Gå til innhold

Star Wars Battlefront-tråden!


Anbefalte innlegg

Det var akkurat hva jeg trodde det ville bli, ett nytt DICE spill.

Det føles som Battlefield, men  i star wars kostyme, og ikke ett bra kostyme heller. Noe som er funnet på skrotingen, vasket og lappet sammen med gaffa.

 

Kanskje jeg skaffer meg spillet om det havner på 150,- for å spille Spiller Vs. AI.

Men kan trygt si at etter å ha spillt betaen så har jeg enda mindre lyst på spillet.

 

Jeg var motsatt. Var interessert i spillet, men ikke gira. Etter å ha spilt betaen så er jeg hekta. Føler ikke at det er revolusjonerende eller noe slikt, men bare ren moro og herlig atmosfære. 

 

Så spørs om det når spillet kommer om det tilbyr nok variasjon i maps og modes til at man blir værende over tid. Virker slik, men man får se. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh, dette var tidenes mest skuffende opplevelse. Hva har de i det hele tatt tenkt på? Nå har DICE utviklet mutliplayer shooters i 13 år og de klarer fortsatt ikke å lage et interessant spill. Spawn-systemet er helt off, egentlig akkurat det samme som i BF3-4. Man må konstant løpe i ring fordi det er en ganske stor sjanse for at en fiende har spawnet et sted bak deg. Våpnene er gørr kjedelig og det er så vidt forskjell på de. Pick-ups er helt på trynet og jeg føler ikke equipment har noe å si på hvordan jeg spiller. Rundene føles ut som spawne-løpe-skyte-løpe-lete etter pick ups-tape løpekampen til vehicle-dø-spamme space til jeg spawner. rince og repeat. De to mapene som er ute er heller ikke spesielt imponerende. Inne er det totalt kaos og ute er det 50% sannsynlighet for at man blir bombet til helvete.

 

De har sikkert ribbet betaen for alt fullversjonen er verdt. Om dette er lignende spillet i ferdig tilstand så tror jeg dette blir atter en flopp. Som de fleste sier så virker det som en reskin av BF4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ugh, dette var tidenes mest skuffende opplevelse. Hva har de i det hele tatt tenkt på? Nå har DICE utviklet mutliplayer shooters i 13 år og de klarer fortsatt ikke å lage et interessant spill. Spawn-systemet er helt off, egentlig akkurat det samme som i BF3-4. Man må konstant løpe i ring fordi det er en ganske stor sjanse for at en fiende har spawnet et sted bak deg. Våpnene er gørr kjedelig og det er så vidt forskjell på de. Pick-ups er helt på trynet og jeg føler ikke equipment har noe å si på hvordan jeg spiller. Rundene føles ut som spawne-løpe-skyte-løpe-lete etter pick ups-tape løpekampen til vehicle-dø-spamme space til jeg spawner. rince og repeat. De to mapene som er ute er heller ikke spesielt imponerende. Inne er det totalt kaos og ute er det 50% sannsynlighet for at man blir bombet til helvete.

 

De har sikkert ribbet betaen for alt fullversjonen er verdt. Om dette er lignende spillet i ferdig tilstand så tror jeg dette blir atter en flopp. Som de fleste sier så virker det som en reskin av BF4.

Har du ikke lagt merke at det er slik kampene er i star wars filmene? Null taktikk. Bare kaos og laser over alt. Så stemmer helt med canon.

Mye mer tro mot star wars universitet. Enn å ha evig med fallskjerm og soldater som hopper ut av jagerfly rett før de treffer bakken for å så skyte full fres har med den virkelige verden.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Har godt over 300 timer på bf4 og synes ikke dette er noe "reskin" i det hele tatt, men folk mener nå forskjellig. Jeg husker det var mye av det samme som vart nevt rundt fallout 3 når det kom. Oblivion with guns.

 

Til nå digger jeg spillet og gleder meg til å se mer kart og helter ;)

Lenke til kommentar

Spillet er ikke en komplett Battlefield 4 reskin, men den inneholder mange av de samme trekkene. Dårlig spawnsystem, merkelig hitbox og rank-unlocking ødelegger mye av opplevelsen. Spawnsystemet gjelder både på bakken og i luften. De første 10-15 sekundene i luften har man null styring på fartøyet og ender opp som en skyteskive for andre fly. Spawner man på bakken ender man fort opp med en fiende i ryggen, explosives under beina eller en Hero/fartøy du ikke har muligheten til å ta. Hitboxen føles ikke spesielt god heller. Andre ting spillet lider av er BF4 mentaliteten. Selv om spillet er forskjellig er spillerne akkurat de samme. Er man ikke 20v20 premade ender ofte kampen opp som et spam-helvette uten sans og samling. Samme hvordan det er i filmene, dette er et spill som man faktisk skal spille.

 

Grunnen til at jeg mener at våpen føles kjedelig er fordi alt baserer seg på det samme. Begge sider bruke samme våpen og begge sider har tilgang til akkurat det samme utstyret. Det blir ingen variasjon og det er et strev å få tak i heroes/villains. Power-ups føles heller ikke riktig ut og fører ofte med seg camping. Jeg føler ingen tilknytning til hverken utstyr eller karakter, noe jeg innser kan være meningen. Jeg nevner igjen at dette skal være et spill.

 

Spillet i seg selv er kanskje ikke så dårlig og det er mye potensiale, men det virker som om hele grunnmuren er borte. Jeg følte jeg spilte en tidlig beta, og når full-release er satt til ~20 november har jeg ikke mye tro igjen. Jeg vet ikke hvor mye fokus de har på rank-unlocking, men dette blir den største faktoren for om jeg kjøper spillet. Samt at DLC-krav burde være minimalt. Jeg stoler rett og slett ikke på EA og markedsstrategien de har hatt gående de siste årene.

Lenke til kommentar

Alltid vært imponert over hvor massivt og gøy det ser ut å spille Battlefield. Men har aldri likt dem noe spesielt. Men Battlefront synes jeg er gøy. Om det er pga det er StarWars eller st det føles mer action preget ut. Eller i mangel av bedre ord litt COD følelse. Det vet jeg ikke...

 

Men det er gøy det jeg har prøvd så langt. Laget mitt fikk tatt ned walkerne for første gang idag. Det var gøy :)

Lenke til kommentar

Kan man spille som en jedi / sith? hvis ikke så blir ikke det noe kjøp for meg.

 

Har spilt litt på den første multiplayer moden og kan ikke si at jeg er veldig imponert

Det er noe som et lynraskt google-søk eller youtube-søk kjapt kan gi deg et ja på. Det er mulig det varierer litt fra game mode til game mode, men i Walker Assault (den andre som er tilgjengelig på betaen) så er det en pick-up som gjør at man kan spille som såkalte "heroes", derav Luke Skywalker og Darth Vader. Da spiller man de til man får nok skade til at de "dør". Relativt greit system, selv om styringen og animasjonene deres er litt "meh" og minner mer en mod enn noe de har laget selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...