Jump to content

Severin Suveren

Medlemmer
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

270 :)
  1. Styggeste grill på noen bil. Kommer en snøball et visst sted før noe sånnt havner i gårdsrommet.
  2. Hvorfor det? En V40 er en særedeles trang bil. Har hatt V70, og V90 har faktisk mindre bagasjeromsplass enn V70. Tenker at Tesla Y er en vesentlig større bil enn V40 innvendig, den er mye mer på høyde med en V90.
  3. Norge burde hatt mange tusen 16MW turbiner i drift allerede. Vi bør sikte mot 50-100 tusen turbiner mot 2030 og bli en solid kraftleverandør i Europa. Strøm er vår nye olje, så dette er en ren investering for landet. Vi har også solid kunnskap om infrastruktur og operasjoner i nordsjøen fra oljebransjen. Politikere er og blir en bremsekloss som ikke ser muligheter for å tjene penger bærekraftig og på lang sikt, men lener seg på hvileputen som oljeinntektene nå er.
  4. Enkelt å hviteliste nødvendig ID fra bilen slik at 5 foreskjellige brikker virker på samme bil. Klones en brikke vil vil den ikke virke på andre biler en de som er godkjent i appen. Eier av bilen er ansvarlig for hvitelisten og kan administrere dette selv. En trenger kun en godkjenning fra ladeselskapet. En annen grei løsning er enkel 2FA mot mobil. Når en brikke brukes må en bekrefte på mobil. Dette er løsning som brukes nesten hvor som helst i dag.
  5. Audi gjør på e-tron det samme, bilene kommer med funksjoner som senere kan aktiveres som kjøp i bilen. På denne måten holder de produksjonskostnadene nede ved å slippe mange varianter. Har selv en e-tron men å kjøpe LED matrix lys koster f.eks. 20.000, noe jeg syntes er alt for dyrt når bilen i utgangspunktet har svært gode lys. Auto-masking automatikken alene er ikke nok til å forsvare denne prisen. Når det gjelder batterileie er jeg skeptisk til hvor mye dette er verd med tanke på at batteriene kommer til å leve mye lenger enn bilen noen gang vil klare. Og 6000KM årlig inkludert kjørelengde til en så høy pris er kanskje et merkelig valg fra produsenten. Med så mange sterke konkurrenter blir jeg overrasket om dette blir noen storselger. Jeg hadde aldri vurdert denne bilen med disse forutsetningene.
  6. En hjelm bør jo være en utrolig god lyddemper. Hva med å lage en slange direkte fra motor til hjelm der de som elsker lyden av sykkelen sin kan få lyden rett inn i hjelmen slik at vi andre slipper å høre på den? Da får en jo eksosen på kjøpet, for de må jo bare elske eksosen sin.
  7. Tenker drivstoffet du bruker nok er helt avgjørende på om låsene fungerer eller ikke.
  8. Tenker en eller annen heller har trykket på en "Du har en pakke" vedlegg på mail som har fått jobbe i bakgrunnen, mens den "offisielle" versjonen er at de har blitt hacket utenfra. Ser bedre ut på papiret (no pun intended).
  9. Teknologi og realfagene har vel i realiteten alltid hatt god startlønn. Tenker det er mange andre felt som heller bør styrkes. Mange yrkesfelt med like lang utdanning ligger langt under det som beskrives her. Er i utgangspunktet helt uenig med Tekna presidenten som egentlig viser nok et trist eksempel på bukken og havresekken.
  10. Sier seg vel selv at skulle en hatt en ramme på tykkelse med kameraet ville jo skjermen blitt mye mindre. Godt designvalg av Apple, jeg vil gjerne ha bra kamera på toppen av maskinen, men mest mulig skjermareal. Alternativet er etterhvert under-skjerm kamera men foreløpig er ikke den teknologien så veldig bra og gir et mye dårligere web-kamerabilde.
  11. Trump som frontkjemper for sannhet? Er vel et godt bilde på hvor lite selv-innsikt et menneske muligens kan ha.
  12. Skulle gjerne sett at Audi klarer ta noen tilsvarende effektivitetsgrep på e-tron. Har med 71/65 kWh batteri i praksis 25 mils rekkevidde på sommer på 50 utgaven, noe som er forunderlig med tanke på at de markedsfører 8-9 mil ekstra på denne.
  13. Tenker en generell regel med operativsystem og drivere er: Vent en måned eller to før en oppgraderer. Lite poeng i å være ufrivillig beta-tester bare for å få funksjonene litt før.
  14. Nå har vel Audi vært de absolutt dårligste på selvkjøring. Tipper de ligger 10-12 år bak Tesla, har absolutt null tro på at de er i nærheten av å lage en bil tilbyr full selvkjøring. Har en e-tron som ikke engang klarer holde seg i kjørefeltet mer enn 2 sekunder før den oppfører seg som den har 2 i promille. Forspranget ligger tydeligvis ikke i teknikken.
×
×
  • Create New...