nye ting. Var derfor jeg i utgangspunktet ble medlem av hardware.no. Elsker mestringsfølelsen når jeg har fått til noe teknisk uten hjelp! Eller husker noe jeg har lært tidligere og det kommer til nytte.

 

Det som irriterer meg er at jeg ikke turte å velge datafaget på VGS når vi skulle velge fag på allmenn. Jeg hadde så lyst, men turte ikke

Du hadde bare blitt en djevel på kabal og sol.no likevel i valgfag. Lærerne som blir satt til de fagene, kan ikke noe selv utenom pensum. ;) Godt du lærer selv nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E.C. Det er de som er 50+ som begynte den tiden man "måtte" lære programmering og maskinkode som er virkelig gode. Folk under 40 har stort sett kun overfladiske ferdigheter.

 

En på 50+ som er guru på ASM > en på under 30 som greier å installere Windows ved å plugge inn en minnepinne og trykke "neste" gjentatte ganger.

 

Folk flest i dag blir ikke gode da det er for enkelt å bruke utstyret tiil at folk orker å gå i dybden. Selv de som begynte da DOS var i vinden i fohold til de som startet med eller etter Windows 95 så dagens lys, utgjør et skille. Alltid like morsomt når en Windows-installasjon tryner, automatisk reparasjon virker ikke og en som aldri har brukt DOS skal inn og reparere manuelt ved hjelp av skrevne kommandoer.

Jeg gjør sport i at ting skal vare å lenge som mulig. Hatt laptop siden jeg var 12, er på min 3 laptop nå. Kun hatt laptop. Er nå 28. Samme med mobilene! Jeg bruker dem til de ikke kan brukes lenger, var artigere før da de ikke knuste så lett så blir dessverre til at skjermen tar knekken på mobilen før mobilen selv går under. I know I know.. kan bytte selv, men glasskår! Er bittelitt pingle :p

 

Edit: Nåværende må ha vart i 8 år ellerno sånt nå. Just waiting for it to die men.. faen ser ikke ut til at det skjer med det første!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Irriterer meg over det samme. De som misjonerer rundt om at søtningsstoffer er farlig og selverklærte allergikere. Men mindre noen faktisk har legeerklært matallergi, selvfølgelig, slike tar jeg seriøst fordi noen har et reelt allergiproblem, men synes det er unødvendig hysteri knyttet til sukkerfritt, gluten og laktose.

Plutselig en dag får du det samme.

 

Det er nok av nyere forskning som viser at det finnes matintoleranser som ikke vises på allergiprøver. Les litt mer før du dømmer.

 

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-sykdommer/mange-plager-kobles-til-matintoleranse/704378

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15361495

(IgG for IBS: RESULTS:

After 12 weeks, the true diet resulted in a 10% greater reduction in symptom score than the sham diet)

 

https://forskning.no/mat-og-helse-me-ny/hvete-kan-bety-trobbel-for-me-pasienter/261509

 

Alt av sukkeralkoholer forårsaker mageproblemer, det står til og med på baksiden av pakken med liten skrift ("overdrevent inntak ...").

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plutselig en dag får du det samme.

 

Det er nok av nyere forskning som viser at det finnes matintoleranser som ikke vises på allergiprøver. Les litt mer før du dømmer.

 

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-sykdommer/mange-plager-kobles-til-matintoleranse/704378

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15361495

(IgG for IBS: RESULTS:

After 12 weeks, the true diet resulted in a 10% greater reduction in symptom score than the sham diet)

 

https://forskning.no/mat-og-helse-me-ny/hvete-kan-bety-trobbel-for-me-pasienter/261509

 

Alt av sukkeralkoholer forårsaker mageproblemer, det står til og med på baksiden av pakken med liten skrift ("overdrevent inntak ...").

Men overdrevet inntak skal du ikke gjøre av noe som uansett. Ikke en gang vann..og mageproblemer skyldes ikke allergi, men at noen av søtstoffene er lakserende.

 

Og når en lege diagnoserer med allergi så er det selvsagt mer enn blodprøve. Det ligger jo hel utredning bak. Av en kvalifisert fagperson. I stedet for en hipster som surfer på hysteribølgen

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men overdrevet inntak skal du ikke gjøre av noe som uansett. Ikke en gang vann..og mageproblemer skyldes ikke allergi, men at noen av søtstoffene er lakserende.

 

Og når en lege diagnoserer med allergi så er det selvsagt mer enn blodprøve. Det ligger jo hel utredning bak. Av en kvalifisert fagperson. I stedet for en hipster som surfer på hysteribølgen

Så du mener at jeg ikke kan diagnosere meg selv via internett?! How dare you?!

 

Men litt seriøst, hvis man reagerer på forskjellig mat (Oppblåst, kvalme, osv) er det nok lurt å gå til en kvalifisert person ja.

Intolleranse er bedre å ha enn allergi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at jeg ikke kan diagnosere meg selv via internett?! How dare you?!

 

Men litt seriøst, hvis man reagerer på forskjellig mat (Oppblåst, kvalme, osv) er det nok lurt å gå til en kvalifisert person ja.

Intolleranse er bedre å ha enn allergi.

Haha, ja. "Don't confuse your Google search with my medical degree". Har lurt på å kjøpe en sånn kopp til kjæresten, til kontoret hans :p

 

Ja absolutt, om man har mistanke er det jo bare å dra til legen, det støtter jeg. Men så er jo oppblåsthet f.eks. noe som kan oppstå med alle typer varer uten at det er allergi/intoleranse, samt noe uavhengig av mat, men nettopp det er jo leger flinke for å skille mellom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å lese på internett for å se om symptomene passer, er feil fremgangsmåte. Matintoleranser kan bare påvises sikkert igjennom å spise maten.
 

Intolleranse er bedre å ha enn allergi.

Jeg håper du spøker. Det er dessverre ikke sånn at intoleranser gir milde symptomer, og allergi er kjempefarlig. De fleste som har allergi, får bare kløe og utslett som går over, selv om et fåtall får livstruende reaksjoner. Vennligst slutt å si "bare intolerant". Tenk litt over det, cøliaki er teknisk sett en form for intoleranse, ikke en allergi, og er en veldig alvorlig sykdom.

 

Tenk litt over hvordan dere selv vil bli møtt når dere er syke.

Lenke til kommentar

I stedet for en hipster som surfer på hysteribølgen

Den egentlige hipsterbølgen, er mistro av syke. Det er derfor vi har fått en blå regjering, som kutter inn på alt av stønader og ordninger for syke. Det har blitt kult å rakke ned på de som har vært uheldige i livet.

 

Akkurat som med "jeg er ikke rasist, men...", så legger man selvfølgelig til "unntatt de som virkelig er syke".

Lenke til kommentar

Hvis du hadde kjøpt ny, nei ikke en ny notebook men en kraftig arbeidsstasjon, hadde du blitt hinsides mer effektiv på alt.

I know! Skjer nok en dag at jeg plutselig har en monstermaskin og plager folk på OW fordi jeg er så god at det blir absurd. Med crappy utstyr og nett klarer jeg fint å være brukbar og til og med god, blir moro med skikkelig utstyr og skikkelig nett. Får faktisk fiber snart. Kommer til å bli spennende! Altibox suger kuk

Lenke til kommentar

Den egentlige hipsterbølgen, er mistro av syke. Det er derfor vi har fått en blå regjering, som kutter inn på alt av stønader og ordninger for syke. Det har blitt kult å rakke ned på de som har vært uheldige i livet.

 

Akkurat som med "jeg er ikke rasist, men...", så legger man selvfølgelig til "unntatt de som virkelig er syke".

Nei, det kan ikke sammenlignes, og jeg reagerer ikke på de som har reel allergi. Og vi vet det er hysteri uten begrunnelse i fakta når det kommer til mathysteri. Les posten min skikkelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått nytt buss-system i Trondheim og det oser av negativitet blant Saupstad-gjengen og fjotter. Blir irritert når jeg leser kommentarfeltet.

Tar du bussen og har et bedre busstilbud?

Mange som må bytte buss eller gå lengre da bussholdeplassen de har brukt ikke brukes lengre

 

Tenkte å dra til byen idag, men droppet det da jeg så hvordan busstilbudet var

Søkte i appen deres og det var bytte av buss og gå dit 

Før så gikk jeg på bussen og satt på helt til byen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...