Gå til innhold

Volkswagen åpner forhåndsbestilling av ID.3 – varsler 420 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7.

 

Tror man ikke får så høye odds på å gjette på at denne bilen får navnet Golf i seg. Det er bortimot det sterkeste merkenavnet VW har, og skal nok videreføres når Elbilene overtar, samme hvordan plattform som ligger under.

 

Normal Golf i dag er jo noe helt annet en Golfen som kom på 70 tallet, det er vel Polo som ligner mest på den i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

        Nissan Leaf     Volkswagen Golf  Tesla Motors Model 3
Today -         8                20                18
May -         174               301               237
2019 -       3169              3962              7081
Total -     53577             36150              7082
Med tanke på at VW kjører rabatter på eGolf for å få den unna veien før ID.3 så tipper jeg Golf gjør det bra i år, hvis ikke Nissan holder stand igjen.

Nissan har ikke kjangs. Nissan henger langt bak i hva en kan og skal forvente av en elbil i den prisklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke glemme at Tesla nå ligger rundt 2x og at de ikke har levert SR enda. Det blir nok en ny ekstrem måned når den kommer. Men, tiden vill vise. Kommer vell ny båt nå om ett par dager også, så mai blir nok bra for Tesla.

Hva skal en med SR når en kan få ID?
Lenke til kommentar

Fremdeles et godt stykke opp. Hvor mange biler er det per båt? Så ser du jo hvor mange båter det faktisk må komme for å ta igjen Nissan og VW. Det TM3 må bevise er jo jevn leveranse, over lengre tid for å ta igjen totalen her. Sporadiske båter hver andre-tredje måned tar for lang tid. 

 

Ta igjen Nissan og VW? Det er Nissan og VW som må ta igjen Tesla. Det har ikke kommet noen båter siden rekordmåneden Mars. Hvor mange som er lastet på denne båten vet jeg ikke. Heller ikke hvor mange båter som skal komme nå. Men de første etter Mars kommer nå(det sier iallefall ryktene). De leverte jo 6000 ca i Mars... Gjør de det samme når SR kommer så ja..

Lenke til kommentar

Ta igjen Nissan og VW? Det er Nissan og VW som må ta igjen Tesla. Det har ikke kommet noen båter siden rekordmåneden Mars. Hvor mange som er lastet på denne båten vet jeg ikke. Heller ikke hvor mange båter som skal komme nå. Men de første etter Mars kommer nå(det sier iallefall ryktene). De leverte jo 6000 ca i Mars... Gjør de det samme når SR kommer så ja..

Jeg snakket om totalen, og det at Tesla må levere som Nissan og VW med jevnhet over en større periode. Jeg finner det rart at det tar hele 2 måneder å fylle en båt? 

 

SR kommer nok ikke til å få like store tall, når muligheten til å bestille på nett er forsvunnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snakket om totalen, og det at Tesla må levere som Nissan og VW med jevnhet over en større periode. Jeg finner det rart at det tar hele 2 måneder å fylle en båt? 

 

SR kommer nok ikke til å få like store tall, når muligheten til å bestille på nett er forsvunnet. 

 

Tesla har vell alltid holdt på slik, at de produserer EU biler innimellom, ikke konstant. De har jo levert ganske konstant å bra. Ikke veldig store avvik fra egolf i april feks. 

 

SR+ kan bestilles på nett, men ja det er mulig folk venter på SR og ikke orker å gå i butikken. Men i følge Tesla så venter de enorme mengder av SR(med eller uten +) i sommer. 

Lenke til kommentar

Finnes det noen SR uten +? Noen som har fått en?

 

SR+ er vel en programvarebegrenset Model 3. En ren SR må designes og nye avtaler med underleverandører må til. Som koster penger.

 

Ja det er flere som har fått SR uten +, men de leveres med premium interiør enn så lenge. 

 

SR+ er en SR med premium interiør og noe mer SW. 

Lenke til kommentar

Så ingen SR levert.

 

Jo SR med premium interiør. De kostet 35 000 dollares. Det gjør de enda. Altså en super deal. Men en kan jo alltids klage på at en ikke får det kjipe interiøret :) 

 

Personlig tror jeg det er leveringsproblemer på interiørfronten. Men dette er ikke bekreftet. Uansett så kan en om en ønsker bestille en model 3 til 35 000 dolares om en ønsker det. 

Lenke til kommentar

Jeg snakket om totalen, og det at Tesla må levere som Nissan og VW med jevnhet over en større periode. Jeg finner det rart at det tar hele 2 måneder å fylle en båt?

Dette er en sak det virker som mange ikke helt forstår. Frem til i dag har Tesla planlagt logistikken slik at de lager biler til EU/Kina tidlig i kvartalet, så lager de biler til østkysten av USA i midten av kvartalet og så lager de biler til vestkysten mot slutten av kvartalet. Dette sørger for at alle bilene kommer frem i samme kvartal. Men samtidig kommer det da ingen biler til EU/Kina tidlig i kvartalet.

 

Siste RORO-båt som kom til EU i Q1 var Viking Adventure 24. mars. Så har det ikke kommet flere båter før Morning Cornelia 8. mai. Og så har du NOCC Oceanic som kommer 22. mai.

 

(Før ble det sendt mer biler med tog til østkysten og deretter i container eller på RORO-skip, og det ser ut til at noen biler fortsatt tar denne ruten. Derfor kommer det noen biler som ikke gir mening utifra når det kommer RORO-skip fra San Francisco.)

 

Tesla sier de skal jevne ut leveransene, slik at det blir mer jevnt trykk på leveranse- og serviceapparatet. Da kan vi håpe det kommer en ny båt ca annenhver uke fremover.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Finnes det noen SR uten +? Noen som har fått en?

 

SR+ er vel en programvarebegrenset Model 3. En ren SR må designes og nye avtaler med underleverandører må til. Som koster penger.

Det er kun rapportert om én. Jeg tipper det er sånn bare for at de troende i Elon sin menighet skal kunne si at guden deres holder sine løfter.

 

Blir slitsomt å selge Model 3 når VW har linjene oppe og går og leverer ID på samme vis som de lever alle andre modeller. Alt fra helt ribbet til heftig spekket. Model 3 er jo bare i ribbet og nesten ribbet utgave.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er en sak det virker som mange ikke helt forstår. Frem til i dag har Tesla planlagt logistikken slik at de lager biler til EU/Kina tidlig i kvartalet, så lager de biler til østkysten av USA i midten av kvartalet og så lager de biler til vestkysten mot slutten av kvartalet. Dette sørger for at alle bilene kommer frem i samme kvartal. Men samtidig kommer det da ingen biler til EU/Kina tidlig i kvartalet.

 

Siste RORO-båt som kom til EU i Q1 var Viking Adventure 24. mars. Så har det ikke kommet flere båter før Morning Cornelia 8. mai. Og så har du NOCC Oceanic som kommer 22. mai.

 

(Før ble det sendt mer biler med tog til østkysten og deretter i container eller på RORO-skip, og det ser ut til at noen biler fortsatt tar denne ruten. Derfor kommer det noen biler som ikke gir mening utifra når det kommer RORO-skip fra San Francisco.)

 

Tesla sier de skal jevne ut leveransene, slik at det blir mer jevnt trykk på leveranse- og serviceapparatet. Da kan vi håpe det kommer en ny båt ca annenhver uke fremover.

Trur man må leite ganske dypt for å "forstå" dette, så det er ikke rart. Men takk for beskrivelsen. 

 

Da er det jo bare å vente å se. 

 

PS: Når skal dette nye systemet tre i kraft? I iløpet av 2019? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo SR med premium interiør. De kostet 35 000 dollares. Det gjør de enda. Altså en super deal. Men en kan jo alltids klage på at en ikke får det kjipe interiøret :) 

 

Personlig tror jeg det er leveringsproblemer på interiørfronten. Men dette er ikke bekreftet. Uansett så kan en om en ønsker bestille en model 3 til 35 000 dolares om en ønsker det.

 

Nå er det jo sånn at om du går inn i til en teslaforhandler og ber om en SR så vil selgeren nesten krangle på deg en dyrere utgave. Det er og sånn at en kun får LR i Norge i lang tid enda. Mye fordi tesla ønsker å presse kundene til å kjøpe dyrere utgaver.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en sak det virker som mange ikke helt forstår. Frem til i dag har Tesla planlagt logistikken slik at de lager biler til EU/Kina tidlig i kvartalet, så lager de biler til østkysten av USA i midten av kvartalet og så lager de biler til vestkysten mot slutten av kvartalet. Dette sørger for at alle bilene kommer frem i samme kvartal. Men samtidig kommer det da ingen biler til EU/Kina tidlig i kvartalet.Siste RORO-båt som kom til EU i Q1 var Viking Adventure 24. mars. Så har det ikke kommet flere båter før Morning Cornelia 8. mai. Og så har du NOCC Oceanic som kommer 22. mai.(Før ble det sendt mer biler med tog til østkysten og deretter i container eller på RORO-skip, og det ser ut til at noen biler fortsatt tar denne ruten. Derfor kommer det noen biler som ikke gir mening utifra når det kommer RORO-skip fra San Francisco.)Tesla sier de skal jevne ut leveransene, slik at det blir mer jevnt trykk på leveranse- og serviceapparatet. Da kan vi håpe det kommer en ny båt ca annenhver uke fremover.

Ved å kikke her https://teslastats.no/ så ser en jo at dette ikke er the truth, the whole truth, and nothing but the truth, so help you God.

Lenke til kommentar

Tesla har vell alltid holdt på slik, at de produserer EU biler innimellom, ikke konstant. De har jo levert ganske konstant å bra. Ikke veldig store avvik fra egolf i april feks. 

 

SR+ kan bestilles på nett, men ja det er mulig folk venter på SR og ikke orker å gå i butikken. Men i følge Tesla så venter de enorme mengder av SR(med eller uten +) i sommer. 

Hvis trykket er såpass at man kan levere mer kontinuerlig, hvorfor er det ikke mer fokus på å få opp produksjonslinjer i Europa også? 

Det å produsere til X, Y og Z lokasjoner etter hverandre er vell greit tungvindt? 

 

SR+ er jo greit nok det. Det er SR som er problemet. Og som CEO av VW sa, det å selge biler med hele batterier der man låser deler av det er tullete. Rett og slett sløsing av materiale på batterifronten man allerede har flaskehalser i. Så for elbilparkens del, så håper jeg Tesla kutter beina av SR når det uansett er en variant de helst ikke ønsker å selge. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...