Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt irritert på folk som står og ber om spesiallagde burgere på McDonalds.

 

"Ja hei, vi skal ha en vanlig Quarter Pounder meny, men med stor pommes frites. Også cola med bare litt isbiter i, ikke så mye som det pleier å være. Også vil jeg ikke ha sylteagurk. Også skal vi ha en dobbel Big Mac meny, det skal ikke være sylteagurk på den heller.

Også en happy meal uten noenting på burgeren. Bare ketsjup. Må vi ta ketsjup på selv? Åja. Også tre vanlige cheeseburgere med bare ost. Forresten, ta på sylteagurk på den ene av dem."

 

Liker du ikke maten de har i utgangspunktet, så drit i å kjøp den da vel. Hele konseptet går ut på at det står en gjeng og flipper burgere for harde livet, smeller burgerne sammen etter en standard måte som går raskt og effektivt, og så får det ut på disken asap.

Noen oppfører seg som om jenta bak kassa er en kelner.

 

"Stor dobbel Big Mac-meny med cola, jeg sitter her."

Betaler, går til siden.

Ferdig!

Det er helt greit for meg om McDonalds ikke tilbyr bestilling av endringer på menyene de har - men da må de og praktisere det over hele fjøla. Men det gjør de ikke, fordi de vet at folk er forskjellige og ønsker forskjellige sammensetninger. Noe de da altså tilbyr.

 

Så for å snu på flisa, enten så får du akseptere at de tilbyr "custom" meny eller så får du slutte å handle der de gjør dette(som er i praksis over alt). Eg kommer til å fortsette å bestille min Quarter Punder med bare ost. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med slike fast food kjeder er at med mindre det er stor pågang med kundar som kun bestiller standarburgere så får du som kunde eit langt dårlegare produkt til fullpris ved å ikkje be om spesialtilpassing.

Ikkje berre har ein standardburger ingredienser som du kanskje ikkje liker noke særlig, men du kan også fort ende opp med å måtte ta til takke med ein blaut burger som blei satt sammen og pakka i plast for over ein halvtime sidan.

 

Med spesialtilpassa meny så får du akkurat det du likar best, samt at burgeren kjem rett frå grillen, utan å måtte betale noke ekstra.

 

 

McD, BK og liknande kunne lett fått bukt på dette "problemet" med å gjere slik som ein del pizza-restauranter der custom pizza, eller half'n'half pizza kostar nokre 10'ere meir enn standarproduktet.

Du kunne kunden tatt valget om enten å få rask og billig enkel service, eller dyrare spesialbestilling som tek lenger tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir litt irritert på folk som står og ber om spesiallagde burgere på McDonalds.

"Hei, jeg vil gjerne ha en Big Mac, men uten sylteagurk."

"Sorry, det lar seg ikke gjøre. Vi må følge reglene uten noe som helst avvik, så vi må nok legge på sylteagurken. Du får nok ta av sylteagurken selv."

 

Hvordan gir dette mening? Selvsagt kan man gjøre noen endringer. At de tilbyr en rekke faste menyer er nok mest for å gjøre ting enkelt og spare tid. Kjøkkenet vet hva de skal lage, kunden vet hva han eller hun får, og menyen har en fast pris. Alternativet hadde vært å tredoble antall menyer for å dekke flere "spesialvalg". Vi trenger ikke en Big Manc med ost og sylteagurk, en med ost uten sylteagurk og en uten ost, men med sylteagurk. Det er bare forvirrende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener du med ett helt nytt produkt?

 

Ingrediensene står jo der allerede. Brød, kjøtt, ost, salat, sylteagurk, tomat osv osv. Det er jo sammensetningen her som varierer, ikke ett helt nytt produkt de må finne ut av hver gang.

De må sette den sammen, da. Kanskje i en kø av andre ordre. Bestiller du en Big Mac får du den antakeligvis på sekundet.

Lenke til kommentar

Tvilsomt. Som eg skreiv, "endring på menyen". De tilbyr altså alle kunder å bestille det de har på menyen, å gjøre endringer på disse slik at en får det en vil ha.

Skurupu skrev at han bestiller det han vil ha. Det er ikke nødvendigvis det som er på menyen. 

 

"Vanlig QP meny, men med stor pommes frites"? Er ikke det stor meny da?

Vanlig meny er burger, medium fries og medium drikke.
Lenke til kommentar

Jeg bestiller alltid noe custom på McDonalds. Da er det ferskt. Kanskje ikke store problemet i storbyene, men her ligger burgerene gjerne en stund og er tørre. Bestiller jeg noe som ekstra ost blir burgeren satt sammen ferkst istedenfor at den har vært pakka inn en god stund.

 

Max Hamburger lager forresten alltid burgerene sine ferske, steker både kjøtt og alt hver gang det bestilles, selv fra "ferdigmenyen". De har dessuten ganske mye bedre ferskvarer som salat og dressing på burgeren...

 

Må ærlig talt si at det å høre og lese noen klager på at noen bestiller noe custom alla dobbel ost må være det rareste jeg har hørt noen klage på... da har du lite å gjøre spør du meg. Unntak selvfølgelig hvis du snakker om de som står i 10 minutter "og kan jeg... Og går det... Og en halv skive ost men ikke.."

Endret av Poopadoop
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med ett helt nytt produkt?

 

Ingrediensene står jo der allerede. Brød, kjøtt, ost, salat, sylteagurk, tomat osv osv. Det er jo sammensetningen her som varierer, ikke ett helt nytt produkt de må finne ut av hver gang.

De må sette den sammen, da. Kanskje i en kø av andre ordre. Bestiller du en Big Mac får du den antakeligvis på sekundet.

 

Joda, men som andre genialt påpekte tidligere, den er nok ikke laget for noen sekunder siden men fort noen minutter - om ikke mer.

 

Av samme årsak kan man bestille pomes frites uten salt. Den pomes fritsen som ligger klar er som regel saltet. Bestiller man uten salt så får man den rett fra frityrgryta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med slike fast food kjeder er at med mindre det er stor pågang med kundar som kun bestiller standarburgere så får du som kunde eit langt dårlegare produkt til fullpris ved å ikkje be om spesialtilpassing.

Ikkje berre har ein standardburger ingredienser som du kanskje ikkje liker noke særlig, men du kan også fort ende opp med å måtte ta til takke med ein blaut burger som blei satt sammen og pakka i plast for over ein halvtime sidan.

 

Med spesialtilpassa meny så får du akkurat det du likar best, samt at burgeren kjem rett frå grillen, utan å måtte betale noke ekstra.

 

McD, BK og liknande kunne lett fått bukt på dette "problemet" med å gjere slik som ein del pizza-restauranter der custom pizza, eller half'n'half pizza kostar nokre 10'ere meir enn standarproduktet.

Du kunne kunden tatt valget om enten å få rask og billig enkel service, eller dyrare spesialbestilling som tek lenger tid.

 

Dette er grunnen til at jeg alltid velger en customvariant av hamburgerne på McD, BK eller Max. Riktignok må man vente noen minutter ekstra, men man får en nystekt burger og ikke en som har ligget i varmehylla i en halvtime.

 

Av samme grunn går jeg heller på Charlies kebab enn Bislett Kebab House, hvor de steker kjøttet på bestilling og ikke har 10 kilo svidd tørr farse i en massiv haug på stekeplata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever burgeren fra McDonalds - om jeg først spiser der - som temmelig simpel, smakløs og dvask uansett.

Om den har ligget 5 eller 10 minutter før jeg får den spiller liten rolle for min del.

 

Hender fra tid til annen at vi spiser på McDonalds, men det finnes en fantastisk god burgerrestaurant bare 5 minutters gange unna McDonalds her jeg bor, der man bestiller av en servitør ved bordet eller tar med som takeaway.

 

For 160,- får jeg en nykvernet burger med hjemmelaget brød, med f.eks. stekt sopp, løk, honning- og pepperglasert bacon, chipotle majones og jarlsberg.

Eller kremost, jalapenos, og syltet løk.

 

Slenger jeg på 60,- til får jeg hjemmelaget fries med persille og trøffel eller modnet parmesan, samt et utvalg dipping sauser (chili mayo, bacon mayo, blue cheese, ailoli...).

 

De har i tillegg et kjempeutvalg av øl, og tar inn nyheter som de lokale bryggeriene har inne for øyeblikket.

 

-

 

Ja, jeg kan dytte i meg "mæccærn"-mat og bli mett, eller jeg kan doble prisen og få et måltid på stedet som er ranket som nr. 1 av de 53 restaurantene som finnes her i byen.

 

Det virker bare så absurd på meg at man skal stå og be om en justert utgave av noe som i utgangspunktet ikke er noe spesielt bra, på et sted som åpenbard er konstruert for å gi ut standardburgere på samlebånd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir litt irritert

 

Sitter ikke her og rister i raseri fordi noen skal leke Gordon Ramsey (fordi de egentlig ikke liker sylteagurk), men synes det er veldig rart.

 

Og seriøst: Jeg har sett folk bestille Big Mac med bare ost.

2 tørre, tynne kjøttpucker, 3 gummiaktige loffebrød og en skive ost. Det KAN jo ikke være noe godt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...