Gå til innhold

Star Wars Battlefront-tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

De skal ha +cred for å ignorert single player, de suger som regel i FPS spill.

What? DICE har nå laget de beste FPS spillene noen sinne. Jeg bryr meg ikke så mye om SP, men MP så er de en ut av de beste etter min mening. Ja de har hatt sine problemer her og der, men ingen andre kan måle seg med DICE når det kommer til MP.

Han sier SP i FPS pleier å suge. Ikke MP.

 

SP suger i alle andre spill utenom Borderlands. Jeg er kanskje litt hardcore fan av Battlefield,  jeg har aldri fullført SP i noen av spillene. Bad Company 2 var faktisk bra, men giddet aldri å fullføre den heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis at det er relevant. Men i dag på jobb fikk jeg plutselig mail om at brukerinformasjonen og brukernavnet mitt på origin var endret. Mistet tilgangen til hele brukeren. Har ikke brukt origin på veldig lenge, før jeg nå lastet ned Battlefront. Mistenker at det kan ha noe med saken å gjøre! 

Bare en liten heads up til andre som evt merker litt uvanlige ting på kontoen! 
Tydeligvis en 18-åring fra Ukraina, ifølge min nye personinfo :p

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert sitte å kritisere mye med spillet, men alt jeg vet er at mens betaen har pågått så har jeg ikke spilt noe som helst annet mens jeg enda ikke har gjennomført legendariske spill som MGS V og Witcher 3. Så dette blir kjøp.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Og jeg satt med konstant 4-25 i k/d ratio og motsto å ragequitte halvparten av tiden jeg spilte i helga. Så forskjellige kan folk være :)

 

Jeg vil gjerne ha en type healer/force user klasse også..selv om jeg vet at Luke og Darth Vader var de "eneste" force userene igjen i galaksen på denne tiden (bortsett fra Yoda). Jeg trives bedre som tech/support enn ren damage dealer klasse i slike spill. Men det er ingenting for de som meg der. Bare spawn, bli drept etter 10 sekunder, spawn på nytt, prøve å skyte noen folk, bli drept igjen, spawne etc etc etc

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er både enig og uenig med deg. Det koster penger å utvikle et spill i dag å vi ligger på samme prisnivå som vi gjorde for 20 år siden. Jeg tror nok at mange DLCer er laget på forhånd å kunne vært inkludert i spillet ved launch, men utviklerene trenger også penger til smør på brødskiva. 1000kr for 800 timer ingame er verdt det for min del. Liker du Battlefront og Star Wars så er det jo bare små peng å regne visst man liker det man spiller.

 

 

 

Siden ingen av oss har innsikt i EAs økonomi kan vi bare gjette. Jeg heller mot at utgiver hadde gått i pluss uavhengig av om DLC var gratis eller ikke. Jeg tror det handler om å øke fortjenesten- ikke redde den.

Lenke til kommentar

 

1000kr for 800 timer ingame er verdt det for min del. Liker du Battlefront og Star Wars så er det jo bare små peng å regne visst man liker det man spiller.

Her er jeg helt uenig.

 

At et spill er gøy (og at du vil bruke flere timer på det) gir ikke utvikleren rett til å kreve 1000 kroner for spillet. Måten du viser utvikleren at du setter pris på spillet er at du faktisk kjøper spillet for 500 kroner. Dersom spillet er bra, med gode tilbakemeldinger fra andre spillere og anmeldere, så kjøper du spillet. For 500 kr.

 

Mulig vi er fra forskjellige generasjoner, men "i min tid" ville denne praksisen aldri ha blitt akseptert. Battlefield 1942, for eksempel (siden vi snakker om DICE), kostet det samme som alle andre spill da det kom ut. Spillet var banebrytende i den forstand at det tillot 64 spillere på samme kart, og man kunne kjøre fly, tanks og skip- gjerne flere spillere i samme kjøretøy. I senere patcher ble flere kart, våpen og tankser lagt til, for eksempel Battle of Britiain, Churchill-tanks +++. Hva kostet dette? Ingenting!

 

Det som kostet penger var store ekspansjoner. "Road to Rome" presenterte to nye land å spille som: Italia og Frankrike. I tillegg kom flere nye kart, våpen, stemmeskuespill+++. Det var det fair å betale for. Hadde EA på denne tiden tilbudt noen nye kart og våpenskins i en ekspansjon ville det vekket avsky, nesten latter, fra spillmiljøet.

 

Dersom en DLC/ekspansjon (grensedragningen er vanskelig å trekke i dag) for Battlefront skal kunne forsvares må den inneholde noe tilsvarende, for eksempel mulighet til å spille som Republic/Trade Federation. Dette vil selvsagt aldri skje. Du bør derfor ikke akseptere at EA selger deg 80 % av et spill, og deretter de resterende 20 %, for 1000 kroner.

 

Jeg går tilbake til starten: Du skal ikke betale mer for et spill fordi det er gøy å spille. I så fall burde Championship Manager og FIFA koste 1000 kroner, siden gjennomsnittsbrukeren vil spille dem i tusenvis av timer.  

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil ikke være mulig å kommunisere med medspillere i Battlefront. Nå vet jeg ikke hvor mye samarbeid som kreves , men det vil altså være umulig å diskutere taktikk i spillet (selv om dette kanskje er vanskelig i FPS-spill). Uansett er det synd det ikke er mulig å skrive "we need to attack x"/lots of enemies at y" i chatten. 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Det er jo helt på trynet. Nå er jo de aller fleste relativt stille på chat i spill på konsoll (i alle fall de fleste jeg kobler til), men å kunne si hvor folk er eller hva som burde fokuseres på burde jo være mulig.

Skjønner at Battlefront er 110% casual (ikke at det er direkte negativt), men la da folk få føle at de spiller mot noen andre enn bots.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tips: Om du vil spille i et spill i mer en 10 timer uten og bli drit lei, kjøp deg noe annet en battlefront. Det er så tragisk lite innhold og alle våpenene føles omtrent helt like. Ikke singleplayer og "co-op" er en middels bra survival hvor du egentlig gjør akkurat det samme om og om igjen der og. Det er ikke noe class system så alle soldatene på laget er helt like og føles ikke ut som om du gjør noe nyttig i det hele tatt. 

Det kan selvfølgelig hende at DLC vil bringe mye bra innhold men det og kjøpe spill+ season pass uten og vite helt hva som kommer i DLC er omtrent like risky som russisk rullet med 3/6 kuler i tønna. 

 

Om du velger og se bort i fra rageposten over så er star wars battlefront et veldig pent spill, magisk lyd og det kjører glatt som silke, (i5 og 970 kort,8gb ram +SSD alt er max) Co-op er morsomt ( i en liten stund) Multiplayer er også veldig bra om du får det til men igjen i en meget begrenset periode.

 

 

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Tips: Om du vil spille i et spill i mer en 10 timer uten og bli drit lei, kjøp deg noe annet en battlefront. Det er så tragisk lite innhold og alle våpenene føles omtrent helt like. Ikke singleplayer og "co-op" er en middels bra survival hvor du egentlig gjør akkurat det samme om og om igjen der og. Det er ikke noe class system så alle soldatene på laget er helt like og føles ikke ut som om du gjør noe nyttig i det hele tatt. 

Det kan selvfølgelig hende at DLC vil bringe mye bra innhold men det og kjøpe spill+ season pass uten og vite helt hva som kommer i DLC er omtrent like risky som russisk rullet med 3/6 kuler i tønna. 

 

Om du velger og se bort i fra rageposten over så er star wars battlefront et veldig pent spill, magisk lyd og det kjører glatt som silke, (i5 og 970 kort,8gb ram +SSD alt er max) Co-op er morsomt ( i en liten stund) Multiplayer er også veldig bra om du får det til men igjen i en meget begrenset periode.

Uenig. Føler Battlefield spillene som i alle år har hatt klasser er egentlig helt unødvendig. Hvorfor låse deg til en klasse? Du kan være både support, assault og recon i dette spillet. Utenom våpen har du abilities som gjør en stor forskjell, alt fra å kunne snipe til å danne et skjold rundt laget ditt. Føler gameplayet er langt mer dynamisk og spennende i Battlefront enn andre spill. Det er så mye som skjer, og særlig mer heroes inn i mixen føles det dødskult. 

 

Jeg blir raskere lei et tradisjonelt Battlefield spill enn Battlefront, det kan jeg raskt si ihvertfall. Battlefront har veldig store maps med masse veier hvor man kan flanke fiendene. Spillet er ikke perfekt, er imot DLC'er til 499kr selv men absolutt verdt pengene og det er faktisk MORRO å spille kontra de kjedelige Battlefield spillene som har kommet hittil. Godt med noe nytt!

Lenke til kommentar

Jeg har spillet snart 15 timer på PS4, kun alene online vel å merke. Ett par faste som jeg spiller i lag med har ikke fått kjøpt spillet enda. Har troen på at det da blir enda mer morro :)

 

Men ja, det er tydelig at det har blitt ofret innhold til fordel for season pass her ja. Og det er selvsagt nitrist.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Deler mye av det samme inntrykket med Eriksensdrul. Spillet ser og føles fantastisk ut, men det er for mange begrensinger som gjør spillet litt kjedelig i lengden. Synes også det hele føles veldig ubalansert ut. Imperial er en overlegen klasse grunnet at-st og at-at. I tillegg synes jeg spillere tåler for mye. Man tåler fort 4-5-6 skudd (headshot betyr omtrent nada) og dermed man bare jet packe bak noe også vente noen sekunder så har man 100 hp igjen.

 

Spillet er uten tvil morro, men så spørs det om jeg spiller dette om noen måneder. Mulig DLCene redder spillet en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...