Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Da har jeg sett ferdig Last kingdom sesong 1.

 

Genial serie, var vist 8 episoder.

 

Interessant er at det bygger på historiske hendelser.

 

Kong Alfred den store og Uthred the Bold.

 

Ragnar Ragnarsson fosterfaren er feks Ragnar Lodbrokes sønn eller sønnesønn fra Vikings tv-serien...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

StreetHawk_03_1024x768.jpg

 

Falt pladask for posteren til Street Hawk da jeg kom over den for et par måneder siden og forsto med en gang at dette kom til å bli bra. Og nå er jeg endelig i gang og 4 av 13 episoder er sett, og det her er rett og slett steintøft. Deilig, klassisk 80-talls godbit.

 

 

 

Introen med themelåt av Tangerine Dream oppsummerer hvor sykt kul den serien her er.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett ferdig Last kingdom sesong 1.

 

Genial serie, var vist 8 episoder.

 

Interessant er at det bygger på historiske hendelser.

 

Kong Alfred den store og Uthred the Bold.

 

Ragnar Ragnarsson fosterfaren er feks Ragnar Lodbrokes sønn eller sønnesønn fra Vikings tv-serien...

 

Hehe. jeg klødde meg i hodet når du nevnte disse 2 kinoepisodene, og sjekket kataloger her og der... ;) Da er ihvertfall det oppklart. :thumbup:

 

Jeg synes også det er tøft at det er en viss overlapping mellom Vikings og Last Kingdom. Jeg synes Alfred er den største eksponenten for det. Denne overlappingen er kanskje aller mest intressant når man på den måten kan sammenligne hvordan datiden portretteres forskjellig i de to seriene. The Last Kingdom virker mer jordnær.

 

Gi gjerne en headsup i tråden hvis sesong 2 skulle dukke opp på Netflix Norge/Sverige, HBO Nordic, C More eller TV2 Sumo.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Da har jeg sett ferdig Last kingdom sesong 1.

 

Genial serie, var vist 8 episoder.

 

Interessant er at det bygger på historiske hendelser.

 

Kong Alfred den store og Uthred the Bold.

 

Ragnar Ragnarsson fosterfaren er feks Ragnar Lodbrokes sønn eller sønnesønn fra Vikings tv-serien...

 

Hehe. jeg klødde meg i hodet med disse 2 kinoepisodene, og sjekket kataloger her og der... ;) Da er ihvertfall det oppklart. :thumbup:

 

Jeg synes også det er tøft at det er en viss overlapping mellom Vikings og Last Kingdom. Jeg synes Alfred er den største eksponenten for det. Denne overlappingen er kanskje aller mest intressant når man på den måten kan sammenligne hvordan datiden portretteres forskjellig i de to seriene. The Last Kingdom virker mer jordnær.

 

Gi gjerne en headsup i tråden hvis sesong 2 skulle dukke opp på Netflix Norge/Sverige, HBO Nordic, C More eller TV2 Sumo.

 

 

Jeg forsket litt på nett, og det jeg kom fram til er at NETFLIX har produsert sesong to og overtatt driften fra BBC eller hva det er.... Det MÅ bare bety at Sesong 2 blir mer påkostet enn hva fattige BBC får til...

 

Prøvde ringe Netflix Sverige, men hun dama så ikke noe om Kingdom

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Satt og så på Batman i går :

 

Hizzoner the Penguin (en ung Joe Tata , aka Peach Pit Nat fra 90210 , spiller en pingvin-thug , he he......helt absurd at GC skulle velge Pingvinen som borgermester , lol)

 

Green Ice (Preminger som Freeze.....istiden var for circa 25k år siden , ikke en mill år siden som dem sa i episoden.

 

Dessuten så tror jeg ikke de kunne betalt hans krav på 1 mrd US :p 

 

Impractical Joker (Joker finner opp en gizmo som kan spole tid frem/tilbake , dette plottet hadde nok passet Clock King mer , he he)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Les Revenants er en god serie

 

Tittet på info, en franskspråklig serie?... Mistenkelig likt the Returned.. The Returned er en remaked serie på engelsk eller?

 

Jepp. Originalt basert på en fransk film fra 2004. Den amerikanske versjonen ble aldri fullført vel?

 

Det ble også etterspørt en god fransk serie, derfor jeg nevnte den

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

 

 

Hehe. jeg klødde meg i hodet med disse 2 kinoepisodene, og sjekket kataloger her og der... ;) Da er ihvertfall det oppklart. :thumbup:

 

Jeg synes også det er tøft at det er en viss overlapping mellom Vikings og Last Kingdom. Jeg synes Alfred er den største eksponenten for det. Denne overlappingen er kanskje aller mest intressant når man på den måten kan sammenligne hvordan datiden portretteres forskjellig i de to seriene. The Last Kingdom virker mer jordnær.

 

Gi gjerne en headsup i tråden hvis sesong 2 skulle dukke opp på Netflix Norge/Sverige, HBO Nordic, C More eller TV2 Sumo.

 

 

Jeg forsket litt på nett, og det jeg kom fram til er at NETFLIX har produsert sesong to og overtatt driften fra BBC eller hva det er.... Det MÅ bare bety at Sesong 2 blir mer påkostet enn hva fattige BBC får til...

 

Prøvde ringe Netflix Sverige, men hun dama så ikke noe om Kingdom

 

 

Det lille jeg så av sesong 2 på NRK virket ikke mer påkostet, heller tvert om.  :hm: (manus, dialog og skuespillere)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Bra start på Unabomber, forresten! :)

 

Sett de to første..

 

Ble aldri helt bergtatt av den. Paul Bettany gjør en strålende innsats som Unabombern og historien er spennende, men jeg syntes Sam Worthington ikke leverte som hovedpersonen. Veldig platt skuespill som gjorde aldri at jeg trodde på han. I tillegg er det en del andre ting som er ganske cheesy, feks Tabby (eller hva hun het), og at deler av det føles litt billig. Allikevel er det jo en underholdende serie som helt klart ikke er bortkasta tid. 

 

Jeg gikk rett fra Mindhunter til denne og det var et klart steg ned. Kanskje det gjør meg ekstra streng..

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...