Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva er det med folk å vente til ETTER at de har betalt før de pakker tingene sine? De har fylt opp båndet med tingene sine, og jeg "hinter" med å spør om de vil ha pose etter å ha scannet ett fåtall varer, men neida de fleste står å stirrer ut i løse luften og bare venter. 

 

Og hva er det med folk å legge melk/brus/øl etc SIST på båndet, ender bare opp med at det fort moser alt annet som da ligger nederst på båndet. Jeg prøver å scanne slike varer først gjennom kassa, men hjelper lite det når folk kommer med en handlevogn full av varer, og de legger de tyngste tingen på til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med folk å vente til ETTER at de har betalt før de pakker tingene sine? De har fylt opp båndet med tingene sine, og jeg "hinter" med å spør om de vil ha pose etter å ha scannet ett fåtall varer, men neida de fleste står å stirrer ut i løse luften og bare venter. 

 

Og hva er det med folk å legge melk/brus/øl etc SIST på båndet, ender bare opp med at det fort moser alt annet som da ligger nederst på båndet. Jeg prøver å scanne slike varer først gjennom kassa, men hjelper lite det når folk kommer med en handlevogn full av varer, og de legger de tyngste tingen på til slutt.

Fordi at de er klondrianer som ikke greier å gjøre to ting på eng gang, og når de midt i pakkinga skal tilbake for å betale så går det i surr samt at mynter og det som er triller bortover gulvet. Ha litt respekt for andre som kanskje ikke er 100% utstyrt.

 

Hvis det blir most nederst så har butikken utdaterte kasser med alt for lange bånd, eventuelt så er du for hissig på båndet. De beste kassene har kun motorisert bånd på fremste del.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du som ansatt kan jo sette tunge ting til siden, alt må ikke gå ned båndet. Butikken er ikke nødvendigvis utformet slik at det er mulig å plassere ting slik du sier. I så fall må man sortere varene når man tar dem på båndet.

Og det prøver jeg så godt jeg kan på, evnt så stopper jeg nedre del av båndet slik at ting ikke skal bli most. Hvis tunge ting kommer på slutten pleier jeg som regel sende de på metallet ved siden av båndet, men det hender at akkurat den plassen er tatt opp av chips/egg som kom før (da disse har størst sjangse for å bli ødelagt/most i mellom andre varer).

 

 

 

*snip*

Fordi at de er klondrianer som ikke greier å gjøre to ting på eng gang, og når de midt i pakkinga skal tilbake for å betale så går det i surr samt at mynter og det som er triller bortover gulvet. Ha litt respekt for andre som kanskje ikke er 100% utstyrt.

 

Hvis det blir most nederst så har butikken utdaterte kasser med alt for lange bånd, eventuelt så er du for hissig på båndet. De beste kassene har kun motorisert bånd på fremste del.

 

 

Opplever faktisk at de fleste betaler med kort nå om dagen, og de fleste står klart med kortet i hånden og bare venter på at jeg skal bli ferdig med å scanne varene.

 

Slik butikken er utformet så er det mest naturlig å ta brus/drikkevarer til slutt, men da oppstår gjerne mose problemet oppi handlevognen til kunden. Virker som de fleste tenker over at de ikke burde legge brus/drikkevarer på toppen av alt annet som ligger der fra før, frem til de kommer i kassa.

Skulle gjerne sett at nedre del av kassa bare bestod av rullebånd (samme som er der man scanner varene og vekta er).

Lenke til kommentar

Jeg sorterer alltid varene jeg legger på båndet, tunge ting først, ting som ikke burde bli most sist, er vi 2 å handler går alltid den ene ned å begynner å pakke mens den andre legger opp fra kurven.

Er jeg alene pakker jeg varer mens jeg venter på å betale, så sant det ikke bare er snakk om noen få varer.

 

Aldri sett noen andre gjøre det, men så har jeg jobbet i butikk selv da.

Lenke til kommentar

Hva er det med folk å vente til ETTER at de har betalt før de pakker tingene sine? 

 

Viss dei byrjer å pakke før, er sjansen stor for at dei enten ikkje får med seg når det er på tide å betale, eller at dei ikkje kan sleppe frå seg posen når dei må betale. Viss dei står klar med kortet, so kan dei betale i det sekund alle varene er scanna. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er det med folk å vente til ETTER at de har betalt før de pakker tingene sine? De har fylt opp båndet med tingene sine, og jeg "hinter" med å spør om de vil ha pose etter å ha scannet ett fåtall varer, men neida de fleste står å stirrer ut i løse luften og bare venter. 

 

Og hva er det med folk å legge melk/brus/øl etc SIST på båndet, ender bare opp med at det fort moser alt annet som da ligger nederst på båndet. Jeg prøver å scanne slike varer først gjennom kassa, men hjelper lite det når folk kommer med en handlevogn full av varer, og de legger de tyngste tingen på til slutt.

 

Er ikke rart jeg har blitt nervøs for å handle etter å ha lest alt vi kunder gjør galt. Trodde det var mest vanlig å pakke varene ETTER at man har betalt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Største problemet er vell måten kassene er utforma på?

 

Kunne ikkje kortterminalen berre stått nederst ved bandet? Dersom du skal betale med kort så har du jo ikkje behov for direkte interaksjon med personen i kassa. I dag når stadig fleire også går over til seddel og myntautomatar så kunne jo også dei vært plassert nederst ved båndet.

 

Eller ein kunne løyst dette med sjølvbetjente kasser der kunden scanner og pakkar varene sine sjølv, og til slutt går innom ei betjent kasse ved døra og betalar summen som står på kvitteringa/utskrifta før dei går ut av butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det med folk å vente til ETTER at de har betalt før de pakker tingene sine? De har fylt opp båndet med tingene sine, og jeg "hinter" med å spør om de vil ha pose etter å ha scannet ett fåtall varer, men neida de fleste står å stirrer ut i løse luften og bare venter. 

Folk er sosete i huet og/eller tenker bare på seg selv. Personlig ber jeg alltid om poser med en gang den ansatte begynner å scanne varer, kortet har jeg tatt ut av lommeboka for lengst så det setter jeg i kortterminalen og begynner å pakke varer. Avhengig av hvor mye jeg har kjøpt er jeg ofte ferdig med å pakke før alle varene er scannet, men er jeg ikke det holder jeg et øye med når de siste varene mine nærmer seg scannepunktet og dytter kortet ned den siste cm og gjør meg ferdig der. Bare for å fullføre glorien så legger jeg også alle varene slik at strekkoden er godt synlig for den ansatte. Kjenner det bruser i blodet når folk bare lesser varene oppå båndet som om det var en haug med pukk de kjøpte. Hvis det er så forbanna viktig å bli fortest mulig ferdig i kassa så er det en del mer logisk å legge opp ting fornuftig enn å sette norgesrekord i å tømme handlevogna. 

Lenke til kommentar

Handler innimellom på ein liten butikk her i byen, han som driver den butikken er kjøpmann av gamlesorten. Der blir varen scanna og plassert rett i pose i staden for å legge varen på bandet.

Tar minimalt med ekstra tid for han som er dreven på det, og posen er alltid pakka og klar eg er ferdig å betale.

 

Så mykje av irritiasjonen ved at kunden ikkje pakker varene før etter at dei har betalt kunne vært unngått ved å yte litt ekstra service. Forskjellen på at kassamedarbeidaren legger ei scanna vare direkte i ein åpen pose kontra å skyve samme vare nedover bandet er svært minimal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...