Jump to content

liquidsquid

Medlemmer
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

90 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Det er helt unødvendig å bare finne på random ting. Hva slags kompresjon snakker du om? Optisk støtter 8 kanaler med 24 bit i 48 kHz (eller 4 kanaler i 96 kHz, 2 i 192 kHz). Du kan jo ikke si at alt som ikke er 192 kHz er komprimert?
  2. Trodde at de fleste TV'er har optisk ut(?), det er i hvert fall det jeg bruker. Altså lyd fra konsoll til TV, deretter lyd fra optisk til høyttaler.
  3. Dere vet dere kan gjøre samme trikset opp til 36 måneder? Noen grunn til at dere kun går for 2 år?
  4. Har tenkt litt på at Microsoft har fått tidenes forhandlingskort i at de kan gå til Nintendo og Sony og si noe sånt som "Hei, det går helt greit, vi skal la dere få Starfield, Elder Scrolls, Fallout, Doom, Dishonored osv. på platformen deres. Men kun dersom vi får lage en klient for Xbox Game Pass på hhv. Switch og PS5"
  5. Var det ikke i Ratchet and Clank de har fjernet all form for loading screens? I så fall er det 0 sekunder ?
  6. Det er nok tak det er snakk om. Lyd-cder nådde f. eks. taket på 80-tallet, så der har det jo ikke vært noe stort behov for å fortsette å doble sampleraten hver 18. måned. Når det gjelder diskhastighet så er jeg enig i at vi er langt unna peak. Taket er nok ikke nådd før RAM og disk blir slått sammen.
  7. Den første tida så vil det vel det kun skje på den tradisjonelle måten, altså at assets blir lastet fra disk til minne. Da har det som tidligere nevnt i tråden kun ytelsesmessig gevinst mtp. loading, ikke kvaliteten på grafikken i spillene ut over det. Det som er interessant på sikt er jo når man får spill som begynner å bruke SSD som minne, men det vil nok ta litt tid før utviklerne blir komfortable med. Ellers, så skal man ikke undervurdere det Microsoft gjør med Velocity Architecture, det virker veldig spennende.
  8. Dette er jo ikke riktig. Dersom man leser denne artikkelen isolert sitter man jo igjen med inntrykk av at det kun er ca. 10 spill tilgjengelig ved lansering. Det blir jo ikke nevnt at man kan spille over 3000 spill via bakoverkompabilitet fra dag 1. Mange av titlene fra tidligere generasjoner vil jo i tillegg være bedre enn tidligere pga. høyere framerate (for spill med uncapped framerate), høyere oppløsning (for spill som bruker dynamisk oppløsning) , høyere anisotropisk filtrering og automatisk HDR-støtte.
×
×
  • Create New...