Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Arya vil neppe ha noe med tronen å gjøre.

 

Har ikke tro på at Arya nødvendigvis ikke kommer til å påvirke så veldig mye videre.

Finnes måte på hvor mye av problemene som skal løses av 1 karakter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dany drep Jon

Euron drep Arya

Jamie drep Cersei

Grey Worm drep Euron

Tyrion/Varys drep Dany

 

Alle andre dør og Drogon flamberer heile Red Keep. Dany får truna, men er heilt aleine. Mot slutten av siste episode blir Dany drept av ein utsending frå Sansa.

Lenke til kommentar

Danererys dreper Jon for å beholde trona.  :ph34r:

 

Vi så på blikket hennes hvor sur hun ble da Jon ikke ville love å holde på hemmeligheten. Hun vil antageligvis gjøre hva som helst for å beholde tronen.

 

Eg held også ein knapp på at dette er det sannsynlege utfallet.

 

Daenerys har i klartekst fortalt kva som er vilkåret for at ting ikkje skal forandre seg.

I bokstaveleg betydning så var det vinkla slik at det å halde Jon sitt slektskap hemmeleg var eit vilkår for forholdet mellom Jon og Dany, men det er ikkje vanskeleg å også sjå på ultimatumet som eit vilkår for at Daenerys ikkje skal erklære Jon som ein fiende og konkurrent til jerntrona.

 

Når Jon til tross for advarselen forteller fleire om sitt slektskap, så har Jon kasta seg inn i "the game of thrones" enten han meinte det eller ikkje. Å som Cersei seier, for dei som spelar det spelet så enten vinn du trona eller så blir du drept.

 

Og som Varys seier, nå har hemmelegheita godt over til å bli informasjon. Det er no for seint for Jon å halde sitt slektskap hemmeleg, den informasjonen er alt ute og vil spre seg.

 

 

Når eg legg alt saman så kjem eg til konklusjonen om at det er to skjebner for Jon; enten blir han konge i dei sju rika eller så dør han tidleg.

Daenerys er ikkje villig til å dele makta, og i alle fall når det betyr at ho blir dronning av ein endå meir rettverdig konge som vil ha siste ordet i alle beslutningar. Så for henne er det samme skjebne, enten dronning i dei sju kongerika (som einehærskar) eller så møter ho ein tidleg død.

Eg kan ikkje sjå for meg eit einaste scenario der Jon & Dany får bli gamle saman.

Lenke til kommentar

Kan Euron snu seg mot Cersei siden han hørte Tyrion snakke om babyen hennes?

 

Tyrion kan ikke ha visst om deres barn, ergo må han ha visst at hun var gravid før Euron lå med henne.

 

Når Euron får vite at det ikke er hans barn, at arvingen ikke er hans, hva gjør han med Cersei da?

Lenke til kommentar

Arya forsøker å drepe Cersei, men blir stoppet av The Mountain. The Hound blander seg inn.

 

Dany finner ut at Snow har fortalt videre om sin herkomst, og backstabber Snow.

 

Dany blir drept av Sir Jamie.

 

Sansa ender opp på tronen.

 

Hu berta fra Jernøya dreper Euron, og får hevnen for både henne og Theon.

 

Bronn dreper en Lannister.

Lenke til kommentar

De har lagt opp til et interessant scenario med 3 hus som kan kjempe om tronen og flere med vaklende lojalitet og dobbeltspill. Men tror dessverre 2,5 time er for lite til at man får tatt ut potensialet. Episode 5 blir nok en meget actionfylt affære.

Lenke til kommentar

I siste episode har hun vist litt tendenser til å klikke..... eller være farlig nær.

 

Jeg tror ikke man kan kalle det å bli sur fordi fienden din først ødelegger flåten din, deretter bryter løftet om våpenhvile og hjelp i nord, dreper en av dragene dine og halshugger en av dine beste venner for galskap eller sammenlignebart med The Mad King. Jon har da blitt forbannet for mindre ting, men ingen kaller han gal eller på kanten. 

Lenke til kommentar

Kan Euron snu seg mot Cersei siden han hørte Tyrion snakke om babyen hennes?

 

Tyrion kan ikke ha visst om deres barn, ergo må han ha visst at hun var gravid før Euron lå med henne.

 

Når Euron får vite at det ikke er hans barn, at arvingen ikke er hans, hva gjør han med Cersei da?

Jeg tipper at dette er kun logikk som vi seere plukker opp. Jeg blir ikke overrasket hvis dette er noe Benioff og Weiss ikke en gang tenkte på.

Så hvis barnet altså ikke er Eurons, vi kan ikke stole helt på tidsaspektene her, mye tids hopping etc, så tviler jeg på at han oppdager det på bakgrunn av hva Tyrion sa.

Men vi får se, men Benioff og Weiss er dessverre ikke like smarte som Martin :(

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal aldri si aldri i denne serien lenger, men hvor skulle Yara hentet inn folk til en ny Iron Fleet som skal kunne måle seg med Euron og hvor skulle hun fått tak i skip til de eventuelt? Euron ødela nesten alle skipene til Yara i sesong 7 og hun har hatt minimalt med tid på å bygge nye skip.

 

Dario og The Second Sons opprettholder orden i Meereen, han kan ikke bare ta med seg de til Westeros og hvor mange skip har de? Danaryes fikk skip fra Yara og Elleria, hun hadde ikke sine egne så det er vel ikke noe særlig skip som vil muliggjøre at Dario kan komme med The Second Sons fra Meereen?

 

Så raskt ting går nå og såpass trigger happy Danaryes er som pusher videre fra slaget om Winterfell og rett til Dragonstone uten at Rhaegal eller troppene får hvilt eller helbredet, og ikke minst som pusher på med en temmelig patetisk konfrontasjon utenfor King's Landing nærmest uten en tropp tyder jo på at det at selv om hun sendte en ravn til Dario rett etter Battle for Winterfell så ville ikke Dario og The Second Sons rukket å komme seg fra Meereen til King's Landing før det hele er over.

 

 

Sånn sett så er det jo veldig vanskelig å se for seg et scenario hvor Danaryes kan vinne med makt. De gjorde en temmelig ræva jobb med å faktisk fortelle oss hvor mange som er igjen av styrkene til Danaryes og The North i forrige episode, men ut ifra Battle for Winterfell å dømme så kan det ikke være spesielt mange. Samtidig så ble jo Danaryes temmelig rævkjørt når hun kommer flyvende helt sveiseblind til Dragonstone så av de få Unsuilled og Dothraki hun måtte ha igjen må jo nesten ha blitt enda færre der, samt at hun halverte antallet drager...

 

The North kan ikke ha så alt for mange igjen heller, de har ikke fått hvile etter Battle for Winterfell og kommer til å være slitne etter turen ned fra Winterfell. Cersei har scorpions/ballistaer overalt, hun har The Golden Company, det som er igjen av The Lannister Army som jo ble kraftig redusert i forrige sesong men tatt i betraktning hvor rævkjørt The Dothraki, The Unsuilled og The North Army ble i Battle for Winterfell så er nok ikke The Lannister Army så alt for dårlig stilt lenger. Også har hun naturligvis en kjempefordel av borgen og det faktum at hun faktisk vet hvordan du bruker en borg i krig. Og ikke minst så har de Euron og The Iron Fleet som maltrakterer alt og alle på åpent hav.

 

 

Oddsen har vel strengtatt tippet noe voldsomt i Cersei sin favør. Og ettersom de så til de grader legger opp til at Drogon vil være tilnærmet ubrukelig her på grunn av det helt latterlige antallet scorpions/ballistaer som de har utrustet King's Landing med hvor hvor vanvittig effektive disse plutselig ble mot drager sammenlignet med forrige sesong, samtidig som Cersei går for å fylle The Red Keep med sivile sånn at det å benytter drager uten store tap av sivile liv ikke skal være mulig så vil jeg vel i utgangspunktet si at dette ser temmelig håpløst og umulig ut med mindre det ikke skjer en twist her. Men så elsker jo Weiss og Benioff og "subvert expectations" så det skjer vel noe.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Skal aldri si aldri i denne serien lenger, men hvor skulle Yara hentet inn folk til en ny Iron Fleet som skal kunne måle seg med Euron og hvor skulle hun fått tak i skip til de eventuelt? Euron ødela nesten alle skipene til Yara i sesong 7 og hun har hatt minimalt med tid på å bygge nye skip.

 

Hvordan klarte Euron å trylle frem "1000" skip i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

2. Nei, jeg liker både Hollywood, mens "plot armor" er blitt et poppisbegrep. Samt at jeg ikke liker å bade meg i negativitet og bli pedantisk. Jeg ga første sesong 5 stjerner og den er min favorittsesong i serien

Plot armor er et veldig bra begrep for å beskrive det som skjer i serien. I episode 3 var det nærmest som om de prøvde å lage en parodi på plot armor, så ille var det.

 

3. Det er ikke rart. Serien har fra starten av tilpasset og endret bøkene for å tilpasse TV-mediet. Som regel med stort hell.

Nettopp. Og etter hvert som sesongene gikk, med mindre og mindre hell. Det er poenget.

Lenke til kommentar

Jamie starter et forhold med Brienne, som er over like fort som det starter. Jeg lurer på om det blir noe mer ut av det, eller om man på død og liv bare ville ha en sexscene med de to.

Med tanke på alt det andre de udugelige produsentene har prestert, så ville det ikke forundre meg om de bare gjorde det i all hast som "fan service".

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man kan kalle det å bli sur fordi fienden din først ødelegger flåten din, deretter bryter løftet om våpenhvile og hjelp i nord, dreper en av dragene dine og halshugger en av dine beste venner for galskap eller sammenlignebart med The Mad King. Jon har da blitt forbannet for mindre ting, men ingen kaller han gal eller på kanten. 

 

Det jeg tenker mest på er den sjokkerende avsløringen om Jons opphav, og hans rett til Jerntronen. Hun har i uminnelige tider ment at hun er den rettmessige tronarvingen, og denne nyheten mener jeg allerede har fått frem andre sider av henne. Nå som hemmeligheten etter alt å dømme blir kjent for allmennheten, vil nok folket bli enda mer skeptiske til henne. Så vi har neppe sett det siste av hennes reaksjoner på den biten...

Endret av Kim-Kyrre Khomeini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...