Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Quakecry skrev (7 minutter siden):

Kompis av deg som fløy? Det å helle til venstre og nedover så kort tid etter take-off er ikke en spesielt god ide. Noe du ser resultatet av i videoen. Wake-turbulens fra andre flyet kan nok være en faktor, men dette ser ut som menneskelig svikt. 

Det er ikke meg som sitter og lager fan-fiction ut av 20 sek klipp. Flyet kan ha blitt skadet, det kan ha vært teknisk svikt etc.

Folka som jobber med dette er langt mindre skråsikre enn deg, var derfor jeg spurte - men ser nå at det var lite substans i de opprinnelig utsagnene dine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, DrAlban3000 said:

Det er ikke meg som sitter og lager fan-fiction ut av 20 sek klipp. Flyet kan ha blitt skadet, det kan ha vært teknisk svikt etc.

Folka som jobber med dette er langt mindre skråsikre enn deg, var derfor jeg spurte - men ser nå at det var lite substans i de opprinnelig utsagnene dine. 

Hvem er disse fagfolka?  Det er helt opplagt pilotfeil; det betyr samtidig ikke at der ikke kan være andre faktorer inne i bildet i tillegg, men videoen viser en tåpelig manøvre fra pilotens side. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, DrAlban3000 said:

Det er ikke meg som sitter og lager fan-fiction ut av 20 sek klipp. Flyet kan ha blitt skadet, det kan ha vært teknisk svikt etc.

Folka som jobber med dette er langt mindre skråsikre enn deg, var derfor jeg spurte - men ser nå at det var lite substans i de opprinnelig utsagnene dine. 

Det er mulig. Men å fly på den måten er en sannsynlig faktor for styrtet. Du ser jo på måten han flyr på, hard vri til venstre og nedover. Det er ikke fan-fiction, det observerbart. Tror du fly fungerer totalt annerledes der borte? Følger de samme fysikklovene. 

Lenke til kommentar

Videoen av flyet skal være geolokalisert hit av OSINT-folk, 48°57'15.6"N 40°18'22.6"E, men det er ikke fastslått enda. Det er i Millerovo, Russland, over grensa øst for Ukraina. Alle flyplasser på okkuperte Krim skal være utelukket. Gresset er relativt gult på videoen, så det er ikke sikkert den er ny.

Flyet ser ut til å ha samme mørke gråfarge som de russiske uten camo. Har ikke sett noen ukrainske Su-25 i så mørk grå, de er lysere.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Det er mulig. Men å fly på den måten er en sannsynlig faktor for styrtet. Du ser jo på måten han flyr på, hard vri til venstre og nedover. Det er ikke fan-fiction, det observerbart. Tror du fly fungerer totalt annerledes der borte? Følger de samme fysikklovene. 

Du er ikke 100% på det, og ikke jeg heller. Du og jeg vet for lite, det kan være den manøveren ikke vsr ønsket

 

tigerdyr skrev (7 minutter siden):

Hvem er disse fagfolka?  Det er helt opplagt pilotfeil; det betyr samtidig ikke at der ikke kan være andre faktorer inne i bildet i tillegg, men videoen viser en tåpelig manøvre fra pilotens side. 

Militæret gjør slike undersøkelser selv, privat har vi egne instanser for slikt. Hverken du eller jeg så input, så det vet vi ikke. 

Er viktig å ikke bli tastaturkrigere, ser så teit ut. Uten kjennskap til flytype, situasjon eller noe annet enn et kort klipp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående den krasj'ede SU-25'en så påstås det i denne videoen (med forbehold om at det er samme hendelse) at det var kontakt med vingene på de to flyene, og at det høyre flyet fikk skadet den venstre vingen og krasj'et. I.o.m. det var den venstre vingen på det høyre flyet som ble skadet, så passer det med at flyet skjente ut til venstre på grunn av at vingens løfteevne sank så flyet også mistet høyde og styrtet.
 

Spoiler

 

Men ser ut til at jagerfly skaper en del turbulens, så kanskje det høyre flyet kom inn i turbulensen etter det venstre med sin venstre vinge, som dermed ble dratt ned, og at piloten i det høyre flyet ikke rakk å rette seg opp igjen før flyet traff bakken?

 

 

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (11 minutter siden):

Angående den krasj'ede SU-25'en så påstås det i denne videoen (med forbehold om at det er samme hendelse) at det var kontakt med vingene på de to flyene, og at det høyre flyet fikk skadet den venstre vingen og krasj'et. I.o.m. det var den venstre vingen på det høyre flyet som ble skadet, så passer det med at flyet skjente ut til venstre på grunn av at vingens løfteevne sank så flyet også mistet høyde og styrtet.
 

  Vis skjult innhold

 

Men ser ut til at jagerfly skaper en del turbulens, så kanskje det høyre flyet kom inn i turbulensen etter det venstre med sin venstre vinge, som dermed ble dratt ned, og at piloten i det høyre flyet ikke rakk å rette seg opp igjen før flyet traff bakken?

 

 

@tigerdyr

Oops! Ingen av scenarioene deres jo?

Lære av dette nå mister ☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...