Jump to content

Darkbill

Medlemmer
  • Content Count

    3780
  • Joined

Community Reputation

2065 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

11560 profile views
  1. Darkbill

    Trafikalsk klagemur

    Jeg har en annen oppfatning av denbe luke teknikken du snakker om. Køen blir kanskje lenger i lengde, men mye mer smidig Etter mitt syn, om alle i kø holder kort avstand, blir det mange små bråstopp. Som har en dominoeffekt, hvor bråstoppen bare øker og øker per bil bakover. Holder alle 2-3 billengder avstand går køen sakte uten stopp.
  2. Darkbill

    Trafikalsk klagemur

    Faen så mange idioter man egentlig møter i Oslo når jeg kjører lastebil. Er et nytt prosjekt jeg kjører på, så daglig gjennom Oslo E6. 14 tonn tomvekt og 500hk største motor. Så raskere enn flere biler vel og merke. Merker spesielt når man skal kjøre rorbi biler som somler i 70-80 at de skal gi på når de ser en lastebil forbikjøre dem gjennom Oslo. Eller mange som brått hiver seg ut foran. Får de et lite blink for å bare poengtere at "du var litt nærme nå" er det flere som viser fingeren eller bremser. Som om lastebiler ikke har lov å kjøre rundt de. Senest idag kjørte jeg 90kmy i venstrefila, en bil ligger og somler i 75 og hele høyrefila er ledig i flere km. Blinker på han, han tar ned ruta, ut langfingeren og bråbremser for å plage meg. På tide å skaffe seg dashbordkamera gitt.
  3. Om noe er en utgift så vil det også være en utgift/minus i regnskapet og balanser. Det er det ikke. Mva påbirker hverken inntekt, utgift eller resulat. Det er kun penger en krever inn på vegne av staten. Det det jeg skulle fram til.
  4. Nja, problemet med mange nordmenn er at de ikke tør å vise misnøye eller påpeke ting eller kritiske. Jeg synes ikke det var særlig frekt, det var kun et spørsmål til selger, for det er ikke snakk om å selge en kartong melk til noen kroner. Legger man ut en bil til nesten en halv million, hvor de har et overskudd på bilen på cirka 65-100k for salget, så bør de nok kunne bruke litt mer tid og energi på både annonsen og svaret. Neida, jeg er ikke interessert i denne bilen uansett, men holdningen din med "de trenger jo ikke selge den til deg" beviser jo bare min påstand over - der jeg kommer fra er "kunden gull", mens her tør folk så vidt si ifra om ting etter mitt syn, at butikker nærmest glemmer at det er kunder de faktisk lever av
  5. Ærlig talt. Møller med bil til 380k, sender enkel henvendelse om rente på leasing til AS, samt spør om DPF varsellampe. Får bare svar på renter. Jaja, svarte følgende tilbake.
  6. 5 år, ettersom jeg er bilforhandler. Dog likevel så må man ha en viss forventning iht bilens alder, km og pris. 15k er i praksis en bil til 10k etter omreg og vrakpant. I tillegg fikk denne kunden prøve bilen i nærmere to døgn, så hatt nok av tid å gjennomgå den med egen undersøkelsesplikt. I tillegg er det skrevet tydelig i kontrakt at "påkost må påregnes" samt at "selger vet kun om det som fremkommer ved visning av bilen" ettersom jeg i praksis kun videreselger biler. Er ikke redd min sak her, altså. Men utrolig hva folk forventer av en ihjelrusta bil til 15 lapper.
  7. Du skal uansett aldri regne med mva. Det er hverken en utgift eller inntekt.
  8. Noen folk altså. Selger en 14 år gammel bil, med 320k km, til 15 000kr ferdig reg. Noen uker etterpå går visst EGR i stykker, og kjøper mener jeg må fikse dette. Bilen er solgt med rusthull og diverse som et repobjekt og skrevet tydelig at "påkost må påregnes" Jaja. Lykke til. Hva kan man forvente av en slik bil og pris liksom?
  9. Hvorfor absolutt kjøpe deg inn? Det vil jo si du har mulighet til finans. Er det ikke bedre å kjøpe et annet objekt som investering til blant annet utleie? Evt kjøpe det sammen. Så har du noe å falle tilbake til om det går skeist, han får beholde sitt barndomshjem uansett hva, og om ting forhåpentligvis går bra har dere jo en god inntekt/formue når neste objekt er nedbetalt.
  10. Tåler en bil å bli løftet opp i alle felger? Altså for eksempel løfte den med kran med 4 løftestropper, en i hver felg. Felgen bør vel tåle det?
  11. Bilene prøvekjøres jo flere ganger i løpet av de maks 2-20 dager de står, med prøveskilt, også inn på private eiendommer. Så juridisk sett vil de egentlig aldri kunne krevdes inntauet.
  12. Så teknisk sett om bilene flyttes fram og tilbake her og der, rekkefølge feks, så kan de stå slik 14 dager, flyttes litt igjen, og 14 dager?
  13. https://www.drammen.kommune.no/tjenester/vei-trafikk-parkering/parkering/inntauing-og-uregistrerte-biler/ https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_3#§17 Jeg er imot forsøpling osv altså - men jeg driver litt bilbutikk så har 2-3 uregistrerte, men fine biler, stående utenfor huset, som teknisk/juridisk sett omfattes av offentlig vei. Så ingen misforstår meg.
  14. Varsling holder med å legge en lapp under vindusviskeren med en frist.
  15. Neida, jeg har et par uregistrerte biler stående i gata. Reglene tilsier de ikke kan stå mer enn to uker, men jeg fant ikke noe om det er krav til varsling før de taues inn.
×
×
  • Create New...