Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke at det var regler for sånt. Jeg kastet støtt og stadig løse ting i avfallsfunkene ved veien. Hvis jeg hadde noe søppel i lommene på vei hjem kastet jeg det der før jeg gikk inn døren. Har faktisk aldri tenkt over at det kan skape noe trøbbel for søppeltømmerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med knyting av posene i bosspanna må vere eit byfenomen, det er i alle fall ingen som knyter poser for bosstømmaren sin komfort i kommunen eg bur i.

 

Samstundes har dei fleste nabolaga her eit felles punkt der dei må trille bosspanna sine ein dag i veka for å få dei tømt. So når alle bosspanna står samla so er det gjerne ikkje so nøye med å måtte tømme dei "manuelt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med knyting av posene i bosspanna må vere eit byfenomen, det er i alle fall ingen som knyter poser for bosstømmaren sin komfort i kommunen eg bur i.

 

Samstundes har dei fleste nabolaga her eit felles punkt der dei må trille bosspanna sine ein dag i veka for å få dei tømt. So når alle bosspanna står samla so er det gjerne ikkje so nøye med å måtte tømme dei "manuelt".

Det hadde vært en drøm å jobbe der.

 

Her har folk dem ved døra, 10-20 meter fra veien, med håndtaket bort i dyp grus så vi må snu en "boss" på nærmere 100kg og forsøke trille den gjennom grusen. Noen hundre ganger om dagen.

 

Forøvrig, dete i borettslag eller leilighet - når dere kaster søppel, spesielt matavfall, tenker dere "hmm, la mrg gjøre jobben for søppelmenna vanskeligere, og legge en pose i hver dunk..." oftr 4-5 dunker, istedenfor å fylle opp en hel så vi sparer nesten 10min per borettslag...

Lenke til kommentar

 

Dette med knyting av posene i bosspanna må vere eit byfenomen, det er i alle fall ingen som knyter poser for bosstømmaren sin komfort i kommunen eg bur i.

 

Samstundes har dei fleste nabolaga her eit felles punkt der dei må trille bosspanna sine ein dag i veka for å få dei tømt. So når alle bosspanna står samla so er det gjerne ikkje so nøye med å måtte tømme dei "manuelt".

Det hadde vært en drøm å jobbe der.

 

Her har folk dem ved døra, 10-20 meter fra veien, med håndtaket bort i dyp grus så vi må snu en "boss" på nærmere 100kg og forsøke trille den gjennom grusen. Noen hundre ganger om dagen.

 

Forøvrig, dete i borettslag eller leilighet - når dere kaster søppel, spesielt matavfall, tenker dere "hmm, la mrg gjøre jobben for søppelmenna vanskeligere, og legge en pose i hver dunk..." oftr 4-5 dunker, istedenfor å fylle opp en hel så vi sparer nesten 10min per borettslag...

 

 

Flytt til Tromsø! Her må alle trille dunken opp til veien på en fast dag en gang i uken, så kommer søppelbilen å gjør alt automatisk! (en person i bilen som ikke trenger å gå ut).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel. Eg hiver søpla på hvilken måte eg vil oppi spannet mitt.... Så den sutringa preller av hos meg.

 

Masse i restavfall dunken som ikke ligger i pose engang.

 

Gjør det gjerne hvis det er hensiktsmessig for deg, men ikke bli sur når noen ikke tilpasser seg til din komfort :)

Hans komfort? Kødder du?

De fleste trenger ikke å lese bruksanvisning fra kommunen når det gjelder kasting av søppel, men du bør tydeligvis gjøre det.

 

Det står klart og tydelig at man skal knyte igjen poser.

 

Du slår meg som en utrolig selvsentrert egoist.

Så bra! Eg visste dette kom. Problemet ditt er at eg bor ikke der du bor.

 

Regler er regler og eg følger reglene.

 

Så......

Dette er jo selvsagt forskjellig fra sted til sted. Vi har jo for eksempel ikke sånn pose sortering som i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel. Eg hiver søpla på hvilken måte eg vil oppi spannet mitt.... Så den sutringa preller av hos meg.

 

Masse i restavfall dunken som ikke ligger i pose engang.

 

Gjør det gjerne hvis det er hensiktsmessig for deg, men ikke bli sur når noen ikke tilpasser seg til din komfort :)

Hans komfort? Kødder du?

De fleste trenger ikke å lese bruksanvisning fra kommunen når det gjelder kasting av søppel, men du bør tydeligvis gjøre det.

 

Det står klart og tydelig at man skal knyte igjen poser.

 

Du slår meg som en utrolig selvsentrert egoist.

Så bra! Eg visste dette kom. Problemet ditt er at eg bor ikke der du bor.

 

Regler er regler og eg følger reglene.

 

Så......

Dette er jo selvsagt forskjellig fra sted til sted. Vi har jo for eksempel ikke sånn pose sortering som i Oslo.

Om du bor i Bergen så er det forventet at du kaster avfallet i poser (ref fra poseavgiftssaken og BIR sine uttalelser i media den gang. Jeg gidder ikke lete i noe regelverk).

Lenke til kommentar

 

 

Dette med knyting av posene i bosspanna må vere eit byfenomen, det er i alle fall ingen som knyter poser for bosstømmaren sin komfort i kommunen eg bur i.

 

Samstundes har dei fleste nabolaga her eit felles punkt der dei må trille bosspanna sine ein dag i veka for å få dei tømt. So når alle bosspanna står samla so er det gjerne ikkje so nøye med å måtte tømme dei "manuelt".

Det hadde vært en drøm å jobbe der.

 

Her har folk dem ved døra, 10-20 meter fra veien, med håndtaket bort i dyp grus så vi må snu en "boss" på nærmere 100kg og forsøke trille den gjennom grusen. Noen hundre ganger om dagen.

 

Forøvrig, dete i borettslag eller leilighet - når dere kaster søppel, spesielt matavfall, tenker dere "hmm, la mrg gjøre jobben for søppelmenna vanskeligere, og legge en pose i hver dunk..." oftr 4-5 dunker, istedenfor å fylle opp en hel så vi sparer nesten 10min per borettslag...

 

 

Flytt til Tromsø! Her må alle trille dunken opp til veien på en fast dag en gang i uken, så kommer søppelbilen å gjør alt automatisk! (en person i bilen som ikke trenger å gå ut).

 

Ah, så dette var i Tromsø altså, jeg har lurt på hvor det var. Mangelen på snø satt meg ikke på nordnorge-sporet.

 

YiwxQKy.gif

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Lukter sikkert fantastisk på varme dager når ingen knyter posene sine.

 

Bosspanna våre er ganske luktette, med mindre dei er so fulle at det ikkje går an å stenge loket. Og viss loket ikkje er stengt, so ignorerer tømmaren spannet, so ein bør prøve å få stappa ting nedi so godt som mogleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...