Jump to content

tigerdyr

Medlemmer
  • Content Count

    1957
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1690 :)

About tigerdyr

  • Birthday 11/20/1974

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

14339 profile views
  1. Korrekt, men man skal nok se langt etter å se VG innrømme at Trumpeten kanskje hadde rett i noe av kritikken mot WHO.
  2. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mRkkRE/ap-lekkede-dokumenter-fra-who-viser-at-kina-holdt-tilbake-informasjon-om-coronaviruset "AP: Lekkede dokumenter fra WHO viser at Kina holdt tilbake informasjon om coronaviruset Mens WHO utad roste Kina for rask respons på coronaviruset, viser lekkede dokumenter en annen historie, ifølge nyhetsbyrået AP."
  3. Det er ikke for å være frekk altså, men det virker ganske klart på meg at du ikke har fått god nok opplæring for den rollen du har. Det er selvfølgelig fint at du er stolt og setter kunderne først, men det er ris til egen bak. Ikke bare får du ikke gjort de viktigste oppgavene dine innenfor vanlig arbeidstid (det er 100% ditt eget ansvar og problem), men du forsterker i virkeligheten problemet ved at hjelpe til på gulvet så dere får solgt under enda mer enn ellers. Prøv at forestille deg hva lederne dine tenker når de ser at butikken din faktisk genererer samme eller til og med mer omsetning med færre folk? For dem er det et tydelig tegn på at dere var for mange ansatte før og korona-krisen er en kærkommen mulighet for å skjære i daukjøttet og kvitte seg med overflødige ansatte som de ikke ellers ville klare å kvitte seg med. Jeg kan nesten love deg at det er slik de tenker og det er også slik de skal tenke hvis bedriften skal overleve på lengere sikt. Hadde du fokusert på dine egne oppgaver, så hadde kanskje en del kunder gått uten å kjøpe noe og eventuelt gitt bedriften dårlig tilbakemelding om å ikke kunne få hjelp fra de ansatte og det vil ledelsen være interessert i å høre på.
  4. Han? Svaret mitt er fortsatt det samme; vedkommende må lære å prioritere og delegere. Det er helt meningsløst for vedkommende å kaste bort tiden på gulvet når denne har viktigere oppgaver som så må gjøres etterpå istedet. Det er ikke korrekt prioritering. Om kunderne får en dårligere handelsopplevelse, så må det bare bli sådan. Først når den sentrale ledelsen ser kundernes reaksjon, vil der bli handlet. Gründeren døde siste år og det kan nok være at den nye toppledelsen har endret kurs. Om det er til det bedre eller ikke vil tiden vise seg.
  5. Som daglig leder må du lære å delegere oppgaver.
  6. Må si jeg har problemer med å skjønne hva som egentlig er problemet rundt det tekniske her, men butikkerne er sjeldent veldig gode til å liste opp de tekniske spesifikasjoner på det de selger, så jeg sjekker altid produsentens egen informasjon. Et annet eksempel er https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/mesh-nettverk/25051/tp-link-deco-e4-ac1200-mesh-wifi-router som igrunn er veldig komisk: For det første oppgis hastigheten til "Opptil 1200 MB/s hastighet" hvilket i og for seg er korrekt når man bruker ordet "opptil", men uheldig bruk av MB når de selvsagt skulle skrive Mb. I tillegg står der at hastigheten med kabel er 10/100, noe man kun kan håpe på er en skrivefeil... Når det gjelder hastigheter på slike varer gjør man klokt i å anta at man får utnyttet halvparten av det teoretiske maksimum under gode forhold. Bruk iøvrig helst kabel til alt du ønsker skal fungere knirkefritt.
  7. Nei, men det endrer jo ikke poenget at det umulig kan være farligere å ta varer retur bare fordi de er kjøpt i en fysisk butikk fremfor hvis de i tillegg hadde vært en tur innenom posten. Har godt sett at også Komplett kjører samme løp (suspendering av åpent kjøp) men de tar fortsatt retur ihht returretten. TS var tydeligvis ikke oppmerksom på endrede kjøpsvilkår og det er forståelig samtidig som det er hans eget ansvar, men det endrer ikke på at bakgrunnen for endringen er den rene tull.
  8. Det er egentlig helt meningsløst da de (og andre) uansett ikke kommer seg unna returretten for varer kjøpt på nett.
  9. Spørs hvor strenge de er. Hvis du må vise returbilletten kan det jo virke litt rart å påstå at man skal være der 6 dager hvis returbilletten er om 2 dager. Men ellers enig i at det er en tåpelig regel.
  10. Ja, men det gjelder ikke for meg da danske statsborgere slipper inn uansett, så det viktigste for meg var at jeg kan komme tilbake, hvilket heller ikke skal by på problemer siden jeg både arbeider og eier bolig her.
  11. Danmark et par dager i juli. Tar Larvik-fergen denne gangen da jeg ikke orker reise med SAS pga deres corona-regler.
  12. Definitivt! Jeg spår 20-30% ned, selv om noen hevder at eiendom ser ut til å være et sikrere sted å plassere penger enn andre plasser. "Rekordmai for meglertopper: – Måtte klype meg i armen" https://e24.no/naeringsliv/i/g7oAx1/rekordmai-for-meglertopper-maatte-klype-meg-i-armen For ordens skyld, hvilket tidsperspektiv hadde du for spådommen på minus 20-30%?
  13. Jeg leverte selv et par dager for sent, men fikk likevel oppgjøret og pengene 2 uker etter (jeg hadde dog ingen endringer denne gangen). Har en enkelt gang vært ute for å få oppgjøret utsatt til høsten. Selv om sjansen er god for å få oppgjøret før sommer, kan du ikke regne det som sikkert.
  14. For en dust du er. Mange har gitt deg gode svar allerede. Selvfølgelig er der ingenting i veien for at en person kan kausjonere for flere fortutsatt at denne har nødvendig sikkerhet på plass. Vi kjenner ikke moren din og kan således ikke si om banken vil si ja eller nei i ditt konkrete tilfelle. Du har iøvrig best av å lære å klare deg selv istedet for at få foreldrene til å stille opp for sitt voksne barn.
×
×
  • Create New...