Gå til innhold

Star Wars Battlefront-tråden!


Anbefalte innlegg

Fikk spilt det et par timer nå i helga og må si at jeg er litt imponert, kanskje fordi forventningene var så lave. Bruker DAC/AMP + AKG701, og lyden var helt magisk. Målte aldri fps, men med en i7 3820 og GTX770 så spilte jeg helt fint med det meste på ultra. Mistenker dog at fps målinger som er foretatt i beta`n er litt misvisende pga kartet - det er veldig nakent, ikke mye busker og trær som blåser i vinden her. Tipper fps går ned på endel andre kart. 

 

Hva selve spill modusen angår synes jeg Walker Assault er utrolig trasig å spille. Virker nesten som om det er vehicles vs inf til tider, og laget skal være ganske samstemt om man skal klare å ta ned en walker. Ikke bare at walker i seg selv utrolig OP når man får folk i den, men spawntidene på AT er for korte. Utrolig kult å spille som den ene siden, og et #¤% slit å spille som den andre. Dersom Walker Assault er den modusen som blir mest spilt, så står jeg over. Alternativt kjøper det en stund etter lansering dersom jeg finner en billig nøkkel en annen plass enn origin. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått veldig interessen for dette spillet, grafikken ser helt kremaktig fantastisk ut!

 

Men jeg skjønner etter å ha lest gjennom tråden at man måtte søke for å få prøvd å spille i Alpha utgaven..

 

Er det for sent for meg å kunne spille dette eller er det noen måte jeg kan få prøvd dette ut på PC?

Bare lurer :)

Lenke til kommentar

Betaen er tilgjengelig via Origin til i morgen :)https://www.origin.com/no-no/store/free-games/demos-betas

 

Tusen tusen tuuusen takk :) har sprekt internett og PC så blir moro å prøvd ut litt selvom skulle gjerne hatt litt mer tid, er det bedre enn ingenting hvertfall :) 

 

Mens den står på nedlastning.. er det slik at brukere får lov å prøve denne Betaen for å teste og si hva de syns slik at EA kan forbedre spillet når det kommer ut og er offisielt ferdig lagd? Spilte aldri første Battlefront, var mere Jedi Outcast tror jeg 1 og 2, men dette konseptet med ny og oppdatert grafikk ser jo bare så vanvittig smooth ut. Snøen i spillet er jo bare rene kremen.

Lenke til kommentar

 

For et deilig spill. Ikke mange spill som er så underholdende selv når man taper.

Og herregud for et lydbilde, må være det spillet med best lyd noensinne.

Lurer på hvor mange spill du har spilt :)

 

Ganske mange... er vel ikke alle som tenker over lyden når man spiller, men her har DICE virkelig overgått seg selv. Prøvde med et godt headset og dybden er vanvittig. 

Lenke til kommentar

Ser det er en del klaging og syting om betaen rundt om kring. Ironisk nok så hevder noen at spillet er en battlefield mod i starwars drakt og syns det er helt feil, men samtidig er det andre som skriker om at det ikke er som battlefield når det kommer til skyting, flying og kjøretøyer.

 

Så det virker for meg som at de som roper høyest er de som ser på seg selv som hardcore battlefield spillere eller ihuga starwars fans. Altså to vidt forskjellige leire på mange måter.

 

For min del som er middels glad i å spille battlefield og over middels glad i starwars, ser dette spillet ut til å være midt i blinken. Jeg kan enkelt starte spillet og gå rett inn i en starwars fantasi med spillmekanikker som er lette å få grep om og utnytte til min fordel pga av en god del timer i battlefield spillene.

 

Jeg er ikke ute etter å spille på noe særlig høyt nivå egentlig og ser ikke på spillet som noe der man skal på død og liv være like kompetitiv som i battlefield(noe jeg ikke er i det spillet heller). Her er jeg kun ute etter å ha det gøy i en starwars setting.

Jeg har det forrykende gøy med infanteri spilling i betaen og det er her spillet så langt er best.

 

Når det er sagt så er det en del irritasjonsmoment som må bli rettet på. For det første er spawning og spawncamping helt på trynet. Dette fører da til en økt ubalanse i walker assult som allerede favoriserer imperiet med sine kjøretøy og muligheten de har til å også bruke turrets. Når det er sagt så kan rebel med noen orbital strikes på AT-ATene vinne på noen få minutter...

 

Jeg var en av de heldige som var med i alpha også og jeg ser ingen forskjell på alpha og beta. Utenom at i alphaen hadde vi Barrage istedet for sniper starcards og det var sykt mye Barrage spam den gang som vi slapp nå heldigvis.

 

Flyging er helt merkelig.. skjønner at de vil gjøre flyging mer tilgjengelig for alle, men føler jeg sloss i mot selve flyvemekanikken når jeg flyr. Heltene trenger en del finpuss enda også. Turrets, atst og atat siktingen er mongo.

 

Jeg hadde forventet at i betaen ville fly og kjøretøy mekanikkene være gjort bedre, så det var vel mest skuffende for min del.

 

Ellers har jeg bare kost meg...

Bortsett fra at internettleverandøren min suger og all online spilling på kveldstid har vært nytteløst den siste uka. Snakker om massiv lagspike hvert halv minutt, som er uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1048! 1048! 1048! Nei, dette er ikke et mislykket forsøk på å skrive 1080-oppløsning. 1048 er prisen på Battlefront med "season pass", altså noen utvidelsespakker som vi ikke vet hva er.

 

1048!

 

Edit: Jeg er overbevist om at EA bryter markedsføringsloven når de skriver at "ultimate edition" er "den mest populære". Jeg nekter å tro at flere har kjøpt pakken som koster 1048 enn standardspillet. "Mest populære" må være målt i noe annet enn salg.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er klart at hvis innholdet i sesongpasset tilsvarer det samme innholdet i spillet så er jo prisen faktisk "riktig". Problemet er mer at her er det tydelig at innhold omtrent har blitt holdt tilbake, eller ikke blitt klart til lansering, noe som videre fører til utnytting av situasjonen og salg av innhold til høy pris. Det lukter råttent lang vei, og er trist å se hvordan det har utviklet seg.

 

VI kan jo fortsatt håpe at det ikke er hundre prosent tilfelle.

 

EDIT: Bare for å sammenligne med Fallout 4, spillet kommer garantert med 90% mer content enn Battlefront. Season passet kommer garantert til å ha mer content, det koster bare 30$, ikke 50$. Kanskje en obskur sammenligning, men hvis man kun ser på innhold vs. pris er det latterlig skjevt. EA sammen med Ubisoft er kanskje verstinger på akkurat dette med season pass og ekstra innhold til høye priser.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

De skyter seg nok litt i foten her. Med Battlefield-serien er det nok ingen problem å bruke dyre season passes, men Battlefront kommer ikke til å bli like stor. Kanskje det holder seg til Battlefield 5, men etter det så er det nok bare kjernen igjen, da Star Wars (selv om det er et bra spill) er for spesielt for mange. Mange som ikke like sci-fi spill.

 

Hvis battlefront blir aktuelt for meg så blir det til en rabattert pris og helst med season pass også til rabattert pris. Villig til å betale maks $80 for det samlet.

Lenke til kommentar

Synes folk er flinke å klage på pris. Spoler vi 20 år tilbake i tid så kostet gjerne et spill 5-600kr å du visste heller ikke da hva du fikk.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Battlefront, men jeg kan gladelig betale over 1000kr for Battlefield 5. I Battlefield 4 så har jeg over 800 timer, så jeg angrer ikke på at jeg kjøpte premium der.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Synes folk er flinke å klage på pris. Spoler vi 20 år tilbake i tid så kostet gjerne et spill 5-600kr å du visste heller ikke da hva du fikk.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Battlefront, men jeg kan gladelig betale over 1000kr for Battlefield 5. I Battlefield 4 så har jeg over 800 timer, så jeg angrer ikke på at jeg kjøpte premium der.

Mye annet har forandret seg på disse årene også. Vil også påstå at spill før i tiden var alt for dyre, men kanskje var det som gjorde det mulig å vokse så mye. Husker Donkey Kong med expansion pack til N64 kostet over 800 kr på Obs! Markedet er latterlig mye større, konkurransen er større, og det er flere verktøy tilgjengelig nå. Til og med en kompisgjeng kan lage spill på hobbybasis. Enkeltpersoner slipper også spill.

 

 

Er også enig i det du sier på slutten (og nevnte vel det lengre opp). Folk er mer enn villige til å betale for neste Battlefield, men Battlefront tror jeg kommer til å slite med å få så utrolig mange Season Pass holdere. Spesielt med tanke på hvor negativ folk er til season pass uten å vite hva det inneholder. 

Lenke til kommentar

Synes folk er flinke å klage på pris. Spoler vi 20 år tilbake i tid så kostet gjerne et spill 5-600kr å du visste heller ikke da hva du fikk.

 

Du visste hva du fikk i den forstand at du kunne se på coveret. Det fantes for øvrig magasiner med anmeldelser for 20 år siden.

 

Med disse "season pass"-ene aner du ikke hva du får. Ja, du får fire "expansions", men hva disse inneholder vet du ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...