Jump to content

uname -i

Medlemmer
  • Content Count

    3705
  • Joined

  • Days Won

    9

uname -i last won the day on January 10

uname -i had the most liked content!

Community Reputation

7766 :)

Recent Profile Visitors

7004 profile views
  1. Jeg synes den du besvarer har et godt poeng. Om Tesla ikke en gang klarer å lage en ordentlig cruise control, så er det naturlig å være litt skeptisk til å betale 100 000 eller hva det er for det de kaller Full Selvkjøring. EAP og FSD bruker meg bekjent de samme elendige sensorene(billige web-kameraer) og den samme kodebasen. Og ønsker man sin skepsis bekreftet så er det nok av snutter på YouTube som beviser at det Tesla kaller FSD, er komplett ubrukelig.
  2. Det er helt utrolig å se det som skjer. I en produktoppdatering det var stilt store forventninger til så får man høre at alt av produkter er utsatt på ubestemt tid og at Tesla i stedet skal prioritere ressurser på et helt håpløst og absurd prosjekt som går ut på å lage en menneskelignende robot. Som Musk på direkte spørsmål ikke har noen klar formening om hva skal brukes til en gang. Etter å ha pumpet opp aksjekursen og fått fylt kassa med penger fra investorer så har Tesla en gyllen sjanse til å fikse alt det som skal til for å bli en bærekraftig bilprodusent. Redesigne og videreutvikle produktene, fikse kvalitet/serviceapparat og bredde modellutvalget. I stedet så spres bilbransjens tynneste utviklingsbudsjett på alt mulig fjas og nå skal det altså i tillegg satses på å lage androider som Musk har lest om i science fiction-bøker. Ikke rart markedet reagerte.
  3. Trøsten er at dette har full prioritet. En menneskelignende robot. De har allerede vist fram ei lita jente som danset rundt i robot-kostyme så resten er nok bare detaljer. Kanskje den kan ta jobben med å sitte i telefonkøen til Tesla når det er noe galt med bilen? Elon Musk: Tesla is prioritizing product development of Optimus humanoid robot in 2022
  4. Full autonomi i 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. FSD er nå mer å regne som et sosialt eksperiment. Hvor mange ganger kan de påstå at full selvkjøring er rett rundt hjørnet før det er tomt for folk som tror på dette.
  5. Det er "tabless" og ny produksjonsprosess. Problemet ser ut til å være å få til å masseprodusere disse. Panasonic skal bygge en test-produksjonslinje i år med tanke på å få til masseproduksjon i 2023. Det kan fort bli tidslinjen for Tesla også. Alt som er avhengig av dette nye formatet er igjen blitt utsatt. De "håper" på Cybertruck, Semi og alt det andre til neste år. Billigmodellen til $25k som det er snakket mye om, jobbes det ikke en gang aktivt med i følge gårsdagens produktoppdatering. Tre år uten en eneste ny modell fra verdens mest verdifulle bilprodusent.
  6. Det blir ikke noe 46800-magi med strukturelle pakker fra Berlin med det første. Ikke overraskende så sliter Tesla med den veldig optimistiske tidslinjen skissert på Battery Day i 2020. Tesla Confirms: First Cars From Giga Berlin Will Use 2170 Cells Blir 46800-cellene den nye FSD?
  7. Fansens default-forsvar er nå at Musk er dum i hodet og selv trodde det var mulig. Derfor er det ikke løgn eller markedsmanipulasjon(han hentet inn 20 milliarder basert på denne skråsikre spådommen).
  8. Du får skaffe deg en sånn ad blocker evt. google "Panasonic 4680 2023" slik at man slipper sånne avbrudd i diskusjonen. https://www.reuters.com/article/panasonic-batteries-idCNL1N2U40H5 Så da spør jeg igjen siden du sitter med inside info. Har Tesla tenkt å vente med å produsere Model Y i Berlin til de får 46800-batterier i 2023? Eller skal de lage en produksjonslinje med gammel teknologi og så bygge helt om i slutten av 2023?
  9. Panasonic, som er en av de som Tesla kjøper battericeller av, sier at masseproduksjon av 46800-celler ikke vil skje før i 2023. Så hva har de tenkt å gjøre i Berlin? Vente på 46800 eller produsere noe midlertidig med gammel teknologi og så bygge om produksjonslinjen i slutten av 2023 når 46800 er klart? Det er sikkert interessant å vite for de mange som avventer kjøp av Model Y inntil de får den helt nye designen fra Berlin. https://inf.news/en/auto/f071a21ca1d74af90a4b25c28b33caf3.html
  10. Jeg aner heller ikke hvor mange meter gummislange, areal på varmeveksler eller hvor mange komponenter det er i klimaanlegget på min bil. Jeg vet bare at det virker. Andre må håpe på en kort vinter.
  11. Den historien med manglende bremsekloss er bare helt utrolig. At det er mulig. For å oppsummere. Bilen blir produsert med manglende bremsekloss. Bare der må jo Tesla være unike. Det blir ikke oppdaget i noen kvalitetskontroll på fabrikken. Grunn: Tesla har ingen kvalitetskontroll og de fjernet spesifikt bremsetester for å kunne pushe mest mulig ut fabrikkporten. Teslas utleveringsapparat gadd ikke sjekke. Det er problemet med å ikke ha uavhengige forhandlere. Uavhengige forhandlere har nemlig en egeninteresse i å finne feil før bilen utleveres siden kosten for feil tas av fabrikk. Tesla leier inn 19-åringer på minstelønn som har som oppgave å hive fra seg nøklene og løpe vekk før kunden får sett på bilen og stilt noen spørsmål. Når kunden melder om ulyder fra bremsene så sier Tesla at "det er helt normalt" i stedet for å kalle bilen inn til kontroll. Kunden må derfor til et uavhengig verksted for å finne ut at bremsekloss mangler. Nå er man over i komplett komedie, men det stopper selvfølgelig ikke der. Mens en annen forhandler ville snudd alt på huet for å gjøre opp for seg etter denne gedigne tabben så sier Tesla at dette tar mange uker. Det å ha noe så vanlig som bremseklosser på lager er nemlig helt uaktuelt for dette selskapet. Lånebil da? Nei, selvfølgelig ikke. Men han får Uber-kuponger slik at han kan kose seg med å sitte i en sliten Prius med forskjellige korona-smittede sjåfører i en måned. Tesla Model 3 Delivered With Missing Brake Pad: What Happened? Technicians at a Tesla Service Center told the owner the sound was “normal for performance brakes.”
  12. Ser av tråden at når det var så kaldt(-30 grader) så kunne det lønne seg å sette varmen på manuelt. Høres ut som et mye mindre problem enn den totale kollapsen med varmepumpeopplegget i 3/Y.
  13. Vekker tillit med en bilprodusent som faktisk løser de problemene som skulle oppstå.
  14. OK, så kjempestort problem at Ford må justere regenereringen når Mach-e går ned Trollstigen. Mens Tesla justerer ned effekt, ladehastighet og kapasitet uten noen forklaring til kunden. Som må gå til rettsak for å få kompensasjon.
  15. Trodde? Hva med å teste i kulda for å være sikker? Det gjør andre bilprodusenter. Og mye tyder på et HW-problem som ikke lar seg fikse med OTA. Det er nok derfor Tesla sleper føttene etter seg for et redesign og påfølgende tilbakekalling blir veldig dyrt, Mulig, men jeg sammenlignet med biler produsert dette årtusenet og der klarer automatikken fint å unngå at man svir føttene.
×
×
  • Create New...