Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så det er nevnt, så likte jeg denne episoden forholdsvis godt. Endelig er Varys litt involvert igjen, begynte å lure på om han hadde blitt husnisse i Winterfell en stund der. Tyrion derimot, ser ut til å være klemt mellom to bøtter med møkk nå. Neste episode blir spennende.

Lenke til kommentar

Euron er hastet mye med, i en ideell verden introdusert tidligere. GRRM tydelig på hans viktighet i bøkene hvor han ble med langt tidligere (og har en fantastisk historie i forkant). Veldig komprimert her.  

 

 

Enig, selv om introduksjonen i sesong 6 var bra :)

 

Jeg synes det er litt synd at det  kun er to  episoder av sesongen igjen, noe som betyr at man fort kan få enda raskere handlinger og episoder som er overlesset  for å surre opp alle trådene. Selv med begrenset tid får vi ikke håpe at man tar en Snoke med Knight King og  Bran. Med så mye tid investert i Bran håper jeg virkelig at de har satt av mye mer tid til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Missandei sa i praksis det samme som "the mad king" -> "burn them all!". 

 

Jeg tipper at vi får se Daenerys bli mer og mer lik sin far.

 

Dette har vært min teori en god stund nå, Etterhvert som ting rakner mer og mer så mister karakteren mye av den indre styrken som tidligere er vist, og istedet blir erstatta med små hint av galskap. 

Lenke til kommentar

Jeg håper de ikke går for langt med å gjøre Dany til en skurk. Jeg forstår at hun nå ønsker hevn og å avslutte krigen koste hva det koste vil, men det vil ikke være troverdig at hun går fra å være "breaker of chains" til mørkets dronning på så kort tid.

 

Jeg synes også Tyrion og co. er litt for hysteriske når det kommer til å gjøre skade på King's Landing. Først må Dany vinne, så kan hun jobbe med å bli godt likt. Knus egget og få lagd omeletten. Nå er det riktignok et spørsmål om de i det hele tatt er i stand til å knuse egget så lett som ballistaene skyter ned drager.

 

Enig i at Euron ikke er spesielt interessant som skurk. Hans eneste egenskap er å være en selvgod drittsekk. Noe sier meg at han også vil dø uten noe særlig karakterutvikling.

 

Det er "bare" to episoder igjen, men det er snakk om totalt tre timers spilletid. Fantastiske historier er blitt fortalt på langt mindre tid, og de har alle forutsetninger for å avslutte dette på en tilfredsstillende måte. Jeg er selvfølgelig redd for at de går for en enkel og klisjepreget løsning, fremfor å overraske oss med noe vi ikke trodde kunne skje. Den absolutt kjedeligste slutten ville være at Jon og Dany beseirer Cersei, gifter seg og blir konge og dronning.

Lenke til kommentar

Eg tror egentlig at Dany, som den personen hun er, kommer til å måtte stå på kravet om "what's mine" som hun har forfektet så lenge nå. Altså at den rettmessige tronarvingen skal regjere. Og det er jo ikke henne lengre.

 

Det legges sikkert opp til at hun går mot å bare ta, men så innser at det hun holder på med ikke er "riktig" lengre og finner en annen løsning. Akkurat nå fremstår hun som svært maktsyk. Og det har hun bare i perioder blitt fremstilt som før.

Lenke til kommentar

Tre timar er ein del, men dei har så mange lause trådar at det må gå fort uansett.

 

Jon og co er på vei sørover og skal vel møte med Dany.

Jamie skal til KL og gjere eit eller anna.

Arya skal fortsetje på lista si.

Clegane har noko uoppgjort i KL.

Det skal skje eit større slag i KL.

Bronn skal kanskje få ein avslutning.

Euron vil vel døy og må ha ein scene til det.

Cerseri-Jon-Dany-floka.

Qyburn har kanskje noko på lur.

Tyrion og Varys må nå eit sluttpunkt.

Sansa har nok meir ho skulle sagt før alt er over.

Det må bli litt drageaction.

Brienne er kanskje ferdig, med mindre ho teleporterer til KL for Jamie eller Arya.

Tormund er kanskje ferdig.

 

Det er mykje som gjenstår og eg skulle gjerne sett at dei brukte mindre tid på kos i Winterfell dei første to episodane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg tror egentlig at Dany, som den personen hun er, kommer til å måtte stå på kravet om "what's mine" som hun har forfektet så lenge nå. Altså at den rettmessige tronarvingen skal regjere. Og det er jo ikke henne lengre.

 

Det legges sikkert opp til at hun går mot å bare ta, men så innser at det hun holder på med ikke er "riktig" lengre og finner en annen løsning. Akkurat nå fremstår hun som svært maktsyk. Og det har hun bare i perioder blitt fremstilt som før.

Avslutningen skal visstnok være "bittersøt", så jeg tror det rabler for Dany og hun er villig til å ofre alle i Kings Landing for tronen og noen kverker henne før hun gjennomfører det faren hennes også prøvde på.

 

Lenke til kommentar

Tormund og Bronn (samt Brienne?) er kanskje fullført nå. Kanskje de dukker opp i etterspillet. 

 

Qyburn er historiens "ninja" i dette her. Hadde dette vært Marvel-film ville jeg forventet en after-credit scene hvor han gjør et eller annet for å hinte en fremtid hvor de døde nok en gang kan bli en trussel. Jeg ville blitt forundret om hans historie bare var å få tilbake The Mountain. 

Lenke til kommentar

De fleste Starks som reiser sørover, går det ikke særlig bra med. Jeg mistenker at vi får en reprise av henrettelsen til Brandon Stark og Rickard Stark, som ble brent levende i tronerommet av The Mad King. Danererys dreper Jon for å beholde trona.  :ph34r:

 

Vi så på blikket hennes hvor sur hun ble da Jon ikke ville love å holde på hemmeligheten. Hun vil antageligvis gjøre hva som helst for å beholde tronen.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Dany blir å klikke ja. Spørsmålet er vel om hun blir drept av Cersei & Co eller om hun dreper Jon. Kanskje begge deler.

 

Tror ikke det blir så sukkersøt at Jon havner på tronen.

 

Husk også at Jon egentlig er død. Lord of light brakte han tilbake, men jeg regner med at samme som med Melisandre og de andre så forsvinner han nok når hans jobb er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...