Jump to content

Enceladus

Medlemmer
  • Content Count

    5915
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Enceladus last won the day on February 28 2017

Enceladus had the most liked content!

Community Reputation

1054 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

18912 profile views
  1. Godt observert! Kan man sjekke om dette er tilfelle for andre land også hvor den ikke er tilgjengelig enda? F.eks Sveits og Australia?
  2. Nostos er nå ute. Ben har testet det litt. Her er hans førsteinntrykk: Så det ser egentlig litt interessant ut men ganske ujevnt akkurat nå og dårlig ytelse. Og jøsses folk er ikke nådige i sine reviews akkurat nå https://store.steampowered.com/app/943150/Nostos/ Best å vente her. Tenker jeg ser det an og så prøver når jeg har fått samlet noen venner å spille sammen med.
  3. Dette er ganske fine nyheter: https://www.roadtovr.com/qualcomm-snapdragon-xr2-5g-announcement/ Blir spennende å se standalone VR settene som kommer utifra dette til neste år. Håper vi får noen verdige konkurenter til Quest, et standalone SteamVR headset burde komme på plass. Edit: Glemte å legge til denne:
  4. Utifra et kjapt søk så fant jeg følgende: https://www.oculus.com/blog/play-rift-content-on-quest-with-oculus-link-available-now-in-beta/ Så en gang til neste år ser det ut til.
  5. Vi har diskutert tredemøller til VR her i tråden tidligere, er de blitt noe bedre nå? https://youtu.be/zq5CaNrEdPg?t=6886 Nei og sannsynligvis ikke før om veldig lang tid i følge disse folka i VR podcasten FReality som nylig testet en ny versjon av Cyberith Virtualizer tredemøllen. Ikke at jeg savner det stort heller, jeg tror forbedringer på andre områder vil tilføre mer til opplevelsen av bevegelse i VR på kort sikt. F.eks høyere specs på VR sett som høyere oppdateringsfrekvens. Har selv merket en god forskjell på komfort og følelsen av flyt når man beveger seg kunstig i VR, merker dette spesielt godt i skytespill hvor jeg beveger meg i en stor åpen verden som Standout og spill med høy fart som Jet Island, ikke at jeg ble dårlig av disse tidligere, men opplevelsen av fart føles mye jevnere og bedre med 120 og 144Hz.
  6. Brukt opp alle pengene på nytt VR sett? Her er 50 gratis anbefalte VR spill
  7. Den er utsolgt mange steder nå på grunn av høy etterspørsel så det spørs.. https://www.roadtovr.com/valve-index-sold-out-stock-half-life-alyx/
  8. Hehe ja mystisk dette 😁 Blir spennende å følge med på Steam hardware survey i månedene fremover. https://store.steampowered.com/hwsurvey/Steam-Hardware-Software-Survey-Welcome-to-Steam
  9. Ser greit ut i mine øyner, men ville opprettet en post i "hjelp til kjøp og salg av pc" delen av forumet slik at noen med forhåpentligvis mer peiling enn meg kan gi deg råd. Jeg tenker at så lenge du kan oppgradere skjermkort i fremtiden så skulle du være godt sikret til å utnytte høyere oppdateringfrekvens på Index. Index system krav: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4061-QUZB-4602 Half Life: Alyx system krav: https://www.guru3d.com/news-story/half-life-alyx-pc-requirements.html
  10. Jah det vil by på en del utfordringer for astronomer her på bakken med Sarlink og særlig hvis andre aktører også vil ha en del av kaken. Men folk flest vil ikke se mye til Starlink, særlig med all den lysforurensningen vi er vant til nå. Kan dere huske hvordan en stjernehimmel ser ut når det ikke er noe lyskilder i syns rekkevidde? Det er et fantastisk skue! I forhold til Starlink så er min oppfatning per nå at jeg synes det er viktigere at de milliardene som ikke har tilgang til nett nå får mulighet til det på en kostnadseffektiv måte med et lavt miljøavtrykk. Det veier tyngre enn ulempene synes jeg. Det som bekymrer meg mer er faren for kollisjoner der oppe. Det vi ikke ønsker er en Kesslersyndrom situasjon med eskalerende koalisjoner som tar ut andre satellitter, populært fremstilt i filmen Gravity. Men så er jo også disse statelitene i relativ lav jordbane så mulig at det ikke er et så stort problem siden de unnsett vil brenne opp i atmosfæren etter kort tid? noen som vet mer om dette? Jeg tror også at det på litt lengre sikt med en overgangsfase vil bli lettere å gjøre observasjoner med teleskoper fra rommet eller andre legemer der ute som f.eks baksiden av månen. Starlink alene kan i lang vei finansiere utviklingen av SpaceX sin Starship som igjen vil gi oss billig tilgang det dype rommet. Det vil gjøre det langt lettere å sende opp eller bygge enorme teleskoper og muliggjøre en rekke andre prosjekter. Hvis økonomiske prediksjonene i forhold til Starlink slår til så kan Starlink generere enorme inntekter for SpaceX. På lang sikt tror jeg dette er win win, på kort sikt medfører det noen ulemper og i verste fall kan vi ende opp med en kesslersyndrom effekt hvis vi ikke får på plass skikkelige reguleringer. Edit: Billioner til milliarder
  11. Testet du å skru på i settings den modusen som gjør at du er like stor i verden uansett hvor du flyr. Hvis ikke gjør det nå! hehe Et annet tips er at Google Earth kan håndtere helt vilt med supersampling i forhold til alt annet jeg har prøvd. Test det også
  12. Hold inne menyknapp og trigger for å ta bilde i Steam om jeg husker riktig.
  13. Kult! Du begynner å akklimatisere nå Når du begynner å bli bli ganske så vant til VR og vil ha den første opplevelsen tilbake med svimmelhet, wow følelse og hele pakka. Ta deg en tur inn i Jet Island
  14. Det varierer fra person til person hvor fort man tilvennes seg og hvor sensitiv man er. Hvis ubehag fortsetter over tid så kan det også tenkes at det er IPD problemer eller noe annet surr. Vanskelig å si uten å teste flere typer VR sett. Har du oppdatert alt som må oppdateres? Windows drivere, oculus software, skjermdriver? Er noe merkelig på gang der. Alle spillene skal fungere. Prøv en omstart av PC, ofte kan det løse rare problemer.
  15. Samme erfaring med mobil telefon VR. Det suger hardt etter min mening. Best å kun gå i VR når man er i form til det. Hvis man er litt uvel fra før av så kan opplevelsen fort bli dårlig. Men skjønner godt entusiasmen når man har fått nytt leketøy i hus Ja leding er irriterende men man blir gjerne vant til den etter hvert. Skal du ha trådløst så må du enten ha Oculus Quest som jo er standalone eller betale dyrt for å kjøpe HTC produkter som har trådløst ekstrautstyr til Vive/Pro/Cosmos som add-on. Onward må du gjerne gi litt tid før du bygger opp toleranse for bevegelsesmetoden og hvor fort du lærer deg kontrollene å kjenne slik at de samsvarer bevegelsen du forventer. Lett å bli svimmel hvis du plutselig uten å mene det farer avgårde i en retning du ikke mente. Angående IPD med software har jeg liten erfaring med så kan ikke si så mye der. Men når det er mekanisk IPD så merker jeg det på at bildet blir skarpt og i fokus når jeg har riktig innstilling. For meg er riktig innstilling akkurat 60mm som jeg vet utifra speil og linjal testen og det samsvarer godt med det jeg opplever i VR. Har labbet til både hunder og katter her stakkars hvis jeg glemmer å lukke døren. Hunden tror jeg har lært å skygge banen nå men katten ser ikke ut til å lære.
×
×
  • Create New...