Gå til innhold

Volkswagen åpner forhåndsbestilling av ID.3 – varsler 420 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

DinSide elbil24 har denne tabellen, uten at jeg kan se at de sier hvor de har tallene fra:

 

Pure – 49 kWh batteri – 50 kW lading (mulighet for oppgradering til 100 kW)

Range – 62 kWh batteri – 100 kW lading

Range S – 82 kWh batteri – 125 kW lading

Ok, ja der står det også at ID.3 kun blir bakhjulsdriftet. 4-hjulsdrift kommer altså på de andre større modellene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

 

Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.

Første generasjon eGolf var en helt annen bil enn andre generasjon når det gjaldt barne-problemer, så de lærer ekstremt kjapt. 

Bare synd at de ikke gidder å fikse alt som er av software feil i bilen på de eldre egfolfene. Mitt inntrykk som eier av en sånn bil er at det kun er software bugs som er et problem og at VW har null forståelse for hvordan man skal håndtere dette.

Lenke til kommentar

Bare synd at de ikke gidder å fikse alt som er av software feil i bilen på de eldre egfolfene. Mitt inntrykk som eier av en sånn bil er at det kun er software bugs som er et problem og at VW har null forståelse for hvordan man skal håndtere dette.

Slik har det da alltid vært med biler som ikke kan oppdateres gjennom nettet. eGolf fulgte fossilens verden og var en rein "refit" for elmotor og batterier. Software feil må man til verkstedet for å fikse, og jeg har ikke opplevd noen med andre generasjon i motsetning til første generasjon som var helt ute å kjøre. 

Lenke til kommentar

Skulle de ikke knuse markedet og ligge 100000kroner under konkurrentene? Mange drøye påstander fra VW sjefene de siste åra om ID serien. Jeje. Ønsker de hjerterlig velkommen. All innovasjon og konkurranse innen elektrifisering ønskes velkommen! Håper MEB blir en suksess.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg håper de faktsik får OTA updates med skikkelige oppdateringer, ikke bare bugfixes.

 

Da kan jeg tro på at VW tar konkurransen fra Tesla seriøst.

 

I motsetning til GM som reklamerte for det samme, men nå tilbyr en ny versjon av konkurrenten sin med oppdateringer de fint kunne gitt som en oppdatering.

Endret av 3irik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du betaler inn 10 000 når du forhåndsreserverer, velger du å kanselere blir dette tilbakebetalt i sin helhet.

 

Jeg tenkte mer på når en bestiller, i sensommer. De som har bestilt e-tron oppdaget jo nå når de fikk problemer at de må ut med en ekstrem sum for å komme seg ut av avtalen. 

Lenke til kommentar

Enig, skuffet over at dem skal være så vage. Nå har vi venta mange nok år på at dem skal få fingrene ut, nå er det på tide med informasjon og handling!

 

Selvsagt er VW AG VAG-e. Hva annet hadde du forventet?

 

:rofl:

 

Med tanke på at den har den innvendige plassen til en passat og ikke en e-golf og dobbelte av rekkevidden til en e-golf vil jeg vel ikke akkurat si det

 

Ellers lurer jeg på hva slags hutiglading den får. håper på 150kw

 

Ladehastighetene er allerede kommentert av andre. Men tror det er lurt å ta det med "den har den innvendige plassen til en passat" med en stor klype salt, inntil de viser bilen live.

 

315.000 for special edition i Tyskland da ikke ille.

 

Hvor har du det tallet fra? Den skal, etter det som skrives hos andre, koste €40 000 som tilsvarer ca 392 000 NOK. trekker man fra tysk moms, så tilsvarer det ca 330 000 NOK før levering og ekstratillegget til norsk importør. Det høres mer ut som 350-360 000 NOK, litt avhengig av hvor nært TM3 SR+ de vil/tør legge seg.

Lenke til kommentar

Jeg håper de faktsik får OTA updates med skikkelige oppdateringer, ikke bare bugfixes.

 

Da kan jeg tro på at VW tar konkurransen fra Tesla seriøst.

 

I motsetning til GM som reklamerte for det samme, men nå tilbyr en ny versjon av konkurrenten sin med oppdateringer de fint kunne gitt som en oppdatering.

 

Ville det ikke vaert bedre med en bil som er ferdigutviklet?

Lenke til kommentar

Skulle de ikke knuse markedet og ligge 100000kroner under konkurrentene? Mange drøye påstander fra VW sjefene de siste åra om ID serien. Jeje. Ønsker de hjerterlig velkommen. All innovasjon og konkurranse innen elektrifisering ønskes velkommen! Håper MEB blir en suksess.

 

 

Uttalte ikke VW-sjefen nylig at disse bilene var myntet på Kina? Gledelig overraskelse at Norge er høyt prioritert.

Jeg ser hele tiden folk som sier at VW har uttalt alt mellom himmel og jord, men viser seg alltid å ikke stemme. Har dere kilder for disse påstandene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre med en bil som ikke er ferdig utviklet og blir bedre etter hvert enn en bil som er underutviklet og forblir underutviklet.

 

Det er nok å foretrekke og få det man betaler for med en gang, fremfor å betale for noe som (kanskje) kommer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...