Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på House MD, men har liten interesse av det medisinske

Ser serien på grunn av House

 

Samme greia er det med TBBT og Young Sheldon,  Ser de på grunn av Sheldon

 

Følger med på NCIS, og da er det Gibss og Hetty

 

Innholdet i alle serier blir mer eller mindre det samme etter 1 sesong

Lenke til kommentar

 

Noen som har begynt på Homeland sesong 6? Så første episode i kveld. Får litt følelsen av at det er noe du har sett før og blir litt for fristet til å heller bla på telefonen underveis. 

 

Lol. 

 

Jeg er visst ett år på etterskudd her. :D

 

Noen som har sett denne eller?

 

 

Jeg gjentar meg seg litt i tråden på dette ;) , men jeg synes Homeland er ferdig i løpet av sesong3. sesong 4 greide de overaskende nok ha underholdsningsverdi på tross av at det ikke er noe klart plot lenger. Jeg begynte å se første episode i sesong 5 og skjønte at de ihvertfall skulle gitt seg etter sesong 4.

 

Så jeg skjønner at andre ting tar oppmerksomheten for å si det sånn.

 

Har Showtime mistet endel av innovasjonen sin? Mye forlengelser der for tiden...

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Vanskelig å svare på, for er også en del tv-serier som har blitt kansellert på toppen, som f.eks Farscape.

Castle fikk også en brå slutt.

Siden X som i X-Files ble nevnt, så er vel den alle seriers mor, når det kommer til tv-serier som burde vært stoppet for flere sesonger siden.

Lenke til kommentar

Babylon 5.... 

 

Edit: Mulig eg misforstod, men b5 blir helt absurd bra fra sesong 2 og utover. For så å falle litt ut av det igjen mot slutten.

Det er ikke så rart, iom. at serien egentlig ble kansellert tidlig i sesong 4, og Straczynski gjorde det han kunne for å bli ferdig før sesongen var ferdig.  Så bli serien plukket opp av et annet selskap, og sesong 5 ble litt anti-klimaks.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har begynt på Homeland sesong 6? Så første episode i kveld. Får litt følelsen av at det er noe du har sett før og blir litt for fristet til å heller bla på telefonen underveis. 

 

Lol. 

 

Jeg er visst ett år på etterskudd her. :D

 

Noen som har sett denne eller?

 

 

Jeg gjentar meg seg litt i tråden på dette ;) , men jeg synes Homeland er ferdig i løpet av sesong3. sesong 4 greide de overaskende nok ha underholdsningsverdi på tross av at det ikke er noe klart plot lenger. Jeg begynte å se første episode i sesong 5 og skjønte at de ihvertfall skulle gitt seg etter sesong 4.

 

Så jeg skjønner at andre ting tar oppmerksomheten for å si det sånn.

 

Har Showtime mistet endel av innovasjonen sin? Mye forlengelser der for tiden...

 

 

Høres ut som noe jeg kan være enig i. 

 

Vi har kanskje blitt litt bortskjemt med kvaliteten på serier slik at vi mister tålmodigheten når ting ikke er helt på topp. Tror jeg sparer Homeland til senere. ;) 

 

I sjangeren - er jeg den eneste i tråden som ser Le Bureau? 

 

Apropos serier som blir bedre med sesongene har jeg hørt at sesong 2 skal være enda bedre, så ser egentlig frem til fortsettelsen her. :) 

Lenke til kommentar

I sjangeren - er jeg den eneste i tråden som ser Le Bureau? 

Apropos serier som blir bedre med sesongene har jeg hørt at sesong 2 skal være enda bedre, så ser egentlig frem til fortsettelsen her. :)

 

Jeg tror ikke du er alene om å se den her inne. :)

For min del er den i sjangeren "er jeg den eneste som synes terningkast ::: er i overkant?". Det var noe veldig veldig til positive kritikker.  Jeg greier liksom ikke sette fingeren på det men jeg så endel ganger på hvor lenge det var igjen av episode 1 og takket for meg etter denne. Jeg synes liksom ikke at det var underholdende. Endel klassiske krim-elementer og skuespillet synes jeg manglet mimikk og intensitet. Ingen tvil om at franskmenn har lagd endel meget gode filmer og at de forstår mediet.

Jeg kan i farta ikke komme på noen gode serier (det lille jeg så av Marseille var også uengasjerende) og hadde ønsket velkommen en ny filmindustri inn i toppsjiktet for serier, men den plassen står foreløpig tom.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

I sjangeren - er jeg den eneste i tråden som ser Le Bureau? 

Apropos serier som blir bedre med sesongene har jeg hørt at sesong 2 skal være enda bedre, så ser egentlig frem til fortsettelsen her. :)

 

Jeg tror ikke du er alene om å se den her inne. :)

For min del er den i sjangeren "er jeg den eneste som synes terningkast ::: er i overkant?". Det var noe veldig veldig til positive kritikker.  Jeg greier liksom ikke sette fingeren på det men jeg så endel ganger på hvor lenge det var igjen av episode 1 og takket for meg etter denne. Jeg synes liksom ikke at det var underholdende. Endel klassiske krim-elementer og skuespillet synes jeg manglet mimikk og intensitet. Ingen tvil om at franskmenn har lagd endel meget gode filmer og at de forstår mediet.

Jeg kan i farta ikke komme på noen gode serier (det lille jeg så av Marseille var også uengasjerende) og hadde ønsket velkommen en ny filmindustri inn i toppsjiktet for serier, men den plassen står foreløpig åpen.

 

 

Er nok en gang litt enig med deg, men for min del er det vel godt nok til å se videre. Så første episode av sesong 2 i går og det frister til mer.

 

Men, basert på anmeldelsene jeg leste i forkant så er den ikke helt der oppe uten at jeg helt kan sette fingeren på det. Går kanskje litt på underholdningsfaktoren som du påpeker. Samtidig har den vel blitt påpekt å være svært realistisk, så er kanskje litt traust sånn sett i forhold til andre mer urealistiske serier hvor det pøses på med action. :) 

 

Er i gang med Godless på Netflix, meget god serie, deilig med en høykvalitets western! Opplever bildet som veldig bra også. Griffin er en ond jævel.

 

Er det bare meg eller er det veldig høy kvalitet på serier nå for tiden? Godt å være tv-slave!  :D

 

God serie. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...