Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kundebehandler i bank. Fikk nettopp følgende e-post fra ei jente født i 1996:

 

"Hei! Har lyst på silikon. Lurer på om dere har passende finansiering til det?"

Jøss, lykke til!

Beklager å få deg til å føle deg gammel, men er du født i 96 er du 20 år gammel i år, og ikke utenfor det jeg regner som normal alder for å få silikonpupp

Endret av Valkyria
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

(..) sette tilbake søppeldunken riktig (..)

Da jeg var hjemme mens søppelbilen kom nå i sommer, ga jeg fyren bakpå bilen tommel opp etter at han hadde tømt vårt søppel og satt dunkene tilbake der de stod. Han smilte og ga meg tommelen opp tilbake :) Syns det er viktig å være hyggelig og vise at vi setter pris på jobben folk gjør, i alle slags jobber.

Det er sånt, pluss folk som setter dunken ved veien eller gir den til oss hvis de ser vi kommer, som gjør hele dagen vår komplett. Mange som tenker at vi starter tidlig og slutter tidlig og vi bare tømmer litt søppel, men vi jogger tross alt med dunker på mange kilo 6-10 timer og minst 20km om dagen. Er en slitsom og viktig jobb. Og det er de få hyggelige husene vi husker ekstra godt, og der sier tar vi feks med ekstra søppel hvis dem spør iblant, eller tømmer selv om det er sortert feil osv, i motsetning til "klagehusene" vi også husker, men der er vi strenge og kalde, og tømmer ikke om det står feilplassert, er feilsortert, og så videre. Så med alle serviceansatte lønner det seg alltid å være den hyggelige kunden som blir husket med et smil, for en dag får du den ekstra servicen fordi vedkommende husker deg. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bestiller alltid noe custom på McDonalds. Da er det ferskt. 

 

Må ærlig talt si at det å høre og lese noen klager på at noen bestiller noe custom alla dobbel ost må være det rareste jeg har hørt noen klage på..

 

Ikke at jeg noen gang har brydd meg, men det er jo akkurat derfor han klager; hans mat blir liggende fordi andre trenger custom service. Det blir til at _alle_ bestiller custom burger for å unngå dvask mat.

 

Fries uten salt og burger uten ketchup (evt noe jeg nettopp så bli puttet i hylla)

 

 

ontopic:

En kjekkas i Oslo kom innom en telefon sjappe og klaget høylytt på han bak disken. Han skulle ha nummeret til *navn på person i telenor hoved kvarter* da telenor service ikke var behjelpelig nok. Da han ikke fikk det begynte han å filme den ansatte samt ta bilder, og ALT sku opp på bloggen hans sammen med den ansattes navn.

Lenke til kommentar

7. De som har 27 kr innestående på konto, og ringer inn for å true med å bytte bank - og jeg må spille med "ååå, så dumt. Vi vil ikke miste deg".  Tenker egentlig "LOL, bytt da. Vi bryr oss ikke! Full i betalingsanmerkninger er du også, så lykke til med å finne en ny bank"

Hvorfor vil de liksom bytte bank uansett?

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

7. De som har 27 kr innestående på konto, og ringer inn for å true med å bytte bank - og jeg må spille med "ååå, så dumt. Vi vil ikke miste deg".  Tenker egentlig "LOL, bytt da. Vi bryr oss ikke! Full i betalingsanmerkninger er du også, så lykke til med å finne en ny bank"

Hvorfor vil de liksom bytte bank uansett?

 

Kanskje fordi de har lite penger på konto, og det er på en eller annen måte banken sin feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har tidligere jobbet i butikk, men som nevnt ovenfor er jeg nå kundebehandler i bank. Må ærlig innrømme at jeg møter på de merkeligste kundene, konflikter og irriterende situasjoner omtrent hver eneste dag. 

 

 

 

1. Kan vel begynne med de som ringer inn til vår bank, men som ikke er kunder hos oss og forventer at vi skal hjelpe dem. 

 

Kunde: Hei. Jeg vil gjerne vite saldo på kontoen min. 

 

Meg: I grunn kan vi ikke oppgi saldo over tlf, men vi ser hva vi får til her. Hva er fødselsnummeret ditt?

 

Kunde: ************

 

Meg: Får ikke noe treff på deg. Du har kommet til **** bank. Er du kunde her?

 

Kunde: Nei, det er jeg ikke. 

 

Meg. Da må du må nesten kontakte din bank.

 

Kunde: *Frustrert* Hvorfor ikke?? Kan ikke du hjelpe meg??

 

Meg: ..... 

 

Har lyst å rope i telefonen "VI HAR IKKE OVERSIKT OVER ANDRE ENN VÅRE EGNE KUNDER DITT ***** HØNS"

 

 

 

 

2. Kunder som skal ha nye kort fordi det gjerne har blitt slitt.

 

Etterhvert i samtalen:

Meg: Flott, da er kortet bestilt. Det tar vanligvis 3-5 virkedager før du får kortet.

 

Kunde: Ja men, ja men jeg skal jo på ferie om to dager. Jeg må jo ha kortet før det.

 

Meg: Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men Visa kort produseres hos eksterne leverandører - som så sender kortet via Posten. 

 

Kunde: Da må du ringe dem og si at jeg skal på ferie og trenger kortet *brøler* ASAP.

 

Hva med å ringe tidligere enn to dager før avreise? Og tro at vi både har innflytelse over leverandør og Posten fordi at jo, en mann skal på ferie om to dager så dere må bare glemme all annen post og kortproduksjon - fordi denne her personen, ja han skal på ferie om to dager!?

 

 

 

 

3. Kundeservice for bedrift hos oss har åpent dagtid, mens privat har åpent frem til kveld. På kveldstid er vi kun et par deltidsansatte som jobber for privat (ikke voldsomt stor bank). Relativt ofte ringer disse bedriftskundene inn, vel vitende om at bedriftsavdelingen har stengt for dagen, og forlanger hjelp av oss. Systemer som vi overhode ikke har kjennskap eller opplæring i.

*Kunde ringer inn kl 20:00*

 

Kunde: Jeg er for sen med å utbetale lønn, og trenger hjelp. Det står *en eller annen sinnsyk feilkode* i lønnutbetalingssystemet.

 

Meg: Du har kommet til privat, bedriftsavdelingen vår har dessverre stengt for dagen. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg kjenner ikke til bedriftssystemet vårt. Du må nesten kontakte oss i morgen tidlig, eller så kan jeg sende mail til bedrift og be dem om å kontakte deg når de åpner igjen.

 

Kunde: Ja, men jeg må ha hjelp nå. Da får du nesten kontakte en av bedriftskollegaene dine og be de om å komme på jobb.

 

Meg: Altså.. Jeg kan ikke be noen som har fri for dagen om å komme på jobb for å kun hjelpe DEG, som både har vært for sen med å kontakte oss og i tillegg kjøre ut lønn. Dessuten var siste bankkjøring kl 15:30, så pengene kommer ikke frem i kveld uansett.

*Kunden lirer fra seg noen skjellsord og legger på.*

 

 

 

 

4. De som ringer inn ett minutt før stengetid og sier "Er klar over at dere stenger om ett minutt, men nå må jeg ha hjelp til å rydde opp i kundeforholdet mitt. Konto 1 skal hete X, konto 2 skal hete Y osv". Ender opp ofte med å sitte 10-30 min overtid for verdens mest uviktige ting, og kunden er altså klar over vi egentlig har stengt. Makan så frekt. Tenk om jeg skulle ha nådd siste buss eller tog for å komme hjem fra jobb? Har heldigvis bil.

 

 

 

5. NAVerne som ringer inn hver eneste gang de har handlet tyggis på Rema1000 for å høre hva ny saldo er.

 

 

 

 

6. De som ringer inn og sier at de ikke klarer å logge inn i nettbanken, til tross for at det står stor varsel ved siden av innlogging at vi har problemer med nettbanken - og det jobbes for å løse problemet. 

 

 

 

7. De som har 27 kr innestående på konto, og ringer inn for å true med å bytte bank - og jeg må spille med "ååå, så dumt. Vi vil ikke miste deg".  Tenker egentlig "LOL, bytt da. Vi bryr oss ikke! Full i betalingsanmerkninger er du også, så lykke til med å finne en ny bank"

 

 

Kunne fortsatt i det uendelige..

 

Bankmann : "Min venn ! "

 

(kleint øyblikk da han klemmer Lung)

 

"Hvor mye vil du ha vekslet i vår valuta ?"

 

Tang Lung : "Bare 20$ , stoler ikke på utenlandsk valuta !"

 

(Bruce Lee i Way of Dragon ,1972) 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Kundeservice for bedrift hos oss har åpent dagtid, mens privat har åpent frem til kveld. På kveldstid er vi kun et par deltidsansatte som jobber for privat (ikke voldsomt stor bank). Relativt ofte ringer disse bedriftskundene inn, vel vitende om at bedriftsavdelingen har stengt for dagen, og forlanger hjelp av oss. 

 

Bedrifter betalar ofte meir for tenester enn private, og forventer difor betre service. Banken din er den fyrste tenesteytaren eg har vore borti som tilbyr betre service for private enn bedrifter. Viss ein bedrift ringer på kveldstid og ikkje får betalt ut lønna pga. eit problem med banken, og ikkje får hjelp av banken til å løyse problemet, ville det ikkje forundre meg om bedrifta har bytta bank til neste lønnskøyring.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Er kundebehandler i bank. Fikk nettopp følgende e-post fra ei jente født i 1996:

 

"Hei! Har lyst på silikon. Lurer på om dere har passende finansiering til det?"

Jøss, lykke til!

Beklager å få deg til å føle deg gammel, men er du født i 96 er du 20 år gammel i år, og ikke utenfor det jeg regner som normal alder for å få silikonpupp

 

Mulig jeg er gammel (29), men for meg er det ikke normalt å få silikonpupp for hvilken som helst jente, langt mindre når man bare er 20 år og kroppen ikke engang har begynt å preges av tyngdekraften.

 

Kjenner to jenter som har operert puppene.

Hun ene fikk implantater grunnet fjerning av brystene som preventivt inngrep i forhold til genetisk disposisjon for brystkreft.

Hun andre reduserte puppene fordi hun slet med ryggproblemer.

 

Andre årsaker jeg kan klare å gjette meg til må være forfengelighet eller komplekser, og begge deler synes jeg er leit å høre om.

Kan forstå sistnevnte, og det er kjipt av vi har skapt et samfunn der man skal gå og være usikker på seg selv på grunn av brystene selv om det egentlig ikke er noe galt med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt skal være perfekt. Perfekte pupper, perfekt pikk, perfekt rumpe, perfekt fjes, så da kan de begynne å kreve at de de dater er perfekte, så de kan lede perfekte liv, få perfekte barn, ha en perfekt karriere og være en perfekt mor/far.

Bare så synd at uansett hvor perfekt du er så vil du aldri bli perfekt, ingenting er perfekt, selv kjærlighet er ikke alltid perfekt.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er kundebehandler i bank. Fikk nettopp følgende e-post fra ei jente født i 1996:

 

"Hei! Har lyst på silikon. Lurer på om dere har passende finansiering til det?"

Jøss, lykke til!

Beklager å få deg til å føle deg gammel, men er du født i 96 er du 20 år gammel i år, og ikke utenfor det jeg regner som normal alder for å få silikonpupp

 

Mulig jeg er gammel (29), men for meg er det ikke normalt å få silikonpupp for hvilken som helst jente, langt mindre når man bare er 20 år og kroppen ikke engang har begynt å preges av tyngdekraften.

 

Kjenner to jenter som har operert puppene.

Hun ene fikk implantater grunnet fjerning av brystene som preventivt inngrep i forhold til genetisk disposisjon for brystkreft.

Hun andre reduserte puppene fordi hun slet med ryggproblemer.

 

Andre årsaker jeg kan klare å gjette meg til må være forfengelighet eller komplekser, og begge deler synes jeg er leit å høre om.

Kan forstå sistnevnte, og det er kjipt av vi har skapt et samfunn der man skal gå og være usikker på seg selv på grunn av brystene selv om det egentlig ikke er noe galt med dem.

 

 

Poenget her var ikke alderen hennes, men at det er svært uvanlig å sende e-post som hele kundeservice kan lese om å få finansiering til silikonpupper. Om jeg var henne ville jeg i så fall heller sendt e-post om å få forbrukslån, og så eventuelt heller nevne grunnen i privat samtale med lånerådgiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å ringe tidligere enn to dager før avreise? Og tro at vi både har innflytelse over leverandør og Posten fordi at jo, en mann skal på ferie om to dager så dere må bare glemme all annen post og kortproduksjon - fordi denne her personen, ja han skal på ferie om to dager!?

 

Liten kommentar til denne. Vil det ikkje være mulig å bestille ekspress transport frå produsent til kunden via f.eks. budbiltjeneste, flytransport, eller å sende ein courier i privatfly, osv i staden for å gå vegen om posten og B-post?

Eg er klar over at kunden heilt sikkert ikkje er villig til å betale det som ei slik ekstratjeneste koster, men det er vell mulig å redusere leveringstida litt for kunder som reint faktisk har eit akutt behov for å få nytt kort raskt, og som er villige til å betale for det?

Lenke til kommentar

 

Hva med å ringe tidligere enn to dager før avreise? Og tro at vi både har innflytelse over leverandør og Posten fordi at jo, en mann skal på ferie om to dager så dere må bare glemme all annen post og kortproduksjon - fordi denne her personen, ja han skal på ferie om to dager!?

 

Liten kommentar til denne. Vil det ikkje være mulig å bestille ekspress transport frå produsent til kunden via f.eks. budbiltjeneste, flytransport, eller å sende ein courier i privatfly, osv i staden for å gå vegen om posten og B-post?

Eg er klar over at kunden heilt sikkert ikkje er villig til å betale det som ei slik ekstratjeneste koster, men det er vell mulig å redusere leveringstida litt for kunder som reint faktisk har eit akutt behov for å få nytt kort raskt, og som er villige til å betale for det?

 

Man kan legge inn en hastebestilling, men om en person ringer inn på kveldstid så blir det 1 1/2 dag før 'avreise' og til og med en hastebestilling vil ikke nå frem (vanligvis ca 3. virkedager).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...