Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer den med dub?

 

Det er vel bra med frihet.. Den kommer sikkert med valget om man vil...

 

Sånn at feks Kona som leser dårlig engelsk og ikke er stødig på dansk kan se den.

 

 

Men Original språk står skal være Dansk på imbd.. Men den blir nok dubbet for å tekke US, England og Tyskland...

 

Hvorfor kalle den The Dark når man bare kunne kalt den mørket eller hva det heter på Dansk.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med Altered Carbon. Ikke den beste dialogen... ofte ganske banal med tanke på hvor intelligente endel av karakterene egentlig skal være. Men utover det så likte jeg virkelig universet de har skapt/gjenskapt her, og antakelig den mest brutale serien jeg har sett.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra start på Unabomber, forresten! :)

 

Sett de to første..

 

Ble aldri helt bergtatt av den. Paul Bettany gjør en strålende innsats som Unabombern og historien er spennende, men jeg syntes Sam Worthington ikke leverte som hovedpersonen. Veldig platt skuespill som gjorde aldri at jeg trodde på han. I tillegg er det en del andre ting som er ganske cheesy, feks Tabby (eller hva hun het), og at deler av det føles litt billig. Allikevel er det jo en underholdende serie som helt klart ikke er bortkasta tid. 

 

Jeg gikk rett fra Mindhunter til denne og det var et klart steg ned. Kanskje det gjør meg ekstra streng..

 

 

Personlig liker jeg nok Unabomber bedre enn Mindhunder. Jeg synes Mindhunter var veldig bra, men denne her har jo mer "spenning" i seg, og det hjelper litt på. Interessant som Mindhunder var, ønsket jeg at det skjedde litt mer. Når det gjelder Sam Worthington vs. Jonathan Groff, så likte jeg faktisk Sam bedre. Synes ingen av dem fortjener en Emmy eller noe, men "skulle jeg velge..". På karakteren Fitz kan det virke som han har et snev av asberger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med Altered Carbon.

Ble ferdig med den på i går, er til tider brutal og grafisk, men siden "real death" er vanskeligere å oppnå så legger det en liten demper på brutaliteten. Universet og settingen var bra. Historien ble litt så som så for min del, alt for mange elementer jeg har sett for mange ganger før og det drar helhetsinntrykket ned. Avsluttingen ble utilfredsstillende, men løsningen på "drapet" var god.

 

 

Ekstreme rikinger som har (kamper til) døden (eller for det meste "døden") som underholdning er oppbrukt. Hele slutten med søsteren og salg av ekte drap ble mer av den samme klisjeen. Men jeg likte løsningen på draps spørsmålet, at han faktisk hadde krysset den linjen han hadde satt for seg selv og dermed begikk "selvmord" for å glemme. Bygger godt oppunder spørsmålet om hvor lenge ett menneske bør leve. Hvor mange (egne) linjer vil man krysse bare man lever lenge nok?

 

Lenke til kommentar

Halveis i Altered Carbon. Stort sett enig i det som sies her. Svakheter finnes i historien og dialogen er tidvis dårlig, men på den andre siden er det en flott atmosfære, serien ser bra ut og Joel Kinnaman bruker hvertfall halvparten av tiden på å vise fram overkroppen. Synes dog ikke den er så voldelig. Hele premisset gjør dessuten at både død og vold ikke bærer noe tyngde. En serie som f.eks. Deadwood føles langt mer brutal, da det faktisk er konsekvenser. 

 

The Good Place fortsetter å tilby herlig komedie i disse dager. Hadde ikke trua, men spesielt sesong to har vært god knallert. Ted Danson er helt. 

Lenke til kommentar

Må si jeg håper Kovacs blir spilt av noen andre enn Joel Kinnaman i sesong 2 av Altered Carbon, siden det sikkert blir sikkert en sesong til, men noe "reboota" sånn som i bøkene serien er basert på. Personlig likte jeg hvordan serien brukte Will Yun Lee sin utgave av Kovacs, fordi det var den utgaven av karakteren som var mer engasjerende. Kinnaman-utgaven var litt for mye "Get wasted and get fucked up" for min smak.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

Bra start på Unabomber, forresten! :)

 

Sett de to første..

 

Ble aldri helt bergtatt av den. Paul Bettany gjør en strålende innsats som Unabombern og historien er spennende, men jeg syntes Sam Worthington ikke leverte som hovedpersonen. Veldig platt skuespill som gjorde aldri at jeg trodde på han. I tillegg er det en del andre ting som er ganske cheesy, feks Tabby (eller hva hun het), og at deler av det føles litt billig. Allikevel er det jo en underholdende serie som helt klart ikke er bortkasta tid. 

 

Jeg gikk rett fra Mindhunter til denne og det var et klart steg ned. Kanskje det gjør meg ekstra streng..

 

 

Personlig liker jeg nok Unabomber bedre enn Mindhunder. Jeg synes Mindhunter var veldig bra, men denne her har jo mer "spenning" i seg, og det hjelper litt på. Interessant som Mindhunder var, ønsket jeg at det skjedde litt mer. Når det gjelder Sam Worthington vs. Jonathan Groff, så likte jeg faktisk Sam bedre. Synes ingen av dem fortjener en Emmy eller noe, men "skulle jeg velge..". På karakteren Fitz kan det virke som han har et snev av asberger..

 

Da er vi uenige ang hovedpersonene. Selv om heller ikke Groff er dritbra, synes jeg han banker Worthington ned i støvlene. Kan godt hende at Worthington spiller slik karakteren skal være (er jo tross alt basert på en ekte person, noe begge er), men jeg tror aldri på det han sier, gjør og mener. 

 

Synes Mindhunter var mye, mye mer spennende enn Manhunt. Dialogene og møtene med seriemorderne var fascinerende. Møtet mellom Kazynski og Fritz var egentlig ganske kjedelig.

Lenke til kommentar

The Good Place fortsetter å tilby herlig komedie i disse dager. Hadde ikke trua, men spesielt sesong to har vært god knallert. Ted Danson er helt.

Enig, jeg så første episode av s01 når det kom ut, og syntes ikke det virket så veldig bra. Men ga det et nytt forsøk rett før siste episode av s02 kom ut, og må si at det er en serie som overrasker positivt. Også en serie som bare gradvis har blitt bedre og bedre utover, selv om spent på hvordan de skal klare å fortsette historien uten å gjenta seg selv for mye.

Lenke til kommentar

 Ble ferdig med Godless i går, imponerende saker! En ting er story og skuespillere - som helt klart er mer enn godkjent.

 

Men det som imponerte meg mest er filmingen. Som regel pleier jeg å se serier på tven, 65" - fordi de som regel ikke er spesielt imponerende bildemessig - og da tenker jeg ikke på ren bildekvalitet.

 

Men Godless er så spektakulært filmet, så etter et par episoder måtte jeg vri på projen og se herligheten på 106" lerret. Berre så lekkert ass! Så deilig å se skikkelig old school høykvalitets regissørarbeid, lysår fra kunstig grain, adhd editing og shaky-cam!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var yours truly også ferdig med Altered Carbon. Synes den åpnet ekstremt lovende, men rotet seg vekk mot slutten, og må bruke en hel episode (av bare ti) på å fortelle oss hva som egentlig skjedde. Dialogen inneholder litt for mange replikker som intet menneske ville ytret, men som kanskje hadde funket i en snakkeboble. Kanskje ikke så helt på jordet i og med at det hele blir nokså teatralsk etterhvert, men jeg det blir for mye jeg ikke kjøper. Volden blir litt malplassert når seriøsitetsnivået generelt ligger i Midt i smørøyet-land med en anelse manga. Likevel en meget godt minus fra meg, det er mye å bygge videre på til neste scifi-epos, og mange lærepenger å ta med seg.

 

Jeg syntes svenske-Kovacs var fet, han hadde de riktige noir-vibbene. Men det ligger vel i kortene at en eventuell sesong to blir med et annet futteral.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...