Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Siden det ble tatt opp om poseknyting ved kast av søppel etc.

Så kan jeg fortelle at min bestemor kaster søppelposen i enda en større søppelpose som er i dunken, som er knyttet igjen med hyssing. Denne må man da hente opp, knyte opp og hive den mindre søppelposen oppi for å så knyte igjen. Den dunken ser helt ubrukt ut.

 

Men den jobben.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ble tatt opp om poseknyting ved kast av søppel etc.

Så kan jeg fortelle at min bestemor kaster søppelposen i enda en større søppelpose som er i dunken, som er knyttet igjen med hyssing. Denne må man da hente opp, knyte opp og hive den mindre søppelposen oppi for å så knyte igjen. Den dunken ser helt ubrukt ut.

 

Men den jobben.....

En av godene ved å være pensjonist ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I butikken jeg jobber i for sommeren har vi også post i butikk. En middelaldrene mann kom for å hente en pakke idag og sa den sto på xxx. Vi har noen hundre pakker til en hver tid, så han blir spurt om han har en hentereferanse. Det hadde han fått på pcen, men vi måtte da skjønne at han ikke kunne ha den i lomma! Så dette måtte vi løse. Han satt virkelig ikke pris på teknologiens utvikling og valgte å gjøre det på sin egen måte. Han avsluttet med at han synes all musikk kun skulle spilles i konsertsal før vi fant pakka hans. Jeg bare tenker at om man hater alt som går på strøm, så kan man i alle fall finne frem blyant og en papirbit og skrive ned det nummeret. 

 

Så har vi også de som absolutt har mulighet for å klare å betale regningene sine, men heller velger å komme å få oss til å gjøre det mot et gebyr på 75kr! pr. regning! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Huff, tydelig folk ikke tåler solen noe særlig. Det tar bare ti minutter å kjøre til butikken her hvor jeg bor, men en idiot å konsekvent i 60 i 80-sonen begge veiene, til tross for at det er sol, tørr asfalt og relativt lite trafikk. En er ille nok, men begge veiene?

 

Vel fremme i butikk en handlet jeg det jeg skulle ha, og stilte meg med båndet. Kjerringen foran meg la sakene sine på båndet, ventet på beløpet og satte vesken sin på båndet for å lete frem lommeboken. Deretter betalte hun (med kort), før hun tok seg gooooood tid til å pakke ned lommeboken, ta vesken og gikk for å pakke tingene ned i en pose. Er det for mye forlangt at folk kan tenke litt mer på oss andre? Jeg drar alltid frem kortet når jeg venter på at varene skal slås inn, og er det lang kø stikker jeg bare kortet i lommen etterpå til jeg er ferdig med å pakke varene. Da bruker jeg minimal tid ved kassen og hindrer ikke køen.

 

En stund senere fikk jeg beskjed om at skilpaddematen var klar til henting, så jeg stakk innom en annen butikk for å hente den. Denne hyggelige damen brukte heldigvis ikke like lang tid før hun slapp til andre etter å ha betalt. Til gjengjeld ventet hun helt til kunden foran hadde betalt før hun slapp sine egne varer ned på båndet. WTF? En ting er å være allergist mot skillepinner, men å vente til kun foran har betalt før du slipper dine egne varer på båndet?

 

Og skilpaddematen, ja. Den kom etter kort tid i en fin eske uten noe problem. Og begge boksene var der de skulle være, sammen med en lapp: "Du vil snart motta en epost med sporingsdetaljer så snart vi har mottatt det fra Posten, og en SMS når pakken er klar til henting." Høres jo greit ut, men... hvorfor i svarte var den oppi esken? Her har noen tatt seg bryet med å skrive ut alt dette og stappe lappen opp i esken, vel vitende om at jeg ikke kom til å få lappen før jeg sto med esken i hånden. Er vel solen noen ikke har tålt. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, pleier alltid å undre meg over om slike folk gjør det med vilje for å irritere litt, eller om de faktisk ikke reflekterer over at de står og bruker andres tid.

 

Det råeste er de som betaler med kontanter.

En handlekurv på 500,- skal betales med et par krøllete femtilapper og resten i mynt.
De krøllete femtilappen bruker dama i kassa 6-7 forsøk på å få maskina til å tygge, og hver 10 mynt går tvers igjennom og må fores inn på nytt igjen.
 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde en bedriftskunde idag. Hun kunne ikke navnet på arbeidsplassen sin, hun kunne ikke organisasjonnummeret dere, ikke deres kundenummer til oss, og ikke etternavnet på sjefens hennes (og dermed vår kontaktperson, en person vi kunne søkt opp for å finne bedriften)

 

Hvordan kan man ikke navnet på arbeidsplassen sin?

Forsøk på svindel, kanskje? Kan være noen prøvde å kjøpe noe med faktura, men da burde de vel også i hvert fall ha valgt ut et firma som fakturaen kunne bli sendt til :)

Lenke til kommentar

 

Hadde en bedriftskunde idag. Hun kunne ikke navnet på arbeidsplassen sin, hun kunne ikke organisasjonnummeret dere, ikke deres kundenummer til oss, og ikke etternavnet på sjefens hennes (og dermed vår kontaktperson, en person vi kunne søkt opp for å finne bedriften)

 

Hvordan kan man ikke navnet på arbeidsplassen sin?

Forsøk på svindel, kanskje? Kan være noen prøvde å kjøpe noe med faktura, men da burde de vel også i hvert fall ha valgt ut et firma som fakturaen kunne bli sendt til :)

 

Nei, vi vet hva de driver med, og de trengte kopi av en dags transaksjoner til oss da systemet dems krasja. Hun ringte tilbake litt senere med informasjonen vi trengte :)

Lenke til kommentar

Hadde en bedriftskunde idag. Hun kunne ikke navnet på arbeidsplassen sin, hun kunne ikke organisasjonnummeret dere, ikke deres kundenummer til oss, og ikke etternavnet på sjefens hennes (og dermed vår kontaktperson, en person vi kunne søkt opp for å finne bedriften)

 

Hvordan kan man ikke navnet på arbeidsplassen sin?

Hva var ærendet hennes egentlig, hvis hun forventet å få det unnagjort uten å ha noen av disse opplysningene tilgjengelig?

 

Ah, du skrev det jo i innlegget rett over. Stusser fremdeles litt over hvordan hun kan ha presentert dette første gang hun ringte :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

Hadde en bedriftskunde idag. Hun kunne ikke navnet på arbeidsplassen sin, hun kunne ikke organisasjonnummeret dere, ikke deres kundenummer til oss, og ikke etternavnet på sjefens hennes (og dermed vår kontaktperson, en person vi kunne søkt opp for å finne bedriften)

 

Hvordan kan man ikke navnet på arbeidsplassen sin?

Hva var ærendet hennes egentlig, hvis hun forventet å få det unnagjort uten å ha noen av disse opplysningene tilgjengelig?

 

Ah, du skrev det jo i innlegget rett over. Stusser fremdeles litt over hvordan hun kan ha presentert dette første gang hun ringte :)

 

Vi leverer betalings-løsninger til de så de kan ta imot betaling med kort (vi lever ikke terminalen, men trekket mot banken). Terminalen skal vanligvis sende over alle transaksjoner gjennomført men har en tendens til å krasje og miste all historikk og de må spørre om vi kan sende de full oversikt for visse tidsrom, noe vi gjør støtt og stadig til forskjellige kunder.

 

Hun ringte inn og hadde gateadressen til hvor de holdt til (uten nummer da) men hun hadde liksom gatenavnet, forsøkt å finne bedriften på google og gule sider uten hell, så jeg spurte om det nevnt over. Og siden vi ikke sender produkter til kundene våre loggfører vi heller ikke gatenavn.

Lenke til kommentar

Hadde en bedriftskunde idag. Hun kunne ikke navnet på arbeidsplassen sin.

 

Minner meg om den gangen jeg fikk helt hjerneteppe. Ringte en kunde, og jeg sa: "Hei, dette er xxx fra..." så sa det stopp. Kunden svarte dermed: "Du ringer fra xxx?", før jeg svarte: "Ja, det stemmer!"

 

Har heldigvis bare skjedd ên gang, var veldig sliten den dagen. Var att på til min første dag etter ferien.  :roll:

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...