Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Da besvarer du greit spørsmålet mitt. Det er altså vanskelig å få tak i dem.


Kommer jo an på hva du mener, dersom du mener å fysisk få tak i rubler, så er det sikkert mulig, men de fleste som handler valuta gjør det på nett, på valutahandelsplatformer, og der er det for øyeblikket ikke mulig å ta nye posisjoner i rubler.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (51 minutter siden):

Lavrov er en papegøye og marionett for Putin. Han sier bare det han må for å ikke bli tatt av dage. Se på kroppskråket og blikket i videoene der han repeterer Putins løgner.

Stakkars Lavrov. Jeg har hørt fra pålitelige kilder at han er en svært hyggelig type som kan drikke en hel falske vodka om kvelden, stå opp kl. 06.00, og deretter forberede seg på de samtaler som skal begynne kl. 09.00. Og i følge den samme pålitelige kilden er han ikke bare høflig og hensynsfull mot damene, han behersker det som Henry Kissinger en gang uttalte;

Power is the ultimate aphrodisiac.

Men se hva han uttalte i dag i Antalya, Tyrkia:

"Han uttalte at den russiske «militæroperasjonen» i Ukraina går etter planen, at Russland ikke har angrepet Ukraina og heller ikke har tenkt å angripe andre land."

Jeg tror/frykter/er redd for at Lavrov selv forstår at dette er det ingen som tror på, særlig ikke alle damene han har sjarmerte i bl.a. Finnmark.

Endret av Windfarmer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (1 minutt siden):

Jeg tror/frykter/er redd for at Lavrov selv forstår at dette er det ingen som tror på, særlig ikke alle damene han har sjarmerte i bl.a. Finnmark.

Spørs om han ikke heller burde spille litt russisk monopol

Image

Husker jo han komiske Ali i sin tid og hva som skjedde med sjefen hans. Gransing av tenner (som på en hest) og deretter henging. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Ser ut som at Putin bruker B-soldater og B-utstyr i denne krigen.
Personer og ting han kan tape.

Vil tro at A-militæret er mye bedre enn det de har sendt til Ukraina.

Ser mer ut som det Russiske militæret er en komplett farse, med kjøretøy satt sammen av skrotdeler og gaffateip, med tankser som ligger strødd overalt som sprengte sardinbokser. De klarer jo heller ikke å utføre flyangrep omtrent, ikke tør de å fly høyt pga luftvernet til Ukraina, og da flyr de lavt og blir skutt allikevel av stingere bl.a

Leste også en artikkel om at grunnen til at Russland bruker få fly av gangen i lufta, gjerne 2 og 2, og da av forskjellige flytyper mest sannsynlig fordi de ikke er i stand til å kordinere mange fly samtidig . i sterkt kontrast til Red Flag hvor det er titals om ikke hundre fly i lufta samtidig.

At Russland skal ha et "A-Militær" stående er faen meg det dummeste jeg har lest 😅😅

Endret av _R2D2_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (8 minutter siden):

Ser mer ut som det Russiske militæret er en komplett farse, med kjøretøy satt sammen av skrotdeler og gaffateip, med tankser som ligger strødd overalt som sprengte sardinbokser.

Eg tror det må være det verste for Putler no.
Alle trodde jo, og sikkert Putler også, at den russiske hæren var stor og sterk og mektig, men no er det jo avslørt for hele verden at de er ubrukelige til moderne krigføring. Putler må jo føle seg fullstendig ydmyket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (34 minutter siden):

Eg tror det må være det verste for Putler no.
Alle trodde jo, og sikkert Putler også, at den russiske hæren var stor og sterk og mektig, men no er det jo avslørt for hele verden at de er ubrukelige til moderne krigføring. Putler må jo føle seg fullstendig ydmyket.

Ser vi bort fra kjernefysiske våpen, så er trusselen mot NATO militært nå ikke-eksisterende. De hadde regelrett blitt lagt fullstendig i grus.

Endret av _R2D2_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (30 minutter siden):

Ser vi bort fra kjernefysiske våpen, så er trusselen mot NATO militært nå ikke-eksisterende. De hadde regelrett blitt lagt fullstendig i grus.

Og da kommer vi til neste spørsmål. Skal vi i Norge og resten av Europa akseptere at vi har et naboland - Russland - som har noen storhetstanker om seg selv siden de har ca. 6000 atomvåpen, og at dette gir de retten til å påtvinge sin mafiakultur på bl.a. Ukraina?

Putins fremste egenskap er at han kan lage til faenskap og deretter basert på dette faenskap han selv har stelt i stand, kan fremstå som at han tross alt er forhandlingsvillig og gjerne vil ha en god løsning som alle er happy med. Deretter går det et par år, og den samme Putin dukker opp igjen, og føler seg veldig fornærmet og tilsidesatt:

"Ingen forstår meg, og derfor må jeg bombe en fødeavdeling i Mariupol."

Staaaakars Vladimir, men jeg synes enda mer synd på de som enda ikke har forstått denne psykopatens hensynsløse spill.

Endret av Windfarmer
Lenke til kommentar
Juggel skrev (37 minutter siden):

EU sier selvfølgelig nei til Ukraina. Det er en skam.

Det er så latterlig å se de stå og applaudere Zelenskyj, mens de i realiteten vender det andre kinnet til.

EU sier ikke nei til Ukraina. De sier nei til hastemedlemskap. Et EU-medlemskap nå ville vært mest av symbolsk betydning.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (37 minutter siden):

Denne videoen mener at Kina vil gjøre Russland til et nytt Nord-Korea.

Tanker?

Ikke i dagens samfunn med tilgang på all slags digitale medier, tror heller ikke Russerne blir med på å ikke kunne reise ut av landet, er jo massevis av Russere som ferierer i Tyrkia blant annet, merk at nå kommenterer jeg uten å ha sett denne videoen.

Lenke til kommentar
xRun skrev (3 minutter siden):

Ifølge generalmajor J. Sparks på CNN har Russland mistet omtrent like mange, kanskje fler, i Ukraina ila. 2 uker som USA mistet i Irak ila. 8 år.

Jeg blir ikke glad av det. Jeg satt en gang i et styre som var sterkt preget av kristenfundantalister, i ett av styremøtene ble jeg fortalt om Guds store og rettferdige inngripen.

Det var en historie fra Vinterkrigen i Finland, og historien er riktig, men forklaringen er feil.

Historien gikk noe i retning av:

- det var vinter og det var mørkt, men det var fullmåne bak skyene

- over en stor åpen slette kom det et helt kompani fotsoldater, gutter på 17 - 18 år som var brutalt utkommandert av Stalin

- Gud viste sin velvilje og lot skydekke bryte opp slik månen lyste opp sletten, og det gjorde mulig at et finsk mitraljøsekompani å kunne utrydde de ca. 150 guttene med en snittalder på 17 - 18 år som hadde forvillet seg inn på denne sletten

Konklusjonen var at Gud er god og rettferdig.

Og den samme perverse holdningen råder nå i Russland. Russerne tilber den Russisk Ortodokse kirke som har hestkuken Patriark Kirril som sitt åndelige overhode. 

 Kiril I 2018.jpg

Hestkuken Kirill har nylig gått ut og bedt russerne støtte den "militære operasjonen" i Ukraina fordi den er rettferdig og nødvendig. Putin har registreningsnummer A - 1 på den bilen han vanligvis kjører, hestkuken Kirill har A - 2.

Putin har endog lykkes med å stjele den lille bit som var igjen av Russlands religiøse og moralske autoritet.   

 

 

 

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...