Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg synes Damnation begynte lovende. Det åpner som en klassisk kamp mellom kapitalisme og kommunisme, med relativt nyanserte fremstillinger av begge idéene, og de to karakterene som representerer hver av dem. Men utover i serien føler jeg ikke at de helt klarer å reflektere nok over hver av disse ideologiene, og den tematikken blir generelt satt litt til side til fordel for et mer personlig drama mellom disse to karakterene. Jeg fikk en veldig western-vibe gjennom hele serien, selv om det tross alt er satt til en litt senere tid. Lett å sammenligne med Godless, men kanskje det bare er meg. 

 

I essensen er det vel egentlig to standard anti-helter med traumatiske bakhistorier som kjemper mot hverandre som får alt for mye fokus, og som i lengden blir litt for kjedelig for min smak. Serien begynner på noe interessant, men ender med å bli en litt forutsigbar og simpel kamp mellom to karakterer som alle har sett før. Jeg kan se hva de kanskje prøvde på, men det ble for mye fokus på hovedkarakterenes bakhistorier og personlige konflikt, både til fordel for mer interessante sidekarakterer, og overordnede ideer.

 

Kan også forsikre om at det er null Kanye West-soundtrack. Mer banjo. 

 

Pent og konsist formulert.

Jeg har ikke sett serien du beskriver.

Men problematikken du peker på er ett stadig problem.

Hvilken produsent e.l. er det som stadig kommer og krever at tematikken må vike for velkjent karakterdrama?

"If the guy dont fall for the gal, the audience wont be int'erested."

Jeg kan godt like ett godt karakterportrett/drama, men om man bare skal ty til stenciler må de gjerne droppe det for min del.

-Hvem bryr seg egentlig om hvordan Ethan Hunt hàr det?

 

 

Hvor mange dokumentarserier må det lages om Hitler?  Igjen går en Hitlerserie på NRK 2. Ser bara ut, men den historien har vi sett mange ganger nå.

 

Det er skremmende hvor mye nordmenn interesseres eller eksponeres(?) for hitler.

Jeg mener ikke at det er uetisk eller noe, det er bare en overveldende mengde.

Jeg håper det er markedet som ikke klarer spise seg mett på WWII, fremfor leverandøren som tvangsforer.. 

coq a war.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Deuce er bra. Ble bedre og bedre for hver episode. 

 

Blitt som The Wire hvor den beste delen av serien var å se ting utfolde seg, enten det var på havna, på gata, i politikken eller unga på skolen. 

 

Flere som har startet på sesong to av American Crime story? Synes den er god, men helt annerledes enn sesong en :) Interessant historie. 

 

God start, men denne sesongen virker enda mer egnet binging enn den forrige synes jeg. The People Vs O.J. hadde episoder som var veldig enkeltstående, men episode 1-3 av Versace føles ut som en Netflix-serie til tider, på godt og vondt. Spent på hvordan sesongen utfolder, og hvorvidt den bare skal fokusere på Versace, Donatella og Andrew Cunanan. Cunanan var jo ansvarlig for flere mord enn bare Versace.

Lenke til kommentar

Synes siste sesong av Broen har vært meget bra. :) 

 

Det eneste som plager meg er fremstillingen av Saga. Det er mulig det er kun jeg som har blitt mer oppmerksom på det, men jeg synes det er unødvendig å bruke hvert eneste øyeblikk til å fremheve hennes manglende sosiale antenner. Enten det er et dumt, spørrende ansiktsuttrykk eller at hun plumper ut et eller annet foruten å spørre alle hun treffer hvem de har sex med om dagen. Det er mulig hennes tilstand har blitt forsterket på grunn av det som skjedde i slutten av forrige sesong og starten av denne, men synes det blir for mye. 

 

Vi har skjønt at Saga har aspergers eller manglende sosiale antenner. Nok nå. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Intern humor på Rederiet :

 

"Magnus Glanz ble sjef på SVT og fikk i oppdrag å legge ned deres mest populære serie. Ingen forsto hvorfor" :p

 

"Kall meg Dildo !" (Didrik Dahlen , som Uno tror er i slekt med Dahlen-familien)

 

"Vær så snill.....slå av TV !" (Joker som reality-stjerne)  

 

...og så har man tvillingsøster-kapteinen som har en byste av Elvis i kahytten , ironisk mht at Presley var tvilling også :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg skjønte ikke 1% av det du skrev.

"Magnus Glanz ble sjef på SVT og fikk i oppdrag å legge ned deres mest populære serie. Ingen forsto hvorfor" (en festlig referanse til siste episode , det hadde vært diskutert i flere år innad i SVT. Gøsta Pruzelius var også skeptisk til nedlegging av serien)

 

 

Joker som (ufrivillig) realitystjerne : "Vær så snill.....slå av TV !"

 

Bartender Joker glemte å lese den lille skriften i kontrakten (kontrakten blir automatisk fornyet med høye seertall)

 

(serien gjør ap av seg selv , kalles breaking the fourth wall....Lazenby gjør det samme i begynnelsen av OHMSS : "this never happened to the other fella" dvs Connery. Et annet eksempel er Batman vs Joker som surfere i gamle Batmanserien , så corny at det ble en parodi på selve serien)

 

Andre morsomme øyeblikk :

 

-maskinisten som heller vil være dikter enn maskinist :p

 

-Katarina Remmer hører på technomusikk , Gustav derimot er ikke like begeistret for den slags musikk :p

 

-Uno tror han er homofil/Uno blir hypnotisert og tror han er 7 år/Uno som feminist etc.....knegg , knegg

 

-Micki får raserianfall i restaurant Kalinka

 

-skorpionen Håkan (et av Maltes mange småkryp) er forsvunnet og det blir et helsikes sirkus :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...