Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Personlig gir jeg blanke i politisk korrekt.. :)

 

Fikk aldri sett ferdig House of Cards, men nå kommer jeg ikke til å ta det opp igjen pga Kevin Spacey er ute av serien..

Det som er i det minste ok med House of Cards er at måten sesongene slutter på, da slipper man å sitte med et stort tomrom.

 

Litt som første sesong av Prison Break for de som var så lur å ikke så videre, eller de enda heldigere som ikke så The Matrix etter første filmen.

 

De er mer heldig en de er klar over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så de to første episodene av Ylvis i går og likte det jeg så. Teit og barnslig og kanskje ikke hysterisk morsomt, men jeg liker det. :)

 

Jeg har sansen for Ylvis, men jeg må si at anmeldelsene er litt overdrevet. Første episoden var iallefall ikke noen genistrek. Absolutt ikke dårlig, men dette var litt for heseblesende og tilgjort, og poengene hadde jeg sett komme for lenge siden.

Og så all den der operaen??? Håper den neste blir bedre, for dette var såvidt en treer på min terning.

Lenke til kommentar

 

Så de to første episodene av Ylvis i går og likte det jeg så. Teit og barnslig og kanskje ikke hysterisk morsomt, men jeg liker det. :)

 

Jeg har sansen for Ylvis, men jeg må si at anmeldelsene er litt overdrevet. 

 

Har ikke lest anmeldelsene, men absolutt enig i at det ikke på noen måte var fantastisk. Men fortsatt vel verdt å se etter min mening. :) 

Lenke til kommentar

Må takke til Maury (tror jeg) som tidligere har nevnt Halt and Catch Fire. Hadde trolig ikke oppdaget denne om det ikke var for denne tråden her. Ser også at den andre plasser blir omtalt som serien ingen så eller som gikk forbi i stillhet.

 

Har kun sett 5 episoder av første sesong, men elsker det hittil.

 

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet. Høres kanskje ikke så veldig spennende ut, men er knakende bra hittil med en del interessante karakterer. :) 

Lenke til kommentar

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet.

Det er basert på historien om Compac. Sjekk ut Silicon Cowboys, ligger bl.a. på Netflix, for dokumentaren om Compac.

 

Jeg datt av ett godt stykke ut i sesong 2, men etter hva jeg har skjønt er hver sesong basert på større hendelser/firmaer i it verden/historien.

Endret av Crowly
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet.

Det er basert på historien om Compac. Sjekk ut Silicon Cowboys, ligger bl.a. på Netflix, for dokumentaren om Compac.

 

Jeg datt av ett godt stykke ut i sesong 2, men etter hva jeg har skjønt er hver sesong basert på større hendelser/firmaer i it verden/historien.

 

 

Stemmer. Skal sjekke den.

 

Falt av fordi det var dårlig...? 

 

Etter hva jeg leser blir denne bare bedre og bedre, men det er nok også høyt subjektivt. :) 

Lenke til kommentar

Takk for tips om Silikon Cowboys, den skal jeg se.

 

Selv har jeg i det siste fått med meg noen episoder av serien om Rolling Stones Magazine, som kan sees på nrk:

 

https://tv.nrk.no/serie/rolling-stone-magazine-50-aar-paa-kanten/KOID24006517/sesong-1/episode-1

 

Veldig interessant om selve bladet og deres journalister, men også om tingene de skriver om fra starten, aktuelle saker i nyhetsbildet og musikk.

 

Men det fantastiske var jo pratingen til en av deres journalister, Hunter S. Thompson, for noen meldinger, høres ut som Tom Waits quotes på Speed, så sprøtt, bra og rått! Jeg blir bare sittende å glise og tenke, hva sa han nå?!?!?!

 

Syns hele tiden det var noe "kjent" med denne fantastiske sprø pratingen, så får man jo greie på at dette er jo selveste forfatteren av boken "Fear and Loathing in las Vegas" som det ble laget film av i 1998, med Johnny Depp - som jo prater akkurat som Hunter i filmen. Skjønner først nå hvor godt Johnny kopierer Hunter - de var også venner IRL etter det jeg forstår.

 

Edit: Leser nå at Johnny Depp står for en del av Hunters stemme i denne domuntaren også, hehe. Ikke så rart at jeg syntes johnny hørtes ut som Johnny altså.... Men man hører jo Hunter i live klipp også.

 

http://www.imdb.com/title/tt7604980/?ref_=fn_al_tt_4

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Falt av fordi det var dårlig...?

Nei, mest fordi det ble for annerledes med bl.a. karakter utviklingen fra første sesongen, hadde nok vært bedre for min del om det hadde vært nye rollefigurer, slik at hver sesong ble sin egen adskilte historie. Og dette kommer nok fra min egen historieløshet, men jeg kjøpte ikke online/modem/bbs spillingen på C64(?) (i sesong 2) og dermed ble det uinteressant.

 

Takk for tips om Silikon Cowboys, den skal jeg se.

Da kan også være at Atari: Game Over vil falle i smak, også tilgjengelig på Netflix.

Endret av Crowly
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet.

Det er basert på historien om Compac. Sjekk ut Silicon Cowboys, ligger bl.a. på Netflix, for dokumentaren om Compac.

 

Jeg datt av ett godt stykke ut i sesong 2, men etter hva jeg har skjønt er hver sesong basert på større hendelser/firmaer i it verden/historien.

 

 

Silicone cowboys var moro å se.

 

Jeg begynte å bruke IBM pcer på 80 tallet selv på jobb, nostalgisk å se igjen alle de gamle kule maskinene.

 

Det var veldig spennende når pcer var nytt.

 

Husker Compaq tok over og ble hovedleverandør steder jeg jobbet. Tror jeg har et par eldgamle Compaq Workstations i kjelleren et sted.

 

Edit: skriveleif

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Takk for tips om Silikon Cowboys, den skal jeg se.

 

Selv har jeg i det siste fått med meg noen episoder av serien om Rolling Stones Magazine, som kan sees på nrk:

 

https://tv.nrk.no/serie/rolling-stone-magazine-50-aar-paa-kanten/KOID24006517/sesong-1/episode-1

 

Veldig interessant om selve bladet og deres journalister, men også om tingene de skriver om fra starten, aktuelle saker i nyhetsbildet og musikk.

 

Men det fantastiske var jo pratingen til en av deres journalister, Hunter S. Thompson, for noen meldinger, høres ut som Tom Waits quotes på Speed, så sprøtt, bra og rått! Jeg blir bare sittende å glise og tenke, hva sa han nå?!?!?!

 

Syns hele tiden det var noe "kjent" med denne fantastiske sprø pratingen, så får man jo greie på at dette er jo selveste forfatteren av boken "Fear and Loathing in las Vegas" som det ble laget film av i 1998, med Johnny Depp - som jo prater akkurat som Hunter i filmen. Skjønner først nå hvor godt Johnny kopierer Hunter - de var også venner IRL etter det jeg forstår.

 

Edit: Leser nå at Johnny Depp står for en del av Hunters stemme i denne domuntaren også, hehe. Ikke så rart at jeg syntes johnny hørtes ut som Johnny altså.... Men man hører jo Hunter i live klipp også.

 

http://www.imdb.com/title/tt7604980/?ref_=fn_al_tt_4

Liker dokumentarserien selv. Mye fascinerende og Rolling Stone reflekterer også den kulturelle utviklingen.

 

Hunter S Thompson er fantastisk. Anbefaler å lese noe av han, hvis du er interessert. 

Lenke til kommentar

Seven Seconds har en god cast, men så hadde The Killing, som kommer fra samme serieskaper.

 

The Chi deler mye av den samme handlingen som Seven Seconds, og jeg ville heller anbefalt å brukt tid på førstnevnte av de to. Dette burde vært åpenbart siden jeg nevnte serieskaperen til The Killing.

 

 

Må takke til Maury (tror jeg) som tidligere har nevnt Halt and Catch Fire. Hadde trolig ikke oppdaget denne om det ikke var for denne tråden her. Ser også at den andre plasser blir omtalt som serien ingen så eller som gikk forbi i stillhet.

 

Har kun sett 5 episoder av første sesong, men elsker det hittil.

 

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet. Høres kanskje ikke så veldig spennende ut, men er knakende bra hittil med en del interessante karakterer. :)

 

Den blir også bedre. Jeg var ikke så fan av serien før i slutten av første sesong, men så noe der, og jeg elsket skuespillerne fra før. Så en av de seriene jeg er glad for å ha gitt en ekstra sjanse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seven Seconds har en god cast, men så hadde The Killing, som kommer fra samme serieskaper.

 

The Chi deler mye av den samme handlingen som Seven Seconds, og jeg ville heller anbefalt å brukt tid på førstnevnte av de to. Dette burde vært åpenbart siden jeg nevnte serieskaperen til The Killing.

 

 

Må takke til Maury (tror jeg) som tidligere har nevnt Halt and Catch Fire. Hadde trolig ikke oppdaget denne om det ikke var for denne tråden her. Ser også at den andre plasser blir omtalt som serien ingen så eller som gikk forbi i stillhet.

 

Har kun sett 5 episoder av første sesong, men elsker det hittil.

 

Kort fortalt foregår serien i Texas og bakteppet er kappløpet i utvikling av PC-er på midten av 80-tallet. Høres kanskje ikke så veldig spennende ut, men er knakende bra hittil med en del interessante karakterer. :)

 

Den blir også bedre. Jeg var ikke så fan av serien før i slutten av første sesong, men så noe der, og jeg elsket skuespillerne fra før. Så en av de seriene jeg er glad for å ha gitt en ekstra sjanse. 

Hvor går The Chi? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...