Jump to content

Heradon

Medlemmer
  • Content Count

    3020
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1541 :)

About Heradon

  • Birthday 08/07/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

21666 profile views
  1. Det var BF4 som var plaget av feil over lang tid, ikke BF3. Vi spilte klankamper samme måned som BF3 var lansert. Vi hadde ingen store utfordringer med bugs den gang.
  2. Jeg tror ikke du bør henge deg opp i tittelen ingeniør og heller tenker på hva betydningen av ordet ingeniør er.
  3. Jeg antar du ikke spilte BF2? BF2 er vel den tittelen som har lengst loadingtid. BF2 loadet kjapt frem til 62% Geometries, og der ville den bli stående lenge Battlefield 3 og utover hadde jeg spillene på SSD, for min del har loading aldri vært bedre. Mye mulig. Det var første runde jeg opplevde mest bugs, og det var derfor jeg ga meg. Andre omgang gikk det bedre når jeg spilte mer casual Det er heller det at jeg fant video på youtube i går som forklarer på en metodisk måte hva jeg har opplevd. Så jeg slipper å skrive flere sider med hvilket feil jeg fant i spillet og data som kan backe det opp Apropos husken, jeg glemte å nevne at FOV'n var fullstendig feil i BF2042. Pokker også hvem er det som kjører med en slik FOV + film grain + motion blur på. Det var tunnelsyn uten like 😄 BF2042 har vertikal FOV slider motsetning til andre spill hvor det er vanlig å ha slider for horisontal FOV. Hadde slideren fungert ville 59Vert = 90Hor, men siden dette er BF2042 så stemmer ikke det heller. Da er 16 = 90Hor. En positiv ting jeg kan si om betaen er at den kjørte smooth på en maskin med intel i5-8600k og RTX 2080ti. Åja var det mye klager på BF:V (Battlefield Vietnam)? Kan hende at husken min er dårlig, men jeg mins å huske at Battlefield Vietnam fikk en veldig positiv mottakelse, ingen game breaking bugs, og at de hadde lært av feilene de gjorde i Battlefield 1942. Det første jeg la merke til der var at treffsikkerheten og skaden på pistolen var såpass bra at jeg tok ut snipere med den 😄 Ellers så savner jeg Jefferson Airplane - White Rabbit som var bakgrunnsmusikken i menyen. Jeg digget generelt de kjente sangene fra Vietnamkrigen som ble spilt av under loading og i radione på kjøretøyene. Uansett du må huske på at dette var en tid før alpha, betaer og enda verre Early Acess. Vi spilte demoer før i tiden, og de var som regel ganske solide Meh jeg synes BF2 demoen var dritbra. Digget å fly på Gulf of Oman, kjøre tanks, og spille som infantry. Det var mange morsomme Battlefieldmoments før de begynte å nerfe C4-kasting, inf-movements og dolphin diving. Patch 1.2 og 1.5 vår sånn sett en nedtur for oss som spilte BF2 competitive Mange foretrakk v.1.12 av BF2, rett og slett fordi bevegelsene var smoothere før spillet ble mer casual med fremtidige oppdateringer. Uansett var det mye moro med BF2. Commander som droppa kjøretøy på snipere som campet osv.😂 Klaginga i BF2 skyldtes av at folk ble eid av fly, tanks, tatt av noob-tubere, og selvfølgelig nade spam på kart som Strike of Karkand. Koste meg godt igjennom hele BF2-tiden. Casuals klagde på at gode spillere dolphin diva selv etter at de ble nerfet første gang i patch 1.2. hvor man ikke lenger kunne skyte mens man dolphin diva. Dolphin dive er å hoppe i lufta så legge seg flat i lufta, BF2 hadde en litt merkelig hitbox så alle gode spillere gjorde dette. I begynnelsen var det mulig å skyte når du gjorde denne manøveren, etter hvert kunne man kun bruke det til å kaste seg i dekning. DICE var nok redd for at nye spillere skulle gi seg fordi gapet mellom ny og en god spiller ville være for stor. I Quake Champion er det heller ikke SBMM (Skill Based MatchMaking). Quake Champion ble lansert i 2017 og døde raskt ut er fordi hardcore-spillerne der griseeide alle casuals og nye spillere. Jeg er ikke noe glad i SBMM selv, men Quake er vel unntak av regelen 😅 BF2 hadde battle recorder, du kunne ta opp kamper slik du kan i Counter Strike og Age of Empire 2. BF2 støttet også mods som det ble slutt på i senere tid BC:2 var bra. Destruksjon var en kjempehit og folk snakket ned COD:MW2 BF3 var bra. BF4 hadde en del bugs. BF:H var bra. Fikk en del kritikk for å ligne for mye på BF4, og mange mente derfor at det burde ha vært en DLC. BF1 var generelt bra. Det var en del endringer på game mechanics og designvalg. Disse endringene var i favør til de som foretrekker mer arkadestil (casuals), men også en nødvendig endringer siden det var nå slutt på dedikerte servere og server admins. BF5 var ikke bra, men det skyldtes ikke kun bugs. Designvalg. Executive Vice President of EA fikk sparken. Endringer på TTK (Time To Kill), mye annet og utviklere som ikke helt visste hvilket retning de skulle ta. Så jeg er uenig i klagelisten din Nizzen, jeg synes du er for kritisk til mange av Battlefield-lanseringene 😂 BF2042 har alvorlig mange feil. Jeg er spent på hvordan det vil se ut i november. Mistenker kanskje at det er for tidlig med en lansering. Gleder meg uansett mest til Battlefield Portal, håper selvfølgelig at BF2042 og Hazardous blir bra også
  4. Kanskje det dårligste Battlefield betaen noensinne. Jeg husker at jeg spilte Battefield 3 Alpha Trial på Metro, og det hadde langt færre bugs. BF4 hadde ikke spesielt mye bugs. Utfordringen der var at netcode var virkelig dårlig i et helt halvår. Battlefield 1 var et vakkert spill, jeg var ikke så glad i våpnenutvalget og siktemidlene i spillet. Jeg husker at jeg hovedsakelig kritiserte hvordan spawning av fly i BF1 var. Siden jeg kritiserte game mechanics så kan det ikke ha vært overflod av alvorlige bugs Battlefield 5 var krise spesielt med tanke på mangel av innhold, men det var også fylt med mange bugs. Allikevel har jeg aldri vært i nærheten oppleve så mange bugs i et BF-spill som i BF2042. Jeg opplevde bugs fra første stund. Første gang jeg startet spillet spawnet jeg i et helikopter. Jeg trykte "E" for å forlate den, men karakteren min satt seg fast til helien og jeg ble kastet rundt. Jeg trykte "E" igjen og den ville hoppe inn helien igjen. Jeg trykte så "E" igjen for å forlate helien. Satt fast da også. Gjorde dette en del ganger før jeg omsider falt ut av helien. Like etter plasserte jeg ut en turret, da havnet jeg under kartet og døde. Ikke lenge etterpå hoppet jeg inn i en bil, hoppet av den i fart og havnet under bakken , og døde. Slang meg på magen i fart ved en trapp, falt igjennom bakken og døde. Det var heller ingen vanlig kart å få opp. Når jeg trykte på spawning-ikonene og navnet på lokasjonene øverst i menyen i spawningskjermen så skjedde det ingenting. Det var veldig frusterende. Fordi på spawning-kartet var flagget jeg ønsket på spawne på godt tildekt av folk fra squaden og andre ikoner. Så jeg fikk ikke trykket på flagget jeg ønsket å spawne på... Scoreboarden viste minimalt med info. og var rotete. Jeg følte ikke at spillet ga meg noe intensiver til å gjøre objectives, og det var jeg tydeligvis ikke alene om. I tidligere BF-spill fikk du kjøretøy for å ta flagg, og poeng. Nå du i tillegg har en meningsløs scoreboard, så blir det fort team deathmatch. Eller de fleste spillerne spilte vel "King of the Hill" oppe på romsenteret. Modellene har feil størrelsesforhold. Har du brukt scopes i BF2042 har du nok lagt merke til hvor latterlig små fiendene i er sikte ditt. Dessuten er det noe galt med "mouse raw input". Du vil aldri klare å gjøre en 360° med samme bevegelse, fordi musebevegelsen din blir simulert som en analogstikke hvor dette blir feil. Så resultate du får vil variere. I Battlefield 5 så bremser de opp farten og akselerer når du begynner å bevege deg sidelengs. Det har tidligere vært ganske naturlige bevegelser i BF-titlene. I BF2402 er bevegelsene brå og mekaniske. Inntrykket forsterkes av dårlige animasjoner og dårlig netcode. Høy løpefart (Enda høyere fart om du sklir), med små spillere, ADADAD bevegelse uten noe form for bremsing, kombinert med litt dårlig netcode, mangel på lyder og animasjoner, kan ikke differansiere fiender og venner på en enkel måte. Blir fort litt mye bingo etter min smak. Når flaks er den største faktoren om du dreper noen, så er ikke det spesielt moro. Gikk du i nærkamp med kniv ville være vitne til et x antall med bugs. BF2042 må være den første BF-betaen jeg synes var kjedelig å spille. Spilte i 80 minutter, og var mere enn nok for min del Specialists og loadout'n var egentlig det siste som plaget meg, men jeg hadde nok sutra over det også om det ikke hadde vært for alle feilene i betaen 😅 Litt om løpehastighet her. Flere eksempler på hvor mye feil det fantes i betaen.
  5. Droner er en relativt ny teknologi, og det finnes et veldig begrenset antall motmidler. Bare den aller siste teknologien kan differansiere mellom droner og fugler. I motsetning til en stridsvogn så er droner veldig billig. Norge kjøpte bruker stridsvogner fra Nederland i 2005 tror jeg det var, og disse stridsvognene ble bygget på 80-tallet, og har termisk sikte fra 70-tallet og ammunisjon som ikke er stand til å penetrere fronten på stridsvogner bygget etter 2000. Våre 40 år gamle stridsvogner har ingen forsvar mot droner. Og jeg har en følelse av at vi ikke klarer å opprette holde en oppdatert stall med stridsvogner Du kan tenke deg når en opprørsgruppe i Yemen klarer å destruere en håndfull med Saudi Arabaisk Abram-stridsvogner med bruk av enkle våpen som IED og RPG. Så da kan nok droner utgjøre en bedre jobb. I Norge har vi et gammelt og utdatert luftvern, jeg på tviler den kan stoppe et droneangrep😄
  6. Jeg tviler. Pilene han bruker får du på XXL, og er helt standard piler du bruker til å skyte på mål. Det er ikke vanskelig å treffe et mål på nært hold eller dersom du går bak. Hadde han vært trent ville han visst at jaktpiler gjør langt større skade.
  7. Stemmer det. De er lett bytte for kamphelikopter og spesielt droner.
  8. Jaja. Det er ihvertfall litt moro å bruke DMR. Bare å sikte på fienden så dør de før de rekker å skyte tilbake.
  9. Meh. Battlefield 5 er tidenes dårligste Battlefield-spill og det vil det alltid være. Selv om 2042 har masse bugs hvor du havner under bakken og blir kastet opp i lufta. Så vil jeg aldri i verden savne BF5 Det er indikator for klasser i BF3 og BF4. I BF3 og BF4 er det f.eks et skiftenøkkel for Engineer og + tegn for Medic for spillere du har i squad'n din. BF3 BF4
  10. Det kommer helt sikkert. Ser frem til å spille på inf. only modes/kart
  11. Hvordan kan sol være den største strømkilden? Når sol utgjør kun 21% og fossilt utgjør 38%.
  12. Tror jeg ikke hadde tenkt så mye over dersom jeg hadde spilt God of War. Det tross alt snakk om en oppdiktet figur i en fantasiverden hvor dette faller naturlig inn.
  13. Tyskerne har stengt ned sine egne kjernekraftverk, og kjernekraft blir fullstendig utfaset i 2022. Det betyr at de nå må fyre opp med kull og gass. Tyskernes vind og solpark har blitt utvidet med 2% siste året. Men takket være dårlig værforhold har de generert 20% mindre strøm sammenlignet med fjoråret. Spesielt gunstig er det ikke for miljøet eller for innbyggerne deres nå som strømprisene har skutt i været
  14. Det kommer ikke strøm ut av pantografen på toget. Det er strøm i kjøreledningen, og det er ikke vanlig praksis å kutte strømmen på isolerte områder. Flipper du bryteren så tar du strømmen for hele området, i dette tilfelle Filipstad. Jeg antar det er et midlertidig hensettelseplass, så det er ikke hensiktmessig å fysisk koblet ut strømmen der. Det er nok faresignaler som sier at du ikke skal ta deg inn på plassen. Ser du på høyspentmaster, typisk 22kV så er det gjerne bare noen små skilt som sier "FARE HØYSPENNING". Jeg synes det er rart at BANE NOR blir dømt for å ikke sikre området godt nok, når det er langt større fare at noen klatrer i en høyspentmast. Høyspentmaster er sjeldent gjerdet inn...
×
×
  • Create New...