Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du er ikke nr 1 i køen bare fordi du er stor i kjeften. Det er en grunn til at vi har kø.

Det er jo akuratt det han er. Og ingen sier i mot, fordi de ikke tørr.

 

Watch out, for neste gang så kommer jeg til å brøle at du ikke er lite frekk.

 

edit: hypotetisk sett. Kommer til å si ifra uansett fra nå av.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er ikke nr 1 i køen bare fordi du er stor i kjeften. Det er en grunn til at vi har kø.

 

Det er folk som deg som gjør det vanskelig for alle andre. Hva er det du vil? At vi skal gi oss med vanlig folkeskikk og løpe rundt som sultne måker for å nå målet vårt?

Når en ny kasse åpnes og det er mange foran meg er som regel en av de første i den nye kassen. "Hva er det du vil?" Jeg vil bli fort ferdig, akkurat som alle andre. Dere kan gjerne stå og diskutere hvem sin tur det egentlig var, men jeg er for lengt i bilen på vei hjem før dere er ferdige. I tillegg har jeg ved å bytte kø gjort den opprinnelige køen et hakk mindre. Vinn-vinn. For meg handler alt om å få så mye fortgang i køen som mulig. Å bytte kasse er ikke annerledes enn å slippe frem en som har lite varer.

 

Men nå bør det kanskje nevnes at jeg for lengst har lært meg å raskt studere de forskjellige køene for å se hva slags varer folk har. Jeg gir blaffen i hva de skal ha til middag, men enkelte handlevogner og kunder tar mye lengre tid å ekspedere enn andre. Jeg stiller meg gjerne i en lengre kø, hvis jeg ser den kommer til å bli ekspedert raskere (folk har lite varer, få gamle folk som garantert kommer til å betale med en og en mynt osv, få småbarn som absolutt skal legge varene på båndet og i posen selv, selv om det kommer til å ta en evighet.) Det er også derfor jeg alltid betaler med kort, og har kortet i hånden før varene er ferdig scannet.

Lenke til kommentar

Ny kasse, ny kø. Er ofte jeg går først i ny kø i ny kasse, selv om jeg ikke har stått i den andre køen i det hele tatt og alltid tenkt dette er helt innenfor, ettersom det jo tross alt er en ny kø.

 

Ellers er vi nordmenn ekstremt opptatt av kø, syntes egentlig det er litt festlig hvor mange meninger og hvor mye folk bryr seg om køer, selv om man gjerne bare bruker ett par minutter i køen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stod på flyplassen og havnet bakerst i en kø som så ut til å ta rundt 40-60min*. Etter 2 min åpnes en ny skranke, jeg ser meg rundt og oppdager at knapt noen reagerer, så jeg stiller meg i den nye køen. Da er jeg plutselig nr. 5 og har spart rundt 40 min. Er det sniking?

 

*Basert i stor grad på en passasjer sin klage om at "vi har ventet i en hel time i kø." Så ta det med en klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stod på flyplassen i Manila med et ark med strekkode for å hente ut boarding-kort i hendene, og så på skjermen over avganger. Da kommer det en vakt bort å lurer på hvilket flyselskap jeg skal fly med. Så tar han arket mitt, går forbi hele køen på sikkert et par hundre mennesker, steller seg ved maskinen og henter ut mitt boarding-kort.

 

Det er så digg å være hvit! :)

 

Eller da taxisjåføren kjører forbi alle andre foran i køen, stopper ved deg, og sier "where are you going, sir?". Ikke faen om jeg lar en slik sjanse gå i fra meg, uansett hvor mye de andre hater meg for det.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg stod på flyplassen i Manila med et ark med strekkode for å hente ut boarding-kort i hendene, og så på skjermen over avganger. Da kommer det en vakt bort å lurer på hvilket flyselskap jeg skal fly med. Så tar han arket mitt, går forbi hele køen på sikkert et par hundre mennesker, steller seg ved maskinen og henter ut mitt boarding-kort.

 

Det er så digg å være hvit! :)

 

Eller da taxisjåføren kjører forbi alle andre foran i køen, stopper ved deg, og sier "where are you going, sir?". Ikke faen om jeg lar en slik sjanse gå i fra meg, uansett hvor mye de andre hater meg for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på Europris og får daglig rare og merkelige spørsmål. 

 

Var ikke før senest idag at en person kom og snakket drit til meg for vi solgte Black & Decker. Han slang ut med det ene og det andre at Black & Decker bare var oppskrytt og tull. 

 

Tror du kan spør hvem som helst i verden og jeg kan nesten garantere at de har hørt om Black & Decker og har god erfaring med dette merket.. Merkelig fyr.

Lenke til kommentar

Ja, det var en solskinnsdag i april at fattern sku' kjøpe elektrisk drill. Han oste til byen med sug i magen og kom ikke igjen før laaangt på ettermiddagen, fin drill hadde'n kjøpt: Black & Decker GT med automatisk choke og arbeidslys i, ikke no'n vanlig AEG, dudu du dum.

 

...

 

-"Møkkadrill, hælvetes drill, lager bare høl denna drillen her jo, bytter'n i morra, jaggu skal jeg ha AEG og det på timen!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg stod på flyplassen i Manila med et ark med strekkode for å hente ut boarding-kort i hendene, og så på skjermen over avganger. Da kommer det en vakt bort å lurer på hvilket flyselskap jeg skal fly med. Så tar han arket mitt, går forbi hele køen på sikkert et par hundre mennesker, steller seg ved maskinen og henter ut mitt boarding-kort.

 

Det er så digg å være hvit! :)

Har skjedd meg på gardermoen selv om det var litt anderledes, jeg kom meg gjennom både sikkerhetskontrollen og innsjekking på under 5 minutter selv om det var en del kø der :)

Var en sikkerhetsvakt som guidet meg fra jeg kom til jeg gikk på flyet, veldig lett og raskt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Skal eg nevne kø på McDonalds?

 

Det er ett fantastisk fenomen. Når en har bestilt så er det noen som forlater kasseområdet helt for å unngå all tvil om en står i kø eller ikke, mens andre står litt til siden og noen står på samme sted til en får maten. Så blir det noen som stiller seg bak i køen mens andre stiller seg bak de som allerede har bestilt, og man må tvinge frem en form for fletting om det skal løses..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt irritert på folk som står og ber om spesiallagde burgere på McDonalds.

 

"Ja hei, vi skal ha en vanlig Quarter Pounder meny, men med stor pommes frites. Også cola med bare litt isbiter i, ikke så mye som det pleier å være. Også vil jeg ikke ha sylteagurk. Også skal vi ha en dobbel Big Mac meny, det skal ikke være sylteagurk på den heller.

Også en happy meal uten noenting på burgeren. Bare ketsjup. Må vi ta ketsjup på selv? Åja. Også tre vanlige cheeseburgere med bare ost. Forresten, ta på sylteagurk på den ene av dem."

 

Liker du ikke maten de har i utgangspunktet, så drit i å kjøp den da vel. Hele konseptet går ut på at det står en gjeng og flipper burgere for harde livet, smeller burgerne sammen etter en standard måte som går raskt og effektivt, og så får det ut på disken asap.

Noen oppfører seg som om jenta bak kassa er en kelner.

 

"Stor dobbel Big Mac-meny med cola, jeg sitter her."

Betaler, går til siden.
Ferdig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...