Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Hoier man høyt nok på flyplass så blir det nok lite upgrades og plaster på sår men heller flynekt og forhør. (dafuq, hvorfor rimer det...)

 

Takk for at du påpekte dette unntaket, det var nok sikkert mange som trodde det gjaldt over alt, alltid...

Ingen årsak :) alltid koselig Når man kan klare å være til hjelp, ha en god dag videre, det gjelder og i de fleste offentlige bygg forresten så er flere tilfeller der hissigpropper ikke får viljen sin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå vet vi ærlig talt ikke de nøyaktige omstendighetene her, så da er det kanskje best å ikke være så rask med å dømme. Hvis technicality stod med ryggen til, så er det ikke nødvendigvis like åpenbart at kunden prøvde å få kontakt med akkurat han. Selvfølgelig, hvis technicality oppnådde øyekontakt med kunden, og likevel ignorert han, så er det langt mer forståelig at kunden ble opprørt.

Nei jeg hadde nok spurt om det var meg han snakket til om jeg hadde møtt blikket hans.

Lenke til kommentar

Det kom ikke helt klart frem innledningsvis at du ikke visste at det var deg han snakket til, da var reaksjonen langt mer forståelig. Beklager for mine cunty kommentarer.

Det går så fint Uderzo :) jeg var sikkert og dårlig til å omdanne hendelsen til ord. Men ja, hadde det vært slik du forsto det så hadde det vært min øver reaksjon uten tvil

Lenke til kommentar

Det klassiske jorbærhysteriet slår jo aldri feil. Når det er tilbud på kasser med norske bær, så pleier det å være amper stemning. Opplevde engang en faktisk drakamp mellom to godt voksne damer på butikken. Begge holdt tak i samme kasse, og begge nektet å slippe. Hvordan det gikk aner jeg ikke, men jeg hørte glosene fly hele veien ut av butikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg satt på kne for å line opp varene i smørskapet idag når en kjempeblid dame i 60-årene så pigghåret mitt og sa: får jeg lov å tuste deg i håret, det så så deilig ut. Før jeg engang rakk å registrere hva hun sa hadde hun hånden rundt i håret mitt, så gikk hun av gårde mens hun lo og koste seg  :dribble: Sykt koslig 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ja, selvsagt. Det ville jeg også gjort antagelig hvis jeg var såpass lite PC-skyndig at jeg ikke visste hva ipconfig var.

Ville nok kanskje heller kjørt på med varianten "I for Ivar, P for Pizza" osv

+1. PC-kunnskap og kjennskap til det engelske fonetiske alfabetet har gjerne (men ikke alltid...) en viss sammenheng. Ellers så har man jo de kjekke ekspedisjonsordene (som det heter i samband, eller forbindelse, med samband...)  "Jeg staver:"

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt frustrasjonen helpdesk trolig opplever flere ganger om dagen, men den beste egenskapen en på IT-support kan ha (rent bortsett fra å løse tekniske problemer of course :p) er å kunne nullstille seg totalt fra sin kunnskap og tenke seg hvordan dette er for en IT-ignorant (altså nivået der å sortere ikoner i en annen rekkefølge enn de står i dag er en stor utfordring).

 

Å gå inn i cmd er nok utrolig skummelt og all kritisk tenking forsvinner og skylappene kommer på. Det er nok derfor vedkommende skrev nøyaktig det du sa og ikke tok poenget ditt. Jobber ikke med IT selv, men blir ofte spurt om hjelp til de mest banale ting. Jeg har sett folk i 50-åra som sitter på to-skjermsløsning "kopiere" tall fra den ene skjermen til den andre ved å skrive det ned på en post-it lapp for så å manuelt punche det inn på den andre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Knyt posene for faen

 

Husker jeg leste masse oppstyr om en lapp en søppelmann la igjen hos noen, mog få som innser problemet. 10 timer tømme søppel noen hundre/tusen avfallsdunker om dagen, ofte spesielt nå med ferie at det ligger 1-3 poser i dunken. Istedenfor å løfte og trille beholderen til bilen 15meter, bruke 30sek på å tømme og løpe 15m tilbake og bruke 1min per beholder tenker vi søppelmenn at vi tar ut posen for hånd og bruker 10sek totalt. Neida... tror du ikke den ikke er knytet og ligger opp ned og alt detter ut, eller når beholderen er full så detter poser ofte ut av bilen når vi bruker løftemekanismen bak, og uknyta poser detter ut og vi må stå og koste...

Lenke til kommentar

Vel. Eg hiver søpla på hvilken måte eg vil oppi spannet mitt.... Så den sutringa preller av hos meg.

 

Masse i restavfall dunken som ikke ligger i pose engang.

 

Gjør det gjerne hvis det er hensiktsmessig for deg, men ikke bli sur når noen ikke tilpasser seg til din komfort :)

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...