Vokteren Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Klarer hun å stå i presset, redde omdømmet, forklare seg troverdig og bli tilgitt av landets innbyggere ? Eller kommer hun til å leve utenfor offentlighetens lys, umenneskelig beskyttet bak murer, rykter, diagnoser og mistenksomhet ? I dag virker alternativ 2 mest sannsynlig. Man skal ikke glemme hvem som eier og styrer offentliggjøringen av Epsteindokumentene i dette sirkuset. Det er psykisk syke Trumps FBI og hans morbide forakt for Europa. I dag er det kongehus og politikere i Norge og UK som får unngjelde. I morgen kan det være andre som får fasaden ødelagt. 1
Vokteren Skrevet 20. februar Forfatter Skrevet 20. februar (endret) Fortrolige samtaler, uformelle besøk og ukritisk bruk av Epsteins verdifulle kontaktnett kan forklares med manglende erfaring, mangelfull rådgiving og godtroenhet blandet med et kunstig høyt selvbilde. Det er viktig å huske på at Trumps FBI har hatt disse filene i flere år og ventet på et passende øyeblikk for offentliggjøring. Timing, vinkling, setting og rekkefølge er viktige verktøy når politikere og kongelige skal henges ut og omdømme skal saboteres. Beleilig for Trump at Marius er midt i en rettssak, at MM har blitt kronisk lungesyk og at vi har et aldrende kongepar. Ondskapen som en psykisk syk og fornærmet Trump viser frem nå er som forventet og ikke tilfeldig. Endret 20. februar av Vokteren 1
Vokteren Skrevet 24. februar Forfatter Skrevet 24. februar Hvis dette er realiteter, blir veien tilbake for MM stadig vanskeligere: https://www.seher.no/kongelig/avslorer-krise-i-ekteskapet/84274665 Kongehuset håper nok på at sakene roer seg når lille Marius har fått dommen sin. Men da kan Trumps FBI se sitt snitt til å komme med enda flere avsløringer.
The Avatar Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Vokteren skrev (På 19.2.2026 den 18.20): Klarer hun å stå i presset, redde omdømmet, forklare seg troverdig og bli tilgitt av landets innbyggere ? Eller kommer hun til å leve utenfor offentlighetens lys, umenneskelig beskyttet bak murer, rykter, diagnoser og mistenksomhet ? I dag virker alternativ 2 mest sannsynlig. Eg er rimeleg trygg på at det er alternativ 1 som kjem til å gå i oppfyllelse. Folk gløymer fort Erna vart sittande som Høgre-leiar etter å ha blitt bøtlagt for brot på hennar eigne koronareglar. Bjørnar Moxnes måtte gå av som Raudt-leiar etter å ha stjålet solbriller. Han vart sittande på Stortinget, og ved valget i i fjor fekk han fornya tillt og fire år til som Stortingsrepresentant. Alle gløymer, og for dei som vil ha fjerna monarkiet så krever det handling umiddelbart. Når Marius får dommen sin så vil saka roe seg og ting vil gå tilbake til normalen. Det er akkurat det samme med Märtha og Durek, Durek er nok ikkje heilt inne i varmen som ein del av det folket anser som kongefamilien, men det er vesentleg mykje mindre kritikk retta mot Durek no etter giftemålet. Mette-Marit sin kontakt med Epstein er heller ikkje unik. Det er heilt klart at det utviser dårleg dømmekraft å henge rundt ein person som ho viste var tvilsom, og at det å ha motta gåver og luksus frå Epstein var og er problematisk utifrå eit habilitetsspørsmål. Samtidig så viser Epstein-dokumenta at dette ikkje var noko unikt, det var mange som gjorde akkurat det samme, og strengt tatt så synes eg det er meir problematisk at politikarar og andre med reell makt har latt Epstein få kjøpe vennskap. Sjølv om eg ikkje trur på det sjølv, så vil eg gjette på at om nokre år så kjem vi til å snakke om Mette-Marit som ein av Epsteins mange offer, og ikkje det faktum at det var Mette-Marit som søkte kontakt sidan Epstein var så raus med sine pengegaver. 2
Trudelure Skrevet 26. februar Skrevet 26. februar fjern hele kongehuset. vi trenger dem ikke til noe som helst. 5 1
Subara Skrevet 26. februar Skrevet 26. februar Mette-Marit blir tilgitt av meg. Mange flere har hatt kontakt med Epstein og ikke bare henne. 1
tsetsefluen Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar Epstein var en sjarmerende psykopat da han levde. Han hadde mye penger og makt og kunne med enkelhet snurre folk rundt lillefingeren. Men selvfølgelig burde Mette M googlet fyren før hun tok kontakt.
leticia Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar Vokteren skrev (På 19.2.2026 den 18.20): Klarer hun å stå i presset, redde omdømmet, forklare seg troverdig og bli tilgitt av landets innbyggere ? Vokteren skrev (På 19.2.2026 den 18.20): Eller kommer hun til å leve utenfor offentlighetens lys, umenneskelig beskyttet bak murer, rykter, diagnoser og mistenksomhet ? Jeg tror det kommer til å bli en kombinasjon av punkt 1 og 2. Jeg tror hun vil klare å stå i presset. Men omdømmet vil for alltid være ødelagt, troverdigheten vil være ødelagt. (evig eies kun et dårlig rykte). Hun lever allerede endel utenfor offentlighetens lys, i den form at lungesykdommen har ført til at hun må melde avbud til oppdrag hun egentlig skulle vært med på. Stillheten til kongehuset er heller ikke alltid en fordel med tanke på troverdigheten. Jeg føler egentlig ikke jeg har noen grunn til å "tilgi" henne noe som helst. Jeg er motstander av monarkiet, og er også i stor grad likegyldig til hva dem foretar seg. Men jeg ser helt klart at for de som egentlig setter pris på monarkiet så blir det en ripe i lakken, og større motstand mot monarkiet jo flere skandaler som dukker opp. Har vært motstander av monarkiet så lenge jeg kan huske (rundt 30 år), så motstanden har ingenting å gjøre med personene som er en del av kongehuset. (Jeg syns det er tullete at slike posisjoner går i arv, og særlig det at kongen ikke har religionsfrihet, og at han ikke får pensjonere seg.) Mannen nærmer seg 90 år, og skal fremdeles gjøre "Alt for Norge". Jeg syns det blir veldig feil når de fleste av oss blir pensjonister før vi fyller 70. Tilbake til MM, nei, redde omdømmet, virke troverdig og bli tilgitt, det får hun ikke fra meg. Men som medmenneske ønsker jeg henne alt godt. 3
lada1 Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar MM må finne sin nisje i form av å representere oss "vanlige" som er underlagt menneskelig styrke og svakhet. Jeg for min del har liten tro på at jeg skulle vært særlig "bedre" enn henne på noe vis. Tenke seg til: vokse opp i en "begrenset situasjon" og så se verden brette seg ut forran. Som ung og med pikante interesser, så hadde jeg med stor sannsynlighet gått bananas 🙂 2
Nimrad Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar Vokteren skrev (På 19.2.2026 den 18.20): Klarer hun å stå i presset, redde omdømmet, forklare seg troverdig og bli tilgitt av landets innbyggere ? Eller kommer hun til å leve utenfor offentlighetens lys, umenneskelig beskyttet bak murer, rykter, diagnoser og mistenksomhet ? I dag virker alternativ 2 mest sannsynlig Det er jeg ikke enig i. Det jeg tror det står og faller på er Håkon, ikke hvordan Mette-Marit takler dette. Hvis han klarer å tilgi henne og de oppriktig klarer å rydde opp, så blir det nok åpne, ærlige intervjuer med pressen hvor de snakker ut og folket går videre. Det blir ikke glemt, men graden av dårlig dømmekraft er mer av moralsk karakter enn at hun har gjort noe ulovlig, sånne ting har en tendens til å delvis forsvinne over tid. 1
Philber Desanex Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar (endret) Før jeg skal være djevelens (MMs) advokat vil jeg si at hun har oppført seg kritikkverdig. Spørsmålet er om det er så ille at hun er ferdig eller om det vil blåse litt over. Det er ikke forbudt å ha kontakt med noen som er dømt. Det er ikke det samme som å støtte forbrytelsen. Det kan ikke måle seg med Andrew eller Rød-Larsen som er anklaget for å ta del i forbrytelsene. Det virker som alle som har møtt Epstein blir satt i samme bås. Altså spørs det om det kommer frem mer. Hva tenker Kronprinsen? Føler han at dette er en slags utroskap? Mine 50 øre blir satt på at MM vil bli sittende med samme rolle HVIS det ikke kommer frem mer og hvis Kronprinsen tilgir henne. Folk vil for alltid ha et mer negativt bilde av henne. Endret 27. februar av Philber Desanex 1
paatur Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar (endret) 1 hour ago, Nimrad said: Det er jeg ikke enig i. Det jeg tror det står og faller på er Håkon, ikke hvordan Mette-Marit takler dette. Hvis han klarer å tilgi henne og de oppriktig klarer å rydde opp, så blir det nok åpne, ærlige intervjuer med pressen hvor de snakker ut og folket går videre. Det blir ikke glemt, men graden av dårlig dømmekraft er mer av moralsk karakter enn at hun har gjort noe ulovlig, sånne ting har en tendens til å delvis forsvinne over tid. For Norsk presse er kjent for og stille kritiske spørsmål ? De kommer aldri til kreve at. konge familien svarer vil be ekstremt overrasket om media spør hvorfor hun mente at Paris var perfekt for utroskap som hun skriver i en mail Endret 27. februar av paatur
Subara Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar (endret) Utroskap i Paris var nok en spøk. M.M. visste ikke at mailene noen gang ville bli lest. Her er nok noe skrevet istedenfor snakket, muntlig i skriftlig form. Hun ønsket også å presentere Håkon for Epstein. Vi vet at Epstein manipulerte ofrene. Dessuten brøt M.M. kontakten med ham lenge før både Rød-Larsen, Jagland og Brende. Endret 27. februar av Subara 1 1
paatur Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar 1 hour ago, Subara said: Utroskap i Paris var nok en spøk. M.M. visste ikke at mailene noen gang ville bli lest. Her er nok noe skrevet istedenfor snakket, muntlig i skriftlig form. Hun ønsket også å presentere Håkon for Epstein. Vi vet at Epstein manipulerte ofrene. Dessuten brøt M.M. kontakten med ham lenge før både Rød-Larsen, Jagland og Brende. Så vidt vi vet. vil tro at MM er meget redd for de ca 3 millioner filene som ikke er sluppet enda. Tar seg ikke veldig godt ut beklage nå om det kommer nye filer/mailer om noe måneder som hviser at de holdt kontakten lengre 2
Subara Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar paatur skrev (7 minutter siden): Så vidt vi vet. vil tro at MM er meget redd for de ca 3 millioner filene som ikke er sluppet enda. Tar seg ikke veldig godt ut beklage nå om det kommer nye filer/mailer om noe måneder som hviser at de holdt kontakten lengre Får ikke håpe det, da. Tenker det beste til filene blir sluppet.
paatur Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar 42 minutes ago, Subara said: Får ikke håpe det, da. Tenker det beste til filene blir sluppet. Ingen som vet. Heller ikke hvor mange filer som er igjen, flere steder står det ca 3 millioner. andre steder at kun 3% er sluppet.. Men til nå er det ikke sluppet noe filer hvor folk bryter kontakten ved Epstein 1
torbjornen Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar Om ho "berre" har vist dårleg dømmekraft får ho "ripe i lakken", men vil bli tilgitt. Om ho har fått gåver blir det eit spørsmål om det er korrupsjon, og då blir det straks verre. Då kan ho fort dra med seg heile monarkiet i fallet. Dette gjeld trass alt ei kommande dronning, og ikkje meir perifere personar som Martha eller Marius. Men det som er mest spennande er vel kanskje om Mette Marit i det heile lever om 5 eller 10 år. Det er godt mogeleg at Haakon må regjere utan å ha ei dronning ved si side, slik som Olav og (delvis) Haakon (VII) måtte. 3
torbjornen Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar paatur skrev (3 minutter siden): Men til nå er det ikke sluppet noe filer hvor folk bryter kontakten ved Epstein Eller så har ikkje media funne det verdt å skrive om dette. Folk som Jagland og Rød-Larsen heldt vel fram kontakten til siste slutt. 1
Subara Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar torbjornen skrev (1 minutt siden): Om ho "berre" har vist dårleg dømmekraft får ho "ripe i lakken", men vil bli tilgitt. Om ho har fått gåver blir det eit spørsmål om det er korrupsjon, og då blir det straks verre. Då kan ho fort dra med seg heile monarkiet i fallet. Dette gjeld trass alt ei kommande dronning, og ikkje meir perifere personar som Martha eller Marius. Men det som er mest spennande er vel kanskje om Mette Marit i det heile lever om 5 eller 10 år. Det er godt mogeleg at Haakon må regjere utan å ha ei dronning ved si side, slik som Olav og (delvis) Haakon (VII) måtte. Absolutt. Det kan fort skje at Mette Marit må på sykehus og få utført lungetransplantasjon, som kongehuset har forberedt oss på. Tenker at de psykiske påkjenningene hun har nå kan påvirke sykdomsutviklingen hennes. Man vet ikke om hun har tatt i mot noe fra Epstein ennå. Virker som han forsøkte å bestikke vennene. https://www.vg.no/rampelys/i/xr8kQj/slottet-har-ikke-svart-paa-hvem-som-betalte-for-tannlegen-frisoeren-og-sjaafoeren-som-epstein-ordnet 1
Subara Skrevet 27. februar Skrevet 27. februar Jeg har forholdt meg til denne: https://www.vg.no/nyheter/i/m0Q114/thorbjoern-jagland-innlagt-paa-sykehus 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå